Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 22:46

Wij hebben dit weekend ook een wedstrijd op de club. Selectie voor de kampioenschappen.

Vanavond een meetmoment/oefendressuur avond gehad. De banen hebben het goed volgehouden. Enkel de laatste ruiters hadden wat water in de ring, maar het was gewoon fijn rijden vertelde ze.

Morgen en zondag van 0900/1800 heel de dag ruiters in de baan. Gelukkig kunnen we behoorlijk parkeren op het hard, want hier wordt vooral veel afgelast omdat ze geen parkeerruimte hebben.

Ik ga morgen zelf ook weer een poging wagen...

DJZ

Berichten: 3161
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 23:02

Nog geen idee wanneer de volgende is. Die had ik nog niet gepland...

Melzazu
Berichten: 1870
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 23:17

Wat een mooie foto’s MWM <3

Leuk jou te zien Annash zo samen met Noor +:)+

Leuke foto’s van je dochter Getup :j

Welkom Ruby. Je bent mooi op weg en die doelstelling lijkt te gaan lukken toch? :D
En leuke foto’s heb je geplaatst.

Ook van jou mooie foto’s Babootje <3

Wat mooi te lezen Apple over jouw lessen. Ik heb nu zelf 3 lessen met Franklin ballen gehad (naast mijn andere lessen) en daar ben ik ook zo blij mee. Met die van mij maakt 1 centimeter ook al heel veel uit of hij wel of niet met impuls loopt. Sowieso is mijn houding er al zo van verbeterd ook.

Hè wat balen DJZ dat het niet doorgaat? :( Jammer dat ze geen mogelijkheid hebben blijkbaar om het naar binnen te verplaatsen.

Mooi dat het bij jullie goed te doen was PSvanLot

Flubberboot

Berichten: 3003
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:00

Niemand gestart vandaag???

Ik ga morgen avond weer op pad! 2e selectie wedstrijd voor ons! Ga gewoon voor de fun en kijk wel waar het schip strand, doel is vooral genieten en dat komt vaak wel goed met Peet

carika
Berichten: 1609
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:08

Ik ben nieuw hier en dus vandaag voor het eerst weer gestart na 2 jaar rij pauze.
Het was ook meteen ons L2 debuut en met 183 & 183,5 een mooie start gemaakt.
Morgen ga ik weer starten :) als de trailer toch ingepakt is kunnen we net zo goed beide dagen starten dacht ik :D
Het viel mij op dat er in de L2 veel strenger gepunt werd dan in de L1, op deze wedstrijd tenminste, het was 1 ring met dezelfde jury dus ik kon makkelijk vergelijken.
In de L2 was de meerderheid zonder winstpunt naar huis gereden.
Iedereen had het ook over een strenge jury… ik kan het niet vergelijken omdat ik zo lang niet gestart heb.

Getup

Berichten: 8407
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:23

Is soms lastig zeggen. Was de jury erg streng , of was het niveau gewoon niet goed genoeg ?

Flubberboot: dat is de goede instelling. Gewoon kijken hier het loopt.

Wij gaan morgen voor 1 proefje op pad.

DemiSisa

Berichten: 1086
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:32

carika, in het L2 verwachten ze vaak ook al dat je paard net wat fijner in de aanleuning is, meer in balans ed. Misschien dat het daar door komt, dat het lijkt alsof het strenger was maar de paarden misschien net niet goed genoeg voor elkaar waren?

Succes iedereen die dit weekend nog op pad gaat! :D

Flubberboot

Berichten: 3003
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:33

Gefeliciteerd carika! Mooi debuut! Ik heb vaak hetzelfde als Getup, is het niveau niet goed genoeg of was de jury te streng? Al hadden wij vandaag (was mee filmen) wel strenge jury. Zeg dat normaal nooit zo snel maar dit was echt… Maargoed, snel vergeten en weer door!

Succes morgen Getup!

Ja meer kan ik toch niet doen. Gewoon mijn best doen en genieten. Als ik mijn geluk laat afhangen van punten ben ik niet goed bezig! Blijft toch jurysport

Getup

Berichten: 8407
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:39

Moet zeggen dat ik het de afgelopen jaren bijna altijd wel eens ben met de punten. Dus dat is wel fijn.

Wel hadden wij vaak echt hele strenge juryleden ( regelmatig dezelfde) , want toen ik in n andere regio bij andere juryleden ging rijden af en toe had ik echt veel hogere punten.

