[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte446

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:21

Xsensibel
Bij mij op stal zijn een aantal niet heel positief over hem. Ik heb zelf geen ervaring met hem.

Donna
Leuk leuk leuk! Ga je naar HC Bleiswijk? Ik wilde daar ook de 26e heen, kan alleen niet :(

Vera
Jammer van de punten maar wel fijn dat je fijn hebt kunnen rijden. Dat is het jammere van een jurysport.

Ghostattack
Die eerste rijfoto ziet er goed uit! Hoe gaat het rijden met zadel nu?

Josien
Mooi hoofdstel <3

Pride liep van de week heerlijk! Gelukkig is zijn gedrag (verschrikkelijk sterk) van de wedstrijd vorig weekend weer weg :) Heb helemaal zin in ons L1 debuut volgend weekend :D

Afbeelding

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:12

Bokkers! Onder welke deken staat jullie (geschoren) paard nu?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:16

Even ego post hoor. Vandaag 2 winst erbij dus B+11!! L1 startgerechtigd nu dus super trots. Was wel streng gepunt vandaag. Oja de tweede proef een eerste plek!

Afbeelding
Tevreden koppie na de proeven.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:23

Shelly21 schreef:
Even ego post hoor. Vandaag 2 winst erbij dus B+11!! L1 startgerechtigd nu dus super trots. Was wel streng gepunt vandaag. Oja de tweede proef een eerste plek!

[ [url=m/CBgk3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

gefeli!!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:27

Harvey1 schreef:
Bokkers! Onder welke deken staat jullie (geschoren) paard nu?

De geschoren pony's 200 gram en 1 300
De dunnere dekens liggen nog in de was
Laatst bijgewerkt door roosjenat op 11-03-17 22:28, in het totaal 2 keer bewerkt

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:27

Shelly21 schreef:

[ [url=m/CBgk3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes! Gefeliciteerd!

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:32

Josien_ schreef:
Hier nog een foto van het hoofdstel :D .
[ [url=m/Ogj9sm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zal later op de rest reageren!

Gaaf Josien! waar heb je deze vandaan?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:48

MarianneW schreef:
xVerax schreef:
Ja ik vind het gevoel zeker belangrijk, maar ik wil heel graag een winstpuntje zodat ik lekker kan gaan springen :D. Dan is het dus wel balen als het al 2x niet lukt.

Meelezer modus uit :o

Heb je je proef op film? Misschien kunnen we je tips geven waardoor het de volgende week misschien wel lukt!
Rijd je altijd maar één proef?

Succes Shelley!

Ik heb hem wel op film maar heb geen behoefte om hem hier openbaar neer te zetten. In PB wil ik nog wel doen, mocht iemand zichzelf er graag op loslaten :j. Ik rijd liever 2 proeven maar dat kon bij deze accommodatie niet.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:06

Update; ik zal morgen weer niet naar de overburen gaan. Instructrice kan niet meelopen en verder kan niemand mee. Helaas! Dan thuis proefje oefenen :)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:28

Mooihoofdstel!!! Chique.

En die punten van jullie! Goed bezig! Sommige de B al door, lekker bezig.

Elske staat onder een 100grams. Niet geschoren. Kort in haar haren. Hele winter beetje 200 of 300 op gehad.- als het deze week echt 20 graden wordt zoals ze voorspellen mag ze smiddags zonder deken. Ze heeft het erg snel warm.
Vanmiddag gelongeerd en gewandeld en gewassen.
Morgen vroeg vlechten.... hopelijk is ze braaf en een winstpuntje... durf bijna niet te hopen :/)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:46

Ja erg jammer Charlotte, maar niks aan te doen.

Harvey, Symphony staat overdag zonder deken en 's avonds onder een 200 geloof ik.

Gefeliciteerd Shelly, je gaat hard!

Knap paard <3. Zo'n verschil met een jaar geleden..
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:44

Charlotte446 schreef:
Ghostattack

Dat hebben we nog niet geprobeerd, gaan we waarschijnlijk vandaag doen! We zijn heel rustig begonnen, bewust zonder zadel omdat dit voor ons beiden minder stress oplevert :) Maar aangezien ze gisteren zo braaf was, wil ik vandaag weer eens met zadel proberen.

paspopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:52

Ghostattack schreef:
Charlotte446 schreef:
Ghostattack

Dat hebben we nog niet geprobeerd, gaan we waarschijnlijk vandaag doen! We zijn heel rustig begonnen, bewust zonder zadel omdat dit voor ons beiden minder stress oplevert :) Maar aangezien ze gisteren zo braaf was, wil ik vandaag weer eens met zadel proberen.

Benieuwd hoe dat gaat, hopen dat ze weer zo braaf is :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:08

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:27

Zo weer terug van wedstrijd.
Inrijden ging super goed alleen de proef wat minder goed. Er zaten wel fijne stukjes in maar het kom beter. Ze was heel erg koppig helaas. Wel super trots op der want er stonden dit keer tribunes en schermen en dat vond ze niet eens eng.

We zijn 1x 3de en 1x tweede geworden.

