[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:53

Euforie schreef:
Ik ga duimen voor je sunshine!!
Op een mooi debuut!!

Lieef dankje!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:58

Vandaag mijn l2 debuut gehad. Had een mega kater (feestweekend in heey dorp) maar mn eerste puntje is binnen. Eerste proef ging beroerd en figo schrok overal van. . Daar 184 en 2e proef ging echt super fijn mag kreeg 172,5 :( snap er niks van haha

Iris965

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:45

Mooi debuut Sunshine!!
En succes Euforie!

Jammer Lovemario.......... Toch wel een wp!

Afgelopen 2 wedstrijden gingen heel slecht. Ik had heel veel last van spanning.
Toen een les gehad hoe ik ermee om moet gaan.
En eergister fries kampioenschap gehad...... 194.5 en 191 punten :D
We hebben het maximale eruit gehaald *\o/*
Geen kampioen maar het voelde wel als een hele overwinning.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:23

Iedereen gefeliciteerd met de winspunten:)

Vandaag mijn debuut gemaakt er zat beetje spanning in de losrijbaan 1 paard aardig jong paard liep lucht sprongen te maken en te bokken.
Me proeven gingen wel lekker en dit keer zeker met de jury eens 1e proef kon beter daar 187 punten voor en 2e proef ging stukken beter en indd 196 punten en dan nog 2x eerste geworden erg blij mee wij hebben eigenlijk onze L2 debuut alweer afgesloten en misschien volgende maand M1 starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:36

Toch mooi wp gehaald Love Mario!

Iris gefeliciteerd, weer goede comeback zo dan, knap!

Trysteffie, jij toch al vaker l2 gestart dus geen debuut meer? Wel gefeliciteerd met de prijzen en punten.

Ik vandaag erg teleurgesteld, moest vanmorgen al als eerste starten op de kampioenschappen en reed een fijne proef, vergelijkbaar met de rest van het seizoen dus hoopte/verwachtte dat wel plek in finale haalbaar was.
Punten vielen vies tegen, 189,5 en 192, dus voor het eerst ook onder de 200. Qua plaatsing uiteindelijk 8e van de 20 en geen plek in de finale dus ook, kwam 4,5 punt te kort.
Via vriendin kreeg foto van coupons en jurys ook erg wisselend en negatief beoordeeld, normaal voor wijken en middendraf altijd 8 of hoger, nu bij de ene jury dat ook, bij de andere 5en met opmerking als: moet meer lengtebuiging en geen verschil getoond....

Dus erg teleurgesteld maar over m'n proef zelf tevreden. Komende week nog Ginny pig op outdoor Helvoirt en daarna tijdje rust en trainen voor het m1.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:57

Wat jammer is dat haike.. dat is echt balen en helemaal op zown kampioenschap..
Hopelijk op een beter kampioenschap in het M! Toch al super knap dat je uberhaupt naar de kampioenschappen mocht!

Hebben jullie ook altijd paar dagen voor concour (ik soms wel 2weken) dat je niet meer kan wachten omdat je er zoveel zin in hebt? Hahah ik wel. Altijd zown zin om op concour te gaan. T liefst ga ik elke dag hahah

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:54

@heike ik ben ik mei voor het eerst begonnen in de L2 eigenlijk zijn we d'r best doorheen gevlogen.

Jammer dat de jury heel anders oordeelde dan voorheen..

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:40

Ik hoor weer fijne punten langskomen . Gefeliciteerd iedereen!

En wat super balen, Haike! Ik had ook wel verwacht dat jij hoog mee zou rijden eigenlijk O:) Wat is trouwens Ginny pig op outdoor helvoirt? Ik ben daar hindernisjury :)

Hier heb ik ook mijn punten voor het M binnen, helaas door werk/kamp/verhuizen geen tijd meer om M1 te starten voordat ik voor 5 maanden naar t buitenland ga, maar dat pakken we daarna dan wel weer op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:53

Elise_K schreef:
En wat super balen, Haike! Ik had ook wel verwacht dat jij hoog mee zou rijden eigenlijk O:) Wat is trouwens Ginny pig op outdoor helvoirt? Ik ben daar hindernisjury :)

Ook leuk, doe ik normaal ook maar door verbouwing bu geen tijd voor. Als Ginny pig rijd ik vrijdag de 1* proef voor voor de jury en evt ruiters die nog keer willen zien. Voor ons leuke kans op z'n evenement te oefenen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:11

Iedereen gefeliciteerd met de mooie punten.

