[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mahitri

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:25

Gefeliciteerd Haike! Nette punten hoor!

Ik heb me ook maar weer opgegeven voor een wedstrijd in november. Beer gisteren gereden (rustig aan) en dat ging prima dus nu maar weer opbouwen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:10

:wave:

zo heel wat bij te lezen, iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten en sterkte met de 'mindere' wedstrijden :Y)

ik ga voorlopig even mn startkaart opzeggen, ik ga pas weer in het voorjaar starten, dus scheelt weer wat centen. hij loopt nu toch af :j

ook net een weekend naar de veluwe geweest, heerlijk genoten en veel gegaloppeerd, alief was door het dolle :+

qua werk ik werk 36 uur, op maandag niet, maar ik heb een zoontje van 3 dus ga alsnog savonds naar stal. ik heb ook een bijrijder voor 2 dagen in de week :j

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:15

Gefeliciteerd met je punten Haike.

Ik had wel al eens van de quick knot gehoord maar niet nodig hier vanwege de lengte van de manen ;)

Ik ga ook mijn startpas opzeggen Splinter. Ben niet meer van plan om te gaan starten voordat mijn merrie moet bevallen. Op 1 of andere manier ben ik wel bang dat ze de winstpunten niet onthouden ofzo en dat ik weer in de B moet beginnen straks :+

Vanavond weer les en we zijn druk aan het oefenen met de vliegende wissels, maar man man man wat is dat lastig. Voel me echt weer een beginner als we daar mee bezig zijn. Mensen nog de gouden tip?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:06

Heb wel meegelezen maar was even te druk om te reageren.

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde resultaten!

Welkom aan de nieuwe leden in het topic. Mowgli, leuk dat je meldt, heb vroeger ook bij de ponyclub gestaan een tijdje. Weet Mowgli daar nog van toen hij dacht ik twee jaar was. Vond hem altijd het knapste en best bewegen van het duo. Hij liep met een leeftijdgenootje samen altijd.
Gaaf dat je zo ver bent al, je gaat hard!

Wij afgelopen weekend ook naar de Veluwe geweest. Jij beetje knap weer gehad splinter?
Wij vrijdag en zondag droog gereden met zondag gewoon knap weer. Zaterdag hadden we regen, dat was jammer. Henk gedroeg zich prima, behalve zondag. Toen begon hij weer te acclamatiseren aan zijn weekend-stal denk ik. Heeft erg vaak op twee benen gelopen, maarja... :')
Wel fijn gereden alsnog zo tussen de strubbelingen door.

Wij gaan ook onze startkaart nu even opzeggen. Trainen gaat nog wel wat, maar echt starten wordt steeds lastiger en kost me steeds meer energie en inspanning. Doorzitten voor langere tijd is lastig dus gaat gewoon niet meer.
Daarnaast pas ik niet meer in m'n jasje :Y)

Zijn nu verder de eenvoudige en vliegende wissels aan het bevestigen. Voor de mijne helpt het erg om ze niet op een recht lijn te springen om hem de essentie van de hulpen te leren. Hij springt dan makkelijker om. Nu hij de hulpen snapt, gaan we verder op rechte lijnen en kleiner springen. Hij ontploft er nogal bij. Maakt zich erg lang en geeft gas erbij. We hebben nog een hoop te sleutelen, maar ben blij dat hij in ieder geval snapt wat hij op de hulp moet doen. :p

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:13

ja alleen zaterdag middag regen, maar die ochtend alleen gereden. vrijdag een klein buitje en zondag prachtig idd :j Lief kan de levade, dat liet ze mooi ff zien _O- . Ga maar weer vaker buitenrijden, ze vind het zo leuk ( en ik ook :)) )

qua vliegende wissels, ik vind het ook maar lastig :j ene dag gaat goed, andere dag niet. Als ze het goed doet stop ik gelijk en beloon ik. als het mis blijft gaan doe ik steeds wat simpelers en werk dan er weer naar toe.

ik merk dat de timing echt essentieel is en scherpte op je been. Ook doe ik nu vaak op dezelfde plaats, zodat ze het gaat snappen :j ik rij of een keert wending of een korte diagonaal en wissel op het end.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:01

Wat is het hier rustig :)
Iemand nog op wedstrijd geweest?

Vandaag geschreven bij het EK voor Friese paarden. Was erg leuk en leerzaam.
Hopelijk mag ik ooit ook op dat niveau rijden.
Voorlopig ploeteren we lekker door in de M2 :D

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:04

Wij hebben SGW Diepenheim gereden dit weekend. Heerlijk weer gehad. Dressuur was niet zo succesvol naast de spring ring. Springen 1 stop en in de cross ook 2 keer een stop maar ben eigenlijk wel heel tevreden.

