[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:07

Alvast gefeliciteerd Laura!

En Frederique, dat zijn weinig starts! Zou je toch niet denken, lijkt op een prima locatie. (btw, ik weet niet of je weet wie ik ben maar ik heb je sporen ook gekocht! Ik heb toen je lieve schimmel vast gehouden toen je naar de prijsuitreiking moest in ??? Weet het even niet meer precies maar Kayleigh nog wel haha).

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:23

Oh! Wat leuk dat jij dat bent :) Ik had de link inderdaad nog niet gelegd. In Nieuwe Wetering was dat :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:30

Wedstrijd waar wij morgenmiddag heengaan doet ook maar weinig mee, wordt flink aanpoten met 3 M-paarden in groep van 14 en 1 Z er bijna direct achteraan. Evel gaat ook gezellig mee Pantykous!

En ik heb woensdag de sleutel gekregen van mijn nieuwe huis! Hele hectische periode voor de boeg, maar heb er enorm veel zin in :D

Afbeelding
Afbeelding

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:15

Gaaf! Stallen aan huis én aan het water! Komt alles nu naar huis of blijven de wedstrijdpaarden in Tolbert?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:29

In principe alles naar huis, maar zal wel richting outdoor seizoen worden :j
Heb het ook nog niet helemaal rond voor de dagen dat ik aan het werk ben, maar daar wordt hard aan gewerkt :+

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:35

Wauw, dat ziet er fantastisch uit! Waar in NL is het?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:37

Dorpje in de omgeving van Drachten. Echt zo'n leuk plekje!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:05

Gaaf Gomir!!! Doe je goed! Is er ook al een bak aanwezig?
En gezien de staat van de buitenkant denk ik dat je binnenin weinig groot werk hebt?

Hier volgende week een rondje oefenspringen.
En as zondag voor het eerst op Cascade haar broertje rijden, die is nu beleerd en staat sinds woensdag avond weer bij Cascade.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:10

Wil de badkamer en wc laten vernieuwen en meterkast reviseren, verder misschien meteen nieuwe kozijnen en dubbel glas boven, maar dat kan ook nog wel even wachten :+ Hangt er beetje vanaf hoe de begroting van de eerste klussen uitpakt ;)

Er ligt al een bak, maar die moet opgeknapt worden. Drainage functioneert niet meer, hek is aan vervanging toe en licht moet beter. Verder paddock opknappen en op zoek naar een stapmolen. Omheinen van het land komt wel tegen de tijd dat de wei is opgedroogd. En dan heb ik nog heel veel ideeen voor de toekomst, maar vanaf die eerste klussen moet alles stapje voor stapje nadat ik weer gespaard heb :P

Spannend! Is hij braaf?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:19

Gaaf hoor! Wordt een droomplek!

Hij is echt super braaf, nog wat nerveus op de poetsplaats op zijn nieuwe plek dus dit weekend even samen met Cascade poetsen.
In de bak (2x gelongeerd) is hij heel braaf.
Verder is het een koele kikker die erg zijn best doet.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:31

Aaaah Gomir ik ben zo jaloers! Wat een droom huis!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:55

Wauw dat ziet er mooi uit gomir! <3

Ik ben gisteren naar Ambt-Delden geweest. Alleen B gedaan, aangezien de L voor de B was en ik niet eerst een rondje L wilde doen en dan B. Uiteindelijk een 6de plaats met 75 punten. De verzorging werd wel heel raar beoordeeld, had alles ingevlochten en Schimmel was helemaal wit, kreeg ik maar een 7,5 voor de verzorging. Maar andere mensen die alles hadden ingevlochten kregen zelfs een 6? Het was tevens de selectie voor de Kring, maar aangezien ik al L heb gestart mocht ik hier niet meer aan meedoen, maar je was reserve kampioen als je foutloos was met 69 punten. Al met al niet echt een geweldige jury :Y)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:29

Goed gegaan in Abcoude FSCA?
Fijn dat je jonkie zo braaf is Jes
Gaaf huis zeg Gomir, heerlijk de paarden aan huis!
Ondanks de gekke jury toch nette punten Elitedeux.

Vandaag even wat in-uitjes geoefend, goed voor mijn eigen balans en de techniek van mijn merrie. Morgen nog even het laatste pak haar eraf.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:27

Ja! Ging goed. Twee keer eerste (op zich niet zo'n prestatie met 4 combinaties ;) ) Beide rondjes 75 stijlpunten, 1x foutloos en 1x twee balkjes. Hij tikte wel veel aan, dat is een dingetje om aan te werken... Nog 1 puntje en dan mogen we L.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:18

Netjes!
Op het feit na dat meneer niet te laden was heeft hij zich keurig gedragen in zijn eerste rondje B van zijn leven! Wel twee balkjes, eentje kwamen we niet lekker uit en de ander echt een kwestie van voeten beter optillen :P
Verder super fijn kunnen rijden en hij wordt steeds beter te sturen :D
Afbeelding
Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:22

Mooie plaatjes, gefeliciteerd met jullie debuut!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:24

Netjes Laura!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:36

Toch goed gedaan FSCA.
Mooi debuut Laura, stoer peerd!

