[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:01

Gisteravond kwam de startlijst online... vreugde was van korte duur want zojuist kreeg ik een mailtje dat de wedstrijd is geannuleerd ;( terwijl het vrijdag koeler leek te worden en het een avondwedstrijd was, maarja niks aan te doen. Voorlopig geen beschikking over een lezer dus we zullen nog even geduld moeten hebben :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:48

Hallo! Ik wil me hier komen melden. Ik roep al 2 jaar dat als ik een trailer heb, ik ook wil gaan starten. De trailer komt als het goed is dit weekeind (na ruim 2 jaar dus :+ ) dus nu ga ik me maar langzaam eens orienteren op hoe dat dan allemaal zit met die wedstrijden enzo... Ik heb nooit meer dan FNRS gestart en dat was altijd makkelijk want op de manege werd alles geregeld.
Ik weet niet of ik dit jaar al wil gaan starten, maar ik kom maar vast mee lezen en leren :D Ik ben nog niet eens ingeschreven bij de KNHS of een rijvereniging dus we moeten nog wel wat stapjes zetten haha

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:06

Maartje_M schreef:
Hallo! Ik wil me hier komen melden. Ik roep al 2 jaar dat als ik een trailer heb, ik ook wil gaan starten. De trailer komt als het goed is dit weekeind (na ruim 2 jaar dus :+ ) dus nu ga ik me maar langzaam eens orienteren op hoe dat dan allemaal zit met die wedstrijden enzo... Ik heb nooit meer dan FNRS gestart en dat was altijd makkelijk want op de manege werd alles geregeld.
Ik weet niet of ik dit jaar al wil gaan starten, maar ik kom maar vast mee lezen en leren :D Ik ben nog niet eens ingeschreven bij de KNHS of een rijvereniging dus we moeten nog wel wat stapjes zetten haha

Als je geen vereniging nodig hebt voor de accommodatie, lid worden van een papieren vereniging zoals RV Ronde Venen, dan betaal je een fractie van wat je normaliter kwijt zou zijn. Via de vereniging wordt je dan ook lid van de KNHS. Startkaart kun je nemen voor een dag/maand/jaar en gaat in op eender welke datum jij wil. Easy peasy. Heel veel wedstrijdplezier.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:14

Leuk Maartje! Via een rijvereniging word je ook lid van de KNHS, dus dat hoef je niet apart te regelen. Wat Caritas al zegt, het aanvragen van een startpas is vervolgens heel makkelijk. Alleen je paard moet geregistreerd staan voor het aanvragen van je startpas, maar ook dat is geen hogere wiskunde om zelf te regelen :)
Tof dat je gaat starten en heerlijk een eigen trailer!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:25

Dank voor de uitleg! Paard is allemaal keurig ingeschreven in stamboek etc dus daar verwacht ik geen probleem. Vereniging zit hier volgens mij eentje in het dorp, dus daar zal ik eens gaan informeren. Goed om te weten dat je startkaart ook voor korte periodes aan kan vragen, want ik vermoed zo dat de winter niet ons beste seizoen gaat zijn.
Ik heb ze aan huis staan en daar ook een bak. Ik ga bij de vereniging eens checken of er ergens een binnenbak is dan, want dan is dat misschien wel interessant.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:24

Vereniging zit wel echt verschil in hoor. Ik ben toevallig van 1 de buurt startkaart lid, maar er zijn er waar je voor 30 euro per jaar klaar bent zonder verdere verplichtingen. En ook waar je veel meer kwijt bent en ook nog 4x in t jaar moet helpen met clubdagen..( had ik bijv geen zin in, ik wil gewoon starten en doe verder niets met de club... )

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:51

Ik heb vanmiddag even een mailtje gestuurd om te informeren. Ik heb inderdaad ook geen zin in (en tijd voor) verplichtingen

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:59

Welkom Maartje!

Zonde Linda, maar dan heb je even de tijd om aan de galop te sleutelen?

Wij hebben ons officiële L2 debuut gereden. Heerlijk om weer een gewone wedstrijd te rijden met de lichte spanning voor de prijsuitreiking. Het liep iets uit dus ik zat er net te lang op. Maar super mooie protocollen terug gehad en 2x een 2e prijs met 206 en 196 punten. De 1e prijzen werden weggekaapt door een andere lesklant van mijn instructrice. Daarna nog mijn instructrice gegroomd in de Z2 en die nam de 1e prijs mee naar huis dus we hadden een geslaagde dag. Sowieso was de sfeer super, leuk om na lange tijd iedereen weer te zien.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:42

Gefeliciteerd Dee_Es, jullie vliegen echt de klassen door!

