[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:19

Storm2009 schreef:
Ons debuut was een succes. Ondanks m'n eigen spanning toch goed kunnen rijden. Mooi commentaar op de protocollen waar ik mee verder kan. 2x 172 gereden. Dus een netjes debuut vind ik zelf!

heb je nog op tijd een voorlezer kunnen vinden?

Fijn dat je leuk commentaar had.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:21

GillyZidane schreef:
Knap gereden setelli! Op naar het kampioenschap!

Ja en kun je nagaan, ik heb de hele week niet gereden. Alleen maandag een klein buitenritje met 1 drafje en gisteren even aan het halster gelongeerd.
Straks als we naar de L2 gaan toch even iets meer gaan trainen :+

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:19

Ik meld mij hierbij ook in dit topic :D
Inmiddels hebben wij onze tweede L1 wedstrijd gereden. Ik moet nog wel erg wennen aan de nieuwe proeven. Ik vind het best korte lijnen allemaal.
Zondag was het erg warm en verkeerd gereden in de eerste proef, maar toch weer 2 winstpunten binnengehaald *\o/*
Laatst bijgewerkt door wabisabi op 25-02-22 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tsplendid

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:05

Super Setteli op naar de kring!

Netjes storm!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:15

Mijn vakantie was lekker tsplendid! En ik wil pas over als ik de l2 proef goed beheers. Dus even het achterwaarts erop haha!

Gefeliciteerd met de resultaten allemaal, fijn dat iedereen tevreden is met zn resultaat!

Welkom Gliss! Leuk paard heb je

Even mijn knappe merrie spammen <3 helaas net pas op de helft van dr pas
Afbeelding

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:56

Bij al die gave fotos wil ik ook even spammen!!hier tijdens ons l1 debuut.
Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:07

Wat een enorm stoer paard is die van jou Eline!!

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:18

Leuke foto's! Waar ik best wel benieuwd naar ben... Hoe is jullie ervaring met de nieuwe L1 proeven? Train nu thuis L2 proeven en die vind ik ook nog wel pittig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:54

Ik ken alleen de nieuwe proeven, ben met ons vorige paard nooit verder dan de B gekomen ivm blessures bij het paard. Ik vind het fijne proeven om te rijden, maar bij het lezen moet ik wel goed opletten omdat alles elkaar wat sneller op lijkt te volgen. L2 proeven ken ik alleen van lezen. Vind er wel wat onlogische lijnen in zitten.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:39

Leuke foto's!
Setteli: goed zeg, succes vast op de kring!

Moet zeggen dat ik de proeven best pittig vind, oefeningen zijn sneller op elkaar als bij de oude proeven.
Kan natuurlijk ook liggen aan het grote paard wat ik heb :Y)

Vanmorgen heel fijn gelest. Les 1x per 2 weken, dus even puntjes op de I gezet voor m'n wedstrijd volgend weekend. Hopen dat we dit vast houden, hij was zo gaaf <3

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:14

Thanks.

Ik vind de nieuwe proeven ook behoorlijk wennen. Die oude proeven waren heel logisch, hier zit elke keer een verrassing in :+
De proeven goed doorlezen en een keer rijden voor je op wedstrijd gaat is geen overbodige luxe.

Heb de L2 proeven nog niet geoefend, ga ik na de kampioenschappen doen. Heb de tijd wel.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:54

Ik moet ook enorm wennen aan de nieuwe proeven! Komt allemaal heel vlot achter elkaar. En aangezien ik nogal gefocussed ben per onderdeel mis ik nog wel eens een stukje morgen weer priveles. Hard aan het werken aan meer verbinding en activiteit van achteren.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 00:16

Ik ben nu bezig met de L2 proeven 13 en 14 maar vindt ze best pittig. Er zitten rare snelle stukken in!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:59

Ik vind ze idd ook wel vlot achter elkaar! Zeker met een jonkie waar het stuur soms afwachten is :')..

Gisteren de tweede keer op concours. Ze was zooooooooo veel relaxter als de eerste keer en was heel goed te rijden. Nog niet super nette proeven daarin moeten we echt nog km's maken. Maar eerste proef nog 188 punten en tweede proef 203 met een 2e prijs! Tevens mogen we vrijdag finale rijden :')

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:04

Hoi Allemaal,

Ik kom mij hier ook melden als dat mag. Ik ben Maybritt, 25 jaar en heb een 8-jarige oldenburg merrie met veel energie en pit.

