Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:44

shirleyp schreef:
Gefeliciteerd met je punten! Leuk inderdaad als een jurylid beide kanten op punten kwijt kan. Eerste winst in een klasse voelt altijd wel speciaal :D

Ik had afgelopen week ook weer proeven gekregen om te beoordelen. Had er donderdag al vijf gedaan en wilde de andere vijf vanmiddag doen. Helaas heb ik er daar twee van moeten afkeuren... Eentje had nog peesbeschermers om en de ander was steeds in de hoeken bij C volledig uit beeld. Daar kon ik echt niets van maken, zeker omdat er in proef 10 een aantal onderdelen zijn die op die punten gereden moeten worden. Vind dat echt balen hoor! Heb ik een middag vrij gepland, zit ik hier klaar met mijn kopje thee en mijn goede gedrag en dan moet je afkeuren. Vind het voor de ruiters niet leuk, maar ook zeker voor mezelf niet.

Gelukkig ook wat fijne proeven kunnen beoordelen hoor! Sommige paarden zijn echt een plezier om naar te kijken :):)

Proef 7 is het nu ook, proef 10 geldt vanaf 1 febr toch niet meer?

Mirtexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:51

Dala8 schreef:
Letizia schreef:
Haha, hele toestand :+ Maar gefeliciteerd met je eerste winst in de L1!
Wat stond er voor commentaar bij de 3?
Het klinkt mij als een jury die punten durft te geven, zowel hoog als laag, beter dan zo'n 6jes jury :)

"Paard meer rechthouden, loopt nu over de schouder weg."

En ik waardeer het zeker als een jury punten durft te geven! Begrijp mij niet verkeerd. Maar ik had best veel filmpjes gekeken ter voorbereiding en zie dan beroerdere lijntjes met een 6. Het geeft niet, ik weet dat het sowieso nog een sterk oefenpunt nog is. Hopen dat het virus gauw wat indamt.. dan kan mijn instructrice weer op stal komen.... :):)

Ik had vorige week ook een L1 proef ingestuurd. Echt een super strenge jury die alleen maar 5,5/6 of 6,5 gaf. Bij de 6,5jes schreef ze er al geen commentaar meer bij nu weet ik als nog niet wat ik moet doen om een 7 te kunnen rijden. Precies 180 punten gereden. Tja toch een winstpunt. Veel mensen denken dat we met het online rijden de winstpunten gratis krijgen omdat het ‘makkelijker’ zou zijn. Nou niks makkelijk, jury kan het filmpje continue terugspoelen. Niks ten nadele van de jury’s hoor, super fijn dat jullie dit mogelijk maken!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:30

SweetVanille schreef:
shirleyp schreef:
Gefeliciteerd met je punten! Leuk inderdaad als een jurylid beide kanten op punten kwijt kan. Eerste winst in een klasse voelt altijd wel speciaal :D

Ik had afgelopen week ook weer proeven gekregen om te beoordelen. Had er donderdag al vijf gedaan en wilde de andere vijf vanmiddag doen. Helaas heb ik er daar twee van moeten afkeuren... Eentje had nog peesbeschermers om en de ander was steeds in de hoeken bij C volledig uit beeld. Daar kon ik echt niets van maken, zeker omdat er in proef 10 een aantal onderdelen zijn die op die punten gereden moeten worden. Vind dat echt balen hoor! Heb ik een middag vrij gepland, zit ik hier klaar met mijn kopje thee en mijn goede gedrag en dan moet je afkeuren. Vind het voor de ruiters niet leuk, maar ook zeker voor mezelf niet.

Gelukkig ook wat fijne proeven kunnen beoordelen hoor! Sommige paarden zijn echt een plezier om naar te kijken :):)

Proef 7 is het nu ook, proef 10 geldt vanaf 1 febr toch niet meer?

Proef 7 is het idd! Escribe en paardrijden.nl geeft in het systeem L1-proef 10 nog aan zie ik, dat is nog niet aangepast. Het is wel het protocol van proef 7 gelukkig :D Maar welke proef het ook is, de hoeken moet ik kunnen zien om goed te beoordelen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:53

Vandaag proefje opgenomen. Brrr wat was het koud zeg :brr: Wel enorm fijn kunnen rijden en ben enorm benieuwd naar de punten :D
Afbeelding

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:05

shirleyp schreef:
Eentje had nog peesbeschermers om en de ander was steeds in de hoeken bij C volledig uit beeld.

Denken die ruiters dan echt, ow dit kunnen we wel insturen? Zo zonde! Kost ruiter, filmer en jury tijd en voor nix!
Ik zit nog steeds te wachten op proef 11, maandag ingestuurd....wachten duurt lang...

shirleyp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:22

Ik denk dat een deel de reglementen niet kent en een ander deel denkt ‘we proberen het gewoon, misschien komen we er mee weg’. Maar inderdaad, frustrerend voor alle partijen.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:15

Met de oude regeling begrijp ik dat wel, dan was je je startgeld toch kwijt.. Met de huidige gang van zaken snap ik het niet. Neem het filmpje dan op een ander moment opnieuw op.

