[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:55

Oh wat jammer zeg...
Op de foto’s ziet het er wel goed uit!
Onwijs stoer paard trouwens zeg!

Meya_

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:55

Jammer!! Hij kan wel showen zo te zien.

Thnx!
Hier weekje niet meer gereden, mis het behoorlijk. Ben echt verslaafd aan paardrijden geloof ik :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:19

Haha ja dat merk je dan he... :D
Ik heb Ferro gisteravond voor het eerst weer gereden na zijn reactie op het enten
, had ‘m donderdag en vrijdag wel rustig even gelongeerd.
Hij leek weer in orde dus vanmorgen toch maar naar mijn les van Herman Wientjes gegaan, kon wel way hulp gebruiken op ‘t moment...
Hard gewerkt en weer goeie oefenpunten dus we kunnen weer aan de slag.

Vanmiddag ook nog met de ander geweest, was nog een plekje.
Lekker met dit weer in de binnenbak!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:41

Indd wat een weertje zeg!
Fijn dat je nog mee kon rijden, hoe gaat het rijden nu?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:43

Het is nog niet helemaal optimaal, wat lastig in de aanleuning, of heel sterk of paniekerig tegen de hand.
Volgens Herman zit ‘t ‘m er in dat hij het achter lastig vindt nu we weer wat meer gaan vragen en dat hij daar voor zo op reageert omdat hij het nog niet goed kan verwerken.
Dit is eigenlijk altijd al zo bij hem geweest, een periode boekt hij veel vooruitgang en dan ineens valt hij weer terug en is ineens alles weer heel lastig voor hem.
Hij heeft weinig front, echt een lage zware hals, dat maakt het ook niet simpeler...
Probeer ik het voor op te lossen door hem ronder in te stellen wordt het probleem eigenlijk alleen maar groter.
Dus proberen veel te schakelen, veel overgangen, kleine stukjes terug galopperen en weer weg, etc.
En verder veel afwisseling geven, wat extra naar buiten e.d.
Dus nou ja, we gaan rustig verder en dan zien we wel...

Ik heb nog wat filmpjes van de les, zal even wat op YouTube zetten straks.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:38

Jammer, maar eigenlijk ook weer logisch.. Gewoon sterker worden, krachttraining ipv duurtraining denk ik :)

Ik kan morgen al terecht met zadel passen van oa custom. Veel eerder dan verwacht, komt toevallig bij instructrice op stal en kreeg bericht dat ik daar evt wel kon komen :j
Dus zullen zien.. Ze knapt aardig op aan de longe :) Is nu haar zelf weer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:13

En hoe is het met zadel passen afgelopen?
Al wat kunnen vinden?

Fijn dat ze goed opknapt met even lekker longeren en niet rijden!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:09

Ja is gelukt! Hebben 5 gepast, waarvan ik er met 4 heb gereden. Was wel fijn, zadel fitter keek, instructrice (heeft hope ook gefokt dus zij kent haar ook goed) en een grote spiegelwand. Ze gaf zelf erg goed aan welk zadel haar goed deed, gelukkig maar.
Wat kan een goed passend zadel een wereld van verschil maken..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:41

Ah dat is fijn zeg!
Wat is het nu geworden?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:09

De icon star van custom :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:15

Super, kunnen jullie weer rustig aan de slag!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:22

Ja, moet er alleen 4 maanden of langer op wachten :') moet nog gemaakt worden etc en de zomer zit er tussen..

Heb evt een zadel van instructrice te leen om periode te overbruggen, maar wacht ik nog even mee. Moeten ook nog kijken hoe ze daar op reageert.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:47

Ow ja bekend verhaal, dat heb ik met mijn nieuwe Wow ook...

Fijn dat je zo nodig een zadel kunt lenen!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:03

Meya, fijn dat je een zadel hebt gevonden, maar wel lang wachten zeg
Nouvel, lastig zeg. Gewoon rustig doortrainen en dan komt het vast goed. Ben wel benieuwd naar een filmpje

Mijne was de dagen na de wedstrijd nog steeds uit zijn doen, gisteren met rijden werd hij ook weer zo gespannen toen ik contragalop ging oefenen. Dan heb ik echt af en toe stukken rodeo.
Vandaag de contra alleen heel basic meegepakt en niet zijn grens opgezocht en toen bleef hij heel fijn. Ook na lange tijd weer eens bezig geweest met de travers en dat begint hij ook beter te snappen. Toen voor de grap eens een appuyement ingezet, maar dat deed hij ook zo even. Vandaag dus lekker gepuzzeld met de zijgangen in draf en lekker gewerkt aan het behouden van de ontspanning. Hij was gelukkig vandaag weer fijn, want ik was even bang dat we door de wedstrijd nu weer 10 stappen terug konden doen.
Nou was oorspronkelijk de eerst volgende wedstrijd al selectie, maar ik heb nu maar even 3 dagen ervoor nog een andere wedstrijd opgegeven op hoop van zegen.

