[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:19

Gefeliciteerd met je debuut!
Volgende keer idd lekker knallen!

Had ik nou gisteren toch ruzie met de zwarte! Hij moet leren van van een iets geslotener halt mooi bergopwaarts aan te draven, en niet tegen de hand als een kameel weg te spatten. Dat ging er niet in hè gisteren.
Maar omdat hij wel los aanvoelde voor de lol eens geprobeerd om de drie pas vliegende wissel te maken. Dat ging gewoon goed. Vier keer na mekaar.
-gaat in zen-houding zitten en mompelt “ik vind hem lief, ik vind hem lief,...”
8)7

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:19

Haha te grappig optiwolk. Gaaf dat hij het zo even doet! Knap hoor!

Gefeliciteerd rosanna! Komt helemaal goed

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:31

Oh Rosanna dat zijn hele mooie punten voor een Z1 debuut :) Kun je echt tevreden mee zijn, helemaal vanwege de foutjes.

Haha Optiwolk, wat een draak :+ wel heel gaaf dat hij dat dan wel weer met 2 vingers in zijn neus doet.

Ik dacht gister ook, laten we eens de vliegende wissels weer oefenen. Nou mevrouw snapte er niets van, deze hulpen kwamen niet voor in haar woordenboek. Okee dan niet, ik heb zelf ook nog niet echt een idee wat ik aan het doen ben dus dan maar niet. Zet ik haar 5 minuten later even goed op haar achterbenen omdat ze door liep te denderen in de galop, drie wissels om de pas. Zo frustrerend als beide partijen nog niet zo goed weten wat ze aan het doen zijn :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:18

T is echt een draak.
Hij kan zo fijn van achter naar voor, tussen twee benen en twee teugels lopen, maar andere momenten ...
Had ie tussen zn oren half het talent ehas dat in zn lijf zit, hij liep al subtop.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:42

Herkenbaar :)

Als die van mij het karakter had van mn andere paard..... helaas. De een heeft het karakter en de ander het lijf :') ik denk dat ze anders ook niet voor ona bestemd waren ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:24

Dit is nu echt al de tweede keer dat ik jullie kwijt ben! Ik weet niet wat er mis gaat op Bokt, maar dit topic verdwijnt spontaan uit mijn eigen berichten _-:( _-:( _-:(

Maar ik heb mooi nieuws! *\%/*

IK BEN NU ECHT Z1!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Vanmiddag naar Assen geweest, 2 proeven, de eerste binnen, tweede buiten.
Omdat we de weg nooit goed weten daar, tomtom aan, die ons gelukkig langs een enorme file heeft geleid. Alsnog wat aan de late kant. En vreselijk veel regen gehad, daar hadden eigenaar en ik weinig zin in. Dus tweede proef vooraf afgemeld en lekker droog gereden (en opgezadeld!)
Met losrijden was hij er niet helemaal bij, sinds deze week het trucje toegepast wat Mahitri getipt kreeg vorige week. Achterwaarts en dan weer vooruit. Zo werd het wel een stuk beter!
Voor de proef ook even om scherp te maken. Eerste keer ging goed, tweede keer begonnen er aan de andere kant van de muur kinderen te huppelen/rennen en heb ik niet doorgezet omdat hij afgeleid was en ik mocht beginnen. Stom. Want hierdoor had ik hem denk ik toch wat meer scherp gekregen. Halthouden achterwaarts ging ook op deze manier, want toen zag hij ineens mensen zitten in de kantine.
Maar hij liep best wel heel erg fijn, tot het tweede galopstuk. Alsnog wel een 7 op 3 van de 4 wissels. Ik heb zelfs een 6 op het ene appuyement. Nu lekker finetunen en regelmaat opzoeken (dit was toch voor het eerst in 2 maanden). Ik was erg blij met 206 punten!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:36

Gefeliciteerd Janine!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:37

Netjes!

Zucht mijn paard is wel een beetje brokkelpiloot. Hij bedacht dat rollen in zijn stal bij de muur een goed plan was. Bleek toch niet zo te zijn. En dan heb je een stal van 4 x 4,5 dus ook niet klein ofzo :=

Schaafwond aan zijn been, dikke schaafwond boven zijn oog en helemaal dik. Gelukkig was er niks aan zijn peesblessure been :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:37

Gefeliciteerd! Kop is eraf iig :)

Oh Yvank, onhandig! Gelukkig het slechte been nog oke, maar toch sneu

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:59

Jaaaa Janine, het is jullie gelukt! Super goed joh! Lekker van genieten. :D

Yvank, leuke zulke paarden. Gelukkig valt het mee. :=

Mijne gaat woensdag naar de kliniek. Sinds van de week een iets dik plekje op d'r voorbeen. Niet kreupel, warm of gevoelig. Toch besloten om een scan te laten maken van de pees, vind het een eng plekje en wil niet het risico lopen door te gaan en het stuk te rijden oid. Ellende allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:05

Oh vervelend! Kan je beter laten scannen inderdaad. Als het wel wat is kan je er beter vroeg bij zijn.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:53

Gefeliciteerd met je punt! Kan me voorstellen dat je de tweede hebt afgemeld. Wat een weer.

