Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:10

& dan word je wakker in winter wonderland neeeeeeeeeeeee -O-

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:25

Hier is het ook weer wit :\

Snoep kan best werken om wissels aan te leren. Heb het ooit gebruikt met eentje die maar in paniek bleef rennen na een wissel (die kwam omdat hij niet wilde wisselen daar hadden ze met geweld de contra in geramd) en die kreeg daar echt een beetje vertrouwen van.

Ik lees braaf met jullie mee maar vind het steeds moeilijker om te lezen hoe mensen lekker rijden want inmiddels is het een maand geleden dat ik gereden heb en het duurt waarschijnlijk nog twee maanden voor ik weer te paard zit. Hoop maar dat het een beetje moeite waard is.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:16

Hier ook wit. Verschrikkelijk. Wat een lange winter. Kom maar op met die temperaturen boven nul. Ik ga echt wat pepermuntjes in m'n zak doen straks met rijden :)

Katja niet leuk dat je al zo lang niet kan rijden. Dat zal wel afkicken zijn!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:41

Ok eerst even mijn wedstrijd updatje.
Dacht ga eroptijd op ivm de kou en evt frisheid, was mevrouw toch ff braaf met losrijden!
Beide kanten een wissel gevraagd en ook goed, dus niet meer gevraagd met losrijden.
Eerste proef begon (vond ik heel fijn) goede stukken in draf.
Maar in het galopgedeelte vond mevrouw het juryhok eng waar nou juist 2 vliegende wissels bij C gesprongen moesten worden. Werden mild beoordeeld met een 4 (1 niet getoond en de andere laat en mega hoog). Kreeg voor de proef 197.
Tweede proef nieuwe kansen. Had hier iets meer controle, wissels gingen ok, soms nog wat hoog achter.
Maar kregen voor deze proef 214. Ik was heel tevreden na 2maanden niet starten.
Alleen nu keek ik vanochtend de proeven even terug en ik krijg voor sommige onderdelen een 5 wat gewoon niet klopt vind ik.
Helaas is het een jurysport maar vind dat wel jammer hoor.

Webster Unique springt als ik het net verkeerd geef de hulp heel hoog vanachter met een bok zeg maar.
Balen Katja zolang niet rijden terwijl wij allerlei dingen plaatsen.
Horseyfries ik ga dat ook eens proberen met een snoepje, dat als ze hem goed springt belonen met een snoepje en een hoge niet belonen.
Gister in de proef haar gewoon met stemhulp geloond, is te horen op de camera hihi.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:53

Miranda gefeliciteerd met je wp!! Knap hoor, mooie punt ook!

Ik was in de les met de wissels begonnen. Eerste was in 1 keer goed (op z'n moeilijke kant). 2e was achter na. Maar hij bleef best rustig, dus heel tevreden. Toen zijn we in de draf aan de gang gegaan en hij was super fijn!! Toen nog een keer wissels proberen, 1 groot drama! Hij begon meteen te rennen en ik hou hhem dan gewoon niet, zo gek doet ie dan. De wissels deed ie ook heel raar. Voor m'n hulp, achter eers, voor eerst.. Op een gegeven moment zette ik hem halt om even tot rust te komen. Toen ik weer weg wilde stappen reageerde hij niet dus gaf ik hem een schopje. Weer geen reactie. Toen maar een flinke schop en toen pas ging hij lopen. Alsof ie zich even helemaal afgesloten had ofzo! Normaal hoef ik hem nooit te schoppen, hij is lekker voorwaarts van zichzelf. M'n instructrice dacht dat ie gewoon even helemaal de kluts kwijt was en dacht "ik blijf maar effe stil staan, dat kan ik wel". Uiteindelijk in galop contra gereden tot ie rustig was en toen overgang naar draf en uitdraven. Niet echt met een goed gevoel afgesloten, maar op een gegeven moet je er toch voor kiezen om te stoppen. Vond het wel sneu voor Vanquish, maar ik snap niet waarom ie het eerst goed doet en een half uur later zo hysterisch wordt. Zal te maken hebben met het feit dat het gewoon nog lang niet bevestigd is, maar vind het moeilijk om daar mee om te gaan.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:36

@ Sharon: Ooh Leuk. Wat zijn de kosten? Is het dan bij van Silfhout zelf? (Edit: Topic aan het lezen)
Komt vanzelf dat de wissels beter gaan. Jammer dat het later in de les moeilijker ging, maar je hebt een begin. Als hij nu leert dat hij dat rustige positieve ontspanning geeft, dan komt het vanzelf. ^_^

@ Daisy: die dromen ken ik. Tijdje terug was ik in mijn droom aan het rijden op een mooie donkerbruine ruin. alles ging super. Was alleen niet mijn paard in mijn droom, dus riep ik naar de eigenaar "Kunnen we Patser niet klonen?" Hahaha.

