[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:55

Flink lopen tobben met Burana zo te horen Fleur.. dat is helemaal niet leuk. Blij om te horen dat het wel weer de goede kant op gaat en jullie rustig kunnen gaan opbouwen. Hopelijk blijft ze zo fijn vooruit gaan!

Erg knap Yvank! Met zo weinig training toch zulke punten kunnen rijden. Dat hoef ik hier niet te proberen :')

Pff bij jou dus ook wat blessures kimmetje, vervelend.. maar jullie hebben zo te horen de smaak weer te pakken. Heerlijk als je straks niet meer afhankelijk bent, geeft denk ik een hoop vrijheid!

Heel knap lovemario, als je eerst nog gestresst bent zulke punten kunnen rijden. Gefeliciteerd!! Als je stabiel zo kunt scoren moet dat M1 dir jaar meer dan goedkomen!

Hier even een klein dipje met trainen, ze wil niet zo fijn loslaten door haar lijf. We blijven wel doorpuzzelen tot het opgelost is. We doen namelijk zondag mee aan de herfstmeeting! Dat is een teamwedstrijd voor rijverenigingen. Je zit dan met 4 personen in een team met 1 wegstreepresultaat. Ik heb nog nooit zoiets gedaan maar het lijkt me wel erg leuk, ben benieuwd dus!!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:10

Wat fijn zeg fleur!! Hopelijk blijft het de goede kant op gaan

Yvank onzettend knap van jou

Mireille ook geweldig weer gedaan nu sta jij weer voor hihi met je +6!

Mara dat lijkt me ook wel leuk zeg! Ben ook heel benieuwd hoe jij het gaat vinden.

Ik ga 14 okt eindelijk weer ook na 2 maanden niet op cc zijn geweest.
Teller staat nu op L2+3 maar wil graag proberen de indoor kampioenschappen in het M1 mee te rijden.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:57

Goed bezig Yvank, super resultaat na amper voorbereiding, mag je trots op jezelf zijn! :j

Heerlijk een trailer Kimmetje, die staat bij mij ook nog hoog op m'n verlanglijstje. Even wat gekwakkel laatste tijd dus, hopelijk vanaf nu lekker kunnen trainen!

Lovermario, ik ga ook wel eens alleen op wedstrijd, en een lezer vinden is altijd even spannend dan he. Gefeliciteerd met je punten! En eind van het jaar M1 moet toch vast lukken lijkt mij :)

Klinkt leuk die herfstmeeting Mara, gaat ze inmiddels weer wat fijner met rijden?

Sunshinee succes de 14e :D

Hier inmiddels alweer 2x 'gereden', stelt nog niks voor natuurlijk. Pak in stap al wel meteen wat zijgangen mee, ze was ontzettend scheef, en nu nog steeds niet helemaal recht, dus ik ben blij dat ik ohz alweer meer kan werken aan die soepelheid, wat met longeren natuurlijk veel lastiger was. Ik kan wel weer enorm genieten, eindelijk weer op m'n eigen paard <3

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:37

Ik meld mij!

Volgende week zondag mn L2 debuut :D
a.s zondag eerst proefgerichte clinic van eddy de Wolf! :D

xEverred

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:48

Mag ik mij hier ook melden?
Op 10 September mijn L2 debuut gemaakt met bijrijdpaard, gelijk twee winstpunten binnen gehaald en voor het eerst echt onwijs tevreden over de proeven en écht lekker kunnen rijden, mijn dag kon niet meer stuk. Het knopje van plezier hebben in de wedstrijden, niet op anderen letten, gefocust rijden en corrigeren is eindelijk om gegaan. Nu nog om blijven :'). Op naar volgend weekend, dan een wedstrijd in Woudenberg!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:11

Succes alvast sunshine!

Fijn Fleur om weer lekker op je eigen paard te zitten! Die zijgangen zijn alleen maar fijn om haar weer soepel en recht te krijgen. Niets mis mee om vast mee te pakken!

Hoe was de clinic steffi?

Super xeverred! Hopelijk heb je de lijn te pakken kunnen houden!

Ik heb vandaag de teamwedstrijd gestart, was erg leuk om te doen! Van elk team moesten 2 teamleden in de ochtend en 2 in de middag. Ik moest in de ochtend. Was de eerste keer binnen waardoor mourie het erg spannend vond en dan keert ze altijd wat in zichzelf. Lukte me net niet om haar er fijn aan te krijgen, wat resulteerde in 185 punten. Geen enorme score dus maar was tevreden omdat het niet makkelijk ging haha.
Na het ochtendprogramma stonden we als team 3e en er mochten 5 mensen dior naar de regionale teamdressuur kampioenschappen. Helaas na het middagprogramma als 8e geeindigt. Verschillen waren echt minimaal en een hele leuke dag gehad, dus jammer, 'aar we waren er niet verdrietig om haha! Al met al een aanrader dus

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:04

xEverred: Welkom! Wat goed dat je gelijk 2 winstpunten had op je debuut!

