[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:23

Oooh, ik zie opeens zo veel om bij te lezen!

Welkom Carika! :D Ik dacht in het begint hetzelfde als jij over ditsoort topics. Maar ik moet ook zeggen dat ik het hier enorm gezellig en sportief vindt. Ik voel me hier echt wel thuis en jullie motiveren me allemaal enorm. Elke keer als ik een update lees van een positieve uitslag of mooie wedstrijd wordt ik ook plaatsvervangend blij! Haha. Ik vind je punten voor je eerste wedstrijden samen enorm netjes. Gewoon lekker doorgaan, dan zal je straks groei gaan zien en dan slaat de enthousiasme helemaal toe :)) Dat is echt tof om op terug te kunnen kijken! Dat beginstadium van wedstrijden rijden is echt het fijnste!

Het klinkt allemaal mooi positief Maaike! Wat fijn! Een vriendin van mij zit nu ook met een gebroken pols. Je merkt dan van dichtbij hoe super stom dat eigenlijk is. Vind het wel enorm tof dat je dan meteen met een nieuw niveau kan starten als je er weer bent! :D Een beetje gezonde uitdaging erbij! Wordt tijd dat je weer kan starten. ;)

Supertof Dee_es! Mooi hoe je dan in een goed traject zit en dat vast kan houden. <3 Zeker ook als je ze ziet groeien in spieren. Dat is dan helemaal suuper tof! :)) Betreft dat achterwaarts gaan heeft denk ik elk paard wel zo'n klein stom dingetje dat ze moeilijk vinden of liever niet doen. Maar uiteindelijk komt dat altijd wel goed. Jullie zijn hartstikke goed op weg! :D

Mooie plannen Ghostattack. :j Ik denk dat je dat dit jaar nog best halen kan. Maar gewoon met goede rust in het hoofd inderdaad. :o Ik heb ook wel eens zo'n online proef opgenomen. Paard was zodanig aan het meedenken dat állés een hulp voor galop was. _O- Verruimen? Galop. Insturen in de bochten? Galop. Galop? Tien meter te vroeg natuurlijk! :') Soms bestaan die dagen.. :o

Ik vind het onwijs tof te lezen hoe jullie weer opkrabbelen Linda. <3 Daar wordt ik echt blij van! :D Dat wachten is echt doodvermoeiend. := Ergens liepen ze maanden geleden ook achter en moesten mensen twee maanden op hun protocollen wachten.. Dan heb ik toch liever in real life inderdaad. Kun je ook nog een beetje naar anderen kijken ondertussen. :D

Hier worden de zaken spannend voor Briljant en mij.. :o Wij gaan haar verhuizen! *\o/*
In ieder geval voor twee maanden. Maar we hebben optie om te blijven op de trainingsstal van mijn instructeur en ik wil daar écht aan vasthouden.
Mijn instructeur was komen kijken laatst, en die zag geen kreupelheid e.d. maar wel een paard dat haar rug vasthoudt en moeite heeft met achter dragen. Daardoor overbelast zij onder anderen linksvoor en dat is dat onregelmatige.. Zij gaan haar in training opnemen in maand 1 en maand 2 gaan zij mij daarin opleiden. :):) Dat betekend ook intensievere begeleiding op wedstrijd en ik kan echt niet wachten. :D Het wordt hard werken. Maar ik kijk er echt naar uit! Nu gaan we echt serieus aan het werk en dat is eigenlijk wat ik al jarenlang wilde. Ik ben zo blij, probeer mezelf komende week nog regelmatig te knijpen.. :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:41

191,5 *\o/* super blij mee!! Knappe poownie <3
We moeten duidelijk werken aan het wijken en de rechtergalop, maar dat was al bekend :o super trots!!! :D

Dee_Es

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:17

Wow wat een come back Linda! Toppers *\o/*

Dank je Canon. En wat een super vrolijk berichtje :D. Super dat je samen met je instructrice aan de gang kan op deze manier! Ik sta zelf ook bij mn instructrice op stal, ideaal, helemaal als je paard wordt doorgereden als je op vakantie bent O:)

