[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:50

Leuke foto's en leuke verhalen weer voorbij.
@ ghostattack: jullie gaan samen zo erg vooruit! Ik vind jullie echt een super leuke combinatie en ik kijk je vlogs ook regelmatig. :) Leuk!

@roosjenat: Super goed, maar we hadden er al over gekletst :D

@Pien: het blijft helaas een jurysport, gelukkig heb je zelf wel fijn gereden en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste :) punten zijn idd maar punten

Vandaag maakte de dag voor ons een rare wending. Het was zo lekker weer dat we een rondje onder het zadel buiten hebben gestapt (stalgenootje zit erop, ik had nog niet genoeg lef :') ). Ze was zo ontzettend braaf!!! Ik had stiekem ook eigenlijk niet anders verwacht. Een beetje daar kijken en een beetje daar, een beetje knorren en blazen maar ze stapte gewoon aan een lang teugeltje hartstikke braaf door. <3 We hebben een klein stukje van de weg uitgelopen, de heenweg had ik haar aan een longeertouw maar ze was eigenlijk zo braaf dat ik hem op de terugweg heb losgeklikt. Ik ben een trotse baas!
Vrijdag gaan we een clinic rijden op school, voor het eerst vreemd terrein oefenen.

Afbeelding

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:44

Leuk om alle verhalen te lezen! Ik ben heel slecht in op alles reageren, maar ik lees wel steeds mee haha :P

Gister de tweede wedstrijd gehad. Het inrijden ging top, maar als ik de bak in kom gaat mijn spanning me enorm in de weg zitten. Ik heb dan continu het idee dat ik haar meer vooruit moet rijden, terwijl iedereen zegt dat ze qua tempo best oke loopt. Het moet er nog wat pittiger uit gaan zien, maar ze is gewoon heel groot en lang dus dat kost super veel moeite. Voor mijn gevoel ging het dus bagger en daarbij was de bak ook nog eens super zwaar (lag pas nieuw zand in...) Maar toch betere punten als vorige keer. 176 en 183,5, dus eerste winstpunt is binnen! Dat motiveert toch wel :P Hoewel bij die tweede proef ook nog eens een konijn de bak in kwam rennen! Whaha, Gjaldau reageerde er amper op, ook al kwam ie zowat tussen dr voorbenen terecht. Ik mocht even stoppen tot hij weer de bak uitgejaagd was en mocht daarna verder waar ik gestopt was. Gelukkig, want had echt geen energie meer over om opnieuw te beginnen :+ Maar wel weer een belevenis haha. Nu gaan we 26 maart weer en woensdag weer les dus we gaan er weer hard tegenaan :P

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:14

Iepoetjuh schreef:
Leuk om alle verhalen te lezen! Ik ben heel slecht in op alles reageren, maar ik lees wel steeds mee haha :P

Gister de tweede wedstrijd gehad. Het inrijden ging top, maar als ik de bak in kom gaat mijn spanning me enorm in de weg zitten. Ik heb dan continu het idee dat ik haar meer vooruit moet rijden, terwijl iedereen zegt dat ze qua tempo best oke loopt. Het moet er nog wat pittiger uit gaan zien, maar ze is gewoon heel groot en lang dus dat kost super veel moeite. Voor mijn gevoel ging het dus bagger en daarbij was de bak ook nog eens super zwaar (lag pas nieuw zand in...) Maar toch betere punten als vorige keer. 176 en 183,5, dus eerste winstpunt is binnen! Dat motiveert toch wel :P Hoewel bij die tweede proef ook nog eens een konijn de bak in kwam rennen! Whaha, Gjaldau reageerde er amper op, ook al kwam ie zowat tussen dr voorbenen terecht. Ik mocht even stoppen tot hij weer de bak uitgejaagd was en mocht daarna verder waar ik gestopt was. Gelukkig, want had echt geen energie meer over om opnieuw te beginnen :+ Maar wel weer een belevenis haha. Nu gaan we 26 maart weer en woensdag weer les dus we gaan er weer hard tegenaan :P

Wauw gefeliciteerd!
Over dat vooruit rijden herken ik haha, ik had afgelopen herfst een belangrijke wedstrijd met mijn andere paard, in het M dressuur. En normaal ben ik echt heel chill, maar nu dacht ik echt verdorie loop eens door knol, ik alsmaar vooruit rijden, had echt het idee dat we door de stroop voortbewogen. Zie ik later het filmpje terug blijken we in 3,5 minuut die proef doorgereden te hebben :Y)
En dat konijn :') :') geweldig. Gelukkig bleef je paard braaf!

