[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:02

Barebackpad heb ik inderdaad aan zitten denken! Maar helaas heb ik in 2 maanden tijd bijna 2000 euro uit moeten geven en heb ik daar even geen geld voor -O- Gelukkig werkt een dik dekje met longeersingel net zo goed haha.

Vandaag was het zo ontzettend mooi weer! Ik had wat balkjes en een mini kruisje neergezet, circa 20 centimeter. Eerst even gelongeerd om de energie eruit te krijgen, maar ze was gewoon lekker relaxed. Daarna maar gewoon opgestapt en gaan rijden, figuren en overgangen. Toen in stap en draf twee balkjes meegepakt en dat vond ze erg leuk. Daarna in stap over het mini kruisje geweest om te kijken hoe ze dat zou doen. Uiteindelijk maar gewoon in draf eropaf gereden en 'gesprongen' _O- Helaas vond ze het niet nodig om echt te springen, want het was natuurlijk veel te laag :roll: Nadat we een paar keer hadden gesprongen was ze echt in een goede bui en ze liep lekker. Toen op de volte maar eens een poging gedaan tot galop. Na wat rondjes heel hard en scheef draven sprong ze zowaar zonder bokken aan in galop! Ik helemaal blij natuurlijk _O- Uiteindelijk totaal 1 volte rechtsom gegaloppeerd en 1 volte linksom, maar in de rechtergalop. Ze is kapot scheef in galop en ze galoppeert bijna binnenstebuiten, maar het belangrijkste is dát ze galoppeert zonder gezeik!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En natuurlijk belonen voor haar goede gedrag :)) Alles staat op film dus ik ga het vandaag even knippen en bewerken!

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:39

Harvey1 schreef:
PrimaDonna_ schreef:
@Harvey; Van wie moet je L1 starten? Je mag gewoon nog B doorrijden. Als je, je teveel gaat druk maken zal het niet vlekkeloos verlopen. En anders gewoon goed door blijven trainen tot je echt zeker bent dat je dan tevreden de baan in kan :)

Van mezelf. Ik maak gebruik van een paardentaxi, dus wedstrijden rijden is voor mij prijzig nog (ben aan het sparen voor een trailer) Ik zie geen meerwaarde van het extra starten in de B terwijl het wijken wel bevestigd is. Ik ben alleen erg onzeker altijd en dat vind ik jammer. Ik visualiseer ons en dan zie ik ons knallen maar als puntje bij paaltje komt rij ik liever op safe. Er kan niks gebeuren, behalve verliespunten rijden maar ik kan niet worden gedegradeerd ofzo:P Ik wil gewoon een laatste indoor starten om te zien waar we staan. Hierna zullen we toch over moeten op gras, dat vind ik sowieso minder qua controle.

Deze wedstrijdlocatie is super dichtbij dus lekker goedkoop voor mij. Ik verwacht echt geen wonderen, zelfs geen winst. Maar ik kan me toch altijd een hoop zorgen maken vooraf. Ik hoop dat dat op een gegeven moment verdwijnt..

Ik snap je keuze dan goed!
Was verder niet vervelend bedoeld mijn vraag ;) Was benieuwd :)
Heb vertrouwen in jezelf en je leert er elke keer weer van!

Iepoetjuh schreef:
@PrimaDonna: wat naar van je val! Gelukkig niets ernstigs, maar toch jammer. Gelukkig ging ze daarna wel beter lopen. Ik moet soms ook wel eens kwaad worden voor ik iets bereik en dat voelt dan zo niet leuk, maar ja. Beter dat dan dat ze je eraf gooien (of niet doorlopen in mijn geval haha)!

Ik start wedstrijden in omgeving van Hazerswoude, want daar staat Gjaldau gestald. Ik woon idd zelf in Voorburg :) Maar de 26e starten we bij manege Groenewoude in Hazerswoude Dorp.

