Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:16

Onze dochter kreeg gisteren haar protocol terug: twee keer een 9 *\o/* .
(voor binnenrijden en houding en zit)

216 punten totaal in de L2 met haar 4,5 jarige pony. Ik ben echt enthousiast over dat online paardrijden en dan met name over hoe het protocol wordt ingevuld. Ik merk dat jury's echt de moeite nemen om tips te geven op een hele positieve manier.

Overigens is het wat mij betreft ook geen 'puntenuitdelerij'......op het protocol stonden ook vijven en zessen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:59

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:53

Doet de app paardrijden.nl het bij jullie ook niet? Ik krijg steeds een foutmelding..

Gezien de Z vanaf maart ook winstpunten kunnen rijden, wilde ik alles weer even bekijken

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:00

miriammiddel schreef:
Doet de app paardrijden.nl het bij jullie ook niet? Ik krijg steeds een foutmelding..

Gezien de Z vanaf maart ook winstpunten kunnen rijden, wilde ik alles weer even bekijken

Die app is niet meer ingebruik sinds het nieuwe platform.

NadjaNadja schreef:
Vanaf 1 maart kun je (tijdelijk) ook voor winstpunten rijden in de Z1 tm ZZ-licht! https://www.knhs.nl/nieuws/2021/knhs-ke ... -zz-licht/

Joehoee *\o/* Ga jij ook starten?

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:00

De app werkt al een hele tijd niet meer. Alles gaat nu via de website.
Ik vind het echt super tof dat het Z straks ook mag. Stimuleert toch enorm om toch online verder te rijden.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:10

Ja ik ben ook erg blij met de Z online proeven!
(Alleen jammer dat ik thuis geen 20x60 baan heb :+ )

Even de bepalingen gelezen en vanaf Z mag 1x per 2 weken proef inleveren, verplicht inzoomen voorbij de BE lijn en beoordeelt door subtop jury.
Ben benieuwd!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 13:46

Ik ga ook zeker een flimpje insturen, was het al zonder winstpunten van plan. Maar leuk dat het nu ook een mogelijkheid is.

Dat inzoomen lijkt me alleen wel lastig voor mijn filmer. Misschien even mee oefenen :+

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:22

Jaaaa we mogen weer!!
Ik ben al heel lang weg uit het topic omdat we lekker hebben getraind voor het Z (punten in het M binnen en de combinatie met filmen, het weer, s avonds donker hebben we een heel poos niet gestart)
Nu het Z1 ook kan toch maar weer is aan de slag!
Wij hebben ook geen Z baan thuis dus moeten ook op pad.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:39

Dispar_Vulgo schreef:
(Alleen jammer dat ik thuis geen 20x60 baan heb :+ )

Even de bepalingen gelezen en vanaf Z mag 1x per 2 weken proef inleveren, verplicht inzoomen voorbij de BE lijn en beoordeelt door subtop jury.
Ben benieuwd!

Same here :Y) Maar eens opzoek naar een geschikte locatie in de buurt.

Inderdaad wel een goeie om te oefenen met filmen. Ben benieuwd hoe het uitpakt! In ieder geval heeel blij dat het kan :D

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:52

Flicka12 schreef:
miriammiddel schreef:

Die app is niet meer ingebruik sinds het nieuwe platform.

NadjaNadja schreef:
Vanaf 1 maart kun je (tijdelijk) ook voor winstpunten rijden in de Z1 tm ZZ-licht! https://www.knhs.nl/nieuws/2021/knhs-ke ... -zz-licht/

Joehoee *\o/* Ga jij ook starten?

Hahaha ooopss.. ja dan snap ik het wel... Laatste online proeven waren al maanden geleden voor de laatste puntjes in de M2. Dus nu mag ik eindelijk weer. Mazzel dat ik wel een 20x60 heb

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:20

Nu er bekend is dat er voor het Z ook voor punten gereden kan worden kom ik mij melden haha. Nu heb ik natuurlijk spijt dat ik niet eerde meegelezen heb, ik heb namelijk een vraag die waarschijnlijk al ergens een keer besproken is :+
Er staat dat vanaf C gefilmd moet worden maar als dat niet kan dan vanaf G, maar hoe dan? Waar gaat de filmer staan als je over G heen moet? En die draait mee als je ergens tussen G en C moet wezen? Wij hebben een bak die 60m lang is met dichte bakrand dus vanaf C filmen kan niet als paard in z'n geheel in beeld moet blijven.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:23

Klopt het dat het vermelden van het combinatienummer niet meer verplicht/nodig is?
Ik kan het nergens meer in de bepalingen terugvinden. Of weet iemand waar dit wel nog staat?

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:28

Bij uitleg en dan stap 2 is een overzicht te zien.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:30

Tomorrow schreef:

Daar staat dus inderdaad niet meer bij dat het combinatienr genoemd moet worden tijdens de voorstelronde....

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:38

Ik als jury kan dat combinatie nummer ook nergens terug kijken..

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:40

linda2008 schreef:
Tomorrow schreef:

Daar staat dus inderdaad niet meer bij dat het combinatienr genoemd moet worden tijdens de voorstelronde....