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:21

MonteKarlo, ja dat gevoel heb ik dus ook! Alsof ik op een blok beton zit, er komt gewoon geen reactie uit naar mijn idee. Terwijl ze alles braaf doet wat ik vraag. En dat ze er dan tijdens de galop een keer uitvalt maakt me niet eens uit, maar gewoon dat slome gevoel is zo vervelend. Hoe waren toen je punten voor die proef? :P

En ja, ben ook heel blij dat ze niks raars deed met dat konijn, maar ja ze vindt andere dieren meestal helemaal geweldig, dus ze zal er eerder nieuwsgierig naartoe lopen als van schrikken :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:22

Ik denk dat mijn paard in eerste instantie zou schrikken en vervolgens dat konijn zou aanvallen _O- Ze heeft er nogal een handje van om heel sneaky beesten te laten schrikken. Ze heeft de stalhond al een keer in de rug gebeten :o

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:24

Iepoetjuh schreef:
MonteKarlo, ja dat gevoel heb ik dus ook! Alsof ik op een blok beton zit, er komt gewoon geen reactie uit naar mijn idee. Terwijl ze alles braaf doet wat ik vraag. En dat ze er dan tijdens de galop een keer uitvalt maakt me niet eens uit, maar gewoon dat slome gevoel is zo vervelend. Hoe waren toen je punten voor die proef? :P

En ja, ben ook heel blij dat ze niks raars deed met dat konijn, maar ja ze vindt andere dieren meestal helemaal geweldig, dus ze zal er eerder nieuwsgierig naartoe lopen als van schrikken :+

Haha ja inderdaad, net of ik mezelf hoor praten. Ik had toen 206,5 gereden, echt raar dat gevoel, had het nog niet eerder gehad, waarschijnlijk toch onbewust spanning.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:31

Oh super nette punten haha! Ja dat is het bij mij zeker. Maar goed dat gaat er hopelijk uit als ik vaker ben gestart. Daarom wil ik ook echt om de 2 weken starten.

Haha Ghostattack, ik zie het al helemaal voor me, een paard dat achter een konijn aan jaagt door de bak :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:37

Pien1989 schreef:
Gefeliciteerd Roosjenat!
Ik ben ook terug. Mijn hemel wat een teleurstelling.
Ze was zo braaf! Zo lief! Met losrijden ben ik steeds door het "enge" deel gereden. Hierdoor ontspande ze goed.
Eerste proef liep ze echt goed, enige was verkeerd aanspringen rechter galop maar gelijk herstelt en toen ging ze goed. Tweede proef deed ze op de A-C lijn een beetje dwars en sputterde ze tegen. Nog wel redelijk rond kunnen rijden. Mijn punten? Lager dan twee weken terug toen ik mijn debuut had en ze echt volledig buiten bereik van me was in de vreemde omgeving. Ik weet dat we kilometers moeten maken maar op deze manier denk ik wel ff waar zijn we mee bezig? Misschien ben ik hier wel niet geschikt voor. Thuis zijn we echt B klaar en dat zegt mijn instructice ook, ze loopt makkelijk een B proef als ze zich maar niet voor me afsluit. In een onbekende vreemde omgeving is ze over het algemeen dus ook erg spooky en paniekerig. Dit had ik vandaag echt niet. Schrale troost. ;-) punten zijn maar punten.

Jammer zeg! Vooral voor jezelf blijven rijden en er plezier in houden, punten zijn inderdaad niet alles :)

Iepoetjuh schreef:

Gratz met je eerste winstpunt :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:09

Even een egopost hoor.

Ik ga zaterdag weer op wedstrijd! Het was vol maar er is een afmelding dus ik kan meedoen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:57

Hahahaha ik ga even 3 pagina's lezen en beantwoorden :+ :D

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:13

Ik wil mij inschrijven bij een vereniging en een startpas gaan aanvragen. Alleen nu kom ik niet op de pagina van mijnknhs (de pagina opent niet, kom niet eens aan inloggen toe), ook de app geeft een melding na het inloggen (niet beschikbaar).

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:15

Hier nergens last van Tymone, kan gewoon inloggen :) Al een andere browser geprobeerd?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:25

Succes met lezen! :+

Ghostattack schreef:
Binnenkort wordt er hier vlakbij een oefencross georganiseerd vanaf 50cm! Ik baal zo enorm dat ik niet mee kan doen, dat lukt me nooit om voor die tijd galop + springen te bevestigen -O-

Leuk PrimaDonna!