Dit heb je al eens eerder verteld bedenk ik mij nu.. :o
Manege Groenewoude zou ik in de toekomst wel willen starten als we een trailer hebben. Ben er 2x heen geweest en vond er een fijne sfeer hangen. Stalgenootje start er ook graag.
Succes alvast! :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:43

Vandaag er weer op geklommen. Stond eigenlijk longeren op de planning maar mocht er op van de eigenaresse vanwege mijn val. Vond wel fijn :)
Voor mijzelf (en ook wel beetje voor Don) even Don aan de lijn gegooid en door de bak geslingerd. Ze kan haar ei dan even kwijt en bokken zonder mij :')
Ze sloeg heel boos met der voorbeen naar voren en dacht toen wel even; Uuuh oké!? :roll:
Toen erop gegaan en na 5 rondjes begon ze te staken. Stilstaan en te bokken. Heb haar toen even laten weten dat ik er he-le-maal klaar mee was en haar een paar tikjes gegeven ~~}> Hierna dacht ze ineens; Hmmm.. ik kies toch eieren voor mijn geld. En toen ging ze ineens lopen! :oo Dan kan madame ineens wel de sterren van de hemel lopen :wow: Had wel een boos paard maar ze liet het uiteindelijk maar van zich af vallen en liep braaf rond. Het is en blijft echt een merrie... niet te geloven!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:47

Ghostattack schreef:
Barebackpad heb ik inderdaad aan zitten denken! Maar helaas heb ik in 2 maanden tijd bijna 2000 euro uit moeten geven en heb ik daar even geen geld voor -O- Gelukkig werkt een dik dekje met longeersingel net zo goed haha.

Vandaag was het zo ontzettend mooi weer! Ik had wat balkjes en een mini kruisje neergezet, circa 20 centimeter. Eerst even gelongeerd om de energie eruit te krijgen, maar ze was gewoon lekker relaxed. Daarna maar gewoon opgestapt en gaan rijden, figuren en overgangen. Toen in stap en draf twee balkjes meegepakt en dat vond ze erg leuk. Daarna in stap over het mini kruisje geweest om te kijken hoe ze dat zou doen. Uiteindelijk maar gewoon in draf eropaf gereden en 'gesprongen' _O- Helaas vond ze het niet nodig om echt te springen, want het was natuurlijk veel te laag :roll: Nadat we een paar keer hadden gesprongen was ze echt in een goede bui en ze liep lekker. Toen op de volte maar eens een poging gedaan tot galop. Na wat rondjes heel hard en scheef draven sprong ze zowaar zonder bokken aan in galop! Ik helemaal blij natuurlijk _O- Uiteindelijk totaal 1 volte rechtsom gegaloppeerd en 1 volte linksom, maar in de rechtergalop. Ze is kapot scheef in galop en ze galoppeert bijna binnenstebuiten, maar het belangrijkste is dát ze galoppeert zonder gezeik!

[ [url=m/nAIWGZ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hB5Lsh.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ea7Soo.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1sipPp.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LzpbLL.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2Pa9SH.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wQjqZ6.png]Afbeelding[/url] ]
En natuurlijk belonen voor haar goede gedrag :)) Alles staat op film dus ik ga het vandaag even knippen en bewerken!

Zooo die dingen zijn echt duur! 80,- ofzo? Misschien 2dehands anders voor in de toekomst? Ik reed er wel eens op met mijn vorige vzpony en je zit er toch wat beter op dan een dekje vind ik.
Je bent weer lekker bezig met haar! Fijn dat ze braaf was met springen!
En dat je hebt kunnen galloperen zonder dat ze vervelend was!
Longeer je haar wel eens met dubbele lijnen? Schiet mij ineens te binnen.
Omdat je het erover hebt dat ze scheef galloperen. Met dubbele lijnen kan je haar corrigeren en veel buigen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:11

Longeren doe ik op alle manieren :D Maar aan de lijn galoppeert ze niet scheef, dus het is nog puur het "ik vind dit moeilijk met een ruiter en doe het eigenlijk liever niet" :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:19

Hahahaha ik ken het :=
Don vind longeren aan de lijn juist lastig. Die galoppeert soms aan dat ik denk; huh... die doet dan alle 4 der benen tegelijk en dan lijkt het net of je in een gat valt _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:56

