[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:44

Ja, deze maat is goed.
horseware valt altijd wat ruim.
mijn paard heeft ook altijd 2.15 maar die v amigo 7.0 zijn wel iets te groot en heb ik daardoor bij hals zelf extra stuk op moeten zetten om hoger te sluiten op de borst.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:09

@ Priscilla: deze maat is goed. Een van mijn voorgangers had het goed: de naad van de deken moet ongeveer op de staartimplant liggen. De 7,0 wordt dan echt te groot.

Priscilla_90

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:10

Dankjewel dus deze deken (=6'9) Is niet te groot ? (aangezien bij de kont vrij lang is )

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:12

Ik kom ook weer eens binnenvallen. Heb ruim zes weken terug te lezen, dat word me te gortig ;) Heb computer weinig aan ivm met drukte, rijden en jonge hond.

Afgelopen twee wedstrijden wat tegenvallende punten gehad (177, 179 en 179). Beetje zure punten die 179... Gelukkig had ik de afgelopen 3 proeven wel winst (193, 187 eb 183 twee keer derde en keer vierde) Dat leek er al weer meer op.

Teller staat nu op 18, maar nog niet klaar voor het Z. Travers moet beter en de appuyementen ook. Dus nog lekker een doorsturen in M2.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:13

Priscilla_90 schreef:
Dankjewel dus deze deken (=6'9) Is niet te groot ? (aangezien bij de kont vrij lang is )

Hij zou nog een halve maat kleiner kunnen (200 cm) maar die heeft Horseware niet. Dan kom je in de 6,6 = 198 cm. Die heeft mijn Fries ook op. Of idd de 6,9, maar dan als regendeken, waar de staldekens onder gaan. Iets te groot is niet erg, maar als ze erg ver over de kont hangen, poepen ze er tegenaan. Wordt erg vies.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:34

Ik vind het best lang eerlijk gezegd! Zou een maatje kleiner ook even passen.. als je die mogelijkheid hebt.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:35

Tamaramt jammer van de spanning..

Balen Kabayo maar toch een wp

Gefeliciteerd Priscilla
Volgens mij kan ze de 7.0 wel hebben
De laatste amigo lijkt wel mooi te zitten

Wij zijn afgelopen weekend ook weer op concours geweest .Was eigenlijk heel tevreden, 1e proef klein foutje in de middendraf, verder fijn. daar 179 wat behoorlijk tegenviel, maar wel vaker gehad bij die jury, dus niet geheel onverwacht. 2e proef net ietsje scherper maar wel een dikke fout op het binnekomen, ze ging achterwaarts ipv voorwaarts, en daardoor de 2 onderdelen erna ook erg rommelig, verder wel fijn. daar 191 en een 6e prijs.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:18

Vandaag naar Vinkega geweest. 185 en 10 punten lager 175.2de ging ook minder.. maar heb zo heerlijk gereden! 1ste en 2de geworden :D
van de 6 M2 proefjes nu 4 gewonnen :)

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:46

Iedereen weer lekker op wedstrijd geweest.

Ik ben twee weken geleden ook geweest, iets te lang losgereden en dan wordt ze moe en drammerig. Was best moeilijk rijden, eerste keer nieuwe proeven (niet geoefend, stom!) toch nog winst met 180 en 178. Proef van 178 had ik tegen verlies verwacht, dus best soepel gepunt nog.

Dit weekend gaan we er weer voor! :) Nu gaat travers al wat beter, mede doordat ik nu af en toe de sportmasseuse langs laat komen, nou dat kan ik iedereen aanraden! Paard wordt er echt fijner van, terwijl ik er eerst helemaal niet in geloofde en erg sceptisch was.

Priscilla: Ik heb liever een wat te grote deken als te klein hoor. Mijn paard was zo bijgekomen in bespiering dat ze een dekenmaat groter moest hebben. :+

Melissa_93: Gek dat er ooit zoveel verschil in kan zitten he? Ik heb ooit ook zo 2 proeven gehad met 30 punten verschil :+)

Kabayo: Aah wat heerlijk! Goed op weg dus :D!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:06

Gefeliciteerd Kabayo!

Amaranth toch mooi een wp meegepakt. Hoe is het dit weekend gegaan?
Ja soms erg vreemd, heb op een regiokampioenschap ook een keer zo groot verschil gehad, en dat dus bij precies dezelfde proef, ene jury 184 en de andere 206.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:13

Vandaag laatste twee puntjes gereden *\o/*
Ging super goed!!
Ga ook gelijk over naar het Z1. Houden nu even rust tot 1 jan.

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:26

Goed gereden hoor iedereen!! Ik ook weer 2 punten erbij. Wil nu eens oefendressuur rijden want hij blijft te veel terug in de proef waardoor we minimaal 15 punten per proef mislopen.
Vervelend he dat jury verschil. Ik heb het gelukkig zelf nog nooit gehad maar afgelopen selectiewedstrijd scheelde het bij een vriendin ook 32 punten.... Van de ene een 3 voor het halthouden en de andere 8, echt belachelijk hoor!