GA, ik dacht dat ik de enige was die mn eigen paard nou niet echt moeders mooiste vind :') Die van mij heeft te korte pootjes voor z'n lijf maar ik hou toch wel van 'm.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:29

Whahaha zitten jullie even je eigen paarden af te kraken, je eigen paard is toch altijd de mooiste ? :P hihi nee hoor, Ik vind het wel lekker realistisch ;)

Dee_Es, dankjewel :) ik ben zo trots als een pauw! <3

Canon, een verhuizing is altijd spannend. Maar bij je instructrice op stal staan is wel ideaal! Ik heb dat ook een tijdje gedaan, heeft absoluut veel voordelen! (maar voor mij is dat onbetaalbaar geworden met 3 pony’s. Bovendien ben ik in een hele andere provincie gaan wonen enzo, maar ik blijf mijn instructrice wel trouw! Dan maar met de trailer op pad, Raika is het ondertussen gewend :P )

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:36

Hahaha ik vind mijn paard dus oprecht heel lelijk _O- Was ook mijn eerste reactie op zijn advertentie: Nee daar ga ik niet kijken hoor, lelijk ding! :') Uiteindelijk gekocht op karakter :))

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:45

Toch nog 184 punten voor mijn drama proef *\o/* Dat is voor mij bevestiging dat we zelfs op slechte dagen nog aardig wat kunnen redden :+

Nu dus B+8 en morgen opnemen voor het event van aankomende donderdag!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:17

Ghostattack lekker dat je toch winst rijdt ondanks dat het niet goed ging! Gefeliciteerd! Ga je L1 starten zodra je mag?

Canon wat spannend, wanneer gaat de verhuizing plaatsvinden?
Een gebroken pols is echt super stom en het herstel duurt lang. In het ZH deden ze er heel makkelijk over, 4 tot 6 weken gips (ik uiteindelijk 4 weken) en dan zou ik ongeveer na een maand weer alles kunnen. Nou, echt geen kans... ik zat dik 8 weken nadat ik uit het gips kwam weer te paard maar langer dan 5min ging dat niet. Loop nu al ruim 4 maanden bij de fysio en het gaat stukken beter maar duurt serieus lang door alle pezen en banden in je pols die weer soepel moeten worden. Fysio zei toen ik daar kwam gelijk al dat ik er een half jaar voor uit moest trekken. Dat was echt een enorme bummer juist omdat het ZH er steeds zo makkelijk over deed.

Linda wat een heerlijke punten om weer mee te beginnen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:34

GA, nou super netjes toch! gefeliciteerd! Ik heb nu ook zo'n type proefje ingestuurd. Eigenlijk met hetzelfde idee; eens zien hoe we scoren op de slechtere dagen. Want je kunt wel opnieuw opnemen maar op wedstrijd kun je ook een slechtere dag treffen (en dan kun je niet opnieuw opnemen :P ). Als deze proef ook nog winstwaardig is durf ik het wel aan om de ingeschreven wedstrijd door te laten gaan :j

Maaike, jemig zeg wat een verhaal! Wat dat betreft hadden ze je beter op het ergste kunnen voorbereiden, dan was het achteraf juist meegevallen :(:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:37

Ja precies Linda! Het zal mij zeker vaker overkomen dat het op wedstrijd ook helemaal mis gaat :+ Het kan niet altijd perfect gaan :))

Maaike, is wel de bedoeling om vrij snel L te starten ja! Al is het maar 1x om te zien waar we dan aan moeten werken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:59

hmm nou de tweede viel tegen met 176,5... (zelf schat ik mezelf altijd wat laag en ik kwam uit op +/- 180-182) en nu heb ik mijn doel met online rijden dus alsnog niet bereikt :+ ik wilde namelijk weten of ik L1 niveau aan kon (ik sta half augustus ingeschreven voor een wedstrijd, ik wilde weten of ik dat kan laten doorgaan) maar met 15 punten verschil in twee proeven, weet ik dus vrij weinig..... :(
en ja.... deze proef ging minder goed. Maar 15 punten minder goed had ik ook niet verwacht haha :')

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:07

Maar L niveau kan je toch aan met 176,5? Dat is afgerond een 6. Ik zou juist zeggen dat je met 191 eerder op een te laag niveau rijdt en toe bent aan L2.

