Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 21:10

Super netjes MWM, wel balen dat ze zelf niet fijn voelde. Had dat met het zadel te maken denk je (tenminste; meen dat jij had gezegd dat die niet meer lekker lag of ik moet net de verkeerde voor me hebben)? Wel gefeliciteerd met de dagprijs! *\o/*

Babootje, super netjes! En Z2 startgerechtigd, tof!

Balen DiscoDipp, maar wel super netjes dat je voor je pony durft te kiezen! Toch heel netjes die 196 punten!

Hier vandaag dus ook weer op pad geweest. Het doel was een beter gevoel overhouden aan de proeven dan vorige week en door blijven ademen, dus dat was een prima te bereiken doel. Ik had er al veel meer zin in, dus eigenlijk was het eerste doel van tevoren al gelukt :) De proeven gingen echt lekker! Geen grove foutjes tot de 2e galop in de 1e proef, sprong die mooi in contra aan :+ daardoor heel terecht een 4 en 4,5! Alsnog 191 punten, wat dus prima 2 wp had kunnen zijn als we goed aangesprongen waren haha. 2e proef was gevoelsmatig net iets minder, maar geen fouten, dus 192,5! Daarmee werden we 4e en 1e <3 Super trots, gewoon in 3 wedstrijden L2+5!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:53

Wat een super comeback DS! Goed dat je meteen weer op pad bent gegaan.

DD mooie punten! Waarom ben je niet tevreden? Het was ook echt heel benauwd vandaag.

Babootje en MWM een succesvolle dag gehad dus.

Mijn paard voelde ook wat terug vandaag dus misschien kwam het gewoon echt door het weer. Vandaag geen wedstrijd gereden maar onze eerste WE clinic. Was erg leuk en ik denk ook wel heel nuttig voor de dressuur.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:07

Dat zijn lekkere punten gereden, dit weekend +:)+
Gefeliciteerd allen *\o/*

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 11:01

Wauw!! Wat een mooie resultaten allemaal.

MWM gefeliciteerd met de dagprijs. +:)+

Wat goed gereden Babootje en dat van de sloot klinkt ook erg leuk :D

Mooie punten DiscoDipp en wat goed dat je gewoon besloten had af te groeten tijdens de tweede proef. :j

Mag je zeker trots op zijn DemiSisa. Jullie gaan als een speer :):)

Leuk zeg zo’n WE clinic Dee_Es. Sowieso leuk om toch om verschillende dingen te doen samen.

Nou dan zal ik even vertellen dat het bij ons echt helemaal niet wilde :n
Paardlief had erg veel spanning en dat kreeg ik er niet fijn uit. Dan ga ik ook spanning opbouwen en dan lukt het natuurlijk helemaal niet lekker meer en hij werd heet. Hij gaat dan steeds aangalopperen in de proef, dat geeft enorm veel storing en daardoor hadden wij echt slechte punten. En eigenlijk vond ik de jury nog heel erg mild hoor. Want bij 1 van de proeven ging het halthouden dramatisch. Eerst achteruit, toen al wijkend opzij. Ik maar snel afgegroet. Nou dat vond ik gewoon een 2. Hadden ze me nog een 4,5 gegeven met erbij “paard stond niet stil”
Dussssss :evaw:

Nou ja, weer een ervaring rijker denk ik dan maar en dooorrrr.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 11:19

Mwm gefeliciteerd! Super punten maar wel erg verschil. Toch gefeliciteerd met de dagprijs!

Discodipp gisteren was ook een rare dag, het was ineens heel warm en benauwd en dat was inderdaad niet voorspeld. Knap dat je voor je paard koos :j

Demisisa gefeliciteerd, mooie punten gereden!

Dee_es leuk de afwisseling en zeker heel goed voor dressuur.

