[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:00

dankje! ja echt wel.. ben nu al zo zenuwachtig terwijl met hem onderling m1 heb gereden.. paard kent alle oefeningen t/m Z2 dus daar ligt het niet aan. gisteren tijdens les de proefjes nog geoefend en mn instructrice ( zelf ook jury tot het zzlicht geloof ik ) zei dat als ik mn proeven zo rij zoals ik ze net had gereden dan waren dat echt dikke punten waard. ze is zelf heel kritisch dus dan vertrouw ik er maar op haha

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:45

lovemario schreef:
hallo allemaal! ik kom ook binnenvallen haha. ik heb zaterdag mijn wedstrijdbebuut! pff zoo spannend..

ha! ik ook! Dichtbij nu he :))
Maar heb er zin in, gewoon ff kijken hoe 't gaat en zo snel mogelijk weer op wedstrijd.
Zonder huilen naar huis is 't doel! haha

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:48

Welkom alle nieuwelingen, leuk! :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:49

Hoe lang zijn jullie altijd van te voren aanwezig op 't wedstrijdterrein? uurtje drie kwartier voor je starttijd?

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:56

Ik ben er een uur van tevoren. Tenzij ik als eerste miet, dan drie kwartier.
Ik mag zondag weer!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:57

Wij ook ongeveer een uur :j
Rustig de tijd om aan te melden, ff te kijken waar bak en alles is en relaxed op te zadelen en in te rijden :)
Zondag ga ik ook weer!
Buiten inrijden dus hoop dat het droog is :P

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:59

dan ga ik ook 1 uur aanhouden, dat dacht ik ook al wel, maar wilde ff checken :P
oeh heb er wel zin in hoor! :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:15

Wat een gezellige boel hier! :D

Iedereen die dit weekend z'n debuut heeft of gewoon gaat starten, succes!

Sanne, waarom als het weer beter gaat? Waar loop je tegenaan in je training? Hoe gaat het springen trouwens? :)

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:20

Maar 1 uur? Ik krijg al stress vlekken in me nek als daar aan denk :P ik heb eigenlijk wel 3 kwartier nodig om paardlief los te rijden... En daarvoor zou ik nog wel eventjes rond willen kijken en rustig opzadelen. Dus nouja... Ik zou voor mezelf denk ik een uur en een kwartier rekenen haha. Wat doen jullie tussen de 2 proeven in? Moet je vaak lang wachten?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:21

lycil8 schreef:
Maar 1 uur? Ik krijg al stress vlekken in me nek als daar aan denk :P ik heb eigenlijk wel 3 kwartier nodig om paardlief los te rijden... En daarvoor zou ik nog wel eventjes rond willen kijken en rustig opzadelen. Dus nouja... Ik zou voor mezelf denk ik een uur en een kwartier rekenen haha. Wat doen jullie tussen de 2 proeven in? Moet je vaak lang wachten?

het gatverdamme nu wordt ik gestrest van jou! :P
ik mik gewoon op een dik uur. :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:28

Een vriendin van mij heeft ook 3 kwartier nodig om los te rijden, zij is ook altijd vroeg van te voren op locatie. Ben blij dat wij dat niet nodig hebben. :D Max 3 kwartier van te voren ben ik er. Een keer was wel heel vervelend, toen liep het enorm in en had ik maar 10 minuten om in te stappen/los te rijden..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:29

ik heb nog geen idee hoe lang ik nodig heb.. := ik gok zo'n 20 minuten half uurtje. Als je te lang bezig bent met losrijden zit je jezelf ook alleen maar op te vreten lijkt me zo..

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:31

Het verschilt per paard en per ruiter natuurlijk wat jullie als combinatie nodig hebben. Kom je vanzelf achter als je bent gestart! Komt helemaal goed :)

Ik wilde heel graag een filmpje delen van onze les gister, waren 5 sprongen achter elkaar en echt een super leuke oefening! Al vond ik het de eerste keer dood eng :')
https://www.youtube.com/watch?v=WzFeLHxeuYM

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:34

Nann__ schreef:
Het verschilt per paard en per ruiter natuurlijk wat jullie als combinatie nodig hebben. Kom je vanzelf achter als je bent gestart! Komt helemaal goed :)