Als je nu steevast onder de 170 rijdt zou ik (afhankelijk van de situatie) zeggen dat je misschien beter nog wat langer in de B had kunnen rijden maar ik vind 176,5 gewoon heel netjes en op niveau.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:09

Ik had trouwens 25 punten verschil tussen mijn hoogste (202) en laagste (177) onlineproef. De waarheid ligt ergens in het midden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:19

Balen Linda! Deze vergeten en op naar de volgende. Wel gewoon blijven starten hoor (ja ik lees mee in het online proeven topic ~~}> )
Stond er nog commentaar op het protocol waar je iets mee kan? Dit soort punten horen er ook gewoon bij, laat je er niet door ontmoedigen maar laat in je volgen de proef zien dat de jury er naast zat en jullie veel beter kunnen.

Ik had deze week een beetje een rij-dip dus ipv voor mn L2 debuut oefenen zijn we lekker naar het bos gegaan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:32

Marjolein, lieve woorden! en tja met 176 zit je nog lang niet aan verlies, dus op zich kun je gewoon dat niveau dan starten. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik wedstrijden rijden echt niet leuk vind als ik geen winstpunt behaald :o een keer een slechte proef kan natuurlijk altijd... maar dit was gewoon de eerste keer dat ik er qua eigen gevoel naast zat en dan ga ik gelijk aan mezelf twijfelen.

Dee_Es, ja er staat zeker weer genoeg op het protocol :j veel dingen wel bekend zoals wijken moet beter, rechtergalop verkeerd aangesprongen en verlies van aanleuning. Kan ik me allemaal goed in vinden en zijn dan ook terechte onvoldoendes. Maar wat wel een beetje steekt zijn punten zoals een 5,5 op rijvaardigheid en harmonie en een algemene opmerking over aanleuning die constanter moet. In het wijken en met de rechtergalop klopt dat, maar alle andere punten heb ik een keurige, constante aanleuning, dus om daar dan gelijk een algemene opmerking over te plaatsen vind ik toch een beetje steken :o misschien kan ik ook gewoon niet zo goed tegen commentaar, of vat ik het nu heel zwaar op omdat ik nog niet ben "afgekoeld" maar toch :P

Rij-dipjes zijn heel normaal, die horen erbij ;) lekker dat je naar je bos bent gegaan! Dan kunnen jullie straks vol goede moed trainen voor je L2 debuut. Heb je hem al gepland staan? By the way... daar zijn jullie al lang klaar voor, dus wat minder trainen kan geen kwaad ;)

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:52

Linda 176,5 is maar 3,5-5,5 punt minder dan je zelf had ingeschat... en dat op 30 onderdelen. Dat is echt niet veel verschil en vlakbij een winstpunt dus ik sluit me bij Marjolein aan, dan rij je toch keurig op je niveau :j Als je punten hebt laten liggen op de onderdelen die je benoemt, zijn die "simpel" op te halen als je bijv al direct in de goede galop aanspringt. Ademhalen en op naar de volgende!

Dee-Es naar het bos kan ook een hele goede voorbereiding zijn :D

GA leuk! Kunnen we straks allemaal naar een L-topic ipv dit B-topic :D

Hier gaat t rijden met ups en downs. Snob vooral up, ik momenteel een beetje down omdat mijn pols niet helemaal doet wat ik graag wil. Maar we hebben plezier en een kwartier of twintig minuten is ook rijden toch?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:57

Dan wordt het L topic misschien wel gezelliger :P ik heb me er gemeld maar ik merk dat ik liever hier mijn verhaal blijf doen haha! Als we allemaal over gaan, ga ik wel mee ;)

Klopt ook, kan het niveau dus blijkbaar best wel aan. Slechter dan deze proef gaat het niet worden. Maar toch had ik zelf 180-182 verwacht. En meestal schat ik mezelf laag in.... dus vandaar de enorme teleurstelling denk ik. En zoals gezegd een 5,5 op rijvaardigheid en harmonie vind ik ook écht zwaar kl*te!! Daar doe ik het niet voor zeg maar.... :n