@ Haike wat lijkt jouw verhaal op die van mij. Ik had afgelopen zaterdag ook kampioenschappen. Reed tot de rechtergalop een goede proef. Alleen verknalden we de hele rechtergalop. Maar was bij ons zeker een winstpunt waard. En mijn vader zei ook dat kost je de finale. Krijg je de punten terug, heb je maar 57% en ook heel raar commentaar. :? Het hele seizoen met deze proef in de top 4 gestaan. Had zelf verwacht dat ik toch wel in de top 10 zou staan met deze proef.
We gaan nu in september een keer flexibel starten. En dan deze winter lekker kilometers maken in de M1. Zien we volgend jaar wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:10

Nou wat jammer dames! Dat had ik niet verwacht!!

Ladies gefeliciteerd met jullie puntjes! Goed bezig!

Wij gaan zondag 2e keer L2 starten. Had me nog last second opgegeven.. Omdat ik er zoveel zin in had, nog even gauw voor we op vakantie gaan.
Helaas kreev ik gister echt waanzinnig last van mijn ziek zijn en mijn rug.. Vandaag nog erger. Dus ik hoop dat t zondag dragelijker is en ik lekker kan genieten.

En ja ik kijk ook altijd enorm uit naar mijn wedstrijden. Ik vind het zo verschrikkelijk leuk!! :))

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:42

Wij hebben vanavond ons L2 debuut gemaakt.
1e proef paar foutjes maar op protocol stonden hele andere fouten dan wat er was. (Bijv 2x bij de galop: valt in draf terwijl dat niet zo was) kreeg ik 179 echt zo flauw en onterecht.
2e proef ging super fijn zonder fouten, ging vloeiend en was echt tevreden. 190 punten. Viel me ook wat tegen. Volgende week weer een kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:31

Nou wel een heel net debuut toch. Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:30

Jammer ook fw!!

Euforie, hoe gaat het nu met je?

Sunshine gefeliciteerd alsnog met je eerste wp!

Ik ook vaak wel zin om op wedstrijd te gaan en ondanks toch wel weer spannend vind, ook wel zin om m Re gaan starten.
Na morgen alleen tijd niet meer weg denk ik helaas, baretje krijgt even lekker vakantie en nog niet echt leuke wedstrijden gevonden. Morgen goede oefening wel voor m1, zit flink stuk contra in al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:22

Gaat gelukkig ietjes beter. Lief dat je er naar vraagt :)

Ja, de overstap naar t M1 vind ik best wel groot. Maar neem t in de training allemaal al wel mee. Maar daar zit echt nog veel werk aan.
Wat jammer dat er niet zoveel leuke wedstrijden zijn bij jou in de buurt haike. Maar vakantie en nog lekker oefenen is ook goed toch!
Denk dat jullie er dan zo doorheen vliegen :j

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:25

Nou onze regio kampioenschappen zitten erop. Losrijden ging heerlijk, in de ring was ze helaas stout. Ook laag gepunt, punten voor de M hebben we nu wel binnen, dus daar gaan we hard voor trainen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:46

Heel veel succes met je training voor t M. Zet m op!!

Wij zijn vandaag 2ex L2 gestart. Na de eerste proef zei ik nog.. Deze moeten we maar heel snel vergeten. Voelde totaal niet fijn. We kunnen zoveel beter. 2e proef verwachte ik wel een puntje. Die ging iets beter. Maar voor mn gevoel blokkeerde mijn paard wat in het buigen en over de rug gaan.

Tijdens de prijsuitreiking was ik dan ook zeer verbaasd, dat we 2 x eerste waren geworden met 196 en 202 punten!! Waardoor we gewoon nu al op L2 +7 staan in 2 concoursen.
Ik vond het vrij hoog gepunt maar toch natuurlijk heel erg trots!!
Zo ga ik woensdag wel dubbel zo lekker op vakantie! :))

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:19

Mooie punten allemaal! Gefeliciteerd.
Succes in het M voor degene die daar al aan toe zijn!

Ik wilde zelf komend weekend op pad, maar ga dat helaas niet doen. Aapje heeft nu een kuurtje ventipulmin. Hij was bijna 2 weken aan hoesten en heel veel aan het briezen tijdens het rijden. Blijkt dat hij geïrriteerd is door schimmelsporen in het hooi of stro. En doordat hij ZE heeft is hij daar gevoeliger voor. Dus even rustig aan.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:54

vandaag voor de 2e keer L2 gestart. 2 super fijne proeven gereden. 1e zelfs beter dan de 2e.. krijg ik op de 1e weer 172,5 punten.. 2e proef 197,5 en 4e prijs. was behoorlijk pissis op de 1e jury maar 2e jury heeft het weer goed gemaakt :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:46

Goed gedaan weer allemaal!
Mireille super balen zeg van je 1e proef.

