Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:27

Maar geef je van te voren aan dat je het achteraf gaat laten zien?

Ik snap een jury wel dat die hem afkeurt als je gewoon begint met rijden. Een jury gaat toch niet de hele proef bekijken en wachten of het achteraf wel gebeurt.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:33

Ik merk ook wel dat ik het echt zat word dat er nog steeds filmpjes zijn die niet volgens de regels gefilmd worden.
Hoe moeilijk is het? Het is bijna een verademing als het helemaal correct is.

Maar goed, ik blijf er maar vanuit gaan dat het steeds ruiters zijn die niet eerder ingestuurd hebben. Elke keer opschrijven wat er mis is en maar hopen dat het de volgende keer beter gaat.

Als je perse het voorstel rondje aan het einde wil doen zou ik dat wel even zeggen aan het begin. Dan keur ik hem niet af, moet wel zeggen dat ik wel even naar het einde zou gaan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:12

Ik ga vanmiddag voor het eerst filmen. Ik ben benieuwd.
Spiekbriefje gemaakt met wat gefilmd en gezegd moet worden.

Ik ga 2span starten dus heb 2 pony's die netjes moeten wachten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:24

Wat leuk, een menproefje! Succes, Dennis.

Ik 'moet' deze maand nog een proefje filmen voor het stamboek en kijk daarna in maart en april wat ik nog ga rijden. Daarna stopt mijn startkaart, maar die is natuurlijk zo weer geactiveerd als ik zou willen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:41

Ik zeg eerlijk als het voorstellen achteraf geen probleem is, dat ik dat in vervolg ook ga doen :o mijn pony kan prima wachten maar is juist volledig ingekakt na het voorstellen.

Maar is het niet juist gedaan om te voorkomen dat mensen hun proefje 6x opnemen? Als je niet eerst hoeft voor te stellen enzovoorts dan is het net wat makkelijker om eens opnieuw te beginnen...

Dennis, have fun! :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:36

Voorstellen kan toch prima vooraf. En dan het rondje om je paard/pony + controle bit, neusriem en sporen na de proef. Pony/paard kan prima een paar minuten stil staan, is een stukje opvoeding.

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:36

Misschien (@linda2008 post) is dat wel de (mede) reden van de KNHS ja, en als achteraf voorstellen en/of rondje om paard blijkbaar voor veel juryleden geen probleem is gaan mss veel meer mensen (achteraf lijkt mij ook fijner) dat doen.
Aan andere kant lees ik meerdere keren ergernis over niet volgens de regels filmen en in alle eerlijkheid: je wil zelf aan een online proef deelnemen, zie de regels en aanwijzingen op de site en volg ze. Dat is voor jury’s toch ook veel beter om te beoordelen en geeft minder ruis in de onderlinge verschillen tussen de jury’s.
Daarbij je kan/mag toch ook niet in het gewone leven de regels voor jezelf aanpassen omdat dat voor jou fijner/beter uitkomt...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:26

Gereden!
Valt nog niet mee :') .
1e keer best redelijk, maar was erg aan het zoeken in de op het land uit gezette baan.
Toen nog proef in de bak, in de nog onbelopen sneeuw, geheugen vol toen ik nog volte 15 meter en over de AC lijn moest om af te groeten |o.

Toen haakte mablief af. Dus instructrice nog eens filmen met haar telefoon, ik tevreden. Ohhh, stom, hoofden niet netjes gefilmd....
Poging 4 vonden de pony's het wel mooi geweest, niet gek, in de sneeuw trekt en loopt het gewoon zwaar. Maar ging het filmen wel goed.

En nu lukt het uploaden niet. Als ik mennen selecteer, 2span pony kan ik geen pony's of span selecteren....
Als ik enkelspan selecteer kan ik mijn pony's wel zien (4 stuks waar er 3 M of hoger lopen en dus niet online enkelspan kunnen starten).
Dus KNHS maar geappt.