Melzazu Jammer zeg, volgende keer beter :(:)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:20

Hier 1 puntje gereden met erg mazzel en geluk. Had heerlijk gereden en voelde echt goed, 179,5. 2e proef was ze minder en daar had ik 178,5. Secretariaat was met de 1 proef naar de jury geweest en kreeg 0,5 puntje erbij waardoor ik gelukkig 1 puntje had. Had wel wat 7 en 7.5 maar de dubbel tellers allemaal 5 en 5,5.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:22

Huh maar t secretariaat ging naar de jury en toen kreeg je er gewoon 0.5 punt bij ? Of klopte er iets niet ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:09

Getup schreef:
Huh maar t secretariaat ging naar de jury en toen kreeg je er gewoon 0.5 punt bij ? Of klopte er iets niet ?

Weet je hoe vaak ik gevraagd ben om een half punt bij te geven? Echt ongelofelijk.
Nooit gedaan natuurlijk.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:22

Moniek knap hoor de eerste winspunten in het ZZZ! Gefeliciteerd :D

xxmh gelukkig geen droes op stal en kunnen jullie gewoon lekker op pad :)

MwM jammer dat je gevoel niet helemaal fijn was, maar toch weer goede scores! Gefeliciteerd :D

Babootje mooie punten! Super :D
Gaan jullie de overstap al maken naar t Z2?

Discodip nette punten in de 1e proef, jammer van de 2e. maar goed dat je je gevoel gevolgd hebt!

Gefeliciteerd DemiSisa, heel netjes! :)

Dee-es wat leuk, een keer wat anders!
Willen ze komend zomer/najaar bij ons op de vereniging ook een keer organiseren, ben benieuwd hoe zedat vind

Melzazu jammer dat het niet wilde.. Maar inderdaad weer een ervaring en leermoment rijker, op naar de volgende keer!

Het secretariaat wat naar de jury gaat om een halve punt erbij te geven heb ik nog nooit meegemaakt. Zou het als secretariaat en als jury ook absoluut niet doen.
xxmh toch mooi dat je een puntje hebt meegepakt

Wij zouden donderdag op pad, we stonden op het punt om in te laden maar begon behoorlijk te rommelen. Met onweer op pad vind ik helemaal niks. Had nog wel wat speling dus even 10 minuten afgewacht maar t ging alleen maar harder. Besloten om me af te melden, en gevraagd of ze me bericht wilde doen als er nog een uitvaller was aan het einde van de rubriek, moest als eerste starten en de wedstrijd was hier 10 minuten vandaan. Maar 20 minuten later kreeg ik bericht dat de hele Z niet doorging :+
Heel jammer, had er echt zin in. Maar als ik zoe wat voor wolkbreuk we hadden en hoe t onweerde ben ik blij dat we niet zijn gaan laden.
Volgende week zaterdag weer een nieuwe kans, selectie.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:28

PSvanLot schreef:
Getup schreef:

Weet je hoe vaak ik gevraagd ben om een half punt bij te geven? Echt ongelofelijk.
Nooit gedaan natuurlijk.

Echt?? Nou ja bizar dat dat gevraagd wordt. Zou ik niet eens willen.

Ik had het laatst ook een keer. Het zijn wel baalpunten maar ik vind ook dat je er juist aan ziet dat er fair gejureerd wordt. Je telt het aan het einde op en dan dus niet dat de jury ergens gedacht heeft van: ik doe wel net iets meer dan heeft ze 180 en een winstpunt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:51

Kan er ook niks aan doen dat het zo gebeurd is. Kan moeilijk m'n protocol weigeren..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:55

Het ligt een beetje aan de situatie. Ik heb veel meegeschreven en soms doet de jury dat zelf al als deze ziet dat je op een half puntje een WP mist. Gewoon om niet te ontmoedigen, als ze zien dat je ook erg je best hebt gedaan. Dat gebeurt echt niet meer op M/Z niveau maar op B/L niveau komt dat wel vaker voor.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:56

Dat zegt ook niemand . Maar vind t wel bizar.

PSvanlot: ja kan me dat wel voorstellen. Is ook net jammer , natuurlijk. Maar helaas , zo is het nu eenmaal

Dat wat Babootje beschrijft zou mij minder storen. Zolang het protocol bij de jury ligt . Maar niet achteraf.

