[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:53

Zo ik meld me ook weer even na een paar weekjes stilte van mijn kant.
Zal proberen zo goed mogelijk te reageren op iedereen haha!

Super leuk Setteli dat je merrie weer drachtig is! Altijd zo spannend wat eruit komt! Ik weet niet of dit al wel eens is gevraagd hoor, maar is er een reden dat je haar alleen met pony's dekt?
Super dat je weer op phoebe hebt gezeten! Hopelijk is 12 juni haalbaar.

Welkom Lovemario! Ik denk persoonlijk dat de perfecte L proef vooral gewoon alle oefeningen correct uitvoeren is, met een paard wat constant loopt. enorm veel spektakel oid is naar mijn mening nog niet nodig. Gefeliciteerd met de eerste winstpunten!

Heerlijk zo op de grote wei Anne! Ze hebben echt de ruimte bij jullie.

Hoe was de bijrijder marjolein?

Wauw gefeliciteerd Sanne! Wat een monsterpunten zeg! Dat L2 wordt een makkie. Fijne foto ook van Frou, echt een knap paard.

Vind het een erg fijn beeld Merel! Zit een erg goede draf op je paard vind ik en je laat een heel mooi constant en ontspannen beeld zien. Vind het er af en toe nog wel wat 'zwaar' uitzien aan de voorkant. hoe ervaar jij dat? niet als kritiekpuntje ofzo hoor, maar het algehele beeld vind ik erg goed dus dan is dit net een puntje wat er nog uitspringt.

Welkom Maaike! Gefeliciteerd met je eerste winstpunten. Werkpuntjes blijf je helaas altijd houden haha.

Heel dapper Iris, dat je mee hebt gedaan met bestgaande rijpony om je faalangst te overwinnen! gefeliciteerd met de prijzen en winstpunten.

Welkom Joosiien! Ik vind doorzitten ook fijner, omdat ik mijn paard dan beter bij elkaar kan houden. Vind de proeven wel fijn eigenlijk, lekker verfrissend. Maar moet de lijntjes wel echt van te voren oefenen. Balen dat je moest afmelden, heb je gisteren wel kunnen starten?

Erg balen Snollygoster, maar kan gebeuren, helemaal op zo'n eerste buitenwedstrijd.

zo ik ben weer bij :D
Reden dat ik even afwezig was, was dat het nog steeds helemaal niet lekker ging. voor dat ik even een stapje terug uit het topic deed ging het ook al niet fijn, toen ging ik haar een weekje vakantie geven. Dat had helaas niks uitgehaald, ze wou nog steeds gewoon echt niet lopen, kop ik de lucht, terughoudend. gewoon echt niet meer wat ik van Mourie was gewend. Vertrouwde het dan eigenlijk ook niet dus gelijk de fysio maar gebeld.
Die heeft haar behandeld, bleek dat ze flink vast zat aan de rechterkant, ze dacht dat ze flink vast had gelegen oid op stal. Dus goed losgewerkt. paar dagen volledige rust, toen een week longeren en sinds vrijdag mocht ik er weer op.
nu 2x opgezeten en ik heb mijn paard weer terug *\o/* uiteraard nog niet compleet op niveau, maar ze heeft er weer zin in, ik kan er weer aan rijden, zo verbeteren we binnen het half uurtje rijden gewoon steeds alweer.
Superblij dus! 11 juni heb ik ook een thuiswedstrijd, kijken of ik daaraan mee kan doen of dat dat toch nog te snel komt. ze heeft in totaal toch wel zo'n 3 weken niet echt gewerkt..

Ondertussen heeft Libby nog steeds geen veulen :+ Die pony klapt al een maand bijna uit elkaar maar het wil maar niet haha. Ze begint nu een heeeel klein beetje te vullen in de uier, ben benieuwd of het binnenkort eens wil komen haha!

