[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 06:44

Goed zeg lies!
Ik had afgelopen zondag wedstrijd en voor m'n gevoel ging het redelijk goed. Niet perfect want er zaten nog wat fouten in, maar ik ben blijven rijden en hij schrok maar 1 keer *\o/*

Toch had ik net geen winst, waar ik wel van baalde! Maarja je gevoel zit niet altijd goed :Y)

Wat fotos:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk de knapperd zelf:
Afbeelding

Mijn volgende wedstrijd is pas eind augustus want ik vertrek vandaag voor een maand naar the usa :j

Setteli

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:26

Morgen concours in Eibergen. Heb er een ander bitje in (dubbelgebroken), ben benieuwd hoe ze er mee op wedstrijd loopt. Kon er eerst niet zo fijn mee rijden, maar had hem er nog inhangen na een fotoshoot. Dus van de week nog maar eens mee gereden en het viel me niks tegen. Dus maar even mee doorrijden.

Nog meer mensen morgen wedstrijd of vandaag gehad?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:42

Nou dubbelgebroken werkte dus niet echt. Ze was regelmatig echt tegen de hand en bij het halsstrekken ging ze in de eerste proef zelfs omhoog ipv omlaag :+ . Had toch nog 189 en 190 punten, maar was niet echt tevreden. Bitje thuis maar weer gauw omgewisseld.

Gisteravond had ik concours in Haaksbergen en ze liep weer als vanouds. Er zijn nog steeds een aantal dingen voor verbetering vatbaar, zoals het wijken en de verruimingen, die mogen echt meer. Maar daar gaan we goed op trainen. Maar ik had dus 194 en 197 punten en was 2x 5e *\o/*
De teller staat nu op L1+24.
Volgende week Markelo en dan die week Kringkampioenschappen, dus ik moet even rustig aan doen.
Anders zit ik zo boven de 30 wp en dan mag ik geen L1 meer starten. Na de Kring ga ik eerst met vakantie en daarna zijn de Overijsselse kampioenschappen (als ik me selecteer dan he :o ). Daarna gaan we de overstap maken naar de L2.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:56

Hee wat leuk!
mag ik me ook melden?

Ben weliswaar al wel 1x gestart in het L1, maar dat is alweer een paar maanden geleden...
Heb me vanmorgen voor onze 2e wedstrijd ingeschreven voor over 3 weken :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:13

Ook ik wil me graag melden hier, gisteren ons L1 debuut gehad. En dat ging boven verwachting, want ik heb 2 keer prijs gereden, bij de eerste proef was ik 2e en bij de 2e proef was ik zelfs 1e. Ook 2 winstpunten, dus de kop is er af.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:42

Mag ik me ook melden? Ik heb afgelopen zondag ons L1 debuut gemaakt en komende tijd geen wedstrijden gepland staan maar wil de indoorselecties mee gaan rijden!
Ik heb zelf een kruising Fries x nrps van 1.52 en ik start sinds dit jaar tussen de paarden! De B uitgegaan met 16 winstpunten en dan afgelopen zondag eerste L1! Ging echt super goed wat zorgde voor 2x eerste prijs met 216.5 en 198.5 en dus 5 winstpunten *\o/* :=

Setteli, mooie punten!! En wat veel winstpunten al := L2 moet zeker wel lukken dan!

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:08

Leuk allemaal!
Ik dinsdag L1 debuut gehad.
Ging niet zo goed. 180 en 183
Vandaag maakte kk er weer een potje van haha 183 en 185.
Morgen weer een nieuwe kans

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:04

Welkom Robin_Rikkie en Susan! Jij ook mooie punten Robin!
En Susan dat is een mooi debuut!

Jij ook een fijn debuut Sunshine, toch maar weer mooi 4 wp binnen.