Jonkie doet het ook al knap en braaf met een singeltje om

Afbeelding

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:27

Ach wat jammer dat ie daar zo'n last van kan hebben!
Wel fijn dat ie dan weer goede dingen laat zien, jonkie lijkt ook leuk!!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:27

Ja, het is ook een echte binnenvetter. Maar hij staat sinds een paar weken weer 24/7 buiten en dat doet hem echt wel goed.
Vandaag weer gereden en het ging best fijn. In galop weer wat dingen gevoeld wanneer hij spanning opbouwt en door zelf iets anders te rijden kan ik het ook weer afvloeien, zelfs in de contra. Dus dat is weer een stap in de goede richting.
En vandaag de appuyementen weer voor de grap meegepakt en dat doet hij ook fijn. Mist nog wat lengtebuiging maar hij begrijpt het spelletje echt wel.
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:27

Fijn glenstorm en gave foto!

Ik heb na enige twijfel toch maar weer opgegeven voor 2e pinksterdag, vind het best spannend, maar gewoon proberen maar, als hij gaat stressen op het bit of sterk wordt is het gewoon pech...
Ik denk dat het toch weer even een fase is waar we doorheen moeten, gewoon maar rustig door gaan, wordt het niet beter kunnen we altijd even een langere pauze inlassen.
Hier staan ze ook weer op de wei en dat doet ze inderdaad ook altijd wel goed.

Eerst gaan we lekker een weekje weg, lekker het bos in!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:01

Nou ik kan weer een beetje mee gaan kletsen :D

Het opbouwen na de osteopaat ging goed en het bitloos rijden gaat eigenlijk boven verwachting.
Maandag weer les en in juni dan toch echt M1 starten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:50

Fijn, succes!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:32

Hihi gaaf Glenstorm!!
Ook leuk Nouvel, gewoon doen :)

Hier wezen fietsen, naar ch waar ik vandaag anders had mee gedaan. Was wel even gek, om aan de zijlijn te staan maar wel leuk om toch even te kijken :)
Ik krijg nu alweer de kriebels, maar weet dat wachten op dit zadel het verstandigste is wat ik kan doen ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:34

Oh dat is wel even raar inderdaad, kijken ipv rijden...

Ik heb vandaag voor het eerst onderling L1 gestart met de arabo fries.
Vond het een mooie gelegenheid om te kijken hoe hij op een wedstrijdsituatie zou reageren in een bekende omgeving en zonder druk.
Vorig jaar een keer een B proefje geoefend en daar raakte hij al helemaal van in paniek dus toen maar even los gelaten en doorgewerkt aan ontspanning...
Vandaag vond hij het ook nog spannend en hij werd nog iets groter door zijn nek er weer op te zetten, maar ik kon er nu aardig aan blijven rijden en dat accepteerde hij ook.
Geen grote fouten, wel veel wat nog wat beter kan en met wat minder spanning.
Was super blij dat we zo rond waren gekomen!
Bleek ik uiteindelijk eerste te zijn met 191 punten, best een grap maar wel super leuk, ook wel eer van een jaar keihard werken, echt blij mee ook al was het onderling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:02

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben vandaag voor het eerst M1 gestart. Ik rijd met een zelfgefokte 7-jarige merrie van Power and Paint x Jazz.

Afbeelding

Vandaag in Markelo gestart. Eigenlijk waren we er nog niet echt klaar voor, maar ergens moeten we een keer wat proberen. Losrijden ging fijn, maar in de proef was ze (bijna) alles vergeten. Aangalopperen was heel moeilijk, contra links is ook heel moeilijk, ze wil graag overspringen en anders in draf vallen. Contra rechts gaat wel goed. Achterwaarts ging ze finaal tegen de hand en niet achterwaarts.pfff
Maar al met al nog 170,5 en 175,5, dus daar was ik wel blij mee. (had rond de 165 gedacht).
Genoeg ruimte voor verbetering, volgende week een nieuwe kans in Holten

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:56

Hai! Ik meld me ook. Ik spring en cross vooral met mijn 8-jarige schimmel, maar we pakken af en toe een dressuurwedstrijdje mee (als het heel dicht in de buurt is :+) Laatst voor het eerst M1 gestart en beide proeven gewonnen met 192 en 193 punten (ondanks 3-en voor de contra). Gezellig om met jullie mee te lezen :)

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:31

Welkom allebei!

Fcsa, Wow knap zeg gelijk zulke nette paarden, gaaf paard ook!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:20

Welkom!
Netjes zulke punten! :)
Beeld ziet er goed uit Nouvel, gefeliciteerd!!

Hier afgelopen weekend weer dienst gehad, kon gelukkig vandaag uurtje eerder weg.
Paarden staan alweer in het land en zal zo even slepen met de lounge set. Had ik laatste maanden binnen staan, had bank verkocht maar geschikte terug vinden bleek nog al lastig. :+

Een foto van hoe wij de laatste tijd spenderen :D
Afbeelding