Ik zou lekker rustig aan doen met haar! Eerst maar goed laten opknappen! :)
Die oefencross zal vast vaker gehouden worden!

mcjv schreef:
Ghostattack: wel leuk om naartoe te werken, maar als jullie er maar Lol in blijven houden beiden. :D

Ik heb zojuist iets gedaan waarvan ik niet weet of ik op de dag zelf spijt ga krijgen dat ik het heb gedaan of niet. :+ .... op school organiseren ze een evenement Paard en Ruiterdagen (Dordrecht) en ze hebben een clinic houding en zit. Ik heb me ervoor ingeschreven. :') Nog nooooit eerder ben ik met Briela op vreemd terrein geweest maar ik denk wel dat ze braaf gaat zijn (hoop ik). Vooral voor mij een goede oefeningen omdat ik slecht met spanning en stress om kan gaan, dus ik ben zeer benieuwd. :D :):)

Wat leuk! En heel leerzaam :)
Zo zie je maar dat je, je zelf gewoon moet blijven triggeren! En misschien is Briela wel heel braaf! :)
Wanneer heb je die clinic?

xsensibel schreef:
Succes allemaal!!

Iemand ervaring met Kees Bregmans Zadelservice? :)

Geen ervaring mee, maar je zoekt een zadelpasser? Wij zitten bij Arno Brandt, hele fijne man!

xVerax schreef:
Sorry.. Heb even niet meer meegelezen en ook niet bijgelezen, schaam me diep..

Ik heb vanavond weer een rondje B gedressuurd. De jury was helaas minder gecharmeerd van mijn proef dan ik zelf was. Ik heb super lekker gereden, maar we kregen helaas maar 171.5 punt.. Achja.. De punten komen wel een keer, ooit. :=

[ [url=m/rFPr3i.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kARJoh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat jammer zeg dat je weer geen wp hebt! Als ik de foto's zo zie dan denk ik: Je hebt hem netjes aan het lopen! Maar weet natuurlijk niet hoe het bewegend eruit ziet :o
Blijven doorgaan! Dat springen komt wel :)

Saaams schreef:
Wij hebben het nu op een laag pitje staan. Ik wil gewoon mn punten rijden en dat lukt niet zolang haar galoo nog tdh en niet nageeflijk is. Pony snapt het niet, zelfs nog niet met de juf. Waar ze echt supertop onder kan sjouwen. Maar haar gedragenheid verdwijnt terwijl je aanspringt.

Wat goed van je dat je het even op een laag pitje hebt gezet! Je kan alles maar beter eerst goed hebben zodat je er straks ook fijn op zit met de wedstrijd :)
Ik begrijp dat je instructrice haar ook rijdt? Succes komende tijd! :)

Ghostattack schreef:
Mooi debuut Orthos!

Zara staat nu 1.5 week op de medicatie en het gaat zoveel beter! We hebben prachtige slowfeeders in de paddock staan en de staleigenaar is er enthousiast over en heeft er zelf nog 4 extra gemaakt om te verdelen over de paddocks :+ Ze kan dus heerlijk de hele dag hooi eten. Ook heb ik vandaag ander voer gekocht, omdat ze de FiberForce niet meer lekker vond. We zijn overgestapt op Havens Gastro+ en hier ga ik nog een vitaminebrok bij voeren. Dit voer vindt ze gelukkig wel heel erg lekker!

Vandaag maar weer even zonder zadel opgestapt, ik had van de week al twee keer gereden waarvan 1 keer een paar rondjes gedraafd. Dat ging allemaal redelijk oke, maar vandaag liep ze heel erg fijn. Uiteindelijk hebben we gewoon een dik half uur redelijk intensief gereden. Aan het eind zelfs een drafbalkje meegepakt om te proberen. Ze was gelijk blij _O-

[ [url=m/kikV4H.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bjngLr.png]Afbeelding[/url] ]

Voor degenen die willen weten hoe mijn stalling eruit ziet :D
[ Video ]

Wat fijn Britt dat het de goede kant op gaat met haar! :)

Josien_ schreef:
Hier nog een foto van het hoofdstel :D .
[ [url=m/Ogj9sm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zal later op de rest reageren!

