[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:39

Wat voer je haar els?
Baie deed dit in het begin ook.
Voer haar nu granenmix van subli en hier wordt ze veel vlotter van.
Ook er voor zorgen dat been actie reactie is tijdens het rijden.

Anoniem

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:50

Dat is niet fijn Caro! Ga je er zelf niet veel te veel aan zitten rijden in de proef zodat je paard van je been raakt?

Ik gisteren gelest. Ging top!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:17

Caro wat balen dat je paard zo enorm inkakt in de proeven. Hopen dat als je paar x met zweep bent gestart het beter wordt.
Ik had en heb soms ook hetzelfde, voor het gevoel veel te weinig impuls, terwijl omstanders zeggen dat er impuls genoeg is, bij mij is het meer mijn eigen gevoel terwijl het wel meevalt

Josje dat probleem had ik eerst ook, veel te weinig reactie op het been. Dat is door heel consequent te zijn wel echt een heel stuk verbeterd.

Vonneke fijn dat vos het goed deed in de les :)

Don vanmorgen gereden, ging best fijn. Nog even klein sprongetje gemaakt.
Morgen mag ze weer mee. zin in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:18

Ik ga morgenmiddag ook rijden. Zin in. Hopelijk kan ik zelf fijn verder werken.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:34

Ik ga morgen weer op spring concour!,
sinds die ene wedstrijd was ik even helemaal klaar met dressuur haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:38

Lekker Tess!

Ik morgen lekker hobbyen en maandag op concours bij de buren hihi

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:00

Succes morgen Tess. NOg wel dressuurwedstrijden gepland staan?
Oh ideaal bij de buren op concours Vonneke

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:20

Dankjewel!
ik denk dat ik over 3 weken weer ga als Jazz lekker loopt!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:20

josje4 schreef:
Wat voer je haar els?
Baie deed dit in het begin ook.
Voer haar nu granenmix van subli en hier wordt ze veel vlotter van.
Ook er voor zorgen dat been actie reactie is tijdens het rijden.

Ik voer haar een mix van subli prestatie en subli sportbrok. Maar ik heb wel al aan haver zitten denken en dat wil ik maandag ook even met mijn instructrice bespreken.

vonneke schreef:
Dat is niet fijn Caro! Ga je er zelf niet veel te veel aan zitten rijden in de proef zodat je paard van je been raakt?

Ik probeer dat iig niet te doen en zoveel mogelijk hetzelfde te rijden als normaal en als vlak daarvoor tijdens het losrijden. Ze moet gewoon echt leren dat overal been been is, ook tijdens de proeven.
Wordt vervolgd!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 06:57

Vervelend caro dat ie zo tegen het been komt in je proef. Ik heb helaas het zelfde, ben hem thuis nu wel heel vlot aan het maken en dat gaat goed. Afgelopen woensdag had ik even wat anders bedacht. Ik rij hem los zonder sporen, en vlak coor ik m'n proef in ga m'n sporen om. Eerste proef liep ie als een trein!

Wij gaan vandaag ook weer! Voor de gene die ook gaan heel veel plezier en succes!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:11

_KellyAV schreef:
Vervelend caro dat ie zo tegen het been komt in je proef. Ik heb helaas het zelfde, ben hem thuis nu wel heel vlot aan het maken en dat gaat goed. Afgelopen woensdag had ik even wat anders bedacht. Ik rij hem los zonder sporen, en vlak coor ik m'n proef in ga m'n sporen om. Eerste proef liep ie als een trein!

Dat is inderdaad ook nog een optie. Ik heb pasgeleden een tijdje zonder sporen moeten rijden omdat ik al zoekende scherpe wielsporen had gebruikt en haar daarmee open had gereden. Ze reageert daarna wel weer wat scherper op de sporen als ik ze weer een keer gebruik. Ga ik proberen, ook in de training zonder sporen rijden en wel met zweep en tijdens losrijden ook en tijdens de proeven geen zweep en wel sporen. Wie weet wat ze daarop doet.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:21

ik heb 62.69 seconden en 1 balkje
:)
binnenkort maar is kijken voor een dressuurtje haha.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:43

Ik rijd die van mij thuis de laatste tijd eigenlijk altijd zonder sporen en dat gaat super. Reageert hij niet krijgt hij meteen een hengst met de zweep, en dan weer opnieuw proberen. Zo kan ik hem alleen op m'n kuit rijden en hoef ik verder niet bij te tikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:51

Goed bezig Tess!!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:29

Iemand vroeg zelfs of ze te koop was..
nou dacht het niet _O-

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:30

Caro altijd even uitzoeken wat het beste werkt. Ik rij in de training bijna nooit met sporen, alleen af en toe in de les en vaak wel met zweep. En op concours wel met sporen en losrijden soms nog even het zweepje erbij

netjes tess. Doe je B springen?