Weet iemand waar ik een mooie en enigszins budget vriendelijke plastron in champagne/crème zou kunnen kopen? Kan genoeg moois vinden, maar dat is ofwel wit ofwel gelijk richting de 70 euro, vind ik toch wat veel geld voor een plastron.
Belangrijkste eisen zijn passend bij mijn wedstrijdset (PS of Sweden Prosecco dekje en rijbroek, donkerblauw jasje) en niet te veel bling.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:56

Ik zou het niet weten zo..

Ik heb mezelf opgegeven voor avond wedstrijd volgende week. Ben benieuwd. Hopelijk fijne tijd, want daarvoor gewoon werken. Anders alsnog af melden.

En weer proefjes oefenen. Maar hoop dat ik ze snel weer weet. Inmiddels weer dezelfde omdat ik 2 maanden weer niet geweest ben :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:26

Dankjewel Roulette. Voor de juiste kleur plastron zou ik echt wat winkels in lopen anders zit je straks misschien net met de verkeerde tint. Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe plastron maar ik heb een witte nodig dus heb niet op andere kleurtjes gelet.

Wendy, hopelijk heb je een fijne starttijd.

Wij gaan zondag weer op pad. Dan even 2 weken pauze en dan is er weer een wedstrijd op diezelfde locatie dus die wil ik ook nog mee rijden en dan is het denk ik gedaan met de outdoorwedstrijden en zijn we hopelijk ook M1 startgeregtigd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:55

Dee_Es, wauw wat een mooie scores! Eigenlijk had ik niet anders verwacht ;) jullie zijn een goed team en het ziet er zo keurig uit! Gauw door naar het M :j Gefeliciteerd nog en voor vandaag weer veel succes :D

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:40

Roulette een plastron is zó persoonlijk en helemaal als je een bepaalde kleur/tint wilt. Ik heb mijne ergens besteld waar ze handgemaakt worden. Precies onze kleur groen erin (zit ook in de frontriem van Snobs hoofdstel) en ik ben er nog steeds dolgelukkig mee. Kost even wat maar 70 euro gelukkig niet!

Dee_es wat een punten! Kicken hoor, gefeliciteerd!

Snob en ik mochten gisteren weer op pad. De planning liep volledig in de soep dus we waren pas laat op het wedstrijdterrein, maar daardoor geen tijd om mega zenuwachtig te zijn. Snob was zó veel meer relaxed dan vorige keer, echt super fijn. 1e proef vond hij het erg spannend in de ring, maar hij bleef wel doorlopen en was nog steeds zoet. 2e proef had ik m fijner voor elkaar en kon echt wel lekker rijden. Resultaat was 181,5 en 186, de enige met winst in de L1... 2e prijs op mogen halen voor de 2e proef (ging in handicap met de B). Voor mijn gevoel (en dat beaamde mijn juf ook) is het wat zuinig gepunt en ik had sowieso een groter verschil verwacht qua punten tussen de proeven. Maargoed, wel weer 2 winstpunten erbij en dat is altijd fijn!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:32

Gefeliciteerd met de winstpuntjes Maaike. Jammer dat het wat zuinig gepunt leek, aan de andere kant moet je maar denken; als je dan ook nog winst kunt rijden, zit je wel goed! :D

Dee_Es, hoe is het vandaag gegaan?

Wij gaan vrijdag een poging wagen := :o ik ben nu al mega zenuwachtig!! Voor het eerst weer op pad sinds de koliekoperatie (7 maanden).... en we hebben ook een mega dip gehad met rijden dus ik heb maar 1 doel; door de zenuwen niet weer in die dip raken !! Verder maakt het me allemaal even niks uit haha!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:39

Toch gefeliciteerd Maaike, plaatsing zegt ook wat bij strenge jury's en fijn dat Snob zo relaxt is!

Linda, super dat jullie weer gaan starten! Zijn jullie een beetje uit de dip? Nu hopen dat ze geen dolle bui heeft en jou gewoon laat zitten, dan komt de rest ook goed. Alvast heel veel succes.

Wij gingen met VIP vervoer in de 2-paardsvrachtwagen van m'n instructrice op pad zondag. Hij was best fijn maar net niet helemaal los. In de proef werd hij wat strak en ik durfde er niet echt aan te komen. Ik had na de goede punten voor ons debuut ook de lat best hoog gelegd voor mezelf waardoor ik juist een beetje blokkeerde.
Tijdens de proeven schrok hij een paar keer waardoor we wat storingen kregen. Vooral in de 2e proef maakte hij zich daardoor wat strak en dan wordt hij scheef en dat is helaas flink afgestraft door de jury. Ik was dan ook verbaasd toen ik 188,5 punt op de lijst zag staan. Maar hiermee alsnog 2e geworden dus het was gewoon een strenge jury. Ze had het ook echt wel correct gezien hoor maar rij dan normaal gesproken alsnog tegen de 200 punten als hij zo loopt := De 1e proef had ik 203,5punten en was ik ook 2e. Er liepen hele fijne paarden mee dus ben heel trots op mn htk-paard. Maandag heeft hij de hele dag geslapen, wilde niet echt grazen en had ook z'n hooi niet op dus zo'n wedstrijddag hakt er toch flink in ook al is hij heel braaf. Vandaag even hoofdjes leeg maken op de heide.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:57

