Oooh, ik zie opeens zo veel om bij te lezen!
Welkom Carika!
Ik dacht in het begint hetzelfde als jij over ditsoort topics. Maar ik moet ook zeggen dat ik het hier enorm gezellig en sportief vindt. Ik voel me hier echt wel thuis en jullie motiveren me allemaal enorm. Elke keer als ik een update lees van een positieve uitslag of mooie wedstrijd wordt ik ook plaatsvervangend blij! Haha. Ik vind je punten voor je eerste wedstrijden samen enorm netjes. Gewoon lekker doorgaan, dan zal je straks groei gaan zien en dan slaat de enthousiasme helemaal toe
Dat is echt tof om op terug te kunnen kijken! Dat beginstadium van wedstrijden rijden is echt het fijnste!
Het klinkt allemaal mooi positief Maaike! Wat fijn! Een vriendin van mij zit nu ook met een gebroken pols. Je merkt dan van dichtbij hoe super stom dat eigenlijk is. Vind het wel enorm tof dat je dan meteen met een nieuw niveau kan starten als je er weer bent!
Een beetje gezonde uitdaging erbij! Wordt tijd dat je weer kan starten. 
Supertof Dee_es! Mooi hoe je dan in een goed traject zit en dat vast kan houden.
Zeker ook als je ze ziet groeien in spieren. Dat is dan helemaal suuper tof!
Betreft dat achterwaarts gaan heeft denk ik elk paard wel zo'n klein stom dingetje dat ze moeilijk vinden of liever niet doen. Maar uiteindelijk komt dat altijd wel goed. Jullie zijn hartstikke goed op weg! 
Mooie plannen Ghostattack.
Ik denk dat je dat dit jaar nog best halen kan. Maar gewoon met goede rust in het hoofd inderdaad.
Ik heb ook wel eens zo'n online proef opgenomen. Paard was zodanig aan het meedenken dat állés een hulp voor galop was.
Verruimen? Galop. Insturen in de bochten? Galop. Galop? Tien meter te vroeg natuurlijk!
Soms bestaan die dagen..
Ik vind het onwijs tof te lezen hoe jullie weer opkrabbelen Linda.
Daar wordt ik echt blij van!
Dat wachten is echt doodvermoeiend.
Ergens liepen ze maanden geleden ook achter en moesten mensen twee maanden op hun protocollen wachten.. Dan heb ik toch liever in real life inderdaad. Kun je ook nog een beetje naar anderen kijken ondertussen. 
Hier worden de zaken spannend voor Briljant en mij..
Wij gaan haar verhuizen!
In ieder geval voor twee maanden. Maar we hebben optie om te blijven op de trainingsstal van mijn instructeur en ik wil daar écht aan vasthouden.
Mijn instructeur was komen kijken laatst, en die zag geen kreupelheid e.d. maar wel een paard dat haar rug vasthoudt en moeite heeft met achter dragen. Daardoor overbelast zij onder anderen linksvoor en dat is dat onregelmatige.. Zij gaan haar in training opnemen in maand 1 en maand 2 gaan zij mij daarin opleiden.
Dat betekend ook intensievere begeleiding op wedstrijd en ik kan echt niet wachten.
Het wordt hard werken. Maar ik kijk er echt naar uit! Nu gaan we echt serieus aan het werk en dat is eigenlijk wat ik al jarenlang wilde. Ik ben zo blij, probeer mezelf komende week nog regelmatig te knijpen..