[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:20

Haha dan kan ik niet, anders was ik gekomen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:22

Masseuse doen wij ook sinds kort, op stal is iemand die de opleiding paardensportmasseur heeft afgerond pas geleden. Chaplin heeft dan een dagje vrij, wordt gemasseerd en moet aan de hand stappen. De dag erna weer licht werk. Vandaag de dag na het masseren gereden en hij loopt dan zo lekker. Merk echt wel verschil. Zeker nu het eventingseizoen weer is begonnen heeft hij ook wel een relaxdagje verdiend af en toe :j

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:56

Hoi allemaal ik lees al een tijdje mee, maar ik vind dat ik nu mag mee praten omdat 23 april mijn eerste B dressuur wedstrijd staat gepland.

Ik ga starten met mijn 4,5 jarige merrie Gadget v. Uphill

Spannend hoor :=

Sommige dingen zijn echt goed bevestigd en andere dingen gaan nog wat wisselend. Maar we gaan voor de ervaring en we hebben lol :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:12

IwanLuver schreef:
Hoi allemaal ik lees al een tijdje mee, maar ik vind dat ik nu mag mee praten omdat 23 april mijn eerste B dressuur wedstrijd staat gepland.

Sommige dingen zijn echt goed bevestigd en andere dingen gaan nog wat wisselend. Maar we gaan voor de ervaring en we hebben lol :D

Mooie manier om d'r naar te kijken! Ik ga dat ik gedachten houden!

En welkom, heb je foto's? :)

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:39

ik weet het en heb er op zich wel vrede mee hoor. Er zijn nog genoeg andere leuke dingen die we kunnen doen en waar we plezier aan hebben!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:16

Lekker Nan! Bij mij komt er 2x per jaar een osteopaat voor Gibbie, of als ik zou merken dat ze vast zit in haar lijf een keer extra. Vind het altijd fijn als je bevestigd krijgt dat je ze goed los houdt of als ze een plekje vast hebben dat ook weer opgelost is voordat je er daadwerkelijk problemen door krijgt. :j

Iwanluver welkom! We hebben samen een tijdje in het paarden uit 2011 topic gezeten geloof ik, kon het uiteindelijk niet meer bijhouden daar. :o

Starten in Zevenaar, daar ben ik ook nog weleens geweest! 2 Jaar (of misschien al wel 3 := ) geleden nog met Lorna, (toen) 21 jaar in een L1 proef. Wel onderling, want ze ging een jaar wedstrijden lopen met een meisje van 12 die toen een keer onderling wilde starten om te zien waar ze stond. Toen zelf ook besloten een rondje te rijden, want op het moment dat ik wedstrijden met haar wilde gaan rijden overleed mijn moeder en had ik er geen zin meer in, en toen ik wel weer wilde starten reed ik Velvet al voornamelijk. Dus wilde het graag nog 1 keer doen.
Leuke locatie is het!

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:28

IwanLuver schreef:

Zal dit onthouden als ik over een paar uur mijn proef aan het rijden ben := Moet om 17:35 en juist dan begint het te plenzen. _O-

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:17

Hoi allemaal! Ik zag dit topic voorbij komen en dacht; Heee! Ik heb ook mijn debuut in de B gemaakt afgelopen week! Een nieuwe start met een nieuw paardje *\o/*

M'n wedstrijd was in Kaatsheuvel bij de Kegelaer. Ze was súper braaf, maar ook heel erg heet. Opzich ook niet raar, aangezien ze al een jaar niet van het terrein af is geweest. Ondanks er zeker verbeterpuntjes waren ga ik weer flink lessen en hopelijk gaat het dan de volgende keer weer wat beter!

