[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:21

Leuk, een medestander! :) Ik zit er zelfs bijna aan te denken om er een baan bij te zoeken voor 2 avonden in de week. Dan besteed ik m'n avonden nuttiger dan ik nu doe. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:25

absque_dubio schreef:
Leuk, een medestander! :) Ik zit er zelfs bijna aan te denken om er een baan bij te zoeken voor 2 avonden in de week. Dan besteed ik m'n avonden nuttiger dan ik nu doe. :+

Mijn avonden bestaan uit les geven, rijden en vergaderen met de 2 besturen waar ik in zit ;)

Maar probeer dinsdag en donderdag thuis te zijn en dat lukt meestal wel. En dan zaterdag of zondagavond ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:47

Ik werk fulltime. Van half 7 's ochtends tot 3 uur 's middags. Woon op 10 minuten van mijn werk.
Helaas stopt dit straks en weet ik nog niet waar ik dan terecht kom...

Wedstrijd ging suuuuperslecht. Hij vond het eng denk ik en sloeg volledig dicht. Toch nog 194 en 174. Ik vond de eerste proef ook beter, maar meer dan 174 vond ik het niet waard eigenlijk :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:04

Over werktijden. Ik begin meestal om half 9 en ben dan 1700 klaar. 50-60 minuten reistijd dus sochtends half 8 weg en 6 uur thuis. Tenzij ik bij een klant zit, dan hangt het er een beetje van af waar die klant zit. Verschilt van een reistijd van 1 tot 2 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:10

Lithya schreef:
Voor diegene die fulltime werken, hoe laat beginnen jullie dan en tot hoe laat? :o

Ik werk ma tm donderdag van 8:30 tot 17:00 op vrijdag volg ik mijn opleiding van 8:30 tot 17:30 en dam weekend en avonden nog huiswerk
Ik woon 35 min van werk enkele reis en 60 min van school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:18

Lithya schreef:
Voor diegene die fulltime werken, hoe laat beginnen jullie dan en tot hoe laat?

Ik sta voor de klas dus kan, buiten lessen en besprekingen om, werk mee naar huis nemen. Voordeel is dan dat ik beetje naar de weersverwachting kan kijken (alleen buitenbak) en nog in het licht kan rijden, dan werk ik in de avond daarna nog.

Normaal ben ik elke dag van 8.00 tot 1530-1630 wel op werk aanwezig, alleen maandag begin ik later en dinsdag is vaak vergaderdag tot ongeveer 17 uur.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:38

Veel wisselende tijden zo te lezen. Wanneer ik de tijdens van sommigen lees... petje af dat je dan nog meer dan 1 paard kunt trainen!!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:21

vibabu schreef:
Over werktijden. Ik begin meestal om half 9 en ben dan 1700 klaar. 50-60 minuten reistijd dus sochtends half 8 weg en 6 uur thuis. Tenzij ik bij een klant zit, dan hangt het er een beetje van af waar die klant zit. Verschilt van een reistijd van 1 tot 2 uur.

Hier ook hetzelfde en 2 paarden om te rijden. Maar ik moet zeggen met een bijrijdster en de vrije dagen van mijn paarden kan ik het vaak wel zo plannen dat ik maar 1 avond in de week 2 paarden hoef te doen.

Balen van je wedstrijd Janine! Was je nog niet eerder op deze locatie geweest?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 04:14

Ik heb ook glijdende uren, maar ga over t algemeen s avonds, want dan is vriendlief ook gaan trainen.
Probeer vaak rond 19h in Mn rijbroek te springen en ben dan wel rond 22h terug thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:12

Ik ben gisteren ook weer eens gestart mooi winstpunt erbij :)

Kennen jullie quick knot? Ze hadden nu net de XL variant. Dus die vandaag getest. Super mooi! Zit bij hem veel steviger dan draad en mooier en het is veel makkelijker te maken en vooral uitvlechtn. Knotten met zijn lange dikke manen kostte me nu een 10 minuten en uitvlechten een minuutje.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:23

Ziet er mooi uit!

Ik vind het belachelijk geld voor vervormde paperclips...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:30

Tja een klosje draad heb ik zo op bij hem dus dat is niets goedkoper :)) doe ik maar paar maanden mee.

En dit is gewoon te hergebruiken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:36

Dan verknip je wel heel veel draad. Ik kan met een klosje zeker 2 jaar bijna wekelijks vlechten bij paarden met dikke manen.
Klosje van €7,-

Zag iemand zelf paperclips verbuigen. Dan heb je hetzelfde voor nog geen cent per stuk op 20 cent per stuk.

Vind het een prachtig concept maar wat een fantasieprijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:39

Het is een fjord he :)) hij heeft lange manen en super dik. Niet vergelijkbaar met mijn rijpaard met dikke manen.

Paperclip heb ik geprobeerd maar dat blijft lang niet zo mooi zitten. Dus ik doe het mooi hiermee het werkt voor ons :).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:45

Droversrun, ik was hier nog niet eerder geweest nee. Assen vorige week wel, maar dat was in teamverband voor een show. Dus of dat zoveel verschil maakt voor hem? Ik begin het idee te krijgen dat het niet iets is van binnen of buiten, aangezien hij me dit kunstje ook wel buiten heeft geflikt. Dus ik heb echt geen idee waar het aan ligt. Ik moet gewoon zien dat ik hem weer makkelijker bij de les krijg.

Wat staat dat gaaf Yvank! Ik heb er wel eens wat van gehoord, maar nog nooit gezien. Had niet verwacht dat het echt zo mooi zou lijken! Ik heb er zelf alleen niets aan want ik maak gewoon hengstenvlechten.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:07

Had via fb gelezen dat er ook iemand gedot had, die was heel tevreden!