Bij ons worden ze regelmatig opgehaald en staan de getelde protocollen direkt online.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:37

xxxmh schreef:
Kan er ook niks aan doen dat het zo gebeurd is. Kan moeilijk m'n protocol weigeren..

Nee snap ik wel hoor en voor jou is het wel fijn toch dat het zo is gelopen.

Vond het gewoon in zijn algemeen wel een beetje apart.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:18

MWM, jammer dat het weer zo tegen zat. Alsnog mooie punten!

Babootje, mooie punten! Met z'n allen in de sloot _O- .

DiscoDip, mooie punten, en mooi om te horen dat je de pony boven verkiest :j .

DemiSisa, ook jij hebt mooie punten!

Melzazu, jammer dat paard zo gespannnen was/bleef en de proef niet lekker ging, volgende keer beter!

Melis, jammer dat het niet doorging :( .

Ik ben inmiddels ook weer terug. Helaas ging hij niet zo lekker als gehoopt, de training ging iig beter. Voornamelijk wel opmerking over de punten waar we al mee bezig waren, en waar we ook wel op vooruit komen maar er gewoon nog niet zijn. Dat is de rust houden, vooral na de gallop en bij het oppakken van de teugels wordt Dancer heel enthousiast. En het feit dat Dancer heel graag afsnijd bij de korte zijde als ik eventjes niet genoeg oplet wat 1 keer mis ging tijdens de proef.

Enige echt jammere wat verder niet lekker ging, is dat ik niet lekker meezat in de galop. Normaal echt compleet geen probleem mee, ook vandaag tijdens het losrijden niet. Maar net tijdens de proef wel. 100% mijn schuld, Dancer deed het top.

Al met al nog 189 punten gehaald, en daarmee nog net een winstpuntje. Gezien Dancer nog maar net terug is van zijn herstel en we nog niet zo lang hebben kunnen trainen samen, vind ik het wel oké. Hierna zijn er geen wedstrijden meer tot na de zomerstop werd er gezegd, dus volop tijd voor Dancer en mij om door te trainen :D .

Afbeelding
Afbeelding

Mijn man heeft het wel eindelijk voor elkaar gekregen om een foto te maken in de galop. Op 1 of andere manier wist hij dat steeds te missen en enkel draf en stap te fotograferen :') . Hij is duidelijk geen pro fotograaf en m'n jasje waait open in de galop, maar beide kan ik mee leven haha.
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:37

DiscoDipp, jammer van de 2e proef maar gefeliciteerdmet de punten! Wel goed van je om voor jullie te kiezen!

Babootje, gefeliciteerd! Hier is de sloot altijd alleen geweest als je voor het eerst Z1 startgerechtigd was, dus dat is voor mij gelukkig al jaren geleden. :+

Demisisa, ja wij hadden zadelstruggels ja. Daardoor blijft ze nog minder bergop en dat is sowieso al moeilijk punt voor ons. Maar ook de warmte waardoor we beide wat tammer waren en ook dan is bergop het 1e wat achteruit gaat haha. Gefeliciteerd met punten, netjes gedaan met je doelen ook!!!

Dee_es, klinkt ook leuk!

Melzazu, jammer zeg. Hoort er soms helaas bij, volgende keer beter

Xxxmh gefeliciteerd met puntje!

Melis, jammer zeg maar in wolkbreuk en helemaal met onweer is idd niks! Hier tijdens wachten op prijsuitreiking vandaag ook ineens veel regen en 1 enorme knal onweer. Gelukkig bleef het bij 1.

Cambionn, jammer dat het niet ging zoals je gehoopt haf maar gefeliciteerdmet puntje!

Deempje, mwah zijn 2 totaal verschillende proeven dus verschil is niet zo vreemd. 1e proef stond ik aardig los van nummer 2, die jury was erg fan van ons. 2e proef zat ik vlak achter de nummer 1 en overal het algemeen was die hele proef lager gepunt. Is ook de moeilijkere proef van de 2 dus verschil was logisch en alleen bij mij zo groot.