23 april staat de 2e wedstrijd gepland in Hulten. Meer mensen die daar toevallig heen gaan? :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:19

vickiva schreef:
Hoi allemaal! Ik zag dit topic voorbij komen en dacht; Heee! Ik heb ook mijn debuut in de B gemaakt afgelopen week! Een nieuwe start met een nieuw paardje *\o/*

M'n wedstrijd was in Kaatsheuvel bij de Kegelaer. Ze was súper braaf, maar ook heel erg heet. Opzich ook niet raar, aangezien ze al een jaar niet van het terrein af is geweest. Ondanks er zeker verbeterpuntjes waren ga ik weer flink lessen en hopelijk gaat het dan de volgende keer weer wat beter!

23 april staat de 2e wedstrijd gepland in Hulten. Meer mensen die daar toevallig heen gaan? :)

ha een succes verhaal, vind ik fijn om te horen :j
hoe waren je punten? vielen ze je mee? Is natuurlijk niet het belangrijkste, maar toch.

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:24

Ik had 172 en 184.5 (ja jaaa, want afgeronde cijfers zijn zó 2015 :P )
Het viel me dus heel erg mee voor de eerste keer! Ik moet zeggen dat ik het echter wel heel erg uit elkaar vond liggen. Zo had een vriendin van me 178 en 202. Kijk, er kan natuurlijk heel wat verschil zijn maar dit is wel heel groot haha.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:26

vickiva schreef:
Ik had 172 en 184.5 (ja jaaa, want afgeronde cijfers zijn zó 2015 :P )
Het viel me dus heel erg mee voor de eerste keer! Ik moet zeggen dat ik het echter wel heel erg uit elkaar vond liggen. Zo had een vriendin van me 178 en 202. Kijk, er kan natuurlijk heel wat verschillen zijn maar dit is wel heel groot haha.

oh kijk aan! gelijk een wp! :D zie 't ook in je os nu pas...
goh ja, 0 of 2 wp is nogal een verschil idd :+

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:33

leeneliefje schreef:
Gelijk nog een vraag : wat doen jullie om de benen tijdens een proef? bij 't paard dan?
Bandages? Of gewoon lekker niks? Azrael strijkt wel dus wellicht bij t losrijden wel nog z'n spulletjes om?

Oh en ik draag op wedstrijd overigens flextrainers van Harry's horse (wit) en witte springschoenen van BR. Ik rijd thuis altijd met beschermers, dus ze is het gewend. Buiten dat is ze soms zo heet dat ze met haar achterhoeven haar voorhoeven aan tikt, dus het is echt gewoon uit bescherming.

Ook moest ik afgelopen zaterdag op gras rijden, dus dan draaien we er altijd kalkoenen onder!

Je geeft aan dat je paardje strijkt, dus dan zou ik bij het losrijden lekker nog even beschermers aandoen :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:00

vickiva schreef:
leeneliefje schreef:
Gelijk nog een vraag : wat doen jullie om de benen tijdens een proef? bij 't paard dan?
Bandages? Of gewoon lekker niks? Azrael strijkt wel dus wellicht bij t losrijden wel nog z'n spulletjes om?

Oh en ik draag op wedstrijd overigens flextrainers van Harry's horse (wit) en witte springschoenen van BR. Ik rijd thuis altijd met beschermers, dus ze is het gewend. Buiten dat is ze soms zo heet dat ze met haar achterhoeven haar voorhoeven aan tikt, dus het is echt gewoon uit bescherming.

Ook moest ik afgelopen zaterdag op gras rijden, dus dan draaien we er altijd kalkoenen onder!

Je geeft aan dat je paardje strijkt, dus dan zou ik bij het losrijden lekker nog even beschermers aandoen :)

och ja op gras... ik heb m'n debuut gelukkig in een rijbak. en losrijden in de binnenbak. Best chill zo voor de eerste keer, al moet ik zeggen dat ik de sfeer op gras wel anders vind. Klinkt raar, maar vind 't wel wat hebben zo'n concours op 't weiland van de boer ergens. Ruikt alles lekker naar gras en vliegenspray.. zucht ponyclub herrineringen.. :')