Ik heb me ingeschreven voor B dressuur op zaterdag 6 mei

Oh god wat doe ik mezelf aan? _O-

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:15

Ghostattack schreef:

Mooi! Gewoon doen joh! 8-)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:19

Ghostattack schreef:

Gaat vast goedkomen! 6 mei duurt nog eventjes dus je kan nog genoeg oefenen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:34

@primadonna meen je niet! Wat kl.ote van je val :(:) goed dat je er weer op was gegaan vandaag! Veel spierpijn ?

@ghostattack haha dat duurt nog bijna 2 maand, lukt jullie +:)+ waar ga je starten als ik vragen mag ? Als t hier in de buurt is kan ik daar misschien ook starten.

Ik zit er weer op..weet nog niet wat ik er van vind :\ maargoed, van t weekend in de cirkel gereden en nu aan de lijn door de baan. Die lijn zit er alleen aan voor m'n eigen mentale gesteldheid want als hij gaat gaat hij, en neemt hij lijn + degene die erachteraan hangt mee. }:0

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:50

Ghostattack schreef:

6 mei, dan heb je nog genoeg tijd om te oefenen en trainen.
Vind het slim van je dat je nog niet deze maand of april al doet :)

MonteKarlo schreef:
@primadonna meen je niet! Wat kl.ote van je val :(:) goed dat je er weer op was gegaan vandaag! Veel spierpijn ?

Ik zit er weer op..weet nog niet wat ik er van vind :\ maargoed, van t weekend in de cirkel gereden en nu aan de lijn door de baan. Die lijn zit er alleen aan voor m'n eigen mentale gesteldheid want als hij gaat gaat hij, en neemt hij lijn + degene die erachteraan hangt mee. }:0

[ [url=m/NMKeZW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wilde er sowieso meteen na mijn val weer op, heb ik altijd gedaan. Toen ik een zware hersenschudding had na een val met mijn paard ben ik er zelfs ook nog opgeklommen :') en dat doe ik omdat ik dan bang ben dat ik er niet meer op durf..
Donna was wel heftig toen ik erop ging maar had dat niet gedaan zonder mijn instructrice haha.
En vandaag zat ik er toch wel ontspannen op, dus ben wel trots op mijzelf :o
Spierpijn heb ik wel, ook last van mijn rug. Was dinsdagochtend naar de fysio geweest en heeft hij mijn rug even flink gemasseerd, was fijn! Alleen werk in de kinderopvang dus dan til je kindjes op en zit je op te lage stoelen en dat voelt je rug dan ;( Ach.. komt wel goed met mijn lijf haha!

Wat goed van je dat je aan de lijn rijdt! Geeft toch wat meer zekerheid! Wel vervelend dat je niet weet wat je ervan moet vinden. Voelt het niet goed als je erop zit? Misschien anders toch nog even wachten en op de grond verder werken. Dit deed je toch ook?
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 15-03-17 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:52

MonteKarlo, bij de Roskam in Kapel-Avezaath! :) Bekende locatie voor mij dus dat is fijn.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:31

PrimaDonna_ schreef:
Ghostattack schreef:

6 mei, dan heb je nog genoeg tijd om te oefenen en trainen.
Vind het slim van je dat je nog niet deze maand of april al doet :)

MonteKarlo schreef:

[ [url=m/NMKeZW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wilde er sowieso meteen na mijn val weer op, heb ik altijd gedaan. Toen ik een zware hersenschudding had na een val met mijn paard ben ik er zelfs ook nog opgeklommen :') en dat doe ik omdat ik dan bang ben dat ik er niet meer op durf..
Donna was wel heftig toen ik erop ging maar had dat niet gedaan zonder mijn instructrice haha.
En vandaag zat ik er toch wel ontspannen op, dus ben wel trots op mijzelf :o
Spierpijn heb ik wel, ook last van mijn rug. Was dinsdagochtend naar de fysio geweest en heeft hij mijn rug even flink gemasseerd, was fijn! Alleen werk in de kinderopvang dus dan til je kindjes op en zit je op te lage stoelen en dat voelt je rug dan ;( Ach.. komt wel goed met mijn lijf haha!

