B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstten

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:53

Rustig blijven @Chantal_2108 komt allemaal goed! Nieuwe planning maken en houd jezelf rustig

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:57

Avond van te voren alvast wassen en vlechten, hoef je alleen de vlechtjes die niet goed meer zitten opnieuw te doen en kan ze gelijk beginnen met Roosjes maken. Eventueel als ze kan 's avonds al de roosjes erin... En verder gewoon op tijd slapen en vroeg eruit :D.

Ik moest van de winter een keer om 9 uur.... Avond dr voor alles gedaan, pony in de knotten op stal (2 uur bezig geweest). Kom ik thuis krijg ik net de melding dat het is afgelast (hield het al telkens in de gaten, kon op stal niet kijken...). Terrein was niet begaanbaar (dit was een week na de sneeuwval en ze hadden gewoon niet schoongemaakt...). Beetje jammer dat ze bij zo'n late wijziging geen smsje sturen (of mailtje die had ik ook gezien op mn telefoon). Toen maar met pony in de knotten naar strand gegaan :').

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:42

@lovefi heel veel sterkte!

Ik vlechten en knotten altijd op de dag zelf, maarja dat was op de manege dus dan was het toch al een en al stress! Voor de 24e ga ik mijn paard de dag van tevoren gewoon vlechten in het land blijft dat wel goed zitten

Hebben jullie trouwens een proefenboekje of zijn de B-proefen ook op internet te vinden?? :+

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:43

Ik heb proefenboekje, maar zijn wel op internet te vinden.

Chantal_2108

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:45

Dank jullie voor de tips, heb inderdaad even een lijstje gemaakt en de rust keert terug :o

Alleen dat vroeg naar bed, heb feestje van m'n schoonpaps maar das dan jammer, dit gaat voor dus op tijd naar huis :D

@Amees, ik heb de proeven gevonden op de knhs site, http://knhs.nl/news.asp?pCatID=151&CatI ... pCatID=166
onderaan de pagina alle proeven!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:49

Ik heb ze ook gewoon van de website idd, uitgeprint en gelamineerd... Mensen worden er helemaal blij van. Grote letters en waterproof :P.

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:51

@Chantal_2108, Dankjee *\o/*

Vroeg opstaan is nooit leuk, ik moest een keer om 5uur mijn bed uit om optijd te komen op wedstrijd! Dan zit je ongeveer zo op de fiets :Z

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:03

@evdpanne, jaa daarom ik vind het onzin om daar helemaal een boek voor te gaan kopen! Kan die kleine letters toch niet zo goed lezen ;)

In Juni rijden we proef 5 en 6 ik ben benieuwd

Chantal_2108

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:17

Heb nu bedacht;
08.00 naar Cinzano: hoeven krabben / poetsen / staart laatste check (zaterdag wassen)
08.30 vlechten
09.00 roosjes door m'n vriendinnetje
Rijlaarzen aantrekken
09.20 inladen Cinzano en alles in de auto: zadel / dekje / hoofdstel / zweep / borstel / cap + rijkleding (dat wat ik nog niet aanheb)
10.00 uiterlijk in Zevenaar / aanmelden en kop koffie
10.20 zadelen
10.30 losrijden
10.53 naar ring
11.00 1e proef (5)
11.15 2e proef (6)

Ja ja, ik ben van de lijstjes :D en daar lachen ze me om uit maar dan heb ik het rustiger in m'n koppie :o

Gaat goedkomen, we gaan voor de leuke ervaring met ontspanning en leuke puntjes (hopelijk herinner ik me dit ook nog zondag)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:19

Strakke planning, ik ben altijd ruim 2 uur bezig met vlechten en knotten :'). Maar die van mij heeft hele dikke manen en ook nog is lang...

Tip: je kan misschien ook alvast zaterdag auto inpakken :P.

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:38

Ben het met evdpanne eens, als je de auto van te voren inpakt levert dat de dag zelf een stuk minder stress op!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:41

En voor stresskippen maak een inpaklijst waarop je alles afvinkt zodra het in de auto/trailer ligt :). Ik deed het altijd al met vakanties, maar nu ook met wedstrijd :'). Kan ik altijd terugvallen op mn lijst als ik denk dat ik iets vergeten ben... En gewoon alles dr op zetten van zadel tot plastronspeld...

