[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:10

Jeetje Liset, wat een m2debuut zeg! Mooie punten hoor! Eind van het jaar kun je Z1 gaan starten als je zo door gaat.

TessJazz

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:55

Vandaag heb ik nog maar een keertje spring concour gedaan :D
Ging super goed!
en voor de algemene indruk hadden we ook een 8.5 :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:11

Goedzo Tess

Vanmorgen de fotomeeting gehad, was erg leuk :) Don kon alleen niet zo goed stilstaan, is ze al nooit een ster in en heel veel last van dazen. Ben heel benieuwd naar de foto's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:15

Goed gedaan Tess!.

Jammer van de foto's. Tis ook zo'n warm weer ineens

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:35

ik ben ook beniewd naar je foto's!:)
ik ben ook nog steeds benieuwd naar de rest van de mijne hihi

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:50

Super Tess!

Haha zag al een gekke don voorbij komen op facebook, ben benieuwd naar de rest ;)

Bedankt allemaal! Vind het zelf ook heel erg gaaf, had echt niet verwacht dat mn debuut zo goed zou gaan :o
Morgenvroeg mogen we weer.
Vandaag liep ze erg fijn en alle spiertjes weer los gemaakt met rek en strek oefeningen :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:19

haha jaa clown is t af en toe :P
Succes morgen :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:02

Melissa; Heb Rossum, Bentelo, Lattrop, Lonneker, Haaksbergen opgegeven tot nu toe haha.

Jammer van alle concoursen die waren afgelast!

Succes iedereen die morgen nog gaat!

Ultimo; Toch een net debuut!

josje; Oooh wat een super M2 debuut zeg :D! Gefeliciteerd, hoop dat ik in de 2e/3ex M2 ook winstpunt(jes) kan halen :).

vonneke; Gefeliciteerd toch weer goed gedaan :D!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:02

Caro_MarjaH schreef:
Vanmiddag in de warmte mocht ik dus starten. Helaas hadden ze het parkeerterrein ivm de nattigheid verplaatst naar een mega-eind weg van het dressuurterrein. Dus eerst op pad om aan te gaan melden, daarna opgesplitst zodat manlief kon kijken hoe ver ze waren in mijn baan en ik alvast terug kon gaan lopen om proppen te draaien. Op dit concours wordt niet met een eigen starttijd gewerkt, je moet gewoon maar op tijd aanwezig zijn! Ik moest als 20e starten, maar tussen 14 en 15 zat een kwartier pauze. De 15e moest om 15.00 weer beginnen. Ik moest dan ongeveer tegen kwart voor 4. Om 15.15 zat ik op mijn paard en begonnen we aan de reis naar het dressuurterrein (ongeveer 5-7 min stappen), dus het instappen had ik wel al gehad. Kom ik het losrijterrein op, hoor ik meteen mijn naam al door de luidsprekers. Kon ik meteen het voorterrein al op. Dus niks geen losrijden maar meteen aan de bak. Pfff, nou daar waren zowel paard als ik een beetje door overdonderd dus de eerste proef ging waardeloos. Tweede proef gelukkig een stuk beter maar of het genoeg voor winst was wist ik niet.
Vanwege de warmte en omdat ik daar maandag ook weer start zijn we naar huis gegaan. Mijn instructrice was er ook en appte een tijdje later mijn punten door. 1e proef heel terecht 171. Tweede proef toch nog winst gereden met 181 punten.
Maandag begint de Z en M om 8.30 en ben ik als 4e aan de beurt. Dan zorg ik dat ik 8.30 op het losrijterrein ben, dan kan me dit hopelijk niet nog een keer gebeuren.

Balen zeg! Altijd lekker die organisaties die niet goed organiseren... _-:( Maar ondanks dat heb je toch nog een mooi winstpuntje gereden! Gefeliciteerd

melissa_93 schreef:
Goedzo Tess

Vanmorgen de fotomeeting gehad, was erg leuk :) Don kon alleen niet zo goed stilstaan, is ze al nooit een ster in en heel veel last van dazen. Ben heel benieuwd naar de foto's :)

Ben ook benieuwd naar de foto's *D

josje4 schreef:
Ik heb vanmiddag mijn M2 debuut gehad.
Erg spannend! Het was ook bloedje heet dus dat merkte ik ook wel aan mn paard.
1e proef had ik wel een fijn gevoel over de proef.
2e proef travers helemaal verputst, een 3 en een 4 :P
Tot nu toe alleen nog maar in de bak geoefend en nu moest het opeens zonder aanleuning van het hek :+
In de proef ook nog een keer verkeerd gereden waardoor ik 7 -2 had op dat onderdeel.
1e proef 194 punten en een 4e prijs van de 28.
Had geloof ik als enige van de M2 prijs (M1 en M2 werden samen gereden).
2e proef 185 maar door die -2 183.
HEEL ERG BLIJ MET MIJN M2 DEBUUT :):) :):) :):)
Had dit nooit verwacht en ook niet op winstpunten gehoopt!!
Protocol van de 1e proef:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0f33ffc43e

Wat een superdebuut zeg! Gefeliciteerd *D

vonneke schreef:
Proficiat met de behaalde punten en jammer van de onhandigheden... Nieuwe ronde nieuwe kansen!!

