nou, dagpas is aangevraagd, paspoort ligt klaar, dekje gewassen, deken gewassen, paard gewassen, nieuwe rijbroek (mijn witte rijbroek was nog maatje 36 heb nu 40/42 hahaha) jasje geleend, straks paard invlechten. vandaag nog gereden, ik hoop op de slechte generale, goede uitvoering
aangezien het weer van de afgelopen dagen heb ik mijn verwachtingen wel aangepast. ik hoop nu alleen op een droge proef, binnen de bordjes. hopelijk wat ontspannen stukjes ertussen.
zin in! jullie krijgen zaterdag verslag hihi
@mara wat een tof paard, en voor eentje die pas 2 weken aan het werk is!! ziet er knap uit hoor
Spannend moonprayer, zo voor het eerst weer op wedstrijd! In de proef kan het toch altijd anders lopen dus geen paniek na een slechte training haha. Het komt vast helemaal goed, ik ben in ieder geval benieuwd. Heel veel succes alvast!!
Ik kom net terug van mijn wedstrijd en ben BLIJ 2x een eerste plaats met 199,5 en 195,5 punten!! Losrijden ging eigenlijk helemaal niet zo fijn (dus moonprayer, alles kan veranderen haha) maar in de proef was ze super constant en liet zich prima rijden! Nu nog wat puntjes op de i want er zaten nog wel wat hakkeltjes in, maar blijf je houden haha
m9ara Vervelend dat je zo moest stressen. Wat goed van je wedstrijd van vandaag, gefeliciteerd!
Succes in het L2 safrou.
Ik moet zelf altijd even vertrouwen krijgen voor ik over durf, ben niet z'n held in de ring. Plannen voor het L1 zijn uitgeschoven naar het indoor seizoen.
Jammer dat de wedstrijd was afgelast en vol was sunshinee. Succes voor dinsdag!
Wat spannend m9ara! Hopelijk word hij/zij goedgekeurd. Knap dier! Ben gek op schimmeltjes.
Hengelo ging redelijk. Phoebe was vrij gespannen, wat zich uitte in regelmatig aangalopperen. En bij het binnenkomen net een blinde vlieg op de hals. Dus die er maar even afgemept. Daarna had ze bij de A eentje onder haar buik, waardoor ik haar niet meer goed kon sturen. Dus achter het bordje van de A langs (maar geen -2 gekregen). Door een S van hand veranderen half in galop. Ik kon er niet echt goed aankomen. Was wel jammer, want had toch nog 190 punten. Tweede proef ging eigenlijk hetzelfde, veel aangalopperen waar het niet moest. Maar ook hier nog 184 punten.
Voor ik de coupons had, duurde echt heel lang. En geen tussenuitslagen, dus moest ook nog eens heel lang wachten op de prijsuitreiking. En het noodweer kwam eraan. En ja hoor, zit ik ook nog eens net buiten de prijzen. Pfff. Voor niets zo lang gewacht. Gauw naar huis en voor het echt losbarstte stond alles weer lekker op stal. Maar wel weer 2 wp erbij, dus teller staat op L1 + 19
Ondanks dat je proef niet helemaal goed ging er er hakkeltjes inzaten vond de jury de rest dus wel goed! Fijn dat ze weer op stal stond voordat het losbarste setteli!
Wauw setteli, jullie zijn dus erg goed bezig als je met zulke fouten erin nog dikke winstpunten kan rijden! Netjes hoor! Dat doel voor de 200 punten moet dan prima te halen zijn.
Ja ik had leuk commentaar erbij. Beide jury's vonden het ook een zeer vriendelijk en fijn gereden proef. Dus volgende keer gaan we voor de 200 pnt, hahaha
Volgende keer is 10 juli in Eibergen. Ook al een tijd niet geweest.
Vanmiddag is onze nieuwe merrie goedgekeurd en net dus ook naar huis gekomen! Erg leuk, mourie ook helemaal enthousiast haha. Eerste (erg donkere) plaatjes van haar
moonprayer
Geplaatst: 25-06-16 09:37
hi allemaal!
