Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lovefi schreef:Helaas gaat mijn debuut nooit meer door, mijn bijrijdpaard heeft gister zijn kootbeen gebroken in de wei en is ingeslapen
Majken schreef:Pip mijn hondje is gisteravond aangereden, als het goed is niks gebroken. maar hij eet en drinkt niet en hij ligt er heel zielig bij. we gaan zo fotos laten maken
FriesWytske schreef:@ Noon Kunnen ze het andere ijzer er niet onder weg halen. Doen wij dan meestal.
Pattyy_ schreef:of evt een andere smid bellen?
Hij had nog een ijzer in de bus liggen en heeft deze eronder geslagen
Nu nog goed gaan rijden zondag haha!
( zijn al zat topic's hierover geloof ik hahha ) 

ik gebruik hem met rijden als hij in een bokkige bui is, maar hij word er wel erg hangerig van... 
. Begin het steeds beter door te krijgen dat sturen doro mn houding en zit. Ook merkte ik dat mn balans al wat beter wordt en kon beter zitten in de galop toen ik door had wat ze nu gister bedoelde
. Ben benieuwd hoe het zondag gaat! Ga tijdens proef ook oefening doen doe ik mee heb gekregen namelijk in plaats van door zitten even verlicht zitten en zo van been wisselen. Volgens mijn instructrice vinden jury's dan helemaal niet erg (zij is zelf ook jury) en kunnen ze alleen maar waarderen dat het paard niet gestoord wordt door de zit van de ruiter. Gister ging die oefening al aardig als ik m nu voor zondag helemaal perfect heb ga ik het gewoon doen
.
. Er is geen vaste regelen die zegt hoe je van been moet wisselen, en de manier die het paard het minste stoort is gewoon goed
. En je krijgt ook geen punten voor het van been verwisselen dus dan durf ik de gok wel te wagen
.
. Goed voor je houding en zit
.