@ Miranda: Gefeliciteerd met je wp. ^_^

Hier is maar een klein beetje wit. Gelukkig boven nul, dus je ziet het zo verdwijnen.
Wickey had vandaag een dagje vrij. Rij eigenlijk altijd. Dus het is zeldzaam dat ze een dagje vrij krijgt. >.<
Morgen moet ze wel weer aan het werk.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:24

AnoukvW schreef:
Mijn paarden staan echt nooit dag en nacht op de wei, krijgen ze een dikke pens van en ze worden nog traag ook O:) Staan bij mij denk hooguit 3 uur per dag op de wei, verder komen ze wel in de molen en rijd ik ze, dus echt heel zielige vind ik ze ook weer niet :P

Die van mij is niet dik te krijgen, die kan onbeperkt eten. Als ze 's zomers volop in het gras staan krijgt ze ein-de-lijk een beetje vet op d'r slanke lijf :j

Heb je filmpje net bekeken Webster. Ziet er netjes uit! Leuk om eens een belgische proef te zien. Die oefening met die slangevolte had ik nooit van gehoord!
Katja kan me voorstellen dat je baalt :(:) Je mag best een keer op die van mij rijden hoor, maar is misschien een beetje te ver weg voor je?
Jammer Miranda dat de 1e proef niet helemaal goed ging, maar 2e proef goed terug kunnen komen :D gefeliciteerd!
Sharon lastig dat ie iedere keer anders reageert op de wissel. Hij kan ze wel, dus met tijd en een hoop geduld komt dat vast goed!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:42

Meiden moet ik nog een topic openen of er fotograven foto's willen maken bij de clinic?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:29

Haha Feanyth wat een aparte droom ook! :)

Laura ik moet inderdaad geduld hebben ja. Maar als ik eenmaal bezig ben wordt ik erg fanatiek. Morgen heeft Vanquish vrij en dinsdag heb ik weer les.

Daisy je kan een topic openen maar we kunnen misschien ook zelf iemand vragen. Ik heb een stalgenootje die professioneel foto's maakt. Ik kan haar wel vragen of ze kan die dag.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:28

Als ze dat zou willen zou wel leuk zijn! Geduld is ook erg moeilijk, vandaag was het bij mij drama, sneeuw + niet buiten kunnen komen in combi met eigen stress en beetje humeurig werkt niet goed met mijn paard dus naar paar rondjes maar gestopt en lekker gestapt

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 07:41

Meiden, rustig aan met de wissels, ga het niet te veel forceren, dan komt het vanzelf goed! :) Neem er de tijd voor, dan leren ze het echt!

M'n clinic bij Broere was echt superleuk, echt heel fijn gereden en alle knappe hengsten gezien incl Jazz die toch echt wel oud begint te worden... maar echt mooi spul daar!!

Vanavond naar Ermelo om voor te rijden voor de ZZ-licht jurycursus, maar gelukkig mag ik nog een Z2 proefje rijden :)

En zondag eindelijk weer een starten met CP! :D

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:44

Succes vanavond Anouk, lijkt me wel heel leuk proef voorrijden voor hogere jury maar ook spannend.
Verstandig Daisy om dan te stoppen.

Ik hoop dat de dooi gauw gaat doorzetten en dat ik morgen weer lekker thuis kan rijden.
Gister en vandaag heeft Unique lekker even vrij, vorige week heeft ze veel gelopen, dus even rust.
Ook voor mezelf hihi.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:09

Ik leed globaal mee... Ook ik kan nog niet zoveel, helaas. Ik hoop zooo dat we wel mee kunnen naar de clinic!

Mijn paard is echt een snoepjes monster, dat zou ik dus ook wel kunnen gebruiken... :+

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:00

Anouk bedankt voor de tip. Zal het in m'n achterhoofd houden als ik weer ga rijden. Pff wel frustrerend soms.. Heb tot nu toe alles makkelijk aan kunnen leren.. Fijn dat je clinic zo geslaagd was. En leuk dat je vanavond voor de jurycursus gaat rijden :)

Miranda als het goed is gaat het niet meer vriezen. Het wordt deze week elke dag een graadje warmer hoorde ik net op het weerbericht. Fingers crossed dat we die kou achter ons kunnen laten!