We hebben het droog en naar ons zin gehad op wedstrijd, hele lage punten gekregen, maar was ook wel terrecht.
ze had zoveel spanning dat ze enorm op de rem liep, en zodra ik een beetje been gaf trok ze een sprint naar de andere kant van de bak. ik heb dus afwachtend gereden in de hoop at de jury zich niet stoorde aanhet feit dat we nogal langzaam gingen zo werkt dat niet haha
een keer met aangalloperen ging super! (maand geleden kon dat alleen nog vanuit rendraf) maar toen viel ze stil omdat het paard naast ons in de baan enorm op zijn flikker kreeg, dus ze schrok van de zweep, kreeg een 2, valt in draf. en daarna duurde het de volte om haar te kalmeren, en weer aan te galopperen dus een 0 op de volte met middengalop, dan gaat het hard. maar hoort erbij.
ik had met halsstrekken nog wel het gevoel da ze dat mooi liet zien, maar had ik ook een onvoldoende op, meer strekken. ik denk dat ik dacht, ondanks de spanning wil ze toch nog naar beneden achter mijn hand aan!
eind commentaar, leuk paard! jullie komen er wel, minder afwachtend rijden
ook twee keer een 7 op halthouden en groeten haha! Ze waren blij dat ik wegging
al met al, zodra ze in de ring kan ontspannen komt het wel goed! dus het smaakt naar meer! merkte aan mijn paard ook ondanks de zenuwen dat ze het erg leuk vond en allemaal wel wilde doen.
Hey allen! Terug van een hele tijd weggeweest. Welkom nieuwelingen en gefeliciteerd met jullie successen!
Met ollie heb ik weinig gereden en veel geoefend met trailerladen. Hij gaat er weer op! De puntjes moeten op de i maar ik kan hem nu zelf in de trailer krijgen. Er moet nog wel iemand de stang dicht doen. Morgen hebben we weer concours, eerste keer outdoor en eerste wedstrijd na 5 maanden dus ik verwacht niets. Wel zin in!
Hebben jullie nog last gehad van overstroomde bakken? Ik hoopte eigenlijk er een beetje op, mooie training voor een keer maar onze bak lag er super strak bij
CdeB
Geplaatst: 27-06-16 13:22
Hey iedereen ,
Helaas weer een tijdje afwezig geweest door de drukte maar ik wil vanaf vandaag elke dag een beetje bijlezen.
Allereerst zie ik dat er nieuwe mensen bij zijn gekomen , welkom ! En ik zie dat mensen het topic gaan verlaten , dit is helemaal nergens voor nodig naar mijn mening , het is gewoon een topic geworden voor iedereen die concours rijd.
Update :
Mijn 4 jarige Hiphop gaat met sprongen voorruit en ze loopt al makkelijk een L1 proefje , binnekort gaan we eens een oefenwedstrijdje doen bij ons op stal en dan hopelijk in de winter op officiele.
Buzzy gaat ook goed voorruit en dan moet ik eventjes ook via deze weg mijn nieuwe instructeur Andre Houben bedanken die mij super traint met allebei de paarden
Afgelopen week had ik na een dik jaar weer een officiele wedstrijd gereden en helaas ging dit niet zo als gepland .. Ik was zenuwachtig en daardoor maakte ik domme fouten en daardoor vielen de punten ook tegen.. Ik heb nog nooit in me leven geen wp gehaalt maar voor alles is een eerste keer .. maar oke dit is ook alweer een leerproces.. volgende x beter zeg ik altijd
Hoi! Ik had mezelf al wel een keer gemeld, maar nig niet voorgesteld wegens tijdgebrek Ik rij sinds april een hele lieve merrie van polansky x ferro! ( ik ben dus bijrijder!) En sinds juni ben ik gestart in de L1 en samen hebben we nu 7 wpen.