Afgelopen December voor het laatst gestart in de L1 en volgende week vrijdag gaan we weer starten.

Hoe bevallen de nieuwe proeven ? Ik lees al het eea over onlogische lijnen

Ik vind zelf het halsstrekken op een halve volte moeilijk, dat wordt geheit een onvoldoende, want het was altijd al een probleem en nu op zo'n korte tijd helemaal. Of bijvoorbeeld van hand veranderen met halsstrekken, dan wil die van mij al gaan versnellen.
Ook het van hand veranderen in galop en op diagonaal in draf vergt de nodige oefening.

En bij jullie ?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:23

Ik stel m'n merrie alvast heel iets lager in in de hoek voordat we gaan halsstrekken op de diagonaal, en dan gaat het goed. Overgangen op de diagonaal gaan bij ons altijd beter juist omdat m'n merrie dan wat actiever is.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:21

wwillemijn schreef:
Ik stel m'n merrie alvast heel iets lager in in de hoek voordat we gaan halsstrekken op de diagonaal, en dan gaat het goed. Overgangen op de diagonaal gaan bij ons altijd beter juist omdat m'n merrie dan wat actiever is.

Oke thanks voor de tip! ga het vanmiddag gelijk proberen. Mijn dame is vaak té actief, dus is diagonaal wat lstiger 8-)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:29

halsstrekken op de diagonaal vind ik ook niet zo'n probleem, maar daarna moet je redelijk snel je teugels op maat nemen en aangalopperen.
Tot nu toe ging het wel goed, Phoebe is altijd weer snel in de hand gesteld, maar blijft lastig. Ik wordt dan som een beetje gehaast en rommelig

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:13

Vooral oppassen dat ze aan je binnenbeen zijn bij dat stukje, als dat geen probleem is is het aangalopperen erna ook niet zo'n punt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:48

Tsplendid schreef:
Vooral oppassen dat ze aan je binnenbeen zijn bij dat stukje, als dat geen probleem is is het aangalopperen erna ook niet zo'n punt.

ja dat is net linksom, dat is haar iets moeilijkere kant op dit moment :D
Ik moet haar vooral gesloten hebben, anders loopt ze me weg.
Tot nu toe is het altijd wel gelukt, de ene keer wat mooier dan de andere :+

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:04

Oh ik herken het probleem haha! Die van mij moet ik echt scherp aan me binnenbeen hebben anders springt ze verkeerd aan.. Iets van groeien :')

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:41

inderdaad hele rare proeven zijn het! vind ze lastiger maar wel leuker.
halsstrekken op diagonaal is voor ons ook drama, ze wil ook aaaltijd hard en helemaal op de diagonaal wat ze gewend is om dan middendraf tedoen haha dus nu vaak naar stap en weer een keer naar voren en terug dat ze echt leert te wachten daar voor ze in middendraf gaat

zaterdag hopelijk mijn laatste punten rijden!
vandaag even bezig geweest met achterwaarts ging best goed en middengalop uitgebreid geoefend.
dinsdag ook les gehad, ging helemaaal niet goed haha.
vandaag ook en ging suuuper,morgen nog even de puntjes op de i en klein minder intensief lesje,

wie rijd er wel of niet een dag voor concour?
mijn eigen paard reed ik nooit voor concour zodat ze wat energieker was, maar dit paard moet ik juist goed rijden de dag ervoor anders is het een bommetje met adhd hahah na concour wel altijd vrij

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:55

meestal rij ik niet van tevoren. Even aan het halster longeren.
Phoebe is altijd heel rustig, kan een week niet rijden en dan er zo weer op. Scheelt ook dat ze hele dagen buiten loopt.

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:36

Setteli, ah dat is fijn!
Mijn eigen paard heeft nu een blessure en na maanden ging ik er weer op en direct op buitenrit zonder zadel. Ook dood braaf.
Maar t andere paard kan ik ook wel een week stil zetten en er zo weer op maar dan is ze stijf en wil ze heeel hard. Maar zal nooit bokken steigeren of wegrennen omdat ze schrikt. Maar gewoon erg hard lopen hahaha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:50

Wij rijden nooit de dag voorafgaand aan een wedstrijd. Hij is altijd wel lekker energiek, maar dan nog net iets meer. Hij moet wel regelmatig gereden worden. Anders is het een bommetje. Niet schrikken of zo, maar wel heel vlug. Regelmatig rijden is sowieso nodig ivm in conditie houden, mijn man start M SGW met hem.