Wat goed van je dat je aan de lijn rijdt! Geeft toch wat meer zekerheid! Wel vervelend dat je niet weet wat je ervan moet vinden. Voelt het niet goed als je erop zit? Misschien anders toch nog even wachten en op de grond verder werken. Dit deed je toch ook?

Fijn dat je fysio een handje heeft geholpen, en tuurlijk mag je trots zijn op jezelf!
En in beweging blijven helpt ook tegen spierpijn moet je maar denken, haha.

Nouja als ik er eenmaal op zit heb ik nergens last van, dan kan ik mezelf goed afsluiten van de gevoelens die ik nu heb nu ik thuis zit zegmaar. In dat opzicht weet ik niet zo goed wat ik er van vind. Enerzijds ben ik gek op dat paard, anderzijds houd ik afstand van hem omdat ik bang ben dat het terug bij af gaat. Er heeft toch bijna een maand niemand op z'n rug gezeten dus dat we nu overgaan naar rijden icm grondwerk vind ik juist wel oké. Heb 2,5 jaar terug een ongeluk gehad waar ik door de verwondingen bijna aan was overleden, en nu nog met restverschijnselen kamp waardoor ik niet meer de ruiter ben die ik altijd wel was, en dat maakt me onwijs onzeker, het is dus niet dat ik 100% aan het paard twijfel, maar zeker voor 75% aan mijzelf. En dan een paard onder je kont hebben die elke pas bevestiging nodig heeft is voor mij gewoon een knop die ik om moet, en iets wat niet rijmt met mijn eigen gevoel omdat ik zelf ook bevestiging nodig heb dat ik ondanks... wel nog een prima ruiter ben. Misschien moet ik zelf gewoon een trap onder m'n kont :Y)
Laatst bijgewerkt door MonteKarlo op 15-03-17 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:32

Ghostattack schreef:
MonteKarlo, bij de Roskam in Kapel-Avezaath! :) Bekende locatie voor mij dus dat is fijn.

Ah leuk! Dat is net wat te ver voor een B proefje voor mij haha.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:48

Wat een verhalen allemaal.

Gefeliciteerd iedereen met punten.

GA fijn dat Zara goed gaat.

Donna mooi dat je er toch op mocht van de eigenaar en goed doorgezet...

Ik ga gevaarlijk leven eind april...

Ga vrijdag regelen dat ik B mag gaan starten. Laatste toestemming van de manager van de manege en dan kan ik met mn leasepaard zo'n week startpas aanvragen voor 22 april. Dan zijn er wedstrijden op stal.

Ach ja... als ik een F15/F16 net m door kan komen moet een B proef ook wel lukken :')

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:42

Oh nee donna! Hopelijk heb je je niet al teveel bezeert.
Ik heb je verhaal zitten lezen en echt het was exact, maar dan ook precies zoals Elske zich ook gedroeg gister. En ik heb hetzelfde gedaan als jij hihi. Ik kon nog net blijven zitten maar het is ongelofelijk toch! Had ook les en ipv een half uur les werd het 1,5 uur les.

Spannend GA ! Goed dat je je hebt ingeschreven en zinder galop is helemaal niet erg.

Knap montekarlo dat je er toch weer op zit, ondanks je dubbele gevoel.