Ik was sowieso van plan om alle klasses helemaal uit te rijden. Ik wil wel een beetje voorbereid naar de volgende klasse. Als ik zou willen, mag ik haar gelijk M2 starten, maar daar is ze echt nog lang niet aan toe.
Binnenkort maar eens een L2 proef oefenen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:09

Wat een leuke en goede resultaten! Gefeliciteerd!

ik zal 'ons' ook nog even voorstellen.
Ik ben dus in april voor het eerst met mijn jonge paard op wedstrijd geweest, was voor hem sws zijn wedstrijd debuut en gingen naar huis met 3 winstpunten :)
Het gaat hierbij om mijn gvr/vosreus Freek-willem van 1.85 ongeveer :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:35

Wat een goede resultaten allemaal! Super!

Mijn L1 debuut zit er ook op met mijn puppie. Zoals ik al een klein beetje had verwacht had ze veel spanning. Eerst 3x omhoog gekomen en later met het losrijden ontspande ze en liep ze heel fijn. Helaas toen ik de ring in kwam was het helemaal mis. Te veel spanning en ze blokkeerde volledig op mijn hulpen. Heb de eerste proef 4 voltes gereden ipv 1 :'). Mocht hem gewoon uitrijden dus heb gewoon die dingen ff opnieuw gereden wat volledig mis ging. Tweede proef ter voorkoming van nogmaals -2 wp'en :+ zelf af gegroet op het laatste onderdeel. Voor de winstpunten hoef ik het niet te doen maar eerst ff braaf krijgen en dan rijden we er wel voor :). Veel geleerd en op naar de volgende keer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:15

Zal ons ook nog even kort voorstellen. Ik rijd een nu 11 jarige ruin, Chaplin du Keske Z, Crown Z x Jus de Pomme. Echt springbloed dus. Mijn man brengt hem ook uit, in het springen en de eventing. Ze zijn inmiddels in het springen L startgerechtigd, in de eventing wordt hij in het M uitgebracht. We hebben hem helemaal zelf opgeleid want toen we hem 4 jaar terug kochten kende hij bijna niks, alleen stap, galop en een sprongetje maken.

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:49

Wij vandaag 190 en 201 en L1+7!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:28

Ik vandaag 186,5 en 202:) volgende keer l2 proberen

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:43

Hay allemaal

Ik kom ook even binnenvallen, ik ben op 1 mei officieel gestart in de B met mijn 6 jarige ponypaard Storm (fjord x andalusiër). We rijden bitloos en ik wil proberen zo ver te komen als mogelijk. Niet super fanatiek dus maar wel serieus bezig (heb 1 x per week privéles). We vlogen de B door (had ik écht niet verwacht, beide weinig tot geen wedstrijdervaring). Vandaag 3 winspnt gereden in de B dus we gaan a.s. vrijdag ons L1 debuut maken. Ik ga het wel rustig aandoen dus soms nog B en L starten (door de overgangsregeling kan dit tegenwoordig). Ik vind het wel erg spannend om ineens L te starten....

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:08

Wat een mooie punten komen er langs! :D

Ik doe momenteel even rustig aan met rijden. L1 is even verzet naar het indoorseizoen.
Momenteel erg druk dus ik meld mij hier even af. Zodra ik het rijden weer opgepakt heb kom ik mij weer hier melden. :)

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:34

Hoi allemaal!
Ik wil me ook graag voorstellen!
Ik ben Eline en start met mijn bijrijdpaard Cikina nu enkele weken. Ben nu vier keer op wedstrijd gegaan en met 5 eerste plaatsen thuis gekomen. Laatste wedstrijd met een klapper van 218.5 en nu zondag ons L1 debuut.. best spannend!

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:36

Wauw super knap!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 00:57

Wauw Eline, dat zijn mooie dingen! Dat beloofd wat voor je L1 debuut!

Ik ga zondag naar Markelo en heb me voor 1 proef op HC laten zetten. Ik wil het risico niet nemen om straks na de kringkampioenschappen met 30 of meer wp te zitten. Want dat zou betekenen dat ik automatisch niet meer naar de Regio zou mogen.

Het blijft nog steeds tricky, maar we wagen het er op.

Na de Regio sowieso naar de L2. Wordt nog flink oefenen...

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:40

Hoi allemaal! ik ben weer terug van vakantie, dus even een bijleespost!