Gaaf dat je daar kon schrijven lijkt me heel leerzaam.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:14

Wat leuk Mahitri! Hoop dat dit evenement een vervolg zal krijgen! En dat ik er over een paar jaar misschien zelf mag meerijden! (bij de jonge paarden dan natuurlijk ;) )

Ik vroeg me al af of ik alweer ontstipt was, maar had niet echt iets nieuws te vertellen :P
Behalve dat de eigenaar Wietse weer op magnesium heeft gezet: https://www.superhorse.nl/nl/producten/magnacomplex/

Eerder was het zo dat hij zonder magnesium waardeloos liep en ik dat meteen merkte. Sinds augustus krijgt hij in plaats van magnesium Ultimate Balancer van Dodson & Horrell bijgevoerd en ik heb geen overgang gemerkt. Dus het idee was dat het hetzelfde effect had. Maar na de domper van vorige week heeft de eigenaar dit er maar weer bij gegeven, dus over twee weken kijken of het ook effect heeft.
Kan best zijn dat hij laag zit, waardoor hij bij stress meteen verzuurt ofzo. Dat is het leuke aan magnesium, je kan het bijna niet meten in het bloed omdat het gigantisch afhankelijk is van de omstandigheden. Dus een test in rust kan in orde zijn, terwijl er onder andere omstandigheden er mega pieken en dalen kunnen ontstaan. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Nouja, we gaan het zien... Hij sloeg vorige week wel zo extreem dicht, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:27

ik moet bekennen dat ik steeds wel bij lees op mn telefoon, maar dan vergeet te reageren :o

Mahitri, leuke ervaring! Knappe paarden ook wel gok ik? :)

Ellentje lekker gecrosst! Goede gevoel is altijd belangrijk dan een stop, toch? Of iig dat je tevreden naar huis kan.

Ik heb vanmorgen sinds lang weer twee rondjes BB gereden, paard sprong echt heerlijk en kwam met een eerste en tweede plek thuis!

Janine, ben benieuwd of je nu toch weer verschil merkt. Mijne krijgt ook magnesium bij, ontzettende binnenvetter en alle spanning wordt ie zó strak van. Het dichtslaan herken ik ook helemaal...
Grappige was dat toen ie net op de magensium stond, mijn instructeur spontaan vroeg wat ik anders deed in t management, omdat ie zoveel toegankelijker was... Dat leek me een duidelijke aanwijzing dat t m helpt :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:47

Leuk dat jij die ervaring hebt Noukie! Die van mij heeft het hiervoor een jaar, maximaal anderhalf gehad. Eerder sloeg hij wel eens dicht, maar niet zo erg. In training en met losrijden op wedstrijd totaal niet hoor. Maar zodra hij er alleen voor staat is het mis kennelijk.
Ik vraag me wel af, dit is natuurlijk niet het enige redmiddel. Ik moet hem toch ook op een of andere manier die stress leren overwinnen? Iemand een idee? Hoe deed jij dat thuis in training Noukie?

Wat stoer dat jullie er ook bij crossen en springen!

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:57

Apart he. Ik heb ook een tijdje magnesium gevoerd maar merkte eigenlijk geen verschil.
Ben er ook een beetje "bang" voor bij mensen kan het echt mega hartritme stoornissen veroorzaken ben altijd bang dat ze dat krijgt. Waarschijnlijk dikke onzin maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:00

Ik heb een heel ander paard met magensium := daar stop ik echt niet mee. Mijne krijgt ook nog MSM bijgevoerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:03

ellentje0 schreef:
Apart he. Ik heb ook een tijdje magnesium gevoerd maar merkte eigenlijk geen verschil.
Ben er ook een beetje "bang" voor bij mensen kan het echt mega hartritme stoornissen veroorzaken ben altijd bang dat ze dat krijgt. Waarschijnlijk dikke onzin maar toch.

Het maakt wel uit wat voor soort magnesium je voert geloof ik. Voorkeur heeft vloeibaar als ik me niet vergis? Nouja allemaal ingewikkeld.
Wij kregen destijds advies van iemand die bij SuperHorse werkte en behoorlijk veel kennis had over hun producten en de effecten op voeding bij paarden. Echt waanzinnige effecten gezien ook. (niet alleen van de magnesium hoor)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:05

De mijne is stiekem echt een springpaard :') Maar ik niet een springruiter :D

Ik ben er nog steeds niet helemaal doorheen bij de mijne. Kom nu iig voldoende door om mn proef te kunnen rijden, maar eigenlijk écht rijden lukt nog niet. Zeg maar, zo goed als hij feitelijk kan, dat krijg ik er op de voor hem spannende momenten niet uit. Heb echt momenten gehad dat ie pas na 3 onderdelen een keer ademhaalde of dat ik been gaf en juist langzamer ging. Dan is 60m diagonaal erg lang _O-
Ik probeer in de training (en in de ring) heel erg de combinatie te maken van leiding nemen en vertrouwen geven. Nu mag ik echt nog consequenter zijn, want uiteindelijk geeft hem dat rust. Gelukkig heeft mijn instructeur hem ook super goed door, dus wat we doen is veel herhalen enerzijds en doordat hij t snapt vertrouwen geven, en anderzijds dan weer onverwachte dingen aanbieden en ontzettend belonen als ie mee doet.
Eerder op mn werk reed ik een soortgelijke, die kon werkelijk alles, maar voor je m uit z'n bubbel had... Ook daar was t beste om veel te herhalen, duidelijk te zijn en veel en overtuigend te belonen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:13

