Dus we gaan gewoon een keer, we zien t wel.
Mijn merrie, is ook echt merrie, dus van te voren is het ook niet echt te zeggen hoe ze precies in haar bui zit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dan kijk ik naar wat onze gemiddelde scores zijn en naar wat we ongeveer zouden kunnen halen in de volgende klasse haha.

Dan is besluiten om thuis te blijven en door te trainen veel simpeler. Mijn spanning is weg bij opstappen en bij grote wedstrijden laait die op als ik de ring inga, maar vloeit ook weg tijdens de baan verkennen. Iedereen heeft zijn eigen moeilijkheden en daardoor redenen om het ene juist wel of niet te doen.
hoort bij het leerproces en dat is bij elk paard en elke combinatie anders. Ik ben begin vorig jaar na pauze van ruim 2 jaar ook een keer extra op wedstrijd gegaan omdat die 1e wedstrijd nergens op leek en er wel ineens veel spanning was. 
Flip00 schreef:~knip~
Wat betreft jury's... Ik vind dat er vrij snel geroepen word dat een jury streng is als de punten wat tegenvallen, maar er wordt zelden echt kritisch gekeken naar hun eigen kunnen. Het helpt mij altijd om de proef te laten filmen en terug te kijken, zo kan ik kijken of mijn gevoel en de werkelijkheid overeenkomen. Al ben ik ook goed in te kritisch kijken en vind ik, na het terugzien van mijn proeven van afgelopen weekend, de winst niet verdient. Ik zag nog zo veel slordigheden.
Het is een hele kunst op zich, die proeven rijden en alles precies op het juiste moment doen terwijl je in een training een keer opnieuw kan als het niet fijn voelt of nog wat langer doorgaat met losrijden. Vandaar dat een geklasseerd paard echt nog anders is als 1 die het alleen in de training loopt. En ook voor de ruiter. 

Maar we zijn al mooi op weg. Ik heb wel m'n startkaart tijdelijk stop gezet, deze loopt nog t/m eind augustus. Het M1 is toch wel weer hele andere piece of cake, dus daar wil ik zelf ook écht goed voor voorbereiden. Dat betekent veel oefenen zonder zweep (want die heb ik nu nog wel mee) en met doorzitten. Dat gaat echt al best lekker, maar is imo nog niet goed genoeg voor de M1. Schouderbinnen gaat echt heel lekker en contra begint ook steeds beter te worden, maar mag ook nog beter voor het M1 vind ik. Ik start in ieder geval deze zomer nog lekker L2 en dan zie ik tegen die tijd wel hoe het gaat, maar ik acht de kans groot dat ik nog (bewust) een seizoen langer in de L2 blijf