Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
odenxia schreef:Ik zou wel licht laten bewegen, desnoods aan de longe en veel koelen.
oh god. Dat ik daar niet aan gedacht heb
Ja, ik ben echt een die-hard belg op dat gebied. Een gewoon woord bedenken is soms al te moeilijk voor mij. Excuses!
GIsteren alleen heerlijk laag rond gereden, we waren met zijn vijven in de bak en dat zijn we geen van allen gewend dus meer dan rondjes rijden werd het niet maar dat was in mijn geval toch al de bedoeling dus dat kwam mooi uit!
heerlijk!!
Als het voor 18u donker is of te nat is ga ik door de week altijd in de manège rijden waar Nathalie (Webster) haar paarden momenteel staan, is maar 5 min rijden voor ons. Soms ga ik dan direct om 18u rijden maar dan is het idd vrij druk. Dus meestal ga ik gewoon om 21u nog. Dan zijn we maar met 3-4 meestal.
). Ondertussen staan de twee stallen dus vol met mijn paarden en gelukkig hebben we vanachter nog een 3e stal (die nu vol hooi zit) voor Montie binnen 1,5 jaar. Hier hebben de meeste mensen hun paarden gewoon thuis staan, maar als ik ga kijken naar hoeveel grond nu kost, betwijfel ik of onze generatie de paarden ook thuis kan laten staan. Alles is zoooooo duur! 
Dus als iemand nog een keer kür of proeven moet oefenen ben je welkom!
De wissel van links naar rechts vliegt nu om m'n oren. Hij springt zelfs op de linkerhand in de linkergalop om naar de contragalop op de lange zijde terwijl ik helemaal niets doe..
Van rechts naar links blijft ie nog lastig vinden. Die springt ie vaak niet in ene. Vanavond longeren en zaterdag heeft ie vrij en dan zondag denk ik alleen maar even contragalop rijden zodat ie weer wat rustiger wordt qua meedenken ook.
).