Onze verbeter punten zijn soms nog de aanleuning, als ze iets moeilijk vindt drukt ze haar neus er wat uit. En verder moet ik alles ook netjes afwerken. Ik ben vaak te zenuwachtig voor een wedstrijd en ben er echt mee bezig dit onder controle te krijgen. De laatste wedstrijd ging dit overigens een stuk beter dus ik ga dat gevoel proberen vast te houden!
zonde moonprayer, maar wel erg goed geweest voor de ervaring! Wel een erg strenge jury joh, dat er gewoon een 0 gegeven wordt. Het is idd terecht maar de meeste jurys gaan niet zo laag haha. Leuk dat het wel smaakt naar meer, in een paar wedstrijdjes zie je vast al een wereld van verschil!
Hee lauri, leuk dat je er weer bent! Hoe ging je wedstrijd? Superfijn dat hij weer de trailer op gaat, scheelt een hele hoop met stress. Jullie bak ligt er goed bij zeg Die van ons is met vlagen echt een zwembad, droogt gelukkig steeds wel vrij snel op. Maar Mourie en ik lopen gewoon dwars door alle plassen haha.
Hee mistimabo, leuk dat hiphop het al zo goed doet joh! ben wel benieuwd, heb je niet een foto of filmpje? Kan altijd gebeuren toch, een mindere wedstrijd.
Hoi Lies (of heet je geen Lies? ) jullie gaan lekker snel met winstpunten zo te horen! goed dat je bezig bent met de zenuwen, kan echt heel vervelend zijn! Als je jezelf onder controle hebt gaan die verbeterpuntjes ook al makkelijker denk ik!
Net weer gereden, gisteren ging ze heel fijn. Vandaag ging ze echter doorknikken achter de teugel.. En dan heb je niets meer te zeggen. Komt denk ik omdat ze niet aan het been wil (erg hengstig ). Het enige wat ik heel de tijd aan het doen ben ik schakelen, zodat die motor achter aan blijft en ze naar voren blijft en niet achter die teugel kruipt. Maar het werkt nog niet helemaal zoals ik wil. Dus als iemand nog tips heeft die verbinding weer goed te herstellen, graag
Sunshinee
Geplaatst: 28-06-16 00:38
Hoi MiStimaBo en lies!
Mijn concour 2 juli alweeeeer afgelast. Ik ben echt diep teleurgesteld.. elke keer wordt alles afgelast..
Is de bak dan te nat sunshinee? Of wat is de reden dat ze het weer aflassen? Moet zeggen dat wij op stal echt een super bodem hebben die heel snel weer droog is. Maar van mij mag het nou wel eens langer zonnig blijven in plaats van die rot regenbuien steeds.
@lies09 zo te horen kun je over een tijdje l2 starten , netjes hoor. als je eenmaal rustig bent op wedstrijd kun je je ook beter concentreren op de kleinere dingentjes zoals onderdelen afwerken !
@m9ara ik zal vanavond een foto/filmpje plaatsen ! ja klopt maar toch blijft het niet fijn... wat je aan het doen bent is goed. vooral zorgen dat die eerst voorwaarts is en ook voorwaarts blijft lopen en vanuit daar kun je gaan schakelen , maar niet alleen naar voren en terug maar ook draf galop draf stap etc zodat ze aan het been is en vanuit daar moet de verbinding beter worden en vooral je hand stil blijven houden en blijven voelen! dit is iets wat je toch elke dag zal moeten blijven herhalen en na een tijdje zal je resultaat zien!
@sunshinee ja het is nu echt met dit weer .. heel lastig inderdaad
Ja in principe gaan we best lekker! Maar er moet echt nog wel wat gebeuren aan de basis. Aanleuning is soms nog onrustig en buiging naar links is soms ook drama.
1.5 week geleden is ze voor het eerst behandeld en dat wordt zaterdag weer gedaan. Ze zat erg vast en wat pijntjes hier en daar. Hoop dat ze hierdoor wat lekkerder in haar vel gaat zitten en dat we vanaf dat punt weer verder kunnen trainen!
Nee het is hier best nog heel droog. Maar ik iemand zei dat misschien iemand daar van de vereniging overleden is, ooook niet leuk natuurlijk. Maar is niet afgelast wegens het weer.