Flubberboot

Berichten: 3003
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:48

Ik ga geen uitspraak maken over hoe ik jury's vind waar ik voor heb gereden :') Moet morgen nog _O-

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:27

Gefeliciteerd en welkom aan de nieuwe mensen!
Voor iedereen die vandaag op pad gaat veel succes!

Wij staan helaas alweer ruim een week stil. Wedstrijd ook af moeten zeggen want Rudi heeft een hoefzweer die er maar niet uit wil komen. De smid heeft hem wel kunnen lokaliseren maar hij zit te hoog. Hij denkt ook dat hij er aan de bovenkant uit gaat komen :\ Dus ik ben iedere dag aan het weken en hopen dat het anders weer snel uitkomt. Vreselijk om vriendje zo te zien ;(
Ik had voor dit weekend ook nog bij willen schrijven maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:31

Wat naar Noisy! Het is altijd zo sneu zo'n hoefzweer, laat staan wanneer die er niet uitgesneden kan worden. Hopelijk gaat het toch snel beter

Getup

Berichten: 8407
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:01

Dat is zeker naar, Noisy. Hopelijk komt ie er snel en fatsoenlijk uit.

Flubberboot

Berichten: 3003
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:13

Oh wat naar Noisy! Hopelijk gaat hij snel open!

Melzazu
Berichten: 1870
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:31

Succes Flubberboot en Getup.

Welkom Carika.

Wat naar Noisy. Hopelijk komt die zweer er snel uit.

Cambionn

Berichten: 914
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:18

Oh dat is naar Noisy. Hopenlijk gaat het snel beter en komt er niet te veel problemen van!

Succes nog voor degene die dit weekend nog gaan starten, als ze niet inmiddels al zijn geweest :+ .

Getup

Berichten: 8407
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:31

Hier een super proef met 68.889% en een 1e plek in een rubriek van 21 . In België, dus gewoon lekker in haar eentje in de ring.
Hele mooie prijzen, een mooi navy kleurig mesh dekje en een statiedeken in precies de goede maat ( beestje heeft n ruglengte van 135 cm ). Als we al eens n deken winnen is ie meestal veel te groot.
Geloof , dat ik m'n paard kwijt ben :')


Afbeelding

Cambionn

Berichten: 914
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:50

Getup schreef:
Hier een super proef met 68.889% en een 1e plek in een rubriek van 21 . In België, dus gewoon lekker in haar eentje in de ring.
Hele mooie prijzen, een mooi navy kleurig mesh dekje en een statiedeken in precies de goede maat ( beestje heeft n ruglengte van 135 cm ). Als we al eens n deken winnen is ie meestal veel te groot.
Geloof , dat ik m'n paard kwijt ben :')


[ [url=m/ixcjDR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gefeliciteerd!

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:54

Wat is iedereen lekker bezig! Ik lees nog steeds mee hoor, maar heb niet altijd de tijd om netjes op iedereen te reageren.

Het jury gedeelte is wel herkenbaar, L2 is gewoon al wat meer voorbereiden op M ook..
Wij mogen M starten na vandaag, dat is wel echt een doel opzich voor mij <3
Het ging niet echt super, maar ook niet slecht. We hebben hard geoefend, en de onderdelen waar we normaal slechter zijn, waren nu goed.
Alleen de onderdelen die normaal goed gaan, gingen nu weer minder :')

Nu alles nog tegelijk goed.. :Y)
Ach, we komen er wel, lekker op ons eigen tempo.
Wel fijn dat ik de dispensatie al heb voor t M, kan ik wel gewoon gelijk door nu.

Flubberboot

Berichten: 3003
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:23

Gefeliciteerd Getup!!

Hier vandaag ook dik tevreden! Zelf wat slordigheidsfoutjes gemaakt, maar zaten ook echt heeeele nette stukken tussen!! Zelfs een 9 voor b afwenden en X halthouden met commentaar "10 als je langer had stilgestaan" *\%/* Meerdere 8en gekregen maar ook terechte 5en, 4en en een 3! Heel tevreden al met al! In de selectieproef 3e geworden *\%/* met 194,5 punten! Tweede proef 5e geworden met 198,5.

melis_93
Berichten: 96
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:36

Annash foto's zijn altijd leuk :D

Mwm wel een hele toffe foto! Galopfoto is ook gaaf <3

Wat een leuke Annash! Wel een grote of niet?