Ik zelf die t met elastiekjes.
Heb vijftien jaar geleden een reuzepot heel goedkoop gescoord... daar is nu ongeveer een kwart uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:18

Hahah! Ja elastiek doe ik ook wel bij mn paard. Maar is met Boris geen optie :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:03

Gefeliciteerd yvank.

Fijn voor jou die quick knot werkt, ik vind vooral gewoon heel duur! Vlecht bijna altijd gewoon met stiek en dat gaat ontzettend makkelijk.

Ik ga zo op wedstrijd, vanmorgen al op stal geweest om jonkie te rijden en spullen in orde te maken. Geen idee waar baret last van had maar was echt gigantisch onrustig en aan het stuiteren, wat ik totaal niet van haar ken, dus ben benieuwd straks.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:57

Staat super mooi Yvank. Ik ken het niet waar jij deze knotten mee maakt. Ik ga eens even googlen :) Ik vind knotten bij Beer ook mooi staan maar ik krijg ze niet zo mooi dat ik er mee op wedstrijd durf.

Haike succes op wedstrijd!

Hier nog mijn werktijden. Ik werk ook in het onderwijs en begin elke dag om 8.15 uur (dus ik zit om 7.30 uur in de auto vanwege de reistijd) en ben meestal rond 16.00 uur klaar dus om 16.45 uur thuis. Dinsdag en donderdag zijn onze vergaderdagen dus dan wordt het 17.00 uur. Op woensdag ga ik van 9.00 tot 16.30 uur naar school voor mijn opleiding.
In het weekend ben ik vaak aan het voorbereiden voor de komende week of aan het nakijken als ik daar door de week niet aan toegekomen ben. Naast mijn werk doe ik ook 3 x keer per week aan volleybal dus dat kost me ook aardig wat tijd. Dus ik ben héél blij met één paard :D

Beer was de afgelopen week niet helemaal rad. Hij heeft waarschijnlijk zichzelf aangetikt linksachter met zijn ijzer. Er zit een wondje op het spronggewricht en een snee een paar cm lager. Maandag leek hij in stap goed maar in draf niet, woensdag was hij echt super stijf, vrijdag ging het in stap en draf al beter, gisteren leek er niet veel te zien en ook vandaag liep hij aan de hand goed. Er zitten wat dikke korsten op maar ik probeer morgen weer even te rijden. Gezien de ellende die sommige andere hier hebben met hun paard hoor je mij niet klagen. Ik denk dat het even een onhandig moment van hem geweest is. Voorlopig start ik toch niet dus een weekje rust is voor hem niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:57

Hoop onderwijs mensen hier!

Mahitri, vervelend dat hij niet rad was, gelukkig weet je waardoor het komt en zit er weer vooruitgang in. Hopelijk snel weer de oude.

Wij vandaag op selectie gegaan, ze was vanmorgen thuis al hyper en in het begin met losrijden had ze ook wat spanning, iets wat echt vrij uniek is voor haar. Kreeg haar ook net niet helemaal fijn en aan elkaar dus tussendoor even lekker gestapt en toen in de proef ging wel wat beter. Was alleen zelf aan het dozen (meeliften ipv rijden) waardoor tijdens eerste appuyement galoppasje had en beetje braaf was. Wel al beter tevreden over mijn eenvoudige wissels, nog niet goed maar al wel meer van mij.
Uitslag was ik toch wel erg blij mee, 3e van de 15 met 211 en 224,5, jury's wel verschil in punten maar qua plaatsing waren ze het erg met elkaar eens, voor de hele groep ook wel. Mooi begin dus voor de selectie *\o/*
Prijs wel lachwekkend/sneu trouwens, zak hondenbrokken :+

Magicmowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:36

Gefeliciteerd haike *\%/*

Vandaag had ik met mijn ene pony 2 winstpunten ookal was hij wat traag aan been en met die andere waarmee ik voor de eerste keer Z startte had ik er 1 *\o/* super trots op ze <3

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:17

Is er nog plek voor een nieuwe mee prater?

Dan wil ik mij graag melden! Afgelopen weekend de laatste punten van de M2 gereden en nu rustig aan door trainen voor ons Z1 debuut.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:13

Wow, jullie gaan weer snel!!

Die quick knot leek mij ook wel wat, alleen inderdaad heel duur. Het zie ter wel gaaf uit.
En dat safe rijden herken ik helaas ook..
Dit weekend reden we in een bak waar madam heel kijkerig is (laatste keer hier afgegroet wegens staken).
Daardoor reed ik veel te voorzichtig wat resulteerde in 193,5 en 189. Geheel terecht en wel leuke feedback meegekregen, dus we prutsen thuis lekker verder:).

Ik werk ook fulltime, elke dag van 8.30 tot 17.00. Gelukkig is mijn werk nu nog 5 minuten van mijn thuis, maar in verband met overname kan dat binnenkort wel anders zijn. Dan wordt het een uur heen en een uur terug.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:26

Wij werken in principe maandag en dinsdag van 8-17. Woensdag en donderdag van 8-16:30 en vrijdag van 8-12. Meestal komt hier nog een uur per dag bij voor oa administratie bestellingen. Ook hebben we spoeddiensten te draaien, deze zijn 24 uur. Ook in het weekend wordt er dus wel gewerkt. Ben eigen baas, dus de boekhouding en betalingen doe ik dan op vrijdagmiddag. Gelukkig is werk nu op 7 minuten rijden. Heel makkelijk wanneer ik een keer ‘s avonds laat terug moet of een aantal keer in het weekend.

Die quick knot is ook prima te doen met een paperclip....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:54

Ik werk 36 uur... maar wel 4x 9 dus altijd een extra dag vrij.