Dee_Es, lieve help zeg, wat een punten alsnog :wow: echt super knap! Wel jammer van de spanningen en storingen maar dan alsnog zo rond kunnen komen is echt onwijs knap hoor! Gefeliciteerd!
De dip, nou we zijn er nog niet helemaal uit, maar ik heb wel weer meer controle ;) :P het gaat alleen zo wisselend, dat hebben wij vanaf het begin al... de ene dag denk ik; zo kunnen we het L1 met gemak aan, en de volgende dag kan ik nog geen fatsoenlijke gebroken lijn rijden... Het is een beetje jongigheid en ze wil haar buikspieren niet zo goed aanspannen. Ze kan het wel weer, maar doet het liever niet en daardoor gaat de hele trucendoos soms open :( we merkte gister tijdens de les ook dat ik niet op tijd in kan komen met been, dat helpt natuurlijk niet. Dom gezegd kom ik er gewoon moeilijk bij (kleine pony :P haha) een spoortje zal een uitkomst kunnen zijn, maar ik vind mezelf daar niet goed genoeg voor dus kleine tweestrijd met mezelf nu := :o

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:30

Wat zegt je instructrice? Kan me voorstellen dat ze niet veel zin heeft om die buikspieren aan te spannen. Zal vast nog iets gevoelig zijn maar het is wel heel belangrijk om ze te trainen natuurlijk. Ik hou zelf mn benen met spoor stiller dan zonder dus rij juist liever met. Probeer het anders een keer in de les, je hoeft natuurlijk niet direct altijd met spoor te rijden. Alleen met de les of alleen met wedstrijd kan ook.

Die van mij heeft ook een heel scala aan trucjes sinds ik hem weer heb opgepakt na zn blessure. Dat ongemak en de pijn vergeten ze niet zo maar en ze doen heel erg hun best om die plek die zeer deed te ontlasten. Nu is het aan ons om ze weer te leren hun lijf goed te gebruiken.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:01

Thanks! Is ook zo hoor, plaatsing zegt ook wel wat :)

Dee_es wat een mooie punten!! Gefeliciteerd!

Linda dan zijn jullie toch mooi op weg om uit de dip te komen? Kan me wel voorstellen dat ze niet zo blij is om haar buikspieren aan te moeten spreken... ben ik zelf ook geen fan van :D zou idd met je juf overleggen qua sporen en er in de les mee beginnen.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:52

Aahw, dat zal vast wel even wiebelig voelen inderdaad. Maar komt vast wel goed Linda! :D

Dee_es, ik vind je punten gewoonweg eng.. :D Jemig!
Tof dat het ondanks de mindere stukjes toch zo mooi gaat. Dan ben je best op een steady lijn volgens mij. :j

Jij ook gefeliciteerd met je punten Maaike! Dat van eerste proef gespannen tweede beter ken ik erg goed. Weet nog niet hoe ik dat verbeterd krijg, maar heel tof dat het jullie toch goed is gegaan. Dat is voor jullie zelf al veel winst erbij, los van de zuinige punting van zo'n jury. :o

Wij staan nog steeds stil hier. (Zucht een beetje diep) paard heeft iets met haar kniebanden gedaan linksachter en dat wil nog maar niet. Contact met de dierenarts gaat ook matig, dus we zoeken stilaan al een ander. :') Ik mis het (wedstrijd)rijden en dingen kunnen doen samen wel heel erg. Op de nieuwe stal zijn er veel enthousiast en hebben we nu al een heel leuk clubje. <3 Dat is wel supertof! Alle niveau's door elkaar en gewoon samen sparren en plezier hebben. Briljant heeft een vriendinnetje gevonden in een merrie op stal. We zijn er echtwel thuis nu. Echt heel fijn. :D Ik ga binnenkort op pad met een stalgenootje die een klein paardje heeft staan waar ze zelf niet meer op kan. Ik ben niet de grootste dus we gaan kijken of dat klikt. Dan kan ik toch weer een beetje meedoen. :o hihi

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:13

Dank jullie wel!

Canon frustrerend is dat hè! Hopelijk vind je snel een DA waar het contact beter mee loopt.
Zou je dat paard van je stalgenootje eventueel mogen uitbrengen? Zou wel fijn zijn als je weer wat kan rijden.

