[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:55

Setteli, welkom! Ik ken je natuurlijk al wel uit het L2 topic.
FCSA, welkom en wat een goed debuut zeg!
Nouvel fijn dat de oefenwedstrijd zo goed ging, zit er al een startkaart aan te komen?
Yom mooi dat het debuut gepland is!
Meya heerlijk weer is het ook, paardjes staan hier weer lekker 24/7 buiten

Hier gisteren een heerlijke buitenrit gemaakt, paar heerlijke stukken in een flinke galop kunnen rijden. En ik merkte vandaag dat dat echt wel een positief effect heeft op de contragalop. Hij verliest rechtsom af en toe nog wat sprong namelijk, maar als hij dan op buitenrit is geweest is dat veel minder. Vandaag ook even proef 15 geoefend en het galopgedeelte ging nog nooit zo makkelijk. Ik vind dat in die proef zo pittig en mijn paard wordt dan heel heet. Maar vandaag ging het vrijwel foutloos.
Voor de liefhebbers heb ik trouwens nog een kort stukje film van ons beginnetje met appuyeren. Je ziet dat de inzet heel mooi gaat en dat hij het daarna moeilijk vindt. Maar we gaan het gewoon rustig zo af en toe mee pakken.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:08

Gaaf paard heb je, glenstorm! Leuk dat jullie een beginnetje hebben gemaakt met het appuyeren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:53

Hoe is het hier?

Lekker glenstorm, buiten rijden doet altijd goed!
Wij zijn net terug van een weekje Brabant, doel was lekker in het bos rijden, maar dat pakte helaas iets anders uit...
Er bleek door het weer een explosie aan muggen te zijn en mijn paard reageerde daar de eerste avond gewoon bij stal al zo heftig op dat ik hem prednison heb moeten geven.
Ik heb hem wel wat bij de stal gereden maar zelfs daar werd hij gek van de muggen, verder heeft hij ingepakt gestaan, maar ondanks dat nog helemaal onder de bulten en mega jeuk.
Echt onwijs balen...

Afbeelding

Afbeelding

NatasjaS

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:52

@Nouvel, wat ontzettend balen dat er zoveel muggen waren, dat maakt het idd een stuk minder leuk.
Mooie foto's trouwens.

Hier even een weekje minder paardgereden. Paar dagen op vakantie geweest in Denemarken (natuurlijk ook lego land bezocht) en zaterdag 130 km gefietst. Was bij de elfmerentocht over de kop gevlogen door een andere idiote wielrenner..........dus daar moest ik noodgedwongen stoppen en ook wel wat van herstellen....

Vanmiddag mn eerste sessie van mental coaching, ben benieuwd.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:16

Jeetje dat is balen zeg, Nouvel. Denk je een lekker weekendje weg te gaan... -O-
@Natasja: succes vanmiddag!

Ik heb me ingeschreven voor 2 proefjes eind juni. Voor het eerst op gras (in onze regio was altijd alles op zand, ik geloof dat gras hier gebruikelijker is). Ben benieuwd hoe hij dat doet.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:14

Nouvel wat balen zeg, heeft hij daar al eerder last van gehad?
Natasja, succes vanmiddag
FCSA, heb je tot die tijd helemaal geen dressuurwedstrijden? Of start je ook nog andere disciplines?

Ik heb donderdag en gisteren weer gestart, voor donderdag was het enige doel hem ontspannen houden. Tijdens het losrijden ook steeds weer terug naar die ontspanning. Dat doel behaald alleen hij was vervolgens iets té ontspannen, daardoor miste hij wat scherpte en activiteit en kon ik de proeven niet goed afwerken. Ook kwam er toen ik de eerst proef net begonnen was een paard waar iemand af was gevallen over de omheining heen gesprongen zo mijn baan in, dus de concentratie was ook niet helemaal top. Toen ik aan mijn tweede proef wou beginnen moest diegene met dat paard in de baan naast mij rijden en viel ze er weer af, waardoor dat paard weer helemaal aan de kletter ging. Maar de proeven gingen zonder grote fouten. Uiteindelijk had ik 168,5 (wat ik wat streng vond) en 176,5 (waar ik me helemaal in kon vinden), maar iedereen had zo'n 10 punt verschil tussen beide proeven.