Wauw! Heel mooi hoofdstel <3
Ik wil zoiets in het bruin maar ben bang dat die witte rand niet mooi zal staan op Don omdat ze al best een opvallende bles heeft.
Waar is dit hoofdstel van? :o

Charlotte446 schreef:
Donna
Leuk leuk leuk! Ga je naar HC Bleiswijk? Ik wilde daar ook de 26e heen, kan alleen niet :(

Pride liep van de week heerlijk! Gelukkig is zijn gedrag (verschrikkelijk sterk) van de wedstrijd vorig weekend weer weg :) Heb helemaal zin in ons L1 debuut volgend weekend :D

[ [url=m/qnpUzl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee ik ga niet naar Bleiswijk, ga ik komende tijd ook nog niet heen (reden wil ik best via PB sturen).
Ik zal op Manege Lansbergen gaan starten. Stalgenootje wil mij waarschijnlijk met de trailer brengen, ze moet haar vriend alleen even lief aankijken voor de auto.
Super gaaf dat je, je L1 debuut hebt! *\o/*

Shelly21 schreef:
Even ego post hoor. Vandaag 2 winst erbij dus B+11!! L1 startgerechtigd nu dus super trots. Was wel streng gepunt vandaag. Oja de tweede proef een eerste plek!

[ [url=m/CBgk3G.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tevreden koppie na de proeven.

Gefeliciteerd met je punten Shelly!! :)
Op naar die L1! *\o/*

roosjenat schreef:
Zo weer terug van wedstrijd.
Inrijden ging super goed alleen de proef wat minder goed. Er zaten wel fijne stukjes in maar het kom beter. Ze was heel erg koppig helaas. Wel super trots op der want er stonden dit keer tribunes en schermen en dat vond ze niet eens eng.

We zijn 1x 3de en 1x tweede geworden.

[ [url=m/xO4wqb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! :)

Pien1989 schreef:
Ik ben ook terug. Mijn hemel wat een teleurstelling.
Ze was zo braaf! Zo lief! Met losrijden ben ik steeds door het "enge" deel gereden. Hierdoor ontspande ze goed.
Eerste proef liep ze echt goed, enige was verkeerd aanspringen rechter galop maar gelijk herstelt en toen ging ze goed. Tweede proef deed ze op de A-C lijn een beetje dwars en sputterde ze tegen. Nog wel redelijk rond kunnen rijden. Mijn punten? Lager dan twee weken terug toen ik mijn debuut had en ze echt volledig buiten bereik van me was in de vreemde omgeving. Ik weet dat we kilometers moeten maken maar op deze manier denk ik wel ff waar zijn we mee bezig? Misschien ben ik hier wel niet geschikt voor. Thuis zijn we echt B klaar en dat zegt mijn instructice ook, ze loopt makkelijk een B proef als ze zich maar niet voor me afsluit. In een onbekende vreemde omgeving is ze over het algemeen dus ook erg spooky en paniekerig. Dit had ik vandaag echt niet. Schrale troost. ;-) punten zijn maar punten.

Jeetje wat balen zeg! Dat is echt zuur... Zoals hieronder al wordt gezegd; het is en blijft een jurysport.. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik hier ook heel bang voor ben bij Don. Dat ze op wedstrijden zich helemaal afsluit en het in de soep loopt.
Niet opgeven en als je instructrice zegt dat jullie B klaar zijn moet je door blijven gaan! Kan je niet ergens in de buurt gaan rijden? Dat ze kennis maakt met vreemd terrein..

Ghostattack schreef:
Jammer Pien, maar goed dat je zo positief blijft!

Hier te vroeg gejuicht _O- Paard was niet braaf met zadel oeps. Ze was weer bloedirritant, dus na 5 minuten braaf rondjes stappen ben ik er weer af gegaan. Daarna zonder zadel verder gegaan en nog even goed kunnen rijden. Vanaf nu vaker even met zadel oppakken totdat ze dat weer gewend is en snapt dat ze dan ook normaal kan lopen. Verder is ze gelukkig wel heel lief en ze heeft zich de rest van de dag prima gedragen!