Ik heb eindelijk na 2 weken ook mijn punten binnen van de online proef 205,5 punten. Zo gaat het wel hard := en vandaag is het precies 1 jaar geleden dat ik weer voor het eerst op Blade ging stappen na zijn peesblessure *\o/*

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:52

Aanstaande zaterdag hebben wij ook na onze “zomerstop” en mijn 2,5 week vakantie en aansluitend quarantaine. We moeten nog drie puntjes voor het L maar ik verwacht er niet veel van omdat ik dus een maand niet heb gereden. We gaan voor de ervaring en de eventuele puntjes zijn mooi meegenomen. :D

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:35

Ik kom mij melden in dit topic :D
Heb even de laatste pagina's doorgelezen en ik zie sommigen die al L2 rijden, dus die zijn echt gevlogen door de klassen zo te zien. Wel motiverend om te zien.

Ik ben 30 jaar en ga/wil dit of komend jaar voor het eerst officieel gaan starten met mijn haflinger Wonan. We hebben in juli onze (gezamenlijke) eerste onderlinge wedstrijd gereden en toen nog zonder galop, omdat linksom echt nog een werkpunt is. Dit ging echt super goed en ik vond het ontzettend leuk en gezellig.
Afgelopen weekend hebben we op onze stal de 2e keer een wedstrijd gereden (na een maand stop door warmte en een hoefzweer) en puur voor de lol eigenlijk. Haalde 198,5 punten (3e) en Wonan haalde met een meid die wekelijks op hem lest 215 punten (1e). Toen heb ik besloten om ook officieel te gaan starten. Ik heb al een vereniging gevonden waar ik voor 20 euro lid kan worden en nu zaak om me aan te melden bij de club en KNHS.
Afbeelding
Afbeelding

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:13

Linda volgens mij moet je starten vandaag toch? Heel veel succes! Lekker op pad met je knappie :)

Canon wat balen dat jullie nog steeds stilstaan.. bah!

Dee_Es hou op hoor met die enorme punten! ;) supergaaf, gefeliciteerd!!

Mcjv het kan ook maar zo dat de zomerstop jullie goed heeft gedaan toch. Succes iig!

JurdyWonan welkom! Wat een stoere haflinger en geweldige punten op jullie onderlinge wedstrijd. Dat belooft wat als jullie voor t echie gaan

Over haflingers gesproken, vorig weekend kwam er opeens een haflinger het losrijterrein op gestapt. Met van die prachtige lange spierwitte wapperende manen. Snob zijn ogen vielen bijna uit zijn hoofd :D dat had hij nog nooit gezien! Briljante reactie, hij moest echt even heel goed kijken. Een ander paard ging al aan de hobbel als reactie op die wapperende manen :D
Wij hebben gisteren weer les gehad en ik werd er best heel blij van. Snob deed zo hard zijn best. We hebben een beginnetje gemaakt met het achterwaarts, dat moeten we toch wel kunnen als we ooit L2 mogen gaan starten ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:15

Canon, oh zo frustrerend!! Hopelijk snel een betere match...

Dee_Es, aso gewoon ;) :P gefeliciteerd!! Dik verdiend :)

Maaike, haha kan me voorstellen dat dat een vreemde gewaarwording was voor je paard. Ik kom ook vaak paarden tegen die mijn pony eng vinden := als het kan blijf ik dan even rustig stappen zodat alle paarden haar even kunnen bekijken haha!

Wij mogen inderdaad vanavond weer. En ondanks dat ik écht zonder verwachtingen ga, steken de zenuwen toch weer de kop op :( zo’n lange break is nergens goed voor :P haha! ik doe wel een verslagje na afloop :D

Jurdywonan, welkom :D (oke vanwege stress iets kortaf, ik maak het volgende keer weer goed haha)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:32

linda2008 schreef:
Canon, oh zo frustrerend!! Hopelijk snel een betere match...

Dee_Es, aso gewoon ;) :P gefeliciteerd!! Dik verdiend :)

Maaike, haha kan me voorstellen dat dat een vreemde gewaarwording was voor je paard. Ik kom ook vaak paarden tegen die mijn pony eng vinden := als het kan blijf ik dan even rustig stappen zodat alle paarden haar even kunnen bekijken haha!

Wij mogen inderdaad vanavond weer. En ondanks dat ik écht zonder verwachtingen ga, steken de zenuwen toch weer de kop op :( zo’n lange break is nergens goed voor :P haha! ik doe wel een verslagje na afloop :D

Jurdywonan, welkom :D (oke vanwege stress iets kortaf, ik maak het volgende keer weer goed haha)

Heel veel succes vanavond!