Wat een narigheid weer allemaal. Beterschap met alle paardjes.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:26

Goed gedaan Janine!

Wat een brokkenpiloten. Succes!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:04

Succes met de scan woensdag.

En janine gefeliciteerd!
Bij ons in de regio zou je de sloot in gegooid worden :P

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:46

Gefeliciteerd met je officiële Z1 status! En fijn dat ik daar een steentje aan heb bij kunnen dragen :D

Balen Yvank, soms zijn ze ook niet echt heel handig.

absque_dubio, ik duim voor je dat de uitslag van de scan goed is en dat het meevalt.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:09

absque_dubio, jij ook succes met de scan woensdag! Hopelijk valt t mee, maar idd better safe than sorry!

Ik heb vanmorgen weer een proef gestart. Werd echt beroerd wakker, maar in het kader van 'rijden en betalen moet je toch' maar gewoon gegaan. Na een trage start kreeg ik in het losrijden ineens hele gave stukken, daar alvast erg blij mee. Helaas in de proef scherpte bij mij er helemaal af waardoor ik m veel te mak liet lopen, waarop hij initiatief iets overnam en er wat rommels in kwamen. Was niet slecht, maar ook niet wauw. Uiteindelijk 205,5, dus iig weer een fijn puntje.

Magicmowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:49

Hoi! Kan ik mij ook nog melden? (beetje laat :o) Ik ben Romy en mijn pony heet Magic Mowgli. Gister hebben wij onze laatste punt gehaald in de M2 en vandaag hebben wij onze eerste winstpunt in het Z1 gehaald *\o/*
Dit zijn wij:
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:50

Welkom en gefeliciteerd gelijk! Leuke pony!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:52

Gefeliciteerd Janine, super goed :D!

En welkom :) heb je al een idee wanneer je je debuut wilt gaan maken?

Magicmowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:22

Droversrun: ik ben gister al gestart :D had 1 winstpunt en bij de andere 203 dus nét niet. Maar besloot pas die dag ervoor om te gaan starten :o dus ben super trots op Mn pony!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:24

Joe ik kan ook niet lezen :+ Gefeliciteerd dan maar :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:58

Gave pony! Gefeliciteerd! :)

Hier helaas slecht nieuws, al was de vee arts nog vrij positief. Ons wedstrijdseizoen zit er op. Aankomende maanden staan in het teken van boxrust en 5 minuten stappen. Volgend jaar gaan we er van uit er weer bij te zijn. Tot die tijd poown proberen rustig te houden op stal, en mag ze lekker dik worden voor t veulen. :(:) Ben er echt wel een beetje verdrietig van.
En gelijk een vraag totaal niet ontopic; iemand een idee of een staldeken deze maanden echt fijner is? Of maakt dit geen verschil met een regendeken? Voorlopig wordt ze toch niet vies dusja..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:11

Wat balen joh! Zat je gevoel dus wel goed helaas...

Gevoelsmatig ademt een staldeken meer. Maar dat is ook iets in mijn hoofd.. ligt er ook aan welke regendeken je hebt natuurlijk.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:16

Klopt, en doordat we er snel bij waren is het gelukkig nog niet ontploft van binnen. Ze moet alleen wel echt maanden lang absoluut binnen blijven en alleen op vlakke ondergrond stappen. Nu is het nog te 'redden', maar maakt ze nu een gekke beweging dan kan de schade veel erger zijn.
Ik ga haar inpakken in bubbeltjesplastic en platspuiten denk ik. :+
Voor mijn gevoel ademt een staldeken ook meer, maar misschien beeld ik me dat in.
Wel sneu, dierendag 2017 was haar laatste dag in vrijheid voor dit jaar. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:20

Wat balen zeg! Welke pees is het?

Ik hoop dat ze de boxrust accepteerd! Dat deed mijne helaas niet :\ dus die gewoon op mini paddockje paar uurtjes overdag en dat gaat heel goed gelukkig.

Ik merk geen verschil met regendeken dus hij staat op stal gewoon onder zn rambo regendek.