Om even te laten zien hoe braaf ze kan zijn:
[ [url=m/n2IBPu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Normaal reageert ze enorm spastisch op onverwachte bewegingen op haar rug. Bijvoorbeeld als je even goed gaat zitten, ze vindt dat best wel eng. Tegenwoordig kan ik gewoon allerlei dingen doen op haar rug zonder dat ze een kik geeft. Zelfs over haar hals liggen, mijn voeten op de kont leggen etc. En nu dus zelfs een been over haar hals zwaaien en in dameszit gaan zitten :D

Wat vervelend dat ze zo heftig op het zadel blijft reageren! Begrijp goed dat je soms niet helemaal meer weet wat je moet... Wel heel fijn dat je wel zonder op haar kan zitten :)

mcjv schreef:
Vandaag maakte de dag voor ons een rare wending. Het was zo lekker weer dat we een rondje onder het zadel buiten hebben gestapt (stalgenootje zit erop, ik had nog niet genoeg lef :') ). Ze was zo ontzettend braaf!!! Ik had stiekem ook eigenlijk niet anders verwacht. Een beetje daar kijken en een beetje daar, een beetje knorren en blazen maar ze stapte gewoon aan een lang teugeltje hartstikke braaf door. <3 We hebben een klein stukje van de weg uitgelopen, de heenweg had ik haar aan een longeertouw maar ze was eigenlijk zo braaf dat ik hem op de terugweg heb losgeklikt. Ik ben een trotse baas!
Vrijdag gaan we een clinic rijden op school, voor het eerst vreemd terrein oefenen.

[ [url=m/np0Xfs.png]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk plaatje! :)
Nu jij gauw erop ;) Heel veel succes vrijdag! +:)+

Iepoetjuh schreef:

Wat vervelend dat je spanning naar voren komt zodra je de bak in komt! Ik denk dat, dat vast wel goed gaat komen als je straks vaker hebt gereden :)
Mooie punten gereden! Waar ga je de 26te starten? Zie dat je uit Voorburg komt :)

Ik zou dus afgelopen zondag bij de overburen gaan rijden, instructrice geregeld dat ze vanaf stal mee zou lopen omdat we niet weten hoe Don alleen onder de man is buiten. Helaas kon het niet meer doorgaan en kon verder niemand met mij mee :(
Toen maar thuis gereden en ging erg fijn :) Ze had wel beetje de lente in haar bolletje door soms een bokje te geven maar dit vergaf ik haar :))

Tot gisteravond! #)
Ben eraf gegooid........................... madame was zoooo fris en zag van alles. Ik reed op haar eigen mest af waar damp vanaf kwam en doordat het donker was en de verlichting aan was zag ze dit natuurlijk. Toen maakte ze een u-turn en lag ik eraf. Best een smakkerd gemaakt.. spierpijn maar verder geen pijn.
Instructrice en ik beide boos en hebben haar daarna even flink aan het werk gezet. Zijn beide geen voorstander van slof maar deze heb ik voor mijn eigen veiligheid even om gedaan. Don was boos :=
Maar daarna liep ze wel, dan is het ineens een heel ander paard :roll: Hopelijk is het na gisteren weer even klaar met haar streken en kan ik de 26ste rustig starten :oo

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:26

Tymone schreef:
Ik wil mij inschrijven bij een vereniging en een startpas gaan aanvragen. Alleen nu kom ik niet op de pagina van mijnknhs (de pagina opent niet, kom niet eens aan inloggen toe), ook de app geeft een melding na het inloggen (niet beschikbaar).

Ik heb er ook geen last van.
App en site doen beide bij mij.
Misschien anders even bellen?

Leuk dat je een startpas gaat aanvragen!
Maar deze kan je pas aanvragen als je vereniging je heeft aangemeld he :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:29

PrimaDonna, hier ook een die beter gaat lopen als je haar even goed boos maakt _O- Soms ook niet, dan doet ze helemaal niks meer, maar over het algemeen gaat ze lekker sjouwen als ze boos is haha.

16 april is er hier op de vereniging wedstrijd en ik twijfel om BB mee te rijden, puur voor de ervaring. Dan maar zonder galop de proef door :+

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:45

@Britt: Het is er dan eentje hoor, pff dan wil ik der echt achter het behang plakken := Maar dan gebruikt ze haar rug en achterhand ineens wel en kan ik normaal door de baan :?

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:51

PrimaDonna_ schreef:
Tymone schreef:

Ik heb er ook geen last van.
App en site doen beide bij mij.
Misschien anders even bellen?