Ik heb gister eens wat anders gedaan als wedstrijd, namelijk een bosrit! Was voor paard de 1e keer en ze was zo braaf liep de hele weg voorop.
Woensdag voor de 2e keer L2 starten. Hopen op meer geluk. Is t laatste concour voorlopig want daarna heeft ze een maand wedstrijdpauze, ik ga namelijk daarna naar mysteryland en halve week later naar Ibiza!

Fotos van gister

Afbeelding

Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:05

Ik wil me hier graag melden! Heb vandaag mijn debuut gemaakt in het L2 met mijn paard En Amour! En het was geslaagd, we waren tweede en eerste met 183 en 199,5 punten!

Sommige mensen herkennen me misschien nog van het L1 topic. Voor de rest; ik ben mara en mijn paard heet dus En Amour, ze is een 7 jarige merrie van San Amour. Na een moeizaam begin toen ze net van mij was en dus ook een moeizame B, zijn we het L1 eigenlijk best snel doorgevlogen.

Dit zijn we:

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:54

Hee het topic is redelijk stil gevallen zeg!
Hoi Mara, mooi debuut zeg, fijn dat jullie de slag nu helemaal te pakken hebben ;)

Gave foto's Sunshinee :j
Flink verschil in punten lovemario, maar voor je 2e proef een keurig resultaat!
Euforie wat gaan jullie hard!

En verder is het niet erg recent om overal nog op te reageren :P

Laatste bericht wat ik hier vertelde was dat ik erg bang was om naar de DA te gaan, gelukkig lijkt het allemaal de goede kant op te gaan. Blessure zat/zit in het SI gewricht, en is behandeld na 1.5 maand longeren, wandelen, en allerlei fysio/losmaak oefeningen op de grond was de controle afgelopen woensdag positief! Voldoende verbetering, en al veeeel minder kreupel, daar is ze ook nog behandeld door hun fysio, en die heeft super werk verricht, alweer veel losser in haar bewegingen! Voor komende maand groen licht gekregen om ook ohz weer te gaan opbouwen, om de dag afwisselen met longeren, en op rijdagen van tevoren ook longeren dat ze fijn opgewarmd begint. Prognose vanaf augustus was zo'n 6 maanden voordat ze weer op het oude niveau zou zijn, wedstrijden komen dus volgend outdoor seizoen pas aan de orde gok ik zo, maar voor nu ben ik erg blij met deze ontwikkelingen.
Verder heb ik in de momenteel nog wel genoeg andere paarden te rijden, dus ik hoef me niet te vervelen.

Niet helemaal ontopic alleen, sorry daarvoor. Hoe is het met de rest hier? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:41

FIjn dat het de goede kant op gaat!

Hier met mijn eigen paard inmiddels M2 met winst. Maar met de fjord vorige week ons L2 debuut gemaakt. Voorbereiding van niets. Ik had de laatste maand geen tijd om hem te rijden dus hij heeft op af en toe was bosritjes na niks gedaan. 2 dagen voor de wedstrijd even opgepakt en gaan met die banaan :))

resultaat 190 en 2e prijs en 181 dus super tevreden!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:17

Goed om te horen dat het weer beter gaat Fleur-yen! Stapje voor stapje weer opbouwen.

Netjes yvank. Ook met minderen of geen voorbereiding gaat het goed!

Ik ga zelf volgende week weer voor het echie op pad. Na wat kleine blessures en dingetjes van onze kant. Eerst veel hoesten en briezen van paardje. Na 10 dagen ventipulmin was hij kreupel. Tik in wei gehad ook ruim 10 dagen kreupel. Daarna weer rustig opgebouwd. Heb nog wel onderlinge gestart en was tevreden. Zat er net weer op. Was ik tevreden over . Nu weer aan trainen en paardje moet veel meer voorwaarts gaan denken.

Ondertussen ook nog karretje aangeschaft voor paardje. Nog heel even en dan is die er en ben ik niet meer van anderen afhankelijk en kan ik wanneer ik wil op pad

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:07

Ik had gisteren weer na anderhalf maand weer wedstrijd. Mn groom kon wegens prive redenen op het laatste moment niet meer ( had er alle begrip voor). Haar vriend heeft me gebracht en daar moest ik een voorlezer regelen. Meerderen gevraagd maar niemand kon. Toen moest ik er al op. Was super gestrest. Op het laatste moment toch iemand kunnen regelen.
Toen was alle spanning weg en heb ik heel fijn kunnen rijden. 193 en 199 punten en 2e en 1e prijs. Teller staat op L2+6! Hoop eind van het jaar M1 te zijn