[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariskaa3

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:02

wendy gefeliciteerd met je punten!

Utixo sterkte!

Sorrel en ik liggen er waarschijnlijk uit, het is even afwachten. Afgelopen week is de fysio langsgeweest. de bedoeling was even nakijken en waar het nodig was losmaken helaas kwam er naar voren dat hij zeer waarschijnlijk iets heeft aan z'n linkerachterbeen mogelijk iets van artrose, het zit in vedergeval in zijn gewricht. Nu de komende twee weken even rustig aan doen maar wel bewegen en vooral rechtuit in stap en draf. Daarna moet ik weer een filmpje maken aan de longeerlijn en dan kijken hoe of wat.

Er is een mogelijkheid dat hij raar heeft gedaan in het land, maar zeer waarschijnlijk is het wat anders. Dus het is even afwachten hoe de komende tijd verloopt...

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:57

:wave:

Utixo, heel veel sterkte :(:) En ik vind je filmpje er heel netjes uit zien!

Susan, ja waarom gaat het niet door?! Vorig jaar was het omdat het te nat was toch? Waarom dit jaar niet?

Naat3, gefeliciteerd! Nette punten!

Wennie19, gefeliciteerd!

Leane, super punten! Het is jullie ook enorm gegund! Gefeliciteerd! :D

Mariska, jeetje ik hoop dat het meevalt voor jullie! Dat is wel rot nieuws.. Hoe oud is je paardje?

Wij hebben ons L1 debuut gehad gister! Ik kan jullie aanraden goed voorbereid op wedstrijd te gaan :') Wij hadden zaterdag een onderlinge op stal, toen hebben we met 200 punten een eerste prijs behaald en heel leuk en positief commentaar gehad van de jury. Dus ik ging met een goed gevoel op wedstrijd gister. Op locatie las ik de proefjes nog eens door. Ik dacht dat ik sowieso de proef van zaterdag moest rijden, was dat een hele andere proef.. :z Tijdens het losrijden maar even alle 'vreemde/nieuwe' dingen oefenen die erin stonden maar ik vond het geen fijne locatie. Er lagen allemaal stenen in de los rij bak, en het was echt heel erg benauwd.. Alsof we op een tropisch eiland zaten waar je die warme lucht inademt. Dus heb maar max 10 minuten beetje wat kunnen oefenen in die bak. Uiteindelijk hebben we toch 2 winstpunten weten te behalen met 186 en een derde plaats met 193,5 punt! Nooit verwacht haha.

Vanmorgen ook een fijne les gehad en daarin hem even wat dieper laten lopen en daardoor gaat hij ook beter zijn lichaam gebruiken. Verder aan overgangen terug gewerkt en de galop recht maken. Maar er zaten stukken tussen waar ik enorm tevreden over ben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:59

Goed hoor Nann_!

Het gaat niet door wegens te weinig aanmeldingen.

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:04

Sterkte Utixo :(:)

Netjes hoor Nann, gefeliciteerd! Zou mij ook overkomen, maar er dan te laat achter komen :Y)

216, dat zijn pas mooie punten Seltje! Dat komt helemaal goed!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:28

Knap Nann

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:45

Fijn dat er weer zoveel gereden is! Gefeliciteerd allemaal met jullie nette punten :D Ik had te laat ingeschreven en de wedstrijd was vol... -O-

Nu tot juli geen wedstrijd!! Veel te lang.. Maar goed, geen trailer/rijbewijs/auto die trailer kan trekken dus dan houdt het snel op :(

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:56

Wauw wat een punten allemaal!

Balen Mariska, vervelend nieuws :(
Hopelijk snel verbetering.

Jammer dat je zo lang niet kan starten Jessica!
Is er niks dichtbij genoeg waar je te paard heen kan?

Ik mag aanstaande zondag weer, op m'n verjaardag.
Misschien brengt het geluk :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:16

Hoge punten allemaal! Hier is mijn wedstrijd voor zondag afgelast, ik probeer even of ik ergens tussen kam komen.