Leuk dat je een startpas gaat aanvragen!
Maar deze kan je pas aanvragen als je vereniging je heeft aangemeld he :)

Klopt, maar ik moet mijn persoonsnummer invullen en die moet ik uit mijnknhs account halen :roll:

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:26

Nu lukt het wel, formulier naar de verenging oud verzonden *\o/*

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:02

Ooo aha!
Nou fijn dat het uiteindelijk toch nog gelukt is! Leuk dat je ook gaat starten! :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:03

@primadonna_ Ik ben op zoek naar iemand die 2e hands zadels in neemt & kan inruilen. Ik heb een albion SLK Ultima maar Van Rijs geeft er maar €800 voor als ik m inruil.. terwijl hij een waarde heeft van €1400 voor hun. Beetje jammer dus!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:10

Ik moet zaterdag L1 starten in de grote hal, met bloemen hekjes en alle tierelantijntjes. Ik wil niet afgaan, de voltes 12-15 meter gaan wel goed. Halsstrekken op de diagonaal vind ik maar raar, dat zal vast geen hoog cijfer worden en verruimen in de galop lukt wel maar ik hoop dat ik hem ook weer voldoende kan terugnemen daar zodat ik het verschil kan laten zien. En dan het wijken he.. Het gaat wel steeds beter en steeds netter maar hoe gaat dat wanneer er spanning in het spel is? We presteren daar niet top en ik vind de jury daar altijd vreselijk streng. Ik wil knallen maar ik vind het spannend en ik wil geen fouten maken. :-( #maakmezorgen

Ik weet dat we klaar zijn voor de L1 maar om het ook te laten zien is een tweede.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:23

@Harvey; Van wie moet je L1 starten? Je mag gewoon nog B doorrijden. Als je, je teveel gaat druk maken zal het niet vlekkeloos verlopen. En anders gewoon goed door blijven trainen tot je echt zeker bent dat je dan tevreden de baan in kan :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:35

PrimaDonna_ schreef:
@Harvey; Van wie moet je L1 starten? Je mag gewoon nog B doorrijden. Als je, je teveel gaat druk maken zal het niet vlekkeloos verlopen. En anders gewoon goed door blijven trainen tot je echt zeker bent dat je dan tevreden de baan in kan :)

Van mezelf. Ik maak gebruik van een paardentaxi, dus wedstrijden rijden is voor mij prijzig nog (ben aan het sparen voor een trailer) Ik zie geen meerwaarde van het extra starten in de B terwijl het wijken wel bevestigd is. Ik ben alleen erg onzeker altijd en dat vind ik jammer. Ik visualiseer ons en dan zie ik ons knallen maar als puntje bij paaltje komt rij ik liever op safe. Er kan niks gebeuren, behalve verliespunten rijden maar ik kan niet worden gedegradeerd ofzo:P Ik wil gewoon een laatste indoor starten om te zien waar we staan. Hierna zullen we toch over moeten op gras, dat vind ik sowieso minder qua controle.

Deze wedstrijdlocatie is super dichtbij dus lekker goedkoop voor mij. Ik verwacht echt geen wonderen, zelfs geen winst. Maar ik kan me toch altijd een hoop zorgen maken vooraf. Ik hoop dat dat op een gegeven moment verdwijnt..

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:11

@PrimaDonna: wat naar van je val! Gelukkig niets ernstigs, maar toch jammer. Gelukkig ging ze daarna wel beter lopen. Ik moet soms ook wel eens kwaad worden voor ik iets bereik en dat voelt dan zo niet leuk, maar ja. Beter dat dan dat ze je eraf gooien (of niet doorlopen in mijn geval haha)!

Ik start wedstrijden in omgeving van Hazerswoude, want daar staat Gjaldau gestald. Ik woon idd zelf in Voorburg :) Maar de 26e starten we bij manege Groenewoude in Hazerswoude Dorp.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:27

Fijn dat het de goede kant op gaat met Zara! Nog ff voorzichtig oefenen met het zadel. OF een barebackpad aanschaffen. Dat lijkt mij ook ideaal eigenlijk. Rijd best graag zonder zadel maar ben toch bang dat het voor zowel paardlief als mij bij een langere tijd niet meer comfortabel is.

Het Hoofdstel komt van wwhippique.nl :D . Althans hun stand op Indoor Brabant :P .
Hopelijk heeft Donna straks iets minder lente in haar bol!

Ik vind dat mijnKNHS soms ook maar lastig!

@Sensibel: Ben je al bij verschillende ruitersportzaken geweest? Misschien iemand die handelt in tweedehands zadels? Ik heb die van mij toen bij een ruitersportzaak neergehangen die hem dan voor je verkoopt. Zij krijgen een klein percentage, dat wel.

@Harvey: Kun je misschien een rondje baan verkennen? Anders goed de tijd nemen voordat je begint met de proef. Een rondje extra rondrijden zal niet zo''n probleem zijn toch?