Afbeelding

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:15

Gefeliciteerd Roosjenat!
Ik ben ook terug. Mijn hemel wat een teleurstelling.
Ze was zo braaf! Zo lief! Met losrijden ben ik steeds door het "enge" deel gereden. Hierdoor ontspande ze goed.
Eerste proef liep ze echt goed, enige was verkeerd aanspringen rechter galop maar gelijk herstelt en toen ging ze goed. Tweede proef deed ze op de A-C lijn een beetje dwars en sputterde ze tegen. Nog wel redelijk rond kunnen rijden. Mijn punten? Lager dan twee weken terug toen ik mijn debuut had en ze echt volledig buiten bereik van me was in de vreemde omgeving. Ik weet dat we kilometers moeten maken maar op deze manier denk ik wel ff waar zijn we mee bezig? Misschien ben ik hier wel niet geschikt voor. Thuis zijn we echt B klaar en dat zegt mijn instructice ook, ze loopt makkelijk een B proef als ze zich maar niet voor me afsluit. In een onbekende vreemde omgeving is ze over het algemeen dus ook erg spooky en paniekerig. Dit had ik vandaag echt niet. Schrale troost. ;-) punten zijn maar punten.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:22

Pien1989 schreef:
Gefeliciteerd Roosjenat!
Ze was zo braaf! Zo lief! Met losrijden ben ik steeds door het "enge" deel gereden. Hierdoor ontspande ze goed.
Eerste proef liep ze echt goed, enige was verkeerd aanspringen rechter galop maar gelijk herstelt en toen ging ze goed. Tweede proef deed ze op de A-C lijn een beetje dwars en sputterde ze tegen. Nog wel redelijk rond kunnen rijden. Mijn punten? Lager dan twee weken terug toen ik mijn debuut had en ze echt volledig buiten bereik van me was in de vreemde omgeving. Ik weet dat we kilometers moeten maken maar op deze manier denk ik wel ff waar zijn we mee bezig? Misschien ben ik hier wel niet geschikt voor. Thuis zijn we echt B klaar en dat zegt mijn instructice ook, ze loopt makkelijk een B proef als ze zich maar niet voor me afsluit. In een onbekende vreemde omgeving is ze over het algemeen dus ook erg spooky en paniekerig. Dit had ik vandaag echt niet. Schrale troost. ;-) punten zijn maar punten.

Wat balen zeg. Het is een jury sport, de ene wil wat anders zien dan de ander. Het komt vanzelf echt waar! Leer van het commentaar op je protocollen en werk daar extra hard aan. Maar inderdaad het is echt kilometers maken. Ik vind mijn eigen gevoel altijd het belangrijkste.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:22

roosjenat schreef:
Inrijden ging super goed alleen de proef wat minder goed. Er zaten wel fijne stukjes in maar het kom beter. Ze was heel erg koppig helaas. Wel super trots op der want er stonden dit keer tribunes en schermen en dat vond ze niet eens eng.

[ [url=m/xO4wqb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Reed je nu officieel of BB?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:43

Shelly21 schreef:
roosjenat schreef:

[ [url=m/xO4wqb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Reed je nu officieel of BB?

1 proef BB en 1 proef B onofficieel. Binnenkort starten we officieel!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:45

Pien1989 schreef:
Gefeliciteerd Roosjenat!

Jeetje wat balen! Zolang jij toch maar een goed gevoel hebt is het goed toch?. Ik snap de punten van de jury soms ook niet maar het hoort erbij.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:06

Ja het hoort bij een jury sport. En punten zijn maar punten. Ons leven hangt er niet vanaf ;-)
Over twee weken ga ik weer een poging doen.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:24

Pien1989 schreef:
Ja het hoort bij een jury sport. En punten zijn maar punten. Ons leven hangt er niet vanaf ;-)
Over twee weken ga ik weer een poging doen.

Goedzo positief blijven!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:37

Gefeliciteerd Roosjenat!

Jammer Pien.. Beetje hetzelfde gevoel als ik heb dit weekend.. Balen maar gewoon weer herpakken en verder gaan :)

Vinden jullie het ook zo lastig om leuke outdoorwedstrijden in te plannen? :=.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:49

xVerax schreef:
Gefeliciteerd Roosjenat!

Jammer Pien.. Beetje hetzelfde gevoel als ik heb dit weekend.. Balen maar gewoon weer herpakken en verder gaan :)

Vinden jullie het ook zo lastig om leuke outdoorwedstrijden in te plannen? :=.

Ja haha. Pony heeft geen ijzers dus op gras wordt lastig wanneer het Veel regent maar ik probeer altijd een beetje te plannen op het weer haha

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:29

Jammer Pien, maar goed dat je zo positief blijft!

Hier te vroeg gejuicht _O- Paard was niet braaf met zadel oeps. Ze was weer bloedirritant, dus na 5 minuten braaf rondjes stappen ben ik er weer af gegaan. Daarna zonder zadel verder gegaan en nog even goed kunnen rijden. Vanaf nu vaker even met zadel oppakken totdat ze dat weer gewend is en snapt dat ze dan ook normaal kan lopen. Verder is ze gelukkig wel heel lief en ze heeft zich de rest van de dag prima gedragen!

Om even te laten zien hoe braaf ze kan zijn:
Afbeelding

Normaal reageert ze enorm spastisch op onverwachte bewegingen op haar rug. Bijvoorbeeld als je even goed gaat zitten, ze vindt dat best wel eng. Tegenwoordig kan ik gewoon allerlei dingen doen op haar rug zonder dat ze een kik geeft. Zelfs over haar hals liggen, mijn voeten op de kont leggen etc. En nu dus zelfs een been over haar hals zwaaien en in dameszit gaan zitten :D