Gisteren was het doel om hem weer wat scherper te kunnen rijden, wat losrijden lukte dat heel fijn en had ik ook echt mega fijne stukken. Alleen de dressuurbanen liggen aan de andere kant van een wal en daar vond hij het heel eng. Ook lag achter die wal de springring wat hij nog al spannend vond. Hij had beide proeven best wat spanning helaas. In de eerste proef mislukte daardoor ook nog de contra waardoor ik een 2 voor contra kreeg en een 1 voor de galopswissel erna. Ik kwam uiteindelijk nog op 169, tel er 9 punt bij op en je hebt al bijna winst. Tweede proef was het begin echt ontzettend slecht, op onderdelen waar hij bijna altijd goede cijfers op loopt, kreeg ik nu allemaal 4en en 5en omdat hij wat leuke acties had door de spanning, en had ik 176 punt. Commentaar van de jury's was dat ik echt een fijn paard heb, die alle oefeningen met 2 vingers in de neus loopt, maar dat ik die spanning meer af moet laten vloeien.
Al met al heb ik voor mijn gevoel echt wel de stijgende lijn te pakken. We gaan lekker veel starten de komende tijd, want op dit moment is daar meer de winst te behalen dan thuis in de training. Hoe meer hij mee gaat, hoe beter hij om kan gaan met de spanning. En hij moet leren op een andere locatie ook zijn aandacht bij mij te houden, want hij is constant afgeleid door alles om hem heen.

Hoogtepunt van gisteren was wel de 8 voor de middendraf <3
Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:18

Lastig zeg, die spanning. Mijn paard kan daar ook behoorlijk last van hebben. Mooie foto wel!

Wij starten inderdaad vooral springen en SGW :j. Verder ben ik net verhuisd met paard, dus het is nog even wennen en settelen op de nieuwe stal, en op zoek gaan naar fijne locaties om te starten in de buurt.

De wedstrijd van 30/6 is een selectiewedstrijd. Hebben jullie het idee dat het niveau op zulke wedstrijden hoger ligt of dat er strenger wordt gejureerd? (Ik doe verder niet mee aan de selecties, maar het is dichtbij voor ons, en ik kan naast 2 dressuurproeven meteen ook een parcours springen, dus dat is handig :) )

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:59

Wat een actie hier.

Jee wat balen Nouvel! Wat een pech, gelukkig heb je daar nog beetje kunnen rijden maar was niet het idee natuurijk.
Jammer Glenstorm, lastig die spanning weer.. Maar de aanhouder wint :)

Succes NatasjaS vanmiddag!
Leuk die afwisseling FSCA,

Hier nog longerende. Paard is wel veranderd, relaxter, vrolijker, minder drammen. Dus ben heel benieuwd als ik weer te paard zit, dat ik dan het verschil ook merk :) Gisteren balkjes gedraafd, dacht even wat anders.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:17

Meya wel fijn dat je verschil merkt!

Glenstorm Ah balen van de spanning weer zeg...
Wel super stoere foto!
En een 8 voor de middendraf, daar kan ik alleen maar van dromen...

FCSA ik heb wel het idee dat Ed met selecties wat strenger wordt gekeken, maar zeker weten doe ik het ook niet, zal ook an de jury afhangen denk...
Succes!