Vanochtend was heftig, gelukkig is hij heel rustig gegaan. Nog heftiger is dat mijn andere hond niet met stress om kan gaan, en vanavond een epilepsie insult kreeg. Snel naar de dierenarts, gelukkig met een sisser afgelopen, arm beest.

Ben ook nog eens zwanger en morgen de eerste echo, is wel erg stressvol zo allemaal, ik hoop zo dat het goed zit.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:20

Nann_ hij wordt van het jaar ook alweer 21 dus opzich een leeftijd waar het wel verwacht kan worden natuurlijk. Maar hopelijk is er verbetering!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:29

Proficiat Utixo! Lukt het om te blijven paardrijden?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:43

Ja hoor, heb nergens last van. Alleen wat duizelig en moe. Sta ook nog gewoon uit te mesten enzo, hooguit wat langzamer. En moet een goede sportbeha aan, dat is ook nieuw :D.

Mijn moeder heeft tot 8 maanden door gereden, als ik niet eerder was gekomen had ze denk ik tot 9 maanden gereden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:56

Utixo gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat het weer wat beter met je andere hond?

Mariska: 21 is ook wel een leeftijd waarop dat soort dingen kunnen gaan spelen, maar leuk is het niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:56

Mariska wat balen zeg :(:)

Nan gefeliciteerd met je punten!

Utixo sterkte met het verlies van één van je honden :(:)
Hopelijk is de echo goed, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Susan: jij zou ook starten in Rhenen op het Koningsconcours toch? Ik kreeg ook al een mail dat deze was geannuleerd. -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:22

Was wel het plan ja. Had alleen nog niet opgegeven ivm de planning van mijn man (eventing). Maar ja die ene inschrijving van mij van 2 proefjes had denk ik ook niet veel uit gemaakt. Ga zo eens kijken wat er na half mei te doen is. April is al vol gepland. Misschien maar gewoon alle vrijdagen op onze eigen RV inschrijven als het qua planning uitkomt. Is wel het makkelijkst.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:48

Zusje van mijn vriend wilde ook nog meedoen en 2 meiden van mijn stal ook nog. Helaas!

Nu even kijken waar we dan heen gaan!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:23

Mensen nog tips voor mijn debuut van zaterdag? Ben verbazingwekkend genoeg totaal nog niet zenuwachtig, heb vooral gewoon zin in de dag en ben zoooo benieuwd hoe 't zal gaan. Heb als stok achter de deur de volgende wedstrijden ook al staan zodat er bij tegenvallende punten geen excuus is voor mij om niet meer te starten of iets... :+

Nog mensen die in zevenaar gaan starten? deze zaterdag?

Merk heel erg tijdens de proeven oefenen dat ik de eerste helft veel te netjes wil rijden en ik zo niet doortastend genoeg ben, ik 'rij' d'r niet genoeg aan om 't maar zo te zeggen. De tweede helft gebeurt er iets en rijd ik een stuk stoerder en zijn overgangen en draf verruimen enzo stukken beter... Herkenbaar voor iemand? Iemand tips?

Nann_ wel weer echt top punten :)) je vliegt er door heen zo! :D top cominatie
pfff utoxio, dan komt het allemaal tegelijk op je dak.. lijkt me ook niet fijn, helemaal met een kleine in je buik die lekker moet groeien nu..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:28

Er groeit een frummel in mijn buik <3

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:29

Utixo schreef:
Er groeit een frummel in mijn buik <3

Lijkt me zo bijzonder zo'n eerste echo!
Alles oke voor zo ver dat nu te zien is? :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:34

Het is ook wel heel raar, het wordt opeens zo echt.

Jup. Vermoeden is 6.5 week, alleen denk ik zelf dat het wel iets verder is. Over 2 weken weer een echo.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:02

Leeneliefje: Ik zou gewoon lekker je ding doen. Niet te veel naar de concurrentie kijken.