Ik heb 2 filmpjes die aan de eisen voldoen dus wil er 1 het weekeind in sturen en de 2e maandag. Dus hopelijk krijg ik snel antwoord.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:11

Wat een gedoe zeg. Was het nog gelukt met KNHS om het op te lossen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:13

Nog niet. Vanmorgen reactie van de KNHS dat het idd een foutje in het systeem is (ik moet natuurlijk 2 pony's of 1 2span kunnen selecteren ipv 1 pony).

Ik mag, als ze het gefixt hebben, wel beide proefjes nog in sturen. Maar daar moeten ze dus nog achter aan.
Waar je in mijnKNHS mooi al mijn startpassen (6 stuks, enkelspan en 2span passen door elkaar heen) zie staan zie ik op paardrijden.nl alleen maar 4 losse pony's/enkelspannen.

Nu hopen dat het deze week gemaakt word, volgend weekeind willen een vriendin en ik met ons samengestelde 2span gaan filmen (zij B om 2x in te sturen, ik L om 2x in te kunnen sturen).

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:32

Ik had er net eentje die de hele proef op de G lijn bleef staan. En hoewel dat mag (en ik er dus niets van zeg) vind ik dat niet prettig jureren. Met meerdere voltes bij C en onduidelijke bakletters had ik wat moeite om georiënteerd te blijven.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:36

Anoeska27 schreef:
Ik had er net eentje die de hele proef op de G lijn bleef staan. En hoewel dat mag (en ik er dus niets van zeg) vind ik dat niet prettig jureren. Met meerdere voltes bij C en onduidelijke bakletters had ik wat moeite om georiënteerd te blijven.

Ik had dat vorige week ook. Heel vervelend om
Te jureren. Contant meedraaien. Mocht hem niet afkeuren maar als ik hem niet wilde jureren dan stuurde ze hem wel naar een ander. Sommige oefeningen zijn lastiger te beoordelen zeker met dat draaien

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:45

Nou, ik heb afgelopen dagen juist heel wat proeven af moeten keuren omdat paarden en pony's uit beeld verdwenen of waarvan de benen uit beeld verdwenen, juist omdat ze bij de C bleven staan.
En ruimte tussen neus en neusriem die getoond wordt bij de kinriem... ik keur niet op dat punt alleen af, maar geef het wel aan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:55

Neusriemen tonen, mijn man heeft zijn vingers er tussen gestoken en ietsje aan de zijkant, niet helemaal mooi aan de bovenkant zag ik later op het filmpje. Maar er is goed te zien dat hij niet strak zit, dus neem aan dat dat genoeg is. Met zomervacht krijg ik zelfs soms commentaar dat ze losjes zitten, wintervacht wat minder los (buiten shetten ;) ).

Ik wil ook insturen, hopelijk heeft de KNHS het snel voor elkaar.
Anders van de week ook maar kijken of ik iemand kan regelen die enkelspan wil filmen :D .

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:55

Gisteren weer een proef opgenomen en ingestuurd, alleen heb ik de letter A niet in het zand gestoken, de A staat wel op de deur/rolluik maar dat zie je praktisch niet op de film. Deze halen ze vaak even weg als ze met de tractor naar binnen komen..... zou ik de knhs even mailen daarover? Het is wel heel duidelijk te zien wat het midden is hoor. Overigens lijkt het mij voor juryleden sowieso lastig jureren, want de letters zijn moeilijk te zien! En bijvoorbeeld afwenden bij B of E geeft soms een vertekent beeld.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:12

@Dennis. Iets aan de zijkant maakt mij echt niet uit, dat is heel iets anders dan echt onder de kin. :j
Ik wil ook helemaal niet afkeuren, want ik jureer juist omdat ik er zo'n lol in heb.
Het werkt wel echt demotiverend als je in 1 set proeven meerdere filmpjes moet afkeuren. Gelukkig kon ik bij de filmpjes die wel te beoordelen waren ook een aantal negens kwijt. *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:12

Als iemand aan de zijkant laat zien, en ik zie dat er wel 5 vingers tussen dan vind ik het wel prima.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:20

KNHS belde mij net, ik ben de aller eerste die geprobeerd heeft een 2span filmpje in te sturen.
Je selecteer een paard en niet een combinatie/span en daar gaat het fout.