Ik vanmiddag weg geweest... Warm. Pfffff ging kapot.

Eerste proef best aardig gereden maar net wat mat. (gho wat gek met dit weer) 185 punten. Met Oa een dikke 3

Tweede proef ging hij stuk fijner.
Enkel twee verpeste onderdelen.
De losrijdring werd gescheiden van mijn ring door een planken afrastering. Daar stond een pionnetje bij B. Vos was er niks bang van. Maar paard wat aan het losrijden was wel en amazone werkte dat even af toen ik daar net moest zijn... Kwam de volle middengalop uit en vos schrok zich een ongeluk van haar en sprong opzij. Toen de linksomkeert meteen er achteraan en toen schrok hij weer van haar bij de B... 2x een 4. Erg jammer en helemaal niet nodig!

Maar hield er nog 190 over!

Twee keer net een prijs.

Nu nog wat netter leren afwerken. Zit nog een beetje teveel in de L2 flow.
Voor M arbeidsdraf is niet hetzelfde als tussen B en M.... Hihi

Netjes hoor! Gefeliciteerd :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:06

Mijn wedstrijd gister ging opzich wel. Hele fijne stukken maar ook stukken waarin ze tegen de hand kwam of niet oplette... Mijn gevoel na de proeven was niet erg fijn, had niet op een winstpunt gerekend, laten we het zo zeggen hahah. Maar ik was toch 2x eerste geworden, dus ik heb geen idee hoe de rest had gereden, maar blijkbaar nog erger hahaha. Eerste proef was ook heel streng gejureerd, een eerste plaats met 178 punten en tweede proef dus ook een eerste plaats met 188 punten *\o/*
Maar sharon liep nog lang niet zo fijn als ze kan... Ze pakt links vast (ik ben links ook sterker, dus dat is deels mijn schuld) en komt veel meer tegen de hand dan vroeger. Dus vrijdag komt de osteopaat haar nakijken en dan hoop ik dat het rijden na de behandeling weer beter gaat :)
Ik ga in ieder geval zo lekker met haar en een vriendin met haar paard het bos in :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:49

Tweede dag van het pinksterconcours voor mij weer achter de rug. Voor mijn gevoel 2 echt super goede proeven laten zien, alles ging lekker, goed gevoel erover. Zo'n gevoel dat je denkt: 2 wp in de pocket! En dan heb je weer de pech dat er hele strenge jury's zitten. Dus net geen winst helaas. Voor mij reed een amazone die ook subtop rijdt, met een prachtig paard met supermooie gangen. Die had ik echt op minstens 2 wp per proef ingeschat. Nee hoor, die had slechts 181 en 187.
Helaas pindakaas, gevoel was gelukkig goed en dat moet in mijn hoofd blijven zitten. Zaterdag nieuwe ronde, nieuwe kansen.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:59

EGOPOST:

ZO NET EERSTE GEWORDEN MET 189 VAN DE 14 *\%/* *\%/* *\%/*
Vanavond volgen de foto's en reageer ik op de rest :P
Moet zo schrijven bij de L2

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:39

josje4 schreef:
EGOPOST:

ZO NET EERSTE GEWORDEN MET 189 VAN DE 14 *\%/* *\%/* *\%/*
Vanavond volgen de foto's en reageer ik op de rest :P
Moet zo schrijven bij de L2

Super Liset. Jammer van de andere proef, dat waren een stuk minder punten ;-)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:04

Gwenn mooie planning! Lattrop start ik ook. En haaksbergen is dat avondconcours bij onze vereniging? Die start ik de dinsdag

Joelle gefeliciteerd!

Caro balen van de tegenvallende punten. Maar wel fijn dat je voor het gevoel zo lekker hebt gereden

Liset super gereden! Hadj e vandaag 1 proef gestart?

Zat vanmorgen al voor 9.00 uur op don, en nog was het hartstikke warm. Ze liep wel aardig fijn.