Hier vandaag beter gevoel. Bleef meer lopen en dus wat meer bergop. Wel wat slordigheden helaas die niet nodig waren dus aardig wat punten laten liggen. Was de 1e proef 2e met 194 en 2e proef 1e met 193,5. Daarmee dus ook de overall prijs gewoon van 4 beste proeven. 1e proef zat er maar 1 puntje verschil tussen mij en nummer 1, 2e proef zat er meer tussen. Als je de 2 1e proeven vergelijkt was die van vandaag wel echt beter als die van gisteren, maar ben erg tevreden. Nu pauze tot de regio en sowieso even niks komende dagen haha.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:45

Dee_Es schreef:

DD mooie punten! Waarom ben je niet tevreden? Het was ook echt heel benauwd vandaag.

Mijn paard voelde ook wat terug vandaag dus misschien kwam het gewoon echt door het weer. Vandaag geen wedstrijd gereden maar onze eerste WE clinic. Was erg leuk en ik denk ook wel heel nuttig voor de dressuur.

Niet perse ontevreden. Pony deed het fantastisch hoor, maar ik merk zelf gewoon dat ik er op de helft steeds een beetje een zooitje van maak. Waardoor ik nog zeker tussen de 5 á 10 punten verschil zou moeten kunnen maken.

Komt toch allemaal wat sneller achter elkaar en ik moet gewoon zelf de rust bewaren, vooruit denken en oefening per oefening rijden. Voelt een beetje als overleven na de helft ongeveer :')

En daarbij moet ik ook gewoon tevreden zijn met minder als pony wel goed liep. Ik ben ontzettend kritisch naar mezelf en als ik dan niet bij de eerste 3 zit dan ben ik gelijk teleurgesteld. En dat slaat eigenlijk helemaal nergens op.

Er zullen er altijd zijn met meer talent, betere paarden, meer begeleiding etc etc. Ik moet gewoon naar mezelf kijken en hoe ik gereden heb. Maargoed dat is heel moeilijk als je zelf zo kritisch bent :o

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:07

Ik denk dan ook als je krap 180 rijd je net zo goed geen winst kan hebben. elke keer net krap aan 180 is niet het ideale uitgaanspunt om te promoveren.
Als jury zijnde pas ik het ook zeker niet aan, geen winst is geen winst hoe jammer misschien ook.

Cambion toch mooi dat je een puntje hebt meegepakt! Nu lekker samen weer kilometers gaan maken

Gefeliciteerd Mwm! Fijn dat het fijner ging als de dag ervoor!
Wanneer heb je de selecties voor de regio?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:28

Gefeliciteerd MWM !
DiscoDipp, ik ken het. En ben t zo eens met je laatste alinea.

Zeg t m'n dochter ook altijd ( en niet als excuus of frustratie of jaloezie hoor); wij hebben leuke paarden en rijden best leuk. Maar wij hebben geen bak en trainen toch minder als vele anderen. Dus ja, die gaan misschien sneller vooruit.
Maar omdat ze thuis staan, kunnen we wel 3 paarden houden. Op pension niet. En daardoor koop ik ook een ander type paard, er rekening mee houdend dat we dus ook wel een dagje niet rijden of in t bos rijden.

Vandaag wedstrijd. Wat n stress, m'n beide kinderen zaten tegelijkertijd op t paard. Kleine met de pony heb ik bij wijze van geen omkijken naar , de oudste met haar pony wel. Pony was zo opgewonden en druk, dat we de eerste proef niet hebben gereden. Was echt ontploffingsgevaar zeg maar. Ook , omdat ze de welsh zag. Dus terug op de trailer.

M'n jongste , die amper in de bak en vooral in t bos rijdt , knalde even naar n eerste plek met een 8.0 . Hoppa.