Ik wilde heel graag een filmpje delen van onze les gister, waren 5 sprongen achter elkaar en echt een super leuke oefening! Al vond ik het de eerste keer dood eng :')

Ah had vanochtend al beloofd te kijken, nog steeds niet gedaan. supersorry :+
ga jullie nu bewonderen! :D

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:38

Ik ben meestal ongeveer anderhalf uur van tevoren op het terrein :+ Eerst rustig aanmelden, even koffie drinken (haha moet gebeuren) en rondkijken en dan 50 min van tevoren beginnen met zadelen. Ik rijd ongeveer 25 min. maar moet ook nog even longeren (singeldwang). Dan heb ik eventueel ook voldoende tijd mochten er wat uitvallers zijn of als ze inlopen. Ik ben iemand die heel snel stress heeft dus dan wil ik absoluut niet ook nog moeten haasten haha :):)

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:18

Welkom iedereen die nieuw is!

Ik zelf ben/was altijd een uurtje van te voren, even aanmelden wat rond kijken rustig opzadelen en ik rij 15 minuutjes los.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:24

Oke thanks voor de reacties op m'n vraag. merk wel dat ik toch zenuwachtig begin te worden, met iedereen willen overleggen en vragen enzo... haha kinderachtig :')
't zal niet vallen of staan op een kwartiertje wel of niet langer losrijden neem ik aan.
*geeft schop onder eigen kont* zo en nu heb ik er gewoon weer zin in! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:11

Wij houden ook anderhalf uur aan. Soms zelfs iets langer als het verder weg is. Dan heb je geen probleem als verkeer tegen zit, of als het heel erg inloopt. Gewoon zorgen dat je ruim de tijd hebt, scheelt enorm met de zenuwen :j

Nann_ ziet er goed uit!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:12

ik houd ongeveer een uurtje aan. heb aan een kwartiertje losrijden wel meer dan genoeg. opzadelen gaat ook altijd wel heel snel ( erg makkelijk paard haha )
kan zelfs nog een kop koffie doen in dat uurtje haha

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:30

nou we zijn d'r een uur/5 kwartier van te voren. Paard heeft bij haar altijd half uurtje nodig voor losrijden dus houd ik voor de eerste keer ook maar aan. Kan altijd nog zoiets hebben van; had meer tijd willen hebben of minder juist.

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:31

Nann__ schreef:

Ziet er goed uit! :)

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:19

leeneliefje schreef:
lycil8 schreef:

het gatverdamme nu wordt ik gestrest van jou! :P
ik mik gewoon op een dik uur. :')

Haha sorry! Ik ben ook nog niet op wedstrijd geweest hoor :+ wanneer ga jij voor het eerst? Ik heb nog niks gepland maar alle puzzelstukjes komen beetje bij elkaar nu! heb me aangemeld bij een Rijvereniging, heb vandaag wit dekje gekregen voor mijn verjaardag hihi (andere spulletjes voor mezelf had ik al), morgen komen nieuwe ijzer met kalkoengaten... Binnenkort eerst maar bb proefje aanmelden denk ik en dan startpas aanschaffen *\%/*

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:02

lycil8 schreef:
Haha sorry! Ik ben ook nog niet op wedstrijd geweest hoor :+ wanneer ga jij voor het eerst? Ik heb nog niks gepland maar alle puzzelstukjes komen beetje bij elkaar nu! heb me aangemeld bij een Rijvereniging, heb vandaag wit dekje gekregen voor mijn verjaardag hihi (andere spulletjes voor mezelf had ik al), morgen komen nieuwe ijzer met kalkoengaten... Binnenkort eerst maar bb proefje aanmelden denk ik en dan startpas aanschaffen *\%/*

Super leuk!! Gewoon doen! *\o/*

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:24

Iedereen die dit weekend z'n debuut heeft of gaat starten, heel veel succes!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:43

Ik heb m'n debuut gehad en t ging echt boven verwachting goed!! Ben 2de en 3de geworden ! En alweer twee winstpunten rijker met 183.5 en 191 punten. Azrael heeft zich voorbeeldig gedragen en totaal niet gespannen of heet, echt top. Ben erg blij dus! 1 mei de volgende

Afbeelding
Afbeelding