Ik ga een les afspreken, dag erna nog 1x een online proefje opnemen en dan beslissen of ik 14 augustus op wedstrijd durf. :=

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:37

Snap ik Linda! Maar als je daar bijv bent afgestraft op het niet aan de hulpen zijn van je paard (verkeerde galop en onvoldoende wijken) is dat wel weer te verklaren. Alsnog niet leuk en een 5,5 staat gewoon veel stommer dan een 6. Maar zolang dit 1x is op alle andere keren dat je proeven hebt gereden zou ik het snel naast je neer proberen te leggen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:53

Ghostattack, netjes! Fijn om te weten dat jullie op slechte dagen dus ook prima proeven neer zetten.

Linda, kan me wel voorstellen dat je baalt van je punten, maar ga wel mee de rest mee, zo ver van de winstpunt zat je niet eens, dus dan komt wel goed! Jury's kunnen soms zo ver uit elkaar zitten, dan valt 15 punten verschil nog best mee. In de B zat er tussen mijn beste en slechtste proef bijna 50 punten verschil, nou in die twee maanden die er tussen zaten was ons niveau echt niet enorm veranderd hoor.

Dee_Es, soms is even niet keihard trainen ook prima. Jij rijdt zo netjes, die L2 komt echt wel goed.

Maaike, balen dat je pols zo veel tijd kost! Minuut of 20 telt ook gewoon als rijden en beter nu rustig herstellen, voor de lange termijn wel zo verstandig. Belangrijkste is plezier hebben en dat zit zo te horen wel goed bij Snob en jou.

Hier gaat het herstel van Eva langzaam, maar wel goed. De fysio heeft haar vorige week fijn los gemaakt en vanaf volgende week gaan we weer naar de vereniging (we mogen nu 10 minuten draven, lang genoeg om weer mee te kunnen doen :D )

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:09

Roulette langzaam maar goed herstellen is top toch, zolang het maar de goede kant op blijft gaan. 10min draven is idd lang genoeg om weer wat mee te kunnen doen :D

Ik kreeg gisteren wat foto's van ons rijden zaterdag, knappe dikkop :+: Op de draffoto is hij net iets strak, middendraf vinden we allebei lastig ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:18

Roulette, fijn dat je in ieder geval vooruitgang merkt. Al dan niet langzaam, zo lang je maar de juiste kant op blijft gaan :D en fijn dat je nu weer mee kunt gaan doen, al is het nog maar korter ofzo :)

Maaike, mooie foto's hoor! Stoer paard heb je !!

Wij hebben vanavond weer les, dan gaan we morgen ('s ochtends vroeg want ik zag ineens 32 graden :oo ) weer een proefje opnemen. Zien wat het gemiddelde uit 3 zal worden :j

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:48

Maaike, leuke foto's, wat is Snob toch een stoer paard.

Linda succes morgen, zowel met je proefje rijden als met het vroege opstaan :)

Ben ook super blij dat het goed gaat hoor, veel belangrijker dan hoe lang het gaat duren. Ze doet het ook echt heel goed, kan aan haar merken dat ze heel blij is dat er weer gereden wordt. Nieuwe zadel geeft ook veel verschil, ondanks meerdere zadelpassers en een fysio die het zadel altijd prima vonden liggen had ik veel eerder naar mijn eigen gevoel moeten luisteren dat mijn oude zadel niet de juiste voor ons was.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:47

Haha, als iedereen naar het L-topic verhuisd ga ik jullie echt enorm missen. := Zo ver zijn wij nog niet.
Maar wel een mooie motivatie.. :o

Wat fijn dat je weer wat meer mag @Roulette! En Maaike ook! Maakt inderdaad niet uit hoe lang je maar mag rijden. Terug in het zadel is terug in het zadel, En dat zijn succesmomentjes! :D