Insectenallergie is echt waardeloos inderdaad.
Voor hem zo gelukkig dat wij aan de kust wonen, anders was de zomer een hel voor hem geweest.
Hij was er nu al helemaal naar van, alleen maar bulten en overal jeuk, bulten die open gaan, bah...
Hij heeft het eerder gehad op vakantie van dazensteken, toen raakte hij ook echt bijna in shock en heeft de dierenarts prednison moeten spuiten.
Ik had nu nog capsules bij me die ik altijd voor de zekerheid mee heb.
We dachten nu in mei te gaan, voor de dazentijd uit.
Maar echt pech dat er nu extreem veel muggen zaten en dat hij daar blijkbaar ook niet tegen kan.
Zelfs op stal door zijn vliegendeken heen weer hij helemaal kapot gestoken, arm paard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo was hij over zijn hele lijf...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:08

Aaahh wat sneu, daar wordt een paard ook niet vrolijk van nee

Deze week weer gewoon zelf rijden en vrijdag les. Er mag nu weer gewoon op niveau gereden worden dus de draad weer oppakken en werken richting M debuut (1 juni)

Fochter heeft proef 15 en 16 al wel een keer gereden vorige week en ze vond ze wel te doen. Maar nu nog werken aan impuls, maar dat komt nog wel.

Vraag wel of de instructeur mee kan 1 juni zodat hij bij het inrijden er extra swung in kan brengen

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:14

Ah nouvel wat een ellende! Arm paard..
succes natsjas vandaag !

Jammer van de spanning glenstorm maar wel een super mooie cijfer gekregen!

Hier zou ik eerst meedoen aan 4daagse wedstrijd maar toch niet gegaan uit eindelijk ook wel blij want het was op gras en gister was zo’n natte dag.
Dus hebben wij een clinic gereden van Jill huijbreght echt super leuk we hebben zelf nog nooit een clinic gereden.
En nou hopen dat we de 27ste kunnen starten want hij loopt zo lekker de laatste tijd!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:07

Ach die ziel!
Ja wat een weertje was het gisteravond, overdag iig nog lekker droog met zo'n :)
Nog even bij de(schoon)moeder langs geweest, was voor beide een verrassing.

Hier nog nieuw vliegendeken gekocht, vriend kwam met de bucas buzz of thuis. Wat een deken zeg, ben nu al verkocht.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:12

Leuk trouwens clinic rijden trysteffy! Doe je dat vaker?

Heerlijk weer zeg, kon middagje vrij nemen :D oa de stallen grondig leeggehaald

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:03

Jaa en vanavond zat ik weer te paard!! *\o/*
Súper braaf, wel wat fripsie maar niet verkeerd.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:04

Yeah super Meya!! Nu langzaam weer wat uitbreiden?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:21

Yes! 3x pw eventjes rijden, daarnaast longeren en zo weer uitbreiden tot ons niveau.
Ze liet vandaag al hele fijne stukken zien. Was soepeler, blijer en meer gehoorzaam. Heel fijn!! :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:55

Ah wat fijn zeg!
Veel rijplezier!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:53

Wat voor singel hebben jullie? Die van mij wordt wat ouder en stugger, dus ben opzoek naar een nieuwe

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:53

BR met bont. Maar dit is al de zoveelste, het bont gaat stuk in de was...
Heb nu ook een HH met afneembaar bont en zo’n zelfde zonder bont.
Die zijn heel fijn plat en goed gevormd.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:34

Ik heb een hele zachte, fijne singel van Kentaur. Mijn schimmel heeft een gevoelige huid en krijgt snel last van van alles, maar deze singel bevalt goed :j

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:08

Ik heb een Barefoot dressuursingel.
Leer met gelvulling tegen de buik en elastiek aan de buitenkant.
Hier ben ik goed over te spreken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:50

Die had voor mijn vorige paard ook inderdaad, was fijn.
Inmiddels opgesleten en met mijn huidige paard vind ik een singel zonder elastiek fijner.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:34

Hoe zit dat dan, 2 lagen ofzo?
En wat zijn de voor- en nadelen van elastiek in de singel?
Ik heb een leren singel, anatomisch gevormd.
Maar het comfortabele gaat er wat vanaf.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:56

Ik heb een anatomische km worldriding singel

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:34

Meya_ schreef:
Hoe zit dat dan, 2 lagen ofzo?
En wat zijn de voor- en nadelen van elastiek in de singel?
Ik heb een leren singel, anatomisch gevormd.
Maar het comfortabele gaat er wat vanaf.

Inderdaad 2 lagen
Afbeelding