Ik zou ook eerder een te grote deken kopen als een te kleine.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:51

goed bezig allemaal :)

Ik heb dit weekend geen wedstrijd gehad. Ff heerlijk relaxweekend gehad.
Ik heb gisteren eerst geshopt bij epplejeck en voor mij zelf nieuwe jas en vest gekocht en liksteen voor paard en daarna een flinke buitenrit van bijna 2 uur gemaakt en al bijna in donker thuis.. oeps..
Vandaag dus wat korter rit maar nog dik uur weggeweest.
ff flink door gereden beide ritjes want mijn paard was uberfris dus ik had er genoeg aan te houden.
En vanochtend pas thuis van party dus was goed gaar en ik ben nu dus echt brak.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:32

Super Askim.

Lara ook lekker gereden.

Tamaramt heerlijk naar buiten geweest. Het was daar ook wel erg lekker weer voor

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:54

Hello!
Het is al een tijdje stil hier. Ik was al een tijdje een stiekeme meelezen van jullie tips maar nu wil ik me officieel melden.
Mijn debuut staat voor februari. We hebben nog even tijd. Eerst wil ik de kring rijden in het M1. Daarna gaan we over.

Zelf loop ik tegen een bepaald punt aan. Misschien dat jullie tips hebben. Als ik veel traver en keertwendingen heb geoefend is mijn hulp naar de galop niet meer scherp. Eigenlijk geef ik de zelfde hulp voor galop, keertwending en traver. Ik leg dan mij buitenbeen naar achter.

Hoe doen jullie dat?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:29

Travers is bij ons ook nog wel een dingetje. Maar wat ik nu doe is net de buitenteugel er wat meer aan in de travers. Als ik te veel buiging heb springt hij aan in galop ipv travers.

Ik heb vandaag weer wedstrijd gehad. Wel fijn gereden, geen echte fouten maar misschien net iets te laks gereden. Heb ik bij dezelfde proef (2 jury's) 206 en 173, schiet mij maar lek! Wat moet je daar nou mee? Ik hou maar gewoon vast aan het fijne gevoel!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:46

mereltjuhxxx schreef:
Travers is bij ons ook nog wel een dingetje. Maar wat ik nu doe is net de buitenteugel er wat meer aan in de travers. Als ik te veel buiging heb springt hij aan in galop ipv travers.

Ik heb vandaag weer wedstrijd gehad. Wel fijn gereden, geen echte fouten maar misschien net iets te laks gereden. Heb ik bij dezelfde proef (2 jury's) 206 en 173, schiet mij maar lek! Wat moet je daar nou mee? Ik hou maar gewoon vast aan het fijne gevoel!

Vervelend jurysport... iig gefeliciteerd met jd wp!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:53

cindy1000 schreef:
mereltjuhxxx schreef:

Vervelend jurysport... iig gefeliciteerd met jd wp!

Dank je! Ben blij met hoe ik gereden heb en punten zijn voor mij minder belangrijk. Vond het alleen wel verwonderlijk.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:12

Travers is hier ook nog een knelpunt, al ligt dat voor het grootste deel aan mij :P

Wat een verschil merel. Moet eigenlijk niet kunnen.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:44

Ik heb vandaag weer 3 winstpunten en een mooie eerste en 2de plaats gescoord :). Nu 8wp in 4 wedstrijden :).

Travers gaat hier langzaam beter. Mijn zadel lag niet lekker meer (begon te schuiven), nu heb ik een tijdelijk leenzadel en nu merk ik zoveel verschil :)!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:38

Top Amaranth! Dat gaat mooi hard zo met de punten. Is jouw de overstap M1 naar M2 meegevallen?

Ik start zaterdag weer, 16.45 uur mogen we. Kleine maar hele pittige groep.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:29

@amaranth: goed bezig, gefeliciteerd! :)

Ik had afgelopen Zondag ook wedstrijd. Ze was met losrijden gruwelijk heet en sensibel en rillerig dus stappen ging gewoon amper.
Veel gedraafd en gegaloppeerd(een uur) toen de 1e ring in, beide kw verpest en een wegspringmoment+wissel in de middengalop en wat slordigheden: 182 punten

In de 2e ring was een ander verhaal. Ik kwam binnen en lag er meteen bijna naast. Er lag een klein nat plasje langs de ring en daar flipte ze totaal op. Ik kon haar gelukkig omtrekken en blijven zitten maar het school niet veel. Meteen daarna moest ik de proef starten. Veel spanning en ze was erg heet en loperig waardoor de oefeningen gewoon allemaal net niet goed genoeg gingen.
177 punten

Beide punten kwamen precies overeen met mijn gevoel. Geen dramapunten maar ook zeker niet goed genoeg. Volgende keer weer beter :)

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:07

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!
Tamaramt: netjes toch, weer een winstpunt erbij! Jammer van de spanning maar ondanks je beschrijving vind ik jouw punten nog niet tegenvallen!
Hier wordt de mijne ook een beetje jolig door de kou, afgelopen dinsdag is zijn lip gehecht want daar had hij een diepe wond in zitten.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:30

ondanks de spanning toch nette punten tamaramt

Vanavond best fijne clubles gehad, klein beetje fris maar dat mag wel :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:25

Nette punten toch tamaramt! En melissa fijn dat je lekker gereden hebt op de club.

Ik je van vandaag weer wedstrijd. 1e proef liep hij super fijn, schrikmomentje in galop met verder super. Was ik daar 7e met 362 (2 jurys), dus dat viel me wel tegen. 2e proef was ook fijn maar net wat minder fijn opgericht gereden. Daar een 3e prijs met 186. Ik ben in ieder geval tevreden met Hoe hij liep!