M9ara: Clinic was super leerzaam en weet weer waar ik aan moet werken, afgelopen zondag ook een mooie score in het L2 gereden
van 184 en 191 dus meer dan tevreden.
Nu een wissel van instructrice dus even kijken hoe dat uitpakt :)

Teamwedstrijd klinkt ook erg gaaf zeg!

xEverred

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:14

Dankjewel m9ara en SteffiiY.
Klinkt wel leuk zo'n teamwedstrijd en ik vind het knap!
SteffiiY: Goed bezig! Mooie punten en fijn dat de clinic leerzaam was, lijkt mij ook wel wat om een keer zoiets te doen.

Het is alweer even geleden, maar ik heb op 15 Oktober weer een wedstrijd gereden, waarbij we weer twee winstpunten hebben weten te scoren met 186,5 en 187. Ging dit keer niet zoals ik het graag had willen zien, maar we hebben er het beste van gemaakt ondanks de persoonlijke omstandigheden. Bovendien was binnen ook weer even spannend voor een combinatie die met trainen altijd buiten rijd.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:29

Klinkt superleuk die teamwedstrijd Mara :j

Gefeliciteerd Steffi :D

Everred, fijn dat het ondanks omstandigheden nog wel 2 puntjes opleverde :)

Ik had met Burana vandaag weer controle bij de DA, hebben afgelopen maand weer ohz wat kunnen doen, en ze is wel degelijk enorm verbeterd, er zit weer een 'veertje' in de draf, die had ik lang niet meer gevoeld :D We zijn er nog zeker niet, maar we zitten op de goede weg, verder is ze ook weer behandeld door de fysio bij de da, en ze liep meteen al met drilpudding spiertjes weg :) Zin om weer verder te gaan, vorige fysio behandeling had haar ook enorm goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:17

Mooie scores allemaal :)

Fijn dat het zo goed ging bij de DA!

Hier nog weer gestart vandaag met Boris. Trainen was er nu echt compleet bij ingeschoten := ja vriendin rijdt hem wel wat hoor! maar afgelopen dagen had hij niks gedaan en ik had er sinds de vorige wedstrijd niet meer opgezeten :+

Maar je bent een fjord of een fjord dus dan haal je gewoon 195,5 en 199 met beide proeven de eerste prijs. Dat brengt de teller na 5 proefjes alweer op L2 + 7 nog 1 of 2 keer starten en dan gaan we snel naar de M :D

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:58

netjes yvank_!!

ik ben even een poosje stil geweest hier :') ik heb inmiddels mijn punten voor de M1 en ga zondag ook voor het eerst M1 starten. heb de L2 afgesloten met 186 en 194,5 en volgensmij een 1e prijs ( kan ook nog wel 2e zijn maar dat weet ik niet meer zeker haha)
heb elke keer zulke hoge punten dat ik gewoon maar over ga.
deze week 2 keer les rijden en dan komt het zondag vast helemaal goed

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:59

Goed bezig jullie! :D Lekker dat je al M1 mag starten Lovemario!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:24

jaa gaat ook echt super snel hoor haha. ben nog nooit zonder winstpunt thuis gekomen. ben in april begonnen en heb een maand wedstrijd pauze gehad en ga normaal 1 a 2 keer per maand op concour.
mn doel was om eind dit jaar de b of l1 uit te zijn maar als het zo door gaat dan hoop ik in januari of februari M2 te mogen haha

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:33

lovemario schreef:
jaa gaat ook echt super snel hoor haha. ben nog nooit zonder winstpunt thuis gekomen. ben in april begonnen en heb een maand wedstrijd pauze gehad en ga normaal 1 a 2 keer per maand op concour.
mn doel was om eind dit jaar de b of l1 uit te zijn maar als het zo door gaat dan hoop ik in januari of februari M2 te mogen haha

Leuk hoor dat het zo goed gaat!

Nu ben ik wel benieuwd naar een foto :D

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:49

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:31

Ik kom me hier ook maar eens melden :-)

Vorige week voor het eerst L2 gestart met m'n merrie. Helaas belemmerde haar zadel haar doordat ze weer flink in bespiering was gegroeid. Toch een leuk debuut met 187 en 190. Meteen naar de zadelmaker gegaan de week daarna. Paard en ik weer veel fijner onder en in het zadel. Dus afgelopen zaterdag weer gestart. Eerste proef een storing doordat er kinderen door de gang naast de bak renden. Hierdoor voor dat onderdeel een laag cijfer gekregen. Vervolgens bleef ze spanning houden in die hoek in allebei de proeven waardoor oa inzet wijken en aanspringen galop niet mooi en fijn konden. Tweede proef vergat mijn man voor te lezen, en wist ik de proef zelf nog niet goed genoeg om het volgende onderdeel te weten. Toch nog 194 en 194,5-2 en een tweede en eerste plaats :-)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:32

Goed gedaan wwillemijn!