2e proef was de pony van m'n oudste rustiger, maar ze moest ( weer -O- ) achter en t voorste paard was nogal langzaam. Ze heeft veel extra figuren gereden, extreem grote , stukken lichtrijden gedaan ipv doorzitten om de pony weer wat relaxter te krijgen en daardoor wel een positieve draai eraan gegeven. Wel van n eindcijfer afgezien. Die zou toch niet hoog zijn

Heb haar verteld dat deze pony voorlopig nooit meer mee gaat naar n Duitse/ luxemburgse wedstrijd. Ben daar zo klaar mee . Die moet gewoon lekker alleen n proefje lopen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:18

Ik heb tot nu toe ook elke keer rond de 180 en 181 punten gehaald in de L1. Heb er nu 4 maar ga voorlopig nog door als ik er 10 heb en steeds rond die punten haal. En als het zo blijft dan stop ik ermee want dan redden we het L2 ook niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 06:14

DiscoDipp schreef:
Dee_Es schreef:

Niet perse ontevreden. Pony deed het fantastisch hoor, maar ik merk zelf gewoon dat ik er op de helft steeds een beetje een zooitje van maak. Waardoor ik nog zeker tussen de 5 á 10 punten verschil zou moeten kunnen maken.

Komt toch allemaal wat sneller achter elkaar en ik moet gewoon zelf de rust bewaren, vooruit denken en oefening per oefening rijden. Voelt een beetje als overleven na de helft ongeveer :')

En daarbij moet ik ook gewoon tevreden zijn met minder als pony wel goed liep. Ik ben ontzettend kritisch naar mezelf en als ik dan niet bij de eerste 3 zit dan ben ik gelijk teleurgesteld. En dat slaat eigenlijk helemaal nergens op.

Er zullen er altijd zijn met meer talent, betere paarden, meer begeleiding etc etc. Ik moet gewoon naar mezelf kijken en hoe ik gereden heb. Maargoed dat is heel moeilijk als je zelf zo kritisch bent :o

Het is heel herkenbaar hoor! :(:)

Hoe bereid je je voor op proeven? En dan bedoel ik niet te paard oefenen. Wat mij vroeger heel goed geholpen heeft is serieus op een protocol uitschrijven hoe ik elk onderdeel moest voorbereiden en rijden. Niet gewoon afwenden en wijken, maar bij wijze aan spreken: hoek doorrijden, opvangen en op achterbeen zetten, stelling en opzij zetten.
Klinkt heel overdreven maar door dat te doen en dat meerdere keren door te lezen en in te beelden ging ik het ook beter doen in een proef ipv overleven. Zo maak je echt gebruik van de grijze delen in de proeven door paard weer even voor elkaar te krijgen en geef je jezelf meer tijd in je hoofd. Want je weet het wel, maar in een proef ben je zo druk bezig, met dat uitschrijven zit het onbewust in je hoofd ipv er telkens aan moeten denken, dan nog luisteren naar de voorlezer of de proef onthouden en ook nog eens paard aanvoelen en inspringen op hen.

Getup, wat goed van de kleine! Maar wat enorm balen van de oudste, dat is echt gewoon balen! Te fris kan gebeuren maar dan alweer als achterste rijden is echt niet tof. Wel heel goed dat ze er een leermoment van heeft gemaakt, dat voelt voor haar misschien niet zo maar dit is wel wat van haar een betere ruiter maakt. Op die leeftijd al kiezen voor de pony is reuze knap, dus super goed. Ook van jou!

Melis, wij hebben geen selecties meer voor de regio, vrije inschrijving en dan 2 ringen waar de beste zoveel doorgaan naar de finaleproef. Vorig jaar waren het geloof ik 2 ringen van rond de 30, m2 kan wat minder zijn.

Niet dat ik echt wat haal op de regio, want daar zijn we niet goed genoeg voor. Ik wil dan altijd graag gewoon door mogen naar de finaleproef en daar middenmoot eindigen. Want daar missen we echt wel de kwaliteit ivm wat er tevoorschijn komt ineens die je de rest van het jaar niet ziet haha.