Heb de eerste fotos van de fotomeeting binnen. Ben er erg blij mee :D Zal er hier een aantal plaatsten. Op fb staan er nog een aantal meer. En er komen er nog meer :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:04

Gwenn mooie planning! Lattrop start ik ook. En haaksbergen is dat avondconcours bij onze vereniging? Die start ik de dinsdag

Joelle gefeliciteerd!

Caro balen van de tegenvallende punten. Maar wel fijn dat je voor het gevoel zo lekker hebt gereden

Liset super gereden! Hadj e vandaag 1 proef gestart?

Zat vanmorgen al voor 9.00 uur op don, en nog was het hartstikke warm. Ze liep wel aardig fijn.

Heb de eerste fotos van de fotomeeting binnen. Ben er erg blij mee :D Zal er hier een aantal plaatsten. Op fb staan er nog een aantal meer. En er komen er nog meer :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:08

Mooie foto's Melissa!

Iedereen gefeliciteerd met de gereden punten!

Caro jammer van je punten. Wel fijn dat je voor je gevoel lekker hebt kunnen rijden!

Josje wat een super debuut!

Nog een weekje en dan gaan we op instructieweek! Vanavond lekker lessen en morgen gaat Gijs voor controle naar de Osteo. Dus we kunnen volop trainen volgende week!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:21

LoveMickey; Gefeliciteerd! Goed gedaan.

Caro_MarjaH; Jammer is dat altijd he als de punten tegen vallen bij je gevoel! Maar gevoel is natuurlijk het belangrijkst idd! Op naar zaterdag.

josje; jeeeeeetje haha! Gefeliciteerd!!!!

Melissa; Ja bij jullie :D ik start maandag en dinsdag haha. Super knappe Don!

Zal van de week ook een aantal foto's plaatsen van de fotomeeting :)

Het word nu iets koeler dus ff eten en dan gaan rijden, vanmiddag midden in de stortbui de paarden binnen gehaald in me korte broekie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:10

Proficiat allen!!!

Ik heb vlug om 1400 gereden. Heel. Relaxed aan lange teugel hihi. Om 1300 hier flinke regen dus wel wat koeler.

Wilde eigenlijk longeren maar de weg naar de longeercirkel was overstroomd...

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:41

Leuk Gwenn!
Haha arme jij. Hier waren ze net op tijd binnen.
Jaa ook jij foto's showen :D

Vonneke een relaxt rondje rijden is ook wel eens lekker!

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:57

Een tijd geleden had ik mijzelf hier al gemeld, maar door drukte niet meer gereageerd. En aangezien ik afgelopen zaterdag mijn M1 debuut gehad heb, wil ik vragen of ik toch nog mee mag kletsen?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:58

Had twee proeven gereden.
Tweede proef dacht ik tussen de 175-185 maat werd 169 waar ik nog vierde mee stond van de 14 :P nog wel na de proef fijne tips gekregen van de jury dus weet waar ik aan moet werken voor de volgende keer :)

Oe mooi mooi melissa!

Vanmiddag tijdens het jureren hoorden we het ook rommelen in de verte maar gelukkig bleef het bij ons droog

Leuk zo'n instructie week.
Waar ga je heen?

Ook nog een topic gemaakt omdat ik zo trots op mn paardje ben:
[RIJ-ITP] Goed begin van het outdoorseizoen! (M1/M2)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:52

Caro, toch een winstpunt gereden zaterdag, jammer van de maandag. Balen dat je gevoel dan eindelijk goed is, om vervolgens vreselijke punten terug te krijgen.

Liset, onwijs goed van je debuut. De jury op je coupon is wel bekend hier in de buurt.

Vonneke, wat jammer van de fouten, maar toch heb je nog super punten weten te rijden.

Tess, weer goede punten bij het springen.

Melissa, ook fijn gereden en een leuke fotoshoot gehad. Je paard is wel een clown soms ofniet?

Gwen ook weer veel concoursen opgegeven.

Lovemickey ook een winstpunt erbij. Top!

Coquette ook fijn gereden en snel op kamp!

Ik heb vanavond heerlijk gereden, hij wordt steeds alerter. Ook wordt hij steeds vlugger en gaat meer bergop. Dit moet ik vasthouden en dan komt het op concours ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:14

Fijn Lianne!

Vandaag werd er bij ons binnen de kring selectie gereden. Ik stiekem blij dat ik niet meereed.
Tweede proef zo extreem hoog gepunt Pfffff

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:46

Haha ik heb vanavond maar gereden :=

josje; echt super goed!

Lianne; komt vast goed! Oefening baart kunst zeggen we dan :D!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:24