Don was vandaag best fijn op wedstrijd. ze bleef er fijn aan lopen :) 1e proef uitgestrekte stap begon ze erg goed, ging ze op het laatst pasje aandraven. Jury zegt na die tid oh ik dacht dat wordt een 8, gaat ze verdorie aandraven, nu dus een 4 :') daar 195 en 3e prijs. 2e proef wat meer foutjes, te vroeg aangalloperen, overspringen in de contra, niet willen stilstaan met halthouden. Foutjes die eigenlijk niet nodig moeten zijn. Daar 186 en ook een 3e prijs. erg tevreden dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:34

Proficiat Melissa!!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:34

Netjes!!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:07

Caro_MarjaH schreef:
Vandaag weer concours gehad. Gelukkig was mijn instructrice er ook bij en kon zij zien wat mijn ontzettende lieve aardige mooie friese dame }:) flikt tijdens de proeven. Tijdens mijn eigen trainingen thuis, tijdens de les, tijdens het losrijden is ze super te rijden, mooi voorwaarts, voldoende impuls. Ik heb inmiddels zelf de valdispert stress moments ontdekt en die werken heel goed tegen de zenuwen dus ik zit ontspannen te paard. Maar paardlief kakt volledig in zodra ze de baan in gaat. In de galop komt ze dan weer even een beetje bij en daar heb ik vaak ook goede cijfers voor. Maar voor de rest is ze gewoon niet vooruit te trappen.
Dat wordt dus even brainstormen over hoe we dit moeten gaan aanpakken want als dat voorwaartse er in de proeven ook is, dan stromen de punten wel binnen. Ik zit nu eigenlijk constant tussen de 170 en 180 dus zo slecht is het allemaal niet maar de impuls ontbreekt en het is allemaal veel te minnetjes.
Wrs ga ik de komende tijd, waar mogelijk, HC starten zodat ik met zweep mag starten en haar zo leren dat ze ook tijdens de proeven voorwaarts moet zijn en moet reageren op mijn been. Waardeloos maar het is even niet anders en ik weet nu dat het echt aan paardlief ligt die gewoon een peper in haar lieve kontje nodig heeft -:(-

Heeft iemand anders nog ideeen wat ik zou kunnen doen? Alle tips zijn welkom!

Balen zeg! Mijn pony heb ik nooit met zweep gereden. Ponylief is als de dood voor zwepen en dat zal heel veel met haar verleden te maken hebben :(:)
Maar ik merk het wel, ze is omdat ik nooit met zweep rijd gewoon aan mijn been. Veel mensen hebben het probleem dat ze in het M ineens zonder zweep moeten, maar daar heb ik gelukkig geen last van.

Een vriendin van mij start Z1 met haar paard, maar haar paard was de laatste tijd niet helemaal fit. Hij was een beetje sloom en niet meer zo flitsend en oplettend als eerst. Ze heeft hem toen Kentucky Light gevoerd en dat hielp erg goed! Misschien een ideetje? :)

TessJazz schreef:
ik heb 62.69 seconden en 1 balkje
:)
binnenkort maar is kijken voor een dressuurtje haha.

Netjes hoor! Wist niet dat je ook sprong, maar superleuk! Ik wil ook graag weer springen, amar mijn pony is niet zo'n held :')

melissa_93 schreef:
Don was vandaag best fijn op wedstrijd. ze bleef er fijn aan lopen :) 1e proef uitgestrekte stap begon ze erg goed, ging ze op het laatst pasje aandraven. Jury zegt na die tid oh ik dacht dat wordt een 8, gaat ze verdorie aandraven, nu dus een 4 :') daar 195 en 3e prijs. 2e proef wat meer foutjes, te vroeg aangalloperen, overspringen in de contra, niet willen stilstaan met halthouden. Foutjes die eigenlijk niet nodig moeten zijn. Daar 186 en ook een 3e prijs. erg tevreden dus :)

Dat is altijd k*t, als je een onderdeel goed begint en de paardjes verzinnen wel iets leuks om te doen om die oefening naar de maan te helpen :') Kan er achteraf meestal wel om lachen hahaha. Maar supernette punten hoor! Gefeliciteerd! *D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:09

Sharon is vrijdag naar de osteopaat geweest, dus ik mag tot dinsdag niet rijden. En ze heeft voor het eerste ijzers gekregen, dus ik kan niet wachten tot dinsdag haha. Ben benieuwd of ze meer beengebruik krijgt door de ijzers en ze fijner over de rug gaat lopen door de osteopaat. Nog even afwachten dus haha
Ik heb me ook ingeschreven voor de selecties in Werkhoven, wilde daar in de eerste instantie niet starten, maar toch maar wel ingeschreven :) Ben erg benieuwd.
Zondag heb ik mijn eerste selectie in Houten.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:14

Jaa,ik doe B springen :) ,

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:33

Vanavond even heerlijk getraind zonder sporen. En ze was super aan het been (nadat ik dat wel eerst even goed moest bevestigen mbv de zweep). Het leek zelfs wel alsof ze beter reageerde als met sporen, alsof ze zich afsluit voor de sporen als ik die gebruik. Zou dat kunnen?

Morgenavond heb ik les dus dan gaan we deze strategie even bespreken en eventueel inderdaad granenmix erbij voeren om haar heter te krijgen.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:01

Dat kan zeker Els! Baie verzet zich tegen een stompe spoor, wordt ze heel nukkig en traag. Met een stomp wieltje loopt ze erg fijn zonder zich te ergeren aan mn been.

Ik heb vanmiddag een lekker buitenritje gemaakt.
Was bij ons op stal een 3daagse clinic dus echt zin om te rijden had ik niet :P

Ik ga deze zomer met baie een paar dagen naar zee.
Weet iemand een leuk adresje?

Netjes Tess!

Ben benieuwd hoe ze dinsdag loopt Mickey!
Meestal lopen ze niet heel anders met ijzers :P

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:01

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:27

Joelle, ja op dat moment idd balen als er iets de mist in gaat wat eigenlijk juist goed begon.
Hopen dat je paard losser/fijner wordt van de osteo. Leuk dat je selecties gaat rijden.

Josje heerlijk naar buiten geweest. Lekker he van die waterstukken. Hier iets verder op, enorm groot (groter dan voetbalvelden :p ) en niet zo diep dus heerlijk om doorheen te rijden.