Dit weekend thuis even gespeeld met wat hindernissen, en daarna eindelijk de rest geschoren.
Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:36

Wat heerlijk om zelf de ruimte te hebben daarvoor!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:28

@Gomir: Wauw ziet er mooi uit!! Waar zijn jullie geweest op wedstrijd?

Iedereen gefeliciteerd met de wedstrijd resultaten en training resultaten :) even vluchtig bijgelezen

Momenteel een drukke periode, mijn vader is afgelopen dinsdag opgenomen in het ziekenhuis. In het kort komt het erop neer dat ik grotendeels zijn taken overneem op stal en heen en weer vlieg van het werk en stal ect. Ik zou afgelopen zaterdag op wedstrijd maar uiteindelijk niet opgegeven ik kon het even niet bolwerken allemaal. Dus zaterdag zelf wat hindernissen neergezet en met alle 3 paarden gesprongen. Misschien maar goed dat ik niet op wedstrijd ben gegaan ze is momenteel erg kriebelig en bokjes na de hindernissen. Ze is heeft ook steeds meer kalle plekken gekregen grr. Zal een buik beschermer aanschaffen terwijl ik eigenlijk niet met sporen rij heeft ze toch ook wel erge kale plekken.

Vanavond met de 4 jarige de eerste les van de noordelijke springpaarden opleiding. Ben erg benieuwd :) vriendin gevraagd of ze mee wil, want ja mijn vader kan nu natuurlijk niet.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:09

Wauw wat een gaaf huis <3 Veel plezier met het echt jou plekje maken!

Goede resultaten dus! Frederique en laura jammer van de balkjes maar als je wel fijn gereden hebt telt dat meer. En voor Gis was het pas z'n B debuut dus niks te klagen toch :D

Wij zijn naar de wintertulp in Lisse geweest. Losrijden ging even mis, zat er net op en werd al omgeroepen. Bleek dat er al veel gevallen was en dat de ringmeester wel van lekker doorgaan hield. De BB was ook al een halfuur ingelopen := Gelukkig gingen er een paar eerst dus kon ik nog even losrijden en wat sprongetjes doen. Toen maar op goed vertrouwen het parcours in :=

Stond een fijn parcours vond ik zelf, heb met Haddy getraind op meer verzameld en onder me blijven. Hij wordt snel wat lang en gaat dan net te hard onder me vandaan. Resultaat was een foutloos parcours, foutloze barrage en 79,5 voor stijl *\o/* Heel lang op een 1e plaats gestaan maar uiteindelijk 3e, van de 35/36 deelnemers. Super trots natuurlijk :j
2e rondje was ie iets loperiger maar alsnog kon ik wel m'n afstanden rijden dus ook foutloos en 73,5 voor stijl, net buiten de prijzen. Al met al een héérlijke dag :Y)

Filmpje voor wie het leuk vind; https://www.youtube.com/watch?v=Zr8TtjShq-0

En natuurlijk super trots in de prijsuitreiking O:)

Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:15

Aaaah lieve Haddy! <3 <3 Trots op jullie! Goed gereden ook.

Marijke, wat rot van je vader.. Sterkte! :(:) Ernstig? Snap dat het voor jou nu een hectische periode is. Wel heel gaaf die springpaarden opleiding. Ben erg benieuwd! Succes en veel plezier.

Wij hebben heel fijn gesprongen in Soest zaterdag. Eerste rondje (BB) foutloos, tweede rondje B en daar hadden we een pechbalk op de eerste sprong maar wel erg blij met ons rondje. We hebben nu 3 weken achter wedstrijd en hoop dat dat een beetje goed werkt voor mijn zelfvertrouwen. We starten wel lekker BB en B.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:16

Doe je goed Nan, lekker km's maken :D Komt helemaal goed!

Ik pas weer 05/03 maar is ook gewoon niks hier in de buurt tot die tijd. |o

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:50

Super goed gedaan Kayleigh!
Jij bent ook op 5/3 in Nieuwe Wetering dus?

@Nann: klinkt fijn! Soest is lekker springen he?
Laatst bijgewerkt door FCSA op 06-02-17 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:52

Gefeliciteerd alle winnaars! en wat een gaaf huis Gomir, lekker veel stallen voor de verzameling haha.

Ik ga donderdag een rondje oefenspringen in de buurt en als dat goed gaat dan wil ik zondag eigenlijk 2x 2rondjes B springen waarbij vos dr B debuut mag maken. Maar dat hangt een beetje af van m'n gevoel donderdag.