Nou vandaag verder waar we gister met de les zijn gebleven. Toe maar... zaterdag vreemd terrein. Wat ze doet, hoofd omhoog, bitje pakken en gaan, kei hard gaan. Of: wegschieten, voor Bv een licht streep in de bak, een blaadje wat opwaait. Niet eens echt schrikken maar omdraaien. En als je lange teugel geeft en erop af rijd dan kijkt ze wel maar loopt ze er langs. Wel besloten om ook op vreemd terrein even met slof te rijden. Ze moet gewoon gehoorzamen en ze mag best iets eng vinden of bang zijn maar moet niet continu op hol gaan alsof het een spelletje wordt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:47

Ik weet zeker dat de galop vanzelf wel goed komt :j Vandaag heb ik weer met zadel gereden en we hebben echt lekker gereden. Ze was meteen lekker los en geen gekke dingen, behalve af en toe een boze pony met oren in de nek en een scheef kontje :P We hebben wat balkjes gedraafd en over een kruisje gedraafd. Je merkt echt aan haar dat ze dat leuk vindt! Vanaf volgende week gaan we weer intensief lessen en dan komt het vanzelf goed. Als in de B geen galop zou voorkomen, dan konden we een prachtig rondje B rijden :D Stap en draf gaat echt supergoed, af en toe komt ze nog wat omhoog als een kameel maar het valt reuze mee. We hebben al hele nette overgangen en hoe vaker ik oefen hoe beter het gaat. Top dus!

Blij ei *\o/*
Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:47

Ghostattack schreef:
Ik weet zeker dat de galop vanzelf wel goed komt :j Vandaag heb ik weer met zadel gereden en we hebben echt lekker gereden. Ze was meteen lekker los en geen gekke dingen, behalve af en toe een boze pony met oren in de nek en een scheef kontje :P We hebben wat balkjes gedraafd en over een kruisje gedraafd. Je merkt echt aan haar dat ze dat leuk vindt! Vanaf volgende week gaan we weer intensief lessen en dan komt het vanzelf goed. Als in de B geen galop zou voorkomen, dan konden we een prachtig rondje B rijden :D Stap en draf gaat echt supergoed, af en toe komt ze nog wat omhoog als een kameel maar het valt reuze mee. We hebben al hele nette overgangen en hoe vaker ik oefen hoe beter het gaat. Top dus!

Blij ei *\o/*
[ [url=m/3pAM5n.png]Afbeelding[/url] ]

Super fijn! Gaat helemaal goedkomen!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:51

Vandaag miley voor het laatst getraind voor zaterdag. Ze liep super fijn en hebben aan de galop gewerkt. Morgen nog wel even loswerken met zijgangen en tempowisselingen.

Ook zijn vandaag nieuwe standaards binnen gekomen dus nu hebben we 12 stuks dus daar ook weer super blij mee!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:20

Meiden ik heb mij vanmiddag officieel ingeschreven voor de 26ste! Spannend! Gaan er nu echt voor! Ondanks de val afgelopen maandag geloof ik er in :)
Trailer is geregeld en mijn beste vriendin gaat mee om mij te supporten en voor te lezen. Ben zo benieuwd wat Don gaat doen!?

Morgenavond ga ik weer even op jullie reageren :)

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:21

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik zal 26 maart mijn B debuut gaan starten met mijn haflinger tussen de paarden.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:47

Goede verhalen allemaal hier! Allemaal B debuut gepland super zeg!

Ik heb 26 maart nog B en dan heb ik zojuist mijn L1 debuut ingeschreven 26 april. Dus we hebben nog even om te oefenen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:02

Leuk PrimaDonna! Ben benieuwd :)
Shelly21, succes!

Ik sta voor nu ingeschreven op 6 en 7 mei, 2 dagen 2x B. We maken er gelijk maar een intens debuut van _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo gaan we ook wel eens door de baan :')

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:14

Hoi Hoi,

mag ik mij ook melden? Ik ben bezig met het aanvragen van mijn startkaart. Rij een bijna 5 jarige ruin. Net een jaartje onder het zadel. Het inrijden/ Doorrijden was nogal een puntje. Maar sinds 2 maanden lijkt het kwartje te vallen en loopt hij erg lekker.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:49

Me B dressuur heb ik in oktober al gehad me beduut met me nieuw paardje helaas dit jaar nog geen wedstrijden kunnen rijden door blessuren van me paardje maar hoop dit jaar me B spring debuut temaken maar natuurlijk moet 1 st me paardje goed herstellen voor dat die weer mee gaat op wedstrijd