Getup wat een prachtige combinatie is het <3

Welkom Ruby! Wat een prachtige pony!

Prachtige paarden Babootje! En je Ferguson is wel echt stoer <3 <3
Je dochter toch zover gekregen dat ze meegaat doen in de B?

Apple wat fijn paard met de nieuwe manier van lessen lekker fanatiek wordt!

Balen DJZ :( maar er is ook wel weer enorm veel regen gevallen

Cria welkom! Mooi begin weer zo met 2x winst!
Tja weinig winst, welllicht het niveau in de L2 ook minder dan in de L1?

Noisy wat balen.. hopelijk komt de zweer gauw los!

Wauw gefeliciteerd Getup! Super goed :)

Wendy top dat je de winstpunten voor het M binnen hebt!

Super flubberboot! Dat is een mooie plek voor de selecties! Gefeliciteerd :D

Wij zijn gisteren op pad geweest, terrein was behoorlijk nat maar wel prima te rijden. merrie stond iets teveel aan :+ Ergens wel heel blij mee, maar dat bolwerken in de proef is dan nog wat te lastig. Vond zelf in beide proeven het drafgedeelte best heel fijn gaan, 1e proef de 1e wissel nog wel oke en daarna de wissels leken er niet meer op, stapknopje was weg :+
1e proef 197,5, vond daar het drafgedeelte iets zuinig gepunt maar terecht dikke onvoldoendes op de wissels.
2e proef 208,5 daar voor de goede onderdelen 7ens maar ook genoeg 3en/4en op de wissels en het stukje verzamelde stap. Ze weet gewoon dat ze na de uitgestrekte stap bij A mag galopperen, maar KA moeten we nog verzameld stappen, we hebben dat stukje alleen maar hele verzamelde galop laten zien :+
onverwacht de 2e proef nog een 4e prijs :) Zeker geen goede proeven, maar wel blij met de fijne stukjes tussendoor. En de energie ben ik wel blij mee, nu dat nog onder controle zien te houden.

Vandaag is een vriendin langs geweest om foto's te maken. Heel benieuwd naar het resultaat :D
Laatst bijgewerkt door melis_93 op 26-05-24 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Flubberboot

Berichten: 3003
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:38

Die bijleespost Melis _/-\o_

Dankje!! Ben echt dik tevreden!!

Balen dat ze zo aan stond!! Wel gefeliciteerd met de 7ens!!

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:09

Wauw wat een bijles!!

Ik lees wel, maar even heel veel op m'n bordje en teveel in m'n reserves, dus steeds de fut niet om echt goed te reageren. Neemt niet weg dat ik blij ben voor iedereen die mooie resultaten of iig tevreden gevoel kan posten. En natuurlijk balen voor wie het minder loopt even.

Tussen alles door nog wel weggeweest, vorig week erg zoeken en net aan 2 winst, vanmiddag zelf echt verrot, maar was ineens het fijne gevoel daar weer. Nog zat om 'ontevreden' over te zijn, maar genoten van hoe ze voelde. Leverde 3 punten op en daarmee alweer Z2 startgerechtigd :wow: dat gaan we voorlopig niet doen hoor, maar wel blij mee!

Getup

Berichten: 8407
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:03

Hoppa Noukie , en gelukkig is het fijne gevoel weer terug. Qua rijden dan...rustig aan dus

Melis : die bijleespost _/-\o_ 8-) . Lastig hé, die galop na de stap. * dribbel dribbel*

Flubberboot: wat goed , gefeliciteerd! En bijna n 10 voor t hh is wel erg stoer.

Wendy : suf is dat hé. Dat je denkt : ok , deze dingen ga ik oefenen en moet ik verbeteren. Joepie, gelukt...alleen jammer dat de dingen die de vorige keer goed waren, nu minder gingen ....komt goed. Nu nog alle goede dingen tegelijk zien te krijgen.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 23:21

Sorry voor mij iets te veel om op allemaal te reageren.

Ik merk van mijzelf dat ik echt moet groeien in het niveau. Ook al kan ik op training de proef dan wel. Mijn L2 debuut begon ik dan wel met 2 winstpunten maar daarna komen ook regelmatig scores tussen de 175 en 180. Achja geen haast. Moet zeggen dat ik nu echt de spanning om wil zetten naar genieten en dat vind ik lastig want ik heb faalangst. Vroeger had ik al een week van te voren letterlijk paniek aanvallen. Nu heb ik wel wat spanning vooraf.