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:24

Citaat:
och ja op gras... ik heb m'n debuut gelukkig in een rijbak. en losrijden in de binnenbak. Best chill zo voor de eerste keer, al moet ik zeggen dat ik de sfeer op gras wel anders vind. Klinkt raar, maar vind 't wel wat hebben zo'n concours op 't weiland van de boer ergens. Ruikt alles lekker naar gras en vliegenspray.. zucht ponyclub herrineringen.. :')

Haha absoluut mee eens! Ik moet meteen weer terugdenken aan de ponyclub tijd inderdaad. Lekker op een grasveld en een overdosis dazen/vliegenspray! Hallooo outdoor seizoen! _/-\o_
Wat een geluk dat je je debuut in een rijbak kan rijden. Heel erg fijn

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:52

Aanstaande zaterdag heb ik nog heerlijk een laatste indoor wedstrijd :) ben ik wel blij mee. Daarna neem ik de tijd om verder te trainen en start ik pas als het beter gaat. Ik ben zelf veel te precies, dat werkt soms echt tegen. Gelukkig ga ik nu echt vooruit en dat zegt iedereen, dus daar geloven we maar in.

Foto van m'n les afgelopen zaterdag

Afbeelding

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:59

184 en 187 net.. *\o/* Viel me niet tegen in het natte knollen weiland. Was nogal bang dat ze begon te glijden, dus reed dr een beetje teveel terug...maar was voor mij voor het eerst op gras! Dus tevreden *D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:06

Goed gedaan Aniek!
@ Sanne, mooie schimmel!
@ kaitlyn, ja dat topic herkende ik je naam van, leuk dat je ook start!

Ik heb mijn debuut ook bewust gepland op zand, punt 1 heeft ze geen ijzers en punt 2 heb ik soms in de galop wat tempo nodig waardoor ik gras wat eng vind.

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:06

Kan ik inkomen Iwanlover, dat heb ik vandaag ook gemerkt. Je woont in Steenwijk zie ik, daar woon ik ook in de buurt! Start je daar ook in de buurt? :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:24

Ja ons debuut is in De Blesse. Waar woon jij?

Ik zit net de proeven te bekijken. Om het makkelijk te maken hebben ze binnenkomen in stap over de middenlijn bedacht.. heerlijk met een jong paard >;)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:30

@ sanne, leuk paardje hoor, je zal wel lekker opvallen in de ring :D
@ anniek, lekker gedaan hoor :)) was dat je debuut? God ja wat een weer he :') ben net ook helemaal zeiknat geregend met trainen...
@ iwamluver, haha lekker slingeren zeker. 't is maar 1 keer over de ac-lijn in stap, bij afgroeten mag je in draf, en een paar passen stap :))

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:47

Hoi!
Zou ik mij hier mogen melden in dit topic?
In maart ons onderlinge B-debuut gemaakt, wat veel beter ging dan ik verwacht had, dus het begint te kriebelen om voor het echie te gaan starten :))

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:35

@ Sanne: leuk beestje! Fijn zeg dat je nog even indoor kan starten!
@ Anniek: Mooie punten zeg voor je debuut! Viel het tijdens je proef zelf wel mee met het weer? Of was je ook helemaal doorweekt?
@ Iwamluver: Ik heb precies hetzelfde probleem! Die AC lijn in stap is echt niet te doen joh. Ik snap niet dat ze ons dat in de B laten doen. Wij zijn toch juist de klasse met de jonge paarden die hun balans nog moeten vinden? Beetje gek inderdaad :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:36

_Marjolein schreef:
Hoi!
Zou ik mij hier mogen melden in dit topic?
In maart ons onderlinge B-debuut gemaakt, wat veel beter ging dan ik verwacht had, dus het begint te kriebelen om voor het echie te gaan starten :))

Hoi! ja tuurlijk leuk :D

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:24

hallo allemaal! ik kom ook binnenvallen haha. ik heb zaterdag mijn wedstrijdbebuut! pff zoo spannend..

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:34

lovemario schreef:
hallo allemaal! ik kom ook binnenvallen haha. ik heb zaterdag mijn wedstrijdbebuut! pff zoo spannend..

Welkoooom! *\o/* Spannend!