Michelle wat balen zeg! Ik hoop ook voor je dat je mee kan doen aan de clinic!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:31

Super Miranda, altijd lekker als je zo terugkomt! Gefeliciteerd!
Sharon, misschien dat je nog wat meer na moet denken over wanneer en hoe vaak je wissels oefent in een training? Het klinkt nu alsof als je na de eersten gestopt was, je paard meer geleerd had dan je nu hebt bereikt door het op het laatste nog een keer opnieuw te proberen. Dat is echt zo'n typische wissel instinker, wanneer vraag je het, hoe vaak, en vertrouw je er daarna op dat het goed geweest is voor vandaag.
Ik probeer mezelf voor ik iets NOG een keer vraag altijd af te vragen wat de functie daarvan zou zijn en of ik daadwerkelijk verwacht dat het vandaag die tweede keer nog veel beter kan gaan dan de keer ervoor. Als de kans groter is dat het veel slechter gaat, doe ik het liever niet, om met een positieve ervaring te stoppen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:51

Hoi Jenny, je hebt helemaal gelijk! Ik oefen de wissels om de dag. Gisteren sprong hij van rechts naar links perfect en van links naar rechts achter na. Omdat hij voor zijn doen wel rustig bleef wilde we het nog een keer proberen in ene voor elkaar te krijgen. We besloten om eerst een stuk draf mee te pakken, omdat hij in de gaten kreeg wat de bedoeling was en om hem daar even uit te halen zijn we eerst met andere dingen aan de slag gegaan. Toen we de wissel van links naar rechts nog een keer wilde proberen ging het dus helemaal fout :( Achteraf gezien had ik inderdaad beter kunnen stoppen.
Zoals Anouk ook al zegt, rustig aan doen met de wissels. Dat is in een tip die ik zeker moet gaan gebruiken. Ik denk dat ik het er nu dus bij laat om gewoon een wissel allebei de kanten op te springen en dan te stoppen voor die dag. Ook al was er eentje in ene. Zo bewaar ik denk ik wel meer rust. Maar ik moet zeggen dat dat vooral voor mijn eigen idee moeilijk is te doen. Meestal stop ik pas als iets goed gegaan is en daar moet ik dus psychisch iets aan mezelf veranderen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:26

Het is ook heel moeilijk want door ze niet te oefenen ga je ze ook niet leren, dus het is echt heel erg zoeken naar wat de grens is en op welk moment je wat kan vragen. Maar je plan om nu één elke kant op te vragen gaat denk ik eerst goed voor jou en je paard zijn, als je dan allebei daardoor meer vertrouwen hebt dan komt er vanzelf een moment waarop je voelt dat hij er zo relaxed mee omgaat dat je nog wel eentje kan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:29

luv schreef:
Katja kan me voorstellen dat je baalt :(:) Je mag best een keer op die van mij rijden hoor, maar is misschien een beetje te ver weg voor je?
Wat een super lief aanbod. Alleen ben ik degene die stuk is en niet mijn paard :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:01

Met al dat gewissel hier, kon ik het niet laten :D

Aristo heeft vandaag 3 wissels om de 4 gesprongen *\o/* Na verschillende te laat, te vroeg, niet gevraagd, niet uitgevoerd, ... toch een diagonaal goed gedaan! Alleen dat tellen, wist niet dat tot 4 tellen zo moeilijk kon zijn...

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:26

Wat kanp Webster!! Leuk voor je! :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:42

Goed zeg, ik had een wild paard...onze eigen bak was te hard en te nat dus ik was bij de buren gaan rijgen maar het regende en hagelde zo nu en dan en we vinden er beiden weinig aan......morgen springles van een nieuwe instructeur, ben heel benieuwd of ik het wat vind!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:39

Ja hier gaat t ook al zo hard!! Nou m'n bijleespoging staat in het HK-topic :') net m'n paard op stal nu lekker douchen & slapen!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:34

Leuk daffodil. Veel plezier vandaag :) Ik heb ook les vanavond. Ga proberen met een ander gevoel die wissels te rijden!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:46

Katja schreef:
luv schreef:
Wat een super lief aanbod. Alleen ben ik degene die stuk is en niet mijn paard :D

Ja dat bedacht ik me ook nadat ik het bericht had geplaatst :o

Verder probeer ik dit en het andere topic zoveel mogelijk bij te lezen. Heb alleen even geen tijd om ook nog te reageren. Ben al blij dat ik het een beetje bijgelezen krijgen, jullie gaan zo snel! Zal binnenkort weer wat uitgebreider reageren.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:11

Ik had gisteren twee wissels gedaan. Helemaal in mijn eentje :D Die van rechts naar links voelde echt super aan dus van die ben ik wel zeker dat'ie goed was. Die van links naar rechts voelde ook wel goed, maar die zou wel na kunnen zijn geweest. Is zo moeilijk hé, voelen of ze goed waren of slecht.
Maar het waren twee rustige wissels, op de plaats waar ik wou. Dus daar ben ik ook al blij mee. Hopelijk gaan ze snel goed. Want ik zou wel graag m'n puntjes halen om M10 te starten volgend jaar..
(M10 is ZZlicht/ZZzwaar denk ik? Niet Jenny?)