Mag ik me hier ook komen melden? Gisteren mijn L2 debuut gemaakt, na 5 maanden niet gestart te hebben door een blessure. Ik dacht, nu ik er toch helemaal uit ben kan ik wel meteen L2 starten :p.
Miste echt nog wat routine en wat slordigheidsfoutjes, doordat de voorbereiding niet optimaal was. Toch 2x een 2e prijs en 3 winstpunten, dus mag zeker niet klagen. Nu de puntjes op de i, en 28 december knallen!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:37

Hallo, ik meld me ook hier!

Vandaag de laatste puntjes gehaald in de L1, waardoor we L2 mogen gaan starten. Zondag 26 februari hebben we ons debuut! Super trots op mijn paardje! En veel zin in zondag! *\o/*

Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:05

Vandaag in Zevenaar ons L2 debuut gehad. Man man man, wat vond Franco het er spannend. De eerste proef was om te huilen helaas, maar dan nog 181,5 gereden (3e plek). De tweede proef ging beter; daar werden we 2e met 192,5. Dus toch weer 2 wp erbij! *\o/*

De volgende wedstrijd heb ik als het goed is op 12 maart; dus nu heel hard verder trainen aan een ontspannen en oplettend (op mij, niet op de omgeving _O- ) paard. En de proeven ons nog meer eigen maken! :+ :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:09

Wel een mooi debuut dus Kimmetjuh! :D Gefeliciteerd!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:50

Helaas ging de wedstrijd op 12 maart niet voor ons door. Hij zat zo snel vol en er waren zoveel aanmeldingen dat ik op de reservelijst was gezet. Deze uiteindelijk niet gereden.

Vandaag wel wedstrijd gehad in Ewijk. Besloten wat langer los te rijden omdat we in Zevenaar aan een half uurtje veel te kort hadden. Ging Franco echt super super fijn.... en piekte daardoor veel te vroeg... Hierdoor wat storingen in de eerste proef. Tweede proef ging gelukkig wat rustiger. Uiteindelijk alsnog 191 en 186,5 gereden, dus weer 2 puntjes erbij. Teller staat nu op L2+4! <3

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:54

Netjes hoor Kim! Mooie punten!

Wij gaan in April weer los :)

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:51

Ik meld me ook aan!

We gaan als het goed is 2 april ons L2 debuut maken. Ik twijfel nog steeds... misschien toch nog 1x L1, door blessure van begin dit jaar is de galop nog niet wat ie was. (onstuimig) Maarja dan maakt L1 of L2 ook niet uit denk ik.. zelfde volte :+

Ga het vrijdag beslissen...

Dit zijn wij:

Afbeelding
Afbeelding

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:00

Ook ik wil me graag hier melden. Punten zijn al binnen voor het l2 en gisteren nog eerste geworden met 192,5. Maar ik twijfel enorm. Ja, alle knopjes zitten erop (op het wijken naar rechts na :o ), maar toch.

Waar liepen jullie tegen aan toen jullie voor het eerst l2 gingen starten?

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:38

Ik ben gisteren mee geweest met mijn instructrice; zij moest jureren en ik mocht schrijven. Het was echt mega leerzaam en er zijn zoveel dingen waar ruiters punten op laten liggen. En dat hebben de ruiters echt niet altijd door!
Let bijv. op:
- Gelijk verdelen van de voltes
- Lengtebuiging
- Als je op een volte zit moet je de hoeken afsnijden. Anders maak je er een vierkant van (dus bijv. C-X-C grote volte: hoek voor C rijdt je nog in, vanaf C start je volte dus hoek na C afsnijden, daarna hoek voor C afsnijden, vervolgens is je volte klaar en rijd je na C de hoek weer in)
- Direct op je hulpen vertrekken en terugkomen. Hierbij heeeeel duidelijk verschil laten zie
- Met hals strekken in draf moet de neus tot aan de knie van het paard zakken. Dit is vaak verder dan ruiters denken/voelen
- Wijken! Niet over de buitenschouder laten weglopen; durf je paard daar te begrenzen want dan gaat de achterhand scharen! En dat is de bedoeling van wijken. Houd de voorhand voor maar laat hem niet wegvluchten over de buitenkant
- Voorbereiding: als je bijv E-B door een S van hand moet veranderen, neem dan al bijtijds stelling aan ed
- Let erop dat je paard zijn achterhand niet naar buiten of binnen zwaait maar mooi blijft sporen
- Impuls!
- Meer activiteit betekent niet harder, maar meer achterhand gebruik

Ik weet dat ik hier in ieder geval hard mee aan het werk ga! :D