Chantal_2108

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:59

De lijst is al gemaakt :o en omdat mijn auto niet de trailer kan trekken zorg ik dat alles zaterdag in mijn auto ligt en als dan zondag het vervoer arriveert, alles van kofferbak naar kofferbak.

Moet idd nog wel vragen hoelang ze bezig is met de roosjes, dat verandert natuurlijk dan eventueel wel het een en ander!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:23

Ik heb er altijd wel ff werk aan... Maar draad knippen kan ze alvast doen als jij aan het vlechten bent. En als ze handig is heeft ze het dan zo gedaan...

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:07

@chantal, denk je eraan om extra tijd te reserveren mocht het inlopen?!
een half uurtje losrijden is niet heel veel en als er dan nog mensen uitvallen voordat jij moet wordt het erg krap

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:28

Inderdaad, dat is ook altijd nog mogelijk, ik ben een uur onderweg, en moet er een uur van te voren zijn. Nu scheelt het dat ik onder de man ga dus dan is ie alvast los! Maar moet half 2 starten dus half 12 van stal... Dat is nog te doen :D. Moet alleen mijn knot techniek verbeteren! Wil ze nog mooier maar weet niet hoe :'). Zie altijd zulke gave knotten bij andere....

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:41

is echt niet moeilijk :) al helemaal niet als je met naald en draad vlecht.
ben nu op het werk en zal vanavond even een filmpje sturen (heb ik volgens mij al ooit hier geplaatst) en daar wordt echt fijn uitgelegd hoe je dat makkelijk, snel en mooi kunt doen :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:45

Ik vlecht nu met naald en draad inderdaad, maar het is het telkens net niet... Wil ze nog mooier :).

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:52

Ik heb zelf nog nooit met naald en draad gevlochten, dus dat ga ik nog maar even oefenen voor mijn wedstrijd! Anders word het zo'n gestress.
Heb het wel al heel vaak gezien en het ziet er zo veel mooier uit als met elastiekjes :))

Chantal_2108

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:53

Wil er ook een uur van te voren zijn en ik zat namelijk te denken dat het kopje koffie een extraatje is en dat ik die kan schrappen als het inloopt. Ben nr 3 van de oefenproef en langer losrijden dan een half uur wil ik eigenlijk niet. Normaal rij ik maar 30 minuten dus leek me dat voldoende. Vanavond maar even overleggen, m'n vriendinnetje is inderdaad geoefend met de roosjes maar als zij langer nodig heeft ben ik gewoon eerder op stal. Slaap toch niet ;)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:56

Chantal_2108; Ik maak ook altijd een tijdschema, vind ik wel makkelijk :D

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:57

Ik rijd meestal 20-30 minuten los, moet echt niet langer want dan word hij sloom. Maar het losrijden verschild heel erg per paard/pony. Sommigen zitten er ook we echt 45 minuten op .

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:04

Ik kan er zo een uur van te voren op zitten, en hij blijft lopen.... Als ik te kort erop zit dan is ie nog neurotisch, meestal gaat ie pas na een uur denken oke baas ik doe wat jij wil :'). Ben ook benieuwd hoe die het zondag doet, moet door bos of over straat naar wedstrijdlocatie. Twijfel nog beetje wat ik zal doen, door bos is wel rustiger maar dan wordt ie wel druk en jolig :=. Op zich prima maar als ie dat maar niet blijft tijdens de wedstrijd...

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:15

Ik had laatst ook wedstrijd ong 5/10 min lopen met de pony.
Dus ik ging via de weg, rustig lange teugel daarheen gegaan.

Hij begreep er alleen niets van, want thuis moest hij in wedstrijdkostuum. En op buitenrit :?
Daarna daar nog losgereden.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:23

oh als je als 3e moet kun je er 9 van de 10 keer wel vanuit gaan dat je op de aangegeven tijd kan starten :)