Oh sorry niet goed gelezen, chipnummer, combinatienummer lijkt op elkaar :')

Mirtexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:17

Tomorrow schreef:
Nu er bekend is dat er voor het Z ook voor punten gereden kan worden kom ik mij melden haha. Nu heb ik natuurlijk spijt dat ik niet eerde meegelezen heb, ik heb namelijk een vraag die waarschijnlijk al ergens een keer besproken is :+
Er staat dat vanaf C gefilmd moet worden maar als dat niet kan dan vanaf G, maar hoe dan? Waar gaat de filmer staan als je over G heen moet? En die draait mee als je ergens tussen G en C moet wezen? Wij hebben een bak die 60m lang is met dichte bakrand dus vanaf C filmen kan niet als paard in z'n geheel in beeld moet blijven.

Ik heb ook vanaf G kunnen filmen in mijn L proef. Als je de AC lijn rijdt moet de filmer even een pasje opzij. Bij oefeningen rond om G is de voorkeur dat de filmer een paar passen naar achter richting C gaat.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:51

Als jury vind ik het prettiger als je gewoon op C staat met filmen, maar naar de G toe loopt als er langs C gereden moet worden waarbij het paard wel in beeld moet blijven.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:44

Jaaa! Leuk dat er ook Z1 verreden kan worden voor punten! We hebben op stal een 20x60 buiten dus dat is wel fijn, denk dat die na aankomende week ook wel weer droog genoeg is om te trainen. Heb echt wel weer een slag gemaakt in mijn training en moet nog 1 puntje, dus heb wel zin om te laten zien waar we nu staan!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:17

tijdje alleen mee gelezen, maar nu ook het Z mee mag gaan doen voor winstpunten kom ik mijzelf uiteraard weer melden! aankomende week eens even mijn instant Tinker weer ombouwen tot een sport paard(lees sokken en baard gedag zwaaien..) heb ik het goed begrepen dat het proef 25 moet wezen voor het Z1 ?

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:46

Dames, even een vraag voor de zekerheid.

Voor de online proeven had ik nog niet officieel gestart. Nu heb ik 4 wp in de B door de online proefjes. Betekend dit dat ik nog maar 1 proefje kan rijden (5 wp in totaal) en dat het dan voor mij geen zin meer heeft om online te starten?

Ik dacht ergens anders gelezen te hebben dat ik 8 online wp mocht halen en 2 moest op reguliere wedstrijd.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:02

Unleash schreef:

Voor de online proeven had ik nog niet officieel gestart. Nu heb ik 4 wp in de B door de online proefjes. Betekend dit dat ik nog maar 1 proefje kan rijden (5 wp in totaal) en dat het dan voor mij geen zin meer heeft om online te starten?

Ik dacht ergens anders gelezen te hebben dat ik 8 online wp mocht halen en 2 moest op reguliere wedstrijd.

Nee, je kunt gewoon doorstarten in de B t/m L2.

Aanvulling: nu inderdaad tot ZZ-licht, maar als er weer meetmomenten/wedstrijden mogelijk zijn gaat het volgende gelden (dus die 5 winstpunten voor B t/m L2 waar je waarschijnlijk over gelezen hebt).

Blijft paardrijden.nl bestaan ook na corona?
Paardrijden.nl blijft ook bestaan als er weer officiële wedstrijden gereden mogen worden. Wel zullen dan de voorwaarden worden aangepast. Zodra er weer reguliere wedstrijden worden georganiseerd blijft het online laten beoordelen van proeven voor winstpunten mogelijk tot en met de klasse L2. Wil je promoveren naar een hogere klasse, dan moet je altijd minimaal vijf winstpunten op een reguliere wedstrijd hebben behaald. Dit geldt zowel voor de klasse B, L1 als L2. Ook zal hierbij zichtbaar zijn welke winstpunten online zijn behaald en welke winstpunten op een fysieke wedstrijd. Zodra reguliere wedstrijden weer mogen van de overheid, zullen wij ook meer informatie geven over de deelname voorwaarden van paardrijden.nl.

Wanneer er weer meetmomenten en/of wedstrijden mogelijk zijn stopt de mogelijkheid voor online paardrijden voor de klassen M1 t/m ZZ-Licht.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 20-02-21 11:22, in het totaal 5 keer bewerkt

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:02

volgens mij is het zo lang er geen wedstrijden zijn nog gewoon mogelijk online te promoveren op basis van online behaalde punten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:04

Snorlex schreef:
Unleash schreef:

Fout. Zolang er geen meetmomenten/wedstrijden zijn, mag je gewoon tot en met de Z doorstarten. Gaan de wedstrijden/meetmomenten weer van start, dan geld wat Unleash zegt.

En het is proef 26 in de Z1

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:08

FriesWytske schreef:
Snorlex schreef:

Fout. Zolang er geen meetmomenten/wedstrijden zijn, mag je gewoon tot en met de Z doorstarten. Gaan de wedstrijden/meetmomenten weer van start, dan geld wat Unleash zegt.

En het is proef 26 in de Z1

Joh, ik was nog niet klaar met typen en drukte te snel op verzenden :')
Ik heb de info van de KNHS even gekopieerd.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 20-02-21 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt