Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:36

caro29 schreef:
Ik had van de week dat ik nog algemeen commentaar wilde geven en drukte per ongeluk op score indienen. Dikke wp maar er niets onder. Zal ook wel denken krijg niet eens commentaar maar je kan hem niet terughalen.
Voor afkeuren moet je wel 2x klikken

Haha zou goed die van mij kunnen zijn :P ik had van de week ook een protocol terug gekregen zonder enig commentaar :(

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:42

Maar je hebt dan toch gewoon bij de onderdelen wel commentaar staan Caro? Bij mij is het algemeen commentaar vaak een kleine positieve noot en eventueel een opmerking over het filmen of het voorstelrondje. De rest staat gewoon per onderdeel erbij. Dus op zich geen hele grote ramp als ik die een keer over sla.

Ik vind het nu met de nieuwe site wel omslachtig dat ik eerst de proef moet goedkeuren om hem daarna te kunnen vergroten. Gelukkig kan je in een eventueel later stadium nog afkeuren.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:04

Anoeska27 schreef:
Maar je hebt dan toch gewoon bij de onderdelen wel commentaar staan Caro? Bij mij is het algemeen commentaar vaak een kleine positieve noot en eventueel een opmerking over het filmen of het voorstelrondje. De rest staat gewoon per onderdeel erbij. Dus op zich geen hele grote ramp als ik die een keer over sla.

Ik vind het nu met de nieuwe site wel omslachtig dat ik eerst de proef moet goedkeuren om hem daarna te kunnen vergroten. Gelukkig kan je in een eventueel later stadium nog afkeuren.

Jazeker maar ik zet vaak nog wat eronder

@steffi het was m1

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:23

SteffiiY schreef:
caro29 schreef:
Ik had van de week dat ik nog algemeen commentaar wilde geven en drukte per ongeluk op score indienen. Dikke wp maar er niets onder. Zal ook wel denken krijg niet eens commentaar maar je kan hem niet terughalen.
Voor afkeuren moet je wel 2x klikken

Haha zou goed die van mij kunnen zijn :P ik had van de week ook een protocol terug gekregen zonder enig commentaar :(

Als je bij het beoordelen iets verkeerd doet (en dat gaat best simpel) dan verdwijnt je scherm en blijven alleen de cijfers staan, al het commentaar verdwijnt. Ik heb dat ook al een paar keer gehad. Je moet dan het hele filmpje opnieuw kijken om het commentaar erbij te zetten. Ik maak tegenwoordig tussentijds een schermprintje. Is echt heel vervelend.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:59

Nou mijn proef is ook afgewezen. Ik had namelijk het voorstelrondje achteraf gedaan omdat hij zo nerveus word van die neusriemcontrole. Had ik al eerder zo gedaan dus ik dacht dat het geen probleem was en zag er zelf niet echt een probleem in. Maar nu is het niet meer beoordeelbaar daardoor. :\

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:39

DewiFoto schreef:
Nou mijn proef is ook afgewezen. Ik had namelijk het voorstelrondje achteraf gedaan omdat hij zo nerveus word van die neusriemcontrole. Had ik al eerder zo gedaan dus ik dacht dat het geen probleem was en zag er zelf niet echt een probleem in. Maar nu is het niet meer beoordeelbaar daardoor. :

Zou KNHS even appen, misschien kunnen zij iets doen. En misschien volgende keer vantevoren zeggen dat het voorstelrondje achteraan staat? Dan was dit wss een jury die niet even doorscrolde maar gewoon dacht, niks getoond, afwijzen.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:43

SweetVanille schreef:
DewiFoto schreef:
Nou mijn proef is ook afgewezen. Ik had namelijk het voorstelrondje achteraf gedaan omdat hij zo nerveus word van die neusriemcontrole. Had ik al eerder zo gedaan dus ik dacht dat het geen probleem was en zag er zelf niet echt een probleem in. Maar nu is het niet meer beoordeelbaar daardoor. :

Zou KNHS even appen, misschien kunnen zij iets doen. En misschien volgende keer vantevoren zeggen dat het voorstelrondje achteraan staat? Dan was dit wss een jury die niet even doorscrolde maar gewoon dacht, niks getoond, afwijzen.

Al geprobeerd, maar ze willen er niks mee doen. De Jury heeft blijkbaar wel gezien dat het voorstelrondje aan het eind zat, maar het moest echt voor de proef uit. KNHS zegt dat het zo niet te beoordelen is.

SweetVanille

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:49

Nou zeg wat jammer! :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:54

Ik snap dat het vervelend is, maar eigenlijk zijn het ook gewoon de regels om dat vooraf te tonen. Ik snap dus wel dat de KNHS er niks mee kan. Ze geven de volgorde aan waarin gefilmd moet worden en er zullen een hoop jury's zijn die het weinig kan schelen. Alleen mag je dus afgkeurd worden, want je houdt je niet aan het reglement en dan kan de KNHS er dus niks aan doen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:28

Sorry, maar dat is echt onzin. Op kampioenschappen mag je ook gewoon de controle van het bit/harnachement na de proef plaats laten vinden als het paard het vervelend vind. Ik zou nog even een mailtje terugsturen dat ze hiermee toch echt van hun eigen reglement afwijken. Het is op film prima te beoordelen, dan ga je eerst naar het eind van het filmpje en start je hem daarna opnieuw op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:05

Anoeska27 schreef:
Sorry, maar dat is echt onzin. Op kampioenschappen mag je ook gewoon de controle van het bit/harnachement na de proef plaats laten vinden als het paard het vervelend vind. Ik zou nog even een mailtje terugsturen dat ze hiermee toch echt van hun eigen reglement afwijken. Het is op film prima te beoordelen, dan ga je eerst naar het eind van het filmpje en start je hem daarna opnieuw op.

Wij hebben toch een keer echt voor de proef moeten laten nakijken, anders mocht er niet gestart worden.

Maar er staat toch gewoon een volgorde benoemd waarop alles moet, daar moet je je dan toch aan houden? Ik vind het ook onzin, maar heel zwart wit gezien staat het er toch dat je eerst voorstelt en dan pas proef.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:21

Je kunt binnen de lijntjes kleuren (is ook belangrijk), maar dit is wel heel krampachtig...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:17

MyWishMax schreef:
Anoeska27 schreef:

Wij hebben toch een keer echt voor de proef moeten laten nakijken, anders mocht er niet gestart worden.

Het reglement is anders duidelijk genoeg en op de cursussen van de Federatievertegenwoordigers wordt daar ook echt op gehamerd.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:15

Nou ik moet of echt beter gaan lezen en heb al die tijd dat ik wedstrijden rijd geluk gehad.. mijn proef is ook ineens afgekeurd, alles braaf volgens regelement gedaan :(:) . Ik rijd al maanden met dit bit, een fager hulstrens en nu ineens afgekeurd omdat het bit niet mag. Heb de KNHS geappt en ze zijn er mee bezig. Vinden jullie dit nou zo'n raar bit? -O-
Afbeelding

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:17

Hulstrens mag gewoon...

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:18

Valt dat niet gewoon onder nummer 7?
Afbeelding

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:24

Nou ben blij met jullie bevestigingen! Dacht echt even dat ik het verkeerd had :+
Als het idd gewoon mag dan zal het wel goedkomen, alleen wordt wel zenuwachtig van een afwijzing zeg haha := maar maak mij dus druk om niks _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:28

Ik snap ergens wel dat een jury dit bit afkeurt. Ik denk in inderdaad dat het wel mag, maar ik vind het een probleem dat ik niet kan zien hoe breed/smal het bit is. Als ik dit bit irl in de ring zou krijgen dan stap ik even uit en ga ik kijken hoe breed het is.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:36

Nou allemaal dezelfde jury gehad die min zin had zeker...Valt wel op ineens allemaal afkeuringen..

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:45

PSvanLot schreef:
Ik snap ergens wel dat een jury dit bit afkeurt. Ik denk in inderdaad dat het wel mag, maar ik vind het een probleem dat ik niet kan zien hoe breed/smal het bit is. Als ik dit bit irl in de ring zou krijgen dan stap ik even uit en ga ik kijken hoe breed het is.

Oh dat is nieteens een gek gedachtespinsel. Als dat zo blijkt te zijn doe ik natuurlijk volgende keren even stukje laten zien!

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:39

DewiFoto schreef:

Wat idioot zeg! Degene die gefilmd had zonder filmer had toch ook het voorstellen achteraf gedaan?

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 01:05

Snap dat t niet leuk is dat een filmpje wordt afgekeurd maar eens met MyWishMax.
De discussie en teleurstelling ontstaat denk ik vooral doordat verschillende jury’s er blijkbaar verschillend mee omgaan als er niet vlg de regels van online proeven gefilmd wordt, dit was over het voorstelrondje maar eerder ook gelezen over het opstellen en wat zichtbaar is bij C.
Als het na de proef mocht zou ik dat voortaan ook doen maar helaas, mss wijzigt het ooit.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 01:17

Tsja, ik zou het voorstelrondje ook liever achteraf doen. Maar regels zij toch regels?

Onze pony is vaak nogal fanatiek en moeten regelmatig opnieuw beginnen. Wat we momenteel niet doen, omdat we elke keer dus eerst t hele voorstel gedoe weer opnieuw moeten doen. Zou simpeler zijn om eerst proefje te filmen. Maar zo is het spelletje ....

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 01:43

Als jury zijnde houd ik toch echt het dressuurreglement aan en daarin staat dat het achteraf mag als het voor spanning zorgt bij het paard. Bovendien wordt er bij ons steeds op gehamerd (niet alleen nu, maar ook regulier) dat je coulant moet zijn als het niet ten koste gaat van het welzijn van het paard en vooral veel moet uitleggen en ruiters het voordeel van de twijfel moet geven.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:41

Komt denk ik ook deels door de KNHS dat juryleden verschillend met de regels omgaan. Je krijgt meestal als antwoord dat je zelf moet bepalen of je het beoordeeld en als je dat niet wilt dan kan je hem afkeuren en zal hij bekeken worden of doorgestuurd worden naar een andere jury.