Ik ben benieuwd. Ik mag ze later gewoon alsnog in sturen en dan worden ze gewoon beoordeeld ook al zijn ze dan ouder.
Komend weekeind komt een vriendin van mij filmen (bij gebrek aan district kampioenschap ;) ), haar pony en de mijne in het 2span, waar we beide mee willen rijden. Hopelijk is het dan opgelost en kunnen we gewoon wel meteen in sturen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:10

Ja!!!! *\o/*
Ik heb mn 1e filmpje ingestuurd *\%/* .
Nu afwachten!

Met een 2span moet je een combinatie nummer selecteren ipv een paard. Eerder bleef hij gewoon na denken en kon je niets aan klikken.

Mirtexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:17

Ik heb net het nieuwe wedstrijdreglement doorgelezen daarin staat over de online proeven:

‘Paardrijden.nl (Online paardrijden) wordt definitief opgenomen in het wedstrijdreglement. Dit betekent dat ook na corona het deelnemen aan paardrijden.nl voor winstpunten mogelijk is. In de klassen B t/m L2 kunnen via het online dressuurproeven rijden op Paardrijden.nl maximaal 5 winstpunten per klasse worden behaald. De overige behaalde punten tijdens online paardrijden tellen niet mee voor promotie.‘

Nu is mijn vraag of die 5 winstpunten nu ook al tijdens corona zijn of wanneer we weer echt op wedstrijd kunnen? Voor dat ik straks voor niks proeven aan het insturen ben....

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:35

Mirtexo schreef:
Ik heb net het nieuwe wedstrijdreglement doorgelezen daarin staat over de online proeven:

‘Paardrijden.nl (Online paardrijden) wordt definitief opgenomen in het wedstrijdreglement. Dit betekent dat ook na corona het deelnemen aan paardrijden.nl voor winstpunten mogelijk is. In de klassen B t/m L2 kunnen via het online dressuurproeven rijden op Paardrijden.nl maximaal 5 winstpunten per klasse worden behaald. De overige behaalde punten tijdens online paardrijden tellen niet mee voor promotie.‘

Nu is mijn vraag of die 5 winstpunten nu ook al tijdens corona zijn of wanneer we weer echt op wedstrijd kunnen? Voor dat ik straks voor niks proeven aan het insturen ben....

Wanneer meetmomenten weer mogelijk zijn gelden die 5 wp. Alle winstpunten die je haalt tijdens de corona, zolang er geen meetmomenten zijn, tellen gewoon mee.

Mirtexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:43

SweetVanille schreef:
Mirtexo schreef:

Wanneer meetmomenten weer mogelijk zijn gelden die 5 wp. Alle winstpunten die je haalt tijdens de corona, zolang er geen meetmomenten zijn, tellen gewoon mee.

Ah super dank je!

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:35

Mirtexo schreef:

B t/m L2? Betekent dit dus dat als je in het M1 of hoger zit, er via het online platform niet meer voor punten kan worden gestart als de fysieke wedstrijden er weer zijn?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:41

RedRoses schreef:
Mirtexo schreef:

B t/m L2? Betekent dit dus dat als je in het M1 of hoger zit, er via het online platform niet meer voor punten kan worden gestart als de fysieke wedstrijden er weer zijn?

Klopt

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:05

Ik heb vanmiddag een account aangemaakt bij paardrijden.nl, er kwam een pop-up dat er een wachtwoord in mn mail zou komen. Tot op heden niets gehad. Duurde dat bij jullie ook zo lang?