Utixo: gefeliciteerd met je zwangerschap!

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:19

_Lois_ er is wel een locatie waar ik te paard naar toe kan maar die heeft tot Juli geen dressuurwedstrijd helaas!

Utixo: gefeliciteerd!! Wat leuk zeg. Geniet ervan :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:25

Utixo: Gefeliciteerd!!!! :)

Ik ben druk de nieuwe proeven aan het bekijken en lijnen eruit oefenen, rij hem donderdag en vrijdag een keer door. en dan moet het zaterdag vast lukken :)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:53

Utixo gefeliciteerd :D

@leeneliefje: Eerste keer moet je sws niet te hoge verwachtingen hebben.
Het is toch allemaal nieuw en spannend.
Ik heb zelf toen alleen als doel gehad dat ik tevreden was over m'n eigen rijden en niet onnodig gestresst of grof ging doen, dan maar niet netjes die kop omlaag.
Snap wel wat je bedoelt, ik kan dr in de les prima rijden zodat ik makkelijk dubbele punten zou halen, maar toch moet ik dat net wat meer doen tijdens wedstrijd :P
Denk dat het kilometers maken is, dan ga je vanzelf aanvoelen hoe je moet inrijden dat je paard het fijnst loopt :j

@Jessica oh jammer dat het zo lang duurt! Maar heb je wel de tijd om goed de puntjes op de i te zetten :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:55

Mariska, enorm balen zeg.. Maar wat Susan zegt, helaas gebeurd het vaak bij ''ouderen'' paarden..

Eileen, mijn enige tip die ik je kan geven is gewoon rijden. Wees niet zenuwachtig en het is máár een proefje hé. Dus til er niet te zwaar aan. :) Van te voren je spullen klaar leggen en misschien een lijstje dat je het na kan lopen dat je niks bent vergeten zodat je met een goed gevoel op wedstrijd kan! En over dat je het eerste gedeelte van de proef te voorzichtig bent, gewoon net zo rijden als het tweede gedeelte. :Y) Bij de B is het (denk ik) vooral belangrijk dat je goed op de letters rijdt. Dus probeer daar ook zeker op te letten.

Utixo, ooooh wat leuk zo'n echo en dat je je baby kunt zien! Heel bijzonder dat dat in je kan groeien. <3

Otto is vandaag lekker naar de masseuse geweest en daarna nog een rondje duinen gegaan. Heerlijk zo'n dagje! Wij hebben (nog) geen nieuwe wedstrijden gepland. Maar eens kijken of er binnenkort wat leuks is in de buurt. :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:20

Nann__ schreef:
Mariska, enorm balen zeg.. Maar wat Susan zegt, helaas gebeurd het vaak bij ''ouderen'' paarden..

Eileen, mijn enige tip die ik je kan geven is gewoon rijden. Wees niet zenuwachtig en het is máár een proefje hé. Dus til er niet te zwaar aan. :) Van te voren je spullen klaar leggen en misschien een lijstje dat je het na kan lopen dat je niks bent vergeten zodat je met een goed gevoel op wedstrijd kan! En over dat je het eerste gedeelte van de proef te voorzichtig bent, gewoon net zo rijden als het tweede gedeelte. :Y) Bij de B is het (denk ik) vooral belangrijk dat je goed op de letters rijdt. Dus probeer daar ook zeker op te letten.

Utixo, ooooh wat leuk zo'n echo en dat je je baby kunt zien! Heel bijzonder dat dat in je kan groeien. <3

Otto is vandaag lekker naar de masseuse geweest en daarna nog een rondje duinen gegaan. Heerlijk zo'n dagje! Wij hebben (nog) geen nieuwe wedstrijden gepland. Maar eens kijken of er binnenkort wat leuks is in de buurt. :D

Zevenaar zaterdag :))