Leuk paard emmafalcon, als jullie wat meer ritme krijgen komt het vast snel goed met de winstpunten. veel plezier in de usa!

Jammer dat dubbelgebroken niet werkte Setteli, maar af en toe moet je iets anders proberen! Wel weer gefeliciteerd met de punten, jullie zijn echt heel constant zeg! snap wel dat je even hc rijdt. niet op de regio kunnen rijden zo super zonde zijn.

Welkom Susan, netjes zo voor de eerste keer!

en ook welkom lis_ol, vind jou echt een machtig paard hebben! En heb ook respect voor jou, zo'n groot dier en toch zo goed al rondsturen!

Welkom robin_rikkie, Wat een megapunten zeg voor de eerste keer!! gefeliciteerd!

Toch netjes winstpunten gereden sunshine, en het zijn altijd weer leermomenten al gaat het niet helemaal zoals je wil! je laatste punten liegen er ook niet om, al weer een stuk beter, gefeliciteerd!

Goed aangepakt Tsplendid! Is toch erg spannend voor die jonge paarden, een wedstrijd. Met een beetje ervaring komen jullie er wel.

Gefeliciteerd lovemario, succes in het L2

Welkom storm! Is inderdaad spannend om naar het l te gaan als je nog geen wedstrijdervaring hebt. Maar wel super leuk toch?

Welkom Eline, wat een megapunten, dan moet het l bijna wel goedkomen!

Ik ben dus net terug van vakantie, mama had haar doorgetraind en ik heb nu zelf weer een keer of 3 gereden. Gaat helemaal niet slecht. de 31e gaan wij weer op wedstrijd. Wie weet kunnen we dan de 10 winstpunten bereiken haha.
gisteren begonnen met het knopje achterwaarts. Ze begrijpt er niets van :') Misschien toch maar eerst van de grond af trainen, of wieweet gaat het kwartje binnenkort opeens vallen

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:09

Welkom storm en Eline!

m9ara; Lekkere vakantie gehad?! Leuk dat je binnenkort weer op pad gaat! Ga je met 10wp over of rijd je nog even door?

Ik ga woensdag en zondag weer ''oefenrondjes'' doen :')

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:42

Nog meer mensen vandaag op wedstrijd?

Mijn debuut is goed verlopen. Paard was met losrijden redelijk fijn en in de eerste proef gaf ze nog wat extra. Dat was fijn. Erg fijn kunnen rondsturen en een goed gevoel.
Gelijk door naar de tweede proef en daar wat foutjes. Aanspringen in galop. Een struikeling en verkeerde galop maar snel hersteld. Geen heel fijn gevoel.

Punte 179 en 194.5! Eerste jury was vrij streng maar wel rechtvaardig en de tweede jury heeft mn middendraf fout en vg niet gezien. 2e proef stond ik derde met helaas maar twee prijzen. heel tevreden!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:13

Mooi je eerste wp binnen GillyZidane!

Ook ik had vandaag concours. Ik zou eerst alleen 1 proef HC rijden, maar toch gekozen om beide proeven HC te gaan. Vond het een beetje tricky.
Maar zo kon ik mooi wat uitproberen. Heb beide proeven doorgezeten (normaal zou ik alles lichtrijden en alleen bij wijken doorzitten). Tweede proef iets gespannen, ze zag vlak voor de proef een paar koeien, hahaha.
Maar toch mooi 190,5 en 193 punten en ik was anders 1e en 3e geweest |( |(
Maar ik heb er wel goed aan gedaan om HC te starten, dan kan ik volgende week bij de Kringkampioenschappen voluit rijden!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:48

Knap gereden setelli! Op naar het kampioenschap!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:14

Ons debuut was een succes. Ondanks m'n eigen spanning toch goed kunnen rijden. Mooi commentaar op de protocollen waar ik mee verder kan. 2x 172 gereden. Dus een netjes debuut vind ik zelf!

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:27

Super goed dames allemaal tevreden dus! Heel fijn
Ook heel veel succes met de kampioenschappen!
Ik mag zaterdag weer. Hopelijk rij ik mijn laatste punten in het L1