Dank jullie wel allemaal! Nu wachten op foto's, grappige is dat op deze wedstrijd en die in september altijd dezelfde fotograaf staat. Vorige keren had ik wel wat leuke foto's maar door de vlakke gangen zijn ze bij ons vaak niet allemaal zo tof. Vorige keer was ze duidelijk al beter als die paar maanden ervoor en nu zag je weer dat ze echt goed vooruit gaat. Heb een galopfoto besteld die lijkt op 2 foto's van de vorige keren en elke keer zie je iets meer bergop :')
Ook weer telkens opmerking dat het netjes en vriendelijk gereden is, dat blijft echt wel belangrijkste van zo'n protocol voor mij.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:21

@MWM dat zegt mijn instructrice ook, moet eerlijk zeggen dat ik het nog moet doen en probeer het alitjd al in mijn hoofd te doen, maar opschrijven werkt sws altijd het bestel.

@melis overgaan idd niet met krap 180 overgaan, maar 180 is wel voldoende. Het betekent wel dat de jury het winstpuntwaardig vind en onder de 180 is het niet voldoende. Dus in dat opzicht vind ik 179 en 180 een groot verschil, in ieder geval zo voelt het voor mij als ruiter.

@xxmh toch zegt dat ook niet alles, ik ben echt met bloed zweet en tranen de L1 doorgegaan, wilde ook niet over omdat ik m'n hoogste 183 was maar moest van m'n moeder :P
in de L2 zo als nooit onder de 190 gereden... De L1 proeven lagen ons gewoon echt totaal niet

Ik heb net foto's besteld van mijn vorige wedstrijd, punten waren dan wel niks maar wel 2 mooie fotos :Y)
1e weekend van juni ga ik weer opnieuw, a.s. weekend eerst zaterdag een crossles en zondag in Ermelo kijken hoe het echt moet 8-)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:39

xxxmh schreef:
Ik heb tot nu toe ook elke keer rond de 180 en 181 punten gehaald in de L1. Heb er nu 4 maar ga voorlopig nog door als ik er 10 heb en steeds rond die punten haal. En als het zo blijft dan stop ik ermee want dan redden we het L2 ook niet.

De L2 proeven vind ik veel fijner rijden! Lijnen zijn een stuk logischer waardoor het allemaal makkelijker te rijden is. Ik zou als je de punten hebt gewoon thuis de proeven goed doorrijden en inschrijven voor L2! Wijken is maar 5 meter meer en achterwaarts zit erin. Wel voltes 12-15 meter in galop maar daar wordt mijn paard juist fijner van dan grote volte. Ze gaan dan toch iets sneller op de achterhand.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:59

Ik vond de huidige L2 proeven ook veel fijner dan de L1 proeven! Vroeger trouwens ook al volgens mij. :o Op een of andere manier maken ze de L1 vaak onnodig rommelig/ingewikkeld/wisselend waardoor je in de L2 echt met veel meer rust kunt rijden. Minder gedraai, lijnen logischer.

Niet dat ik daar met Noor al aan toe ben, maar oke!
Die liep eergisteren super fijn trouwens, ik was zo blij. <3 Vanavond maar weer een rondje doen. Van de week was ook het eerst dat ik echt het gevoel had op B niveau te rijden, gewoon vanwege het vertrouwen en de vanzelfsprekendheid (+ controle). Dus hopelijk vanavond weer zo. Misschien kan ik dan ergens dit buitenseizoen ook weer op wedstrijd en echt meekletsen hier.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:08

@MWM: Ik heb een mini whiteboard waar ik het op uitteken zelfs :') En dan een blaadje erbij waar ik terug moet rijden en na moet denken. Maar op een of andere manier lukt het niet.

En als ik dan de bovenste zie dat het L2 logischer is dan denk ik echt, ben ik dan zo’n mega chaotische ruiter _O- _O- Maar die voltes 12-15 vind ik wel ook fijn!

Maar he, we hebben zaterdag een proefgerichte clinic! Dus wellicht steek ik daar wat van op! **\O/**