Hmm oké, dat is waar ik zeg maar ook wel aardig mee bezig ben.
Punt is alleen, thuis vliegt hij zowat voor mijn been (oké, gisteren niet, maar dat was meer omdat ik ziek was en eigenwijs genoeg om wel te gaan rijden) na een paar minuten. En op wedstrijd met losrijden ook wel aardig, maar in de proef :+
Vraag ik me af, ben ik dan nóg niet consequent genoeg?

En hoe beloon je overtuigend? Ik beloon wel in het werk, maar of het overtuigend is? En wat kan ik er stiekem aan koppelen om hem in de proef dat gevoel ook te geven? Moet ik een clicker kopen? :')

Thuis loopt hij fantastisch... Op locatie.... not so much :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:14

Wat leuk en stoer dat jullie ook crossen en springen!

Ik ook vrijdag en vanmiddag op springwedstrijd geweest, maar dan gewoon als secretariaat :P Verder beestje lekker knuffel gegeven en lekker lang laten buiten spelen met dit mooie weer. Morgen weer clubles en morgenavond keer les van andere instructrice, geruild tegen stapel dekens die ik nog had van mijn ponytijd. Benieuwd of die weer met nieuwe dingen komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:15

Yvank_ schreef:
Ik heb een heel ander paard met magensium := daar stop ik echt niet mee. Mijne krijgt ook nog MSM bijgevoerd.

Hoe anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:16

Veeel minder kijkerig! Zonder magnesium stap ik er echt niet op :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:18

Yvank_ schreef:
Veeel minder kijkerig! Zonder magnesium stap ik er echt niet op :+

Ook in de training?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:21

Jep :) . Hij is er echt heel gevoelig op. Is heel sensibel en kijkerig. Met magnesium is het allemaal wel binnen de perken te houden. Zonder begin ik niet meer aan. Laatste keer dat ik dat getest heb eindigde met een hersenschudding op de eerste hulp :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:25

Nou, bij die van mn baas was overtuigend belonen dus echt van t niveau: vlieg m om zn nek! Of snoepjes komen halen bij de baas :') Dan pas snapte ie dat ie knap was.
Dat werd later wel: braaaaaf en een klopje en dan voelde ik m al groeien.
Dat ongeveer bij de mijne ook: heel vaak braaf of goed zo of whatever. En zoals nu met de wissels écht uitbundig belonen. Tot ze weer normaler worden en dan ook terug naar zachte stemhulp.
Belonen met stem (uiteraard zachtjes) doe ik in de proef ook. Of een klein kriebeltje oid tussendoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:28

Yvank_ schreef:
Jep :) . Hij is er echt heel gevoelig op. Is heel sensibel en kijkerig. Met magnesium is het allemaal wel binnen de perken te houden. Zonder begin ik niet meer aan. Laatste keer dat ik dat getest heb eindigde met een hersenschudding op de eerste hulp :+

Oei... -O-
Bizar hoe die van jou juist de andere kant op gaat zonder magnesium!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:31

Noukie schreef:
Nou, bij die van mn baas was overtuigend belonen dus echt van t niveau: vlieg m om zn nek! Of snoepjes komen halen bij de baas :') Dan pas snapte ie dat ie knap was.
Dat werd later wel: braaaaaf en een klopje en dan voelde ik m al groeien.
Dat ongeveer bij de mijne ook: heel vaak braaf of goed zo of whatever. En zoals nu met de wissels écht uitbundig belonen. Tot ze weer normaler worden en dan ook terug naar zachte stemhulp.
Belonen met stem (uiteraard zachtjes) doe ik in de proef ook. Of een klein kriebeltje oid tussendoor.

Hij werd er ook echt stoerder van? Want dan lijkt me dat een goed punt om mee te beginnen... Op stal kan hij er echt mega stoer op staan, is dan ook echt 10cm groter. En dat mag hij op wedstrijd ook wel tonen, gezien hij al aardig voorover gebouwd is :P

Ik ga morgen meteen kijken hoe ik hem dat vertrouwen kan geven!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:34

Yep. Mij nog niet stoer genoeg in de ring hoor, maar t begin is er!
Heel herkenbaar wat jij zegt allemaal ook. Dat helpt je niks, maar iig zijn we er niet alleen in ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:37

Nee dat blijkt voor mij nu eindelijk! Was altijd zo jaloers op hoe anderen het paard zo makkelijk de baan rond krijgen, alsof het geen enkele moeite is. Ik had echt het idee dat het hele probleem bij mij lag. Dat zal niet 100% het geval zijn, maar de oplossing ligt er wel en ik heb nu in ieder geval weer een opstapje! _/-\o_