@Linda, vergeet niet dat jullie er ook even uit hebben gelegen he.. Iedereen heeft wel eens een dipje, maar iedereen komt daar ook weer uit. ;) Het zijn toch vaak momentopnames en die kunnen alle kanten op gaan. Jullie vinden je weg weer. Zeker weten! :D

Superspannend, wij gaan morgen verhuizen! *\o/* (Eigenlijk is de stal 1 kilometer verderop, dus niet heel spannend. Maar toch..) :')
Ik heb er helemaal zin in. Inderdaad je paard doorgereden hebben in de vakanties, altijd mogelijkheid tot tips. En gewoon heel veel sportiviteit met andere ruiters.. <3 Dit gaat ons goed doen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:53

verhuizen naar het L topic? wij komen net pas binnen waaien dus wij blijven nog even.

De discussie of je klaar bent om te starten herken ik wel heel goed.
Na een goede start in B, meteen de eerste proef winst gereden, nu een paar "net niet"proeven gereden. Deze week gaan we er voor, en filmen we weer. Doel is deze keer toch echt een winstpunt. De laatste keren zat er wel vooruitgang in de onderdelen die ik graag wilde verbeteren maar teglijkertijd werden andere onderdelen er wel slordiger van omdat ik daar duidelijk niet gefocust was.

Ik moet wel zeggen dat ik wel twijfel om thuis nog even extra door te trainen omdat we nu een paar "net niet " proeven hadden. Ik wordt zelf snel zenuwachtig en het regelmatig proefjes rijden helpt enorm. Dus een langere pauze durf ik niet aan, dan komen de zenuwen weer op...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:40

Carika, ik zou lekker blijven starten. Is ook logisch dat als je je op bepaalde dingen focust een aantal andere dingen even wat minder gaan. Misschien kan je het nu meer bij elkaar brengen? Ik denk dat veel mensen proeven rijden enorm onderschatten. Ik rij soms een proefgerichte les. Dan oefenen we hoe ik zo goed mogelijk moet losrijden en daarna hoe ik mijn proef moet rijden. Ik heb allerlei 'trucjes' om mijn ac-lijn recht te rijden, om mijn middengangen meer te laten tonen, om mijn gebroken lijn netjes te rijden etc.
Als de problemen echt in de basis liggen (impuls, aanleuning) dan wordt het natuurlijk lastiger, dat heeft gewoon tijd nodig om te kunnen verbeteren.

Super goed Canon, ga je geen spijt van krijgen!

Roulette, wat fijn dat jullie weer aan de gang zijn. Wat voor zadel heb je nu?

Linda, that's the spirit! Als je wil dat ik een keer mee kijk dan zeg je het maar hoor (maar ik ben zoooo bevooroordeeld over jouw pony :') )

Maaike, wat een krachtpatser zeg!

Ik zou eigenlijk morgen mijn L2 debuut hebben maar ik heb me afgemeld. Ik moest precies op het heetst van de dag starten en het wordt hier iets van 32 graden. Ik hoopte nog dat de wedstrijdorganisatie de starttijden wilde wijzigen maar ze doen niks. Dus mijn debuut wordt even uitgesteld.

En ik wil in het B-topic blijven tenzij jullie allemaal mee gaan naar het L topic :') :D

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:29

Canon, succes met verhuizen!

Carika, denk dat wel of niet starten ook afhankelijk is van hoe je er zelf in zit. Zo te horen passen jullie prima in de B en zou ik lekker door gaan, maar net niet proeven rijden kan ook frusterend zijn. Zo lang jij er maar plezier in hebt en als dat niet meer zo is, dan kan je ook even pauze nemen en lekker door trainen voordat je weer start.

Dee_Es, verstandig maar wel jammer! Heb je de volgende wedstrijd al in de planning?
Ben van een Hulsebos wb4 naar een Albion monoblad gegaan. Vooral het monoblad ben ik blij mee, voel nu veel meer! Meer mensen hier met een monoblad zadel? Was dat bij jullie ook zo'n verschil?

Het wordt hier steeds meer een 'B ruiters en mensen die doorgegroeid zijn naar andere klassen' topic, prima toch? Ik blijf ook graag hier :)