Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
josje4 schreef:Wat voer je haar els?
Baie deed dit in het begin ook.
Voer haar nu granenmix van subli en hier wordt ze veel vlotter van.
Ook er voor zorgen dat been actie reactie is tijdens het rijden.
vonneke schreef:Dat is niet fijn Caro! Ga je er zelf niet veel te veel aan zitten rijden in de proef zodat je paard van je been raakt?
_KellyAV schreef:Vervelend caro dat ie zo tegen het been komt in je proef. Ik heb helaas het zelfde, ben hem thuis nu wel heel vlot aan het maken en dat gaat goed. Afgelopen woensdag had ik even wat anders bedacht. Ik rij hem los zonder sporen, en vlak coor ik m'n proef in ga m'n sporen om. Eerste proef liep ie als een trein!

1e proef uitgestrekte stap begon ze erg goed, ging ze op het laatst pasje aandraven. Jury zegt na die tid oh ik dacht dat wordt een 8, gaat ze verdorie aandraven, nu dus een 4
daar 195 en 3e prijs. 2e proef wat meer foutjes, te vroeg aangalloperen, overspringen in de contra, niet willen stilstaan met halthouden. Foutjes die eigenlijk niet nodig moeten zijn. Daar 186 en ook een 3e prijs. erg tevreden dus
Caro_MarjaH schreef:Vandaag weer concours gehad. Gelukkig was mijn instructrice er ook bij en kon zij zien wat mijn ontzettende lieve aardige mooie friese dameflikt tijdens de proeven. Tijdens mijn eigen trainingen thuis, tijdens de les, tijdens het losrijden is ze super te rijden, mooi voorwaarts, voldoende impuls. Ik heb inmiddels zelf de valdispert stress moments ontdekt en die werken heel goed tegen de zenuwen dus ik zit ontspannen te paard. Maar paardlief kakt volledig in zodra ze de baan in gaat. In de galop komt ze dan weer even een beetje bij en daar heb ik vaak ook goede cijfers voor. Maar voor de rest is ze gewoon niet vooruit te trappen.
Dat wordt dus even brainstormen over hoe we dit moeten gaan aanpakken want als dat voorwaartse er in de proeven ook is, dan stromen de punten wel binnen. Ik zit nu eigenlijk constant tussen de 170 en 180 dus zo slecht is het allemaal niet maar de impuls ontbreekt en het is allemaal veel te minnetjes.
Wrs ga ik de komende tijd, waar mogelijk, HC starten zodat ik met zweep mag starten en haar zo leren dat ze ook tijdens de proeven voorwaarts moet zijn en moet reageren op mijn been. Waardeloos maar het is even niet anders en ik weet nu dat het echt aan paardlief ligt die gewoon een peper in haar lieve kontje nodig heeft![]()
Heeft iemand anders nog ideeen wat ik zou kunnen doen? Alle tips zijn welkom!

TessJazz schreef:ik heb 62.69 seconden en 1 balkje
binnenkort maar is kijken voor een dressuurtje haha.
melissa_93 schreef:Don was vandaag best fijn op wedstrijd. ze bleef er fijn aan lopen1e proef uitgestrekte stap begon ze erg goed, ging ze op het laatst pasje aandraven. Jury zegt na die tid oh ik dacht dat wordt een 8, gaat ze verdorie aandraven, nu dus een 4
daar 195 en 3e prijs. 2e proef wat meer foutjes, te vroeg aangalloperen, overspringen in de contra, niet willen stilstaan met halthouden. Foutjes die eigenlijk niet nodig moeten zijn. Daar 186 en ook een 3e prijs. erg tevreden dus
Kan er achteraf meestal wel om lachen hahaha. Maar supernette punten hoor! Gefeliciteerd!
Ben erg benieuwd.
,