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:12

Net toch een proefje wezen opnemen, m’n 5 jarige had aardig wat energie (wat ik ook zeker snap met alle sneeuw en kou *\o/* :+ ) dus de galop ging 2x niet al te best maar we hebben niks te verliezen en ook hier leren we van! En ben nog trots op hem met ondanks deze kou verder wel controleerbaar gebleven :o
Kan niet altijd helemaal goed en/of perfect gaan :j

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:05

Ik heb net mijn resultaten terug gekregen van vrijdag.

200,5! Super blij mee
Past ook bij mijn gevoel.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:02

Proficiat M_Bronkhorst, nette punten hoor.

Onze proef van vrijdag ligt nog niet bij een jury, beoordeling wel gepland maar kan nog geen jury zien

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:15

tammiebels schreef:
Proficiat M_Bronkhorst, nette punten hoor.

Onze proef van vrijdag ligt nog niet bij een jury, beoordeling wel gepland maar kan nog geen jury zien

Komt omdat het weekend is. Dus dat zal je morgen zien :)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:53

Ze hebben het nu weet veranderd, je kunt je jury nu niet meer zien. Alleen oude protocollen openen..En niet meer via je dashboard..

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:05

Ok fijn om te weten. Meestal kon ik daaruit afleiden of het wel goed was gegaan. Ik was nu inderdaad al bang dat er iets niet goed was gegaan omdat hij er in eerste instantie ook niet tussen stond. Later wel en toen inderdaad zonder jury. Maar dan weet ik dat hij in ieder geval over is

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:29

Nu resultaat inderdaad terug.... Alleen begrijp er helemaal niets van. Wij doen al 3kwart jaar mee, altijd waren de filmpjes goed en nu is hij afgekeurd omdat hij te ver, beeld te klein, niet te beoordelen is. Ik begrijp het gewoon niet

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:37

tammiebels schreef:
Nu resultaat inderdaad terug.... Alleen begrijp er helemaal niets van. Wij doen al 3kwart jaar mee, altijd waren de filmpjes goed en nu is hij afgekeurd omdat hij te ver, beeld te klein, niet te beoordelen is. Ik begrijp het gewoon niet

Deze jury vind het te ver en te klein in beeld? Hopelijk gaat hij nog naar een nieuwe jury.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:39

Ik denk dat ze dat bedoelen ja, ik heb de reden letterlijk overgenomen. Maar er staat niet bij dat hij naar een andere gaat. Alleen dat er een nieuwe opgenomen mag worden

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:26

Volgens mij is de vraag al vaker geweest, sorry daarvoor maar kon zo snel het antwoord niet meer vinden in het topic:)

Stel je neemt een proefje op vrijdag op en je wilt die op maandag inleveren omdat je in dezelfde week op zaterdag hebt ingeleverd, dan mag dat toch?
Even met een datum voorbeeld. Ik heb op de 6e een proefje ingeleverd, dan neem ik opnieuw een proefje op op de 12, mag ik die dan op de 15e inleveren?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:34

veertje99 schreef:
Volgens mij is de vraag al vaker geweest, sorry daarvoor maar kon zo snel het antwoord niet meer vinden in het topic:)

Stel je neemt een proefje op vrijdag op en je wilt die op maandag inleveren omdat je in dezelfde week op zaterdag hebt ingeleverd, dan mag dat toch?
Even met een datum voorbeeld. Ik heb op de 6e een proefje ingeleverd, dan neem ik opnieuw een proefje op op de 12, mag ik die dan op de 15e inleveren?

Ja

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:37

Nou, hier snap ik niks van..
Mijn filmpje is afgewezen.. Ik heb alles precies gedaan zoals t moet, en heb al veel vaker filmpjes ingestuurd. Alles volgens de regels gedaan.
Heb KNHS maar geappt, hopelijk kunnen zij iets doen..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:49

Is er ook vermeld waarom hij is afgewezen?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:51

Katja schreef:
Is er ook vermeld waarom hij is afgewezen?

Nee, dat is ook zo gek.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:08

SweetVanille schreef:
Nou, hier snap ik niks van..
Mijn filmpje is afgewezen.. Ik heb alles precies gedaan zoals t moet, en heb al veel vaker filmpjes ingestuurd. Alles volgens de regels gedaan.
Heb KNHS maar geappt, hopelijk kunnen zij iets doen..

Hele snelle reactie van KNHS! Die heeft gelijk mijn filmpje bekeken en die ziet geen reden tot afkeuring. Mocht hem kosteloos opnieuw insturen, KNHS doet bericht naar desbetreffende jury dat de proef gewoon beoordeeld moet worden.

Heb ik weer...nouja dat ook eens meegemaakt..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:10

Misschien heeft de jury gewoon wat fout gedaan en is het daardoor geweigerd. Kan gebeuren natuurlijk. Fijn dat het opnieuw ingestuurd mag.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:00

Klinkt inderdaad als een foutje. Fijn dat het zo snel opgelost is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:14

Ik had van de week dat ik nog algemeen commentaar wilde geven en drukte per ongeluk op score indienen. Dikke wp maar er niets onder. Zal ook wel denken krijg niet eens commentaar maar je kan hem niet terughalen.
Voor afkeuren moet je wel 2x klikken