Ik heb donderdag weer een wedstrijd gereden. Het was een avond wedstrijd en mega druk. Met 5 in de losrij ring. Niet echt fijn vond ik dat. Had je er ook nog super arrogante meiden tussen pfff en die mensen aan de kant sommige keken met een blik naar me voor mijn gevoel: ziet er niet uit wat doe je hier. Meisje wou langs mij naar achteren en mijn pony liep naar achteren zei ze iets in de trant: wat een rotpony zeg. Ik zei terug: valt wel mee hoor. Maar die zat constant te katten op haar paard. Arm beest. Voor mij is mijn pony alles. Ja ik vind wedstrijden rijden leuk maar hij is ook mijn beste maatje.
Ik had niet echt een goed gevoel over mijn proeven. Toch dacht de jury er net iets anders over en had ik wel 2 winstpunten. Heel blij mee. Ook een 7 voor harmonie en als commentaar: 'Wat een leuke combinatie zijn jullie!'. Keek ik de gemaakte foto's terug en jeetje wat stoer.

Over oefeningen rijden. Vooraf en soms als ik ze rij dan denk ik oohw ik vind die oefening lastig. Het mooie vaak is nog dat ik daar het hoogste of 1 van de hoogste cijfers op krijg wahaha.

@carika: ik rij ook L2 en sommige juryleden houden in het achterhoofd dat het zomaar het laatste puntje is voor de M1 dus vandaar word er soms strenger gejureerd.

@noisy: wat balen zeg hopelijk word je paard snel beter.

@flubberboot: wat mooi zeg je dat met je uitspraak over als ik het van de jury laat afhangen ben ik niet goed bezig. Voor mij is een winstpunt eerlijk gezegd een bevestiging dat ik het niveau waard ben. Maar het is veel fijner om met jouw gedachte de ring in te gaan.


Ik las ook nog over houding en zitles. Ik ben best wel verwend met de stal waar ik sta. Naast 2 wedstrijden die ze per maand organiseren gaan ze op 2 andere zondagen clinics geven. Daarnaast doen ze ook bingo, bbq etc. Het is een pensionstal maar super leuk veel activiteiten. Zo komt er ook iemand voor houding en zit ook met een stimulator. Daar kijk ik echt naar uit. Dat er een aantal hadden over zitles werken met ademhaling en balans is ook echt iets voor mij. Ik stop soms met ademen vooral tijdens de wedstrijd. Daarom dat ik dus zo graag mijn focus wil leggen op genieten.

Vandaag ben ik balkjes gaan draven en halve cavalettis en gelijk in een halve cirkel. Ik moet straks bij de M1 hebben dat hij zichzelf meer gaat dragen uiteraard.

Nou ik ga morgen weer online proefjes opnemen. Heb ik veel zin in. Ik ga echt wel stappen vooruit. Vandaag heerlijk gereden. Begon te onweren in het begin nog door gegaan maar daarna werd het hem even niet meer wahah. Door naar de binnenbak. Constante nageeflijkheid en zijn dikke ex hengsten nek er op en zijn manen die beiden kanten op gingen. Wat een stoer beest ook. Wel is mijn pony als ex prestatie dekhengst (5 nakomelingen) net een merrie in gedrag. Hij kan nu super lopen maar morgen helemaal niet fijn zijn. Er is geen pijl op vast te trekken.


Nog een andere vraag. Voor diegene die wat hoger rijden misschien iets voor wat je vroeger had gedaan.
Van de L2 naar de M1 is nogal een stap. En je moet alles gaan doorzitten buitenom de middendraf, en zonder zweep rijden(doe ik al een tijd) en je moet natuurlijk als extra schouderbinnenwaarts en contra galop beheersen. Nou vroeg ik mij af wat jullie jezelf oplegde/opleggen om de stap van L2 naar M1 te maken. Ik heb daarin 4 dingen. Ik wil de contra galop beheerst kunnen rijden, ik wil schouderbinnenwaarts op de juiste manier kunnen tonen(paard op 3 sporen, door de oren van het paard heen kijken), ik wil 2 winstpunten in de L2 rijden en ik wil doorzitten een gehele proef en daarin ook winstpunt rijden.