Setteli

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:22

Oh wat fijn Mara, dat ze zich weer laat rijden. Phoebe is na de fysio ook altijd eer een stuk losser. Binnenkort moet ze weer een keer.

Dat ik Jazzy door pony's laat dekken heeft meerdere redenen. Dekgeld is een stuk lager, er lopen al veel afstammelingen rond met combinatie Jazz, dit is weer eens wat anders. Bevalling wat makkelijker ivm toch iets kleinere veulens. En ik moet zeggen dat ik toch wel knappe veulens heb gekregen hihihi.

Wanneer was Libby uitgeteld? Altijd balen dat wachten. Kan straks zo ineens snel gaan!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:56

Setteli schreef:
ziet er goed uit Safrou!
Doe je nog bij ons mee in Goor?

Nee helaas, druk aan de studie -O-
Almelo waarschijnlijk pas weer

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:02

Lees stiekem op m'n vakantie wat bij
Ik heb een top bijrijder heel blij mee. Ze is ed aan het klaar maken voor de M1.
De jongere meid die ed ook heeft geprobeerd is ook een leuke meid maar dat klinkt niet met ed dus die rijd af en toe onze florencio

Verder zal ik later meer op de anderen reageren zit nu in Oostenrijk

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:50

Hallo allemaal!

Mag ik hier ook mee kletsen? Mijn L1 debuut staat ook gepland :D

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:17

Hoi!
Ik zou het ook leuk vinden om hier mee te kletsen! Ben inmiddels 2x L1 gestart en nu 4 wpen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:12

Snap je reden Setteli! Vind sommige pony's ook meer aanspreken dan paarden zelfs. En als je zelf qua lengte ook geen paard nodig hebt is het ideaal.
Libby stond gewoon bij de hengst in de wei, dus heb geen exacte datum. Maar aan de hand van wanneer ze vorig jaar haar veulen had gehad, zou het veulen dit jaar rond mei moeten komen. Dat loopt naar waarschijnlijkheid wel een beetje uit :+

Super Marjolein, dat je zo'n fijne bijrijder hebt, en je paard er dus ook echt wat aan heeft! win win situatie eigenlijk dan.

Welkom Tsplendid en Lies09! Wat voor paarden hebben jullie?

Mourie liep gisteren weer prima! Is nog wat uit elkaar en niet zo constant na die paar weken aanmodderen, maar ben trots op haar! en denk misschien dat die wedstrijd 11 juni wel gaat lukken.
Vandaag heeft ze een vrij dagje.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:15

Ja inderdaad win win ook heel blij mee.
Super dat mourie weer fijn gaat

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:18

ik ga 24 juni mijn eerste wedstrijdje starten, ik moet helaas meteen L1 omdat ik eerder met een pony en 1x met een paard Z1 geweest ben.

de wedstrijd is op het thuis terrein en ik dacht ik doe gewoon mee, dagpas aangevraagd en los! ik zie wel. eerlijk gezegd is mijn prioriteit om mijn giga paard tussen de bordjes te houden als we in galop zijn gekomen.
galop aanspringen gaat nogal eens wat heftig.

het is voor mij ontzettend lang geleden, heb er wel zin in. hopelijk gaat het braaf >.<
jury zal wel denken , 18 jarig paard in de ring die nog niet eens fatsoenlijk aan kan springen, maar he. we doen het voor de lol.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:52

Gezellig! Foto's staan wel in mijn profiel :) Heb een 5 jarige Sandreo die nu ongeveer 8 maanden zadelmak is, ze moet nog heeeeel veel leren en sterker worden maar het is ook een paard wat km's moet maken dus dat gaan we maar vast doen. Moederskant is Jazz en die komt af en toe wel naar boven :+ . 14 juli staat ons debuut gepland. Zelf met 3 paarden Z1 gereden dus mag helaas geen B meer starten.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:24

Succes Moonprayer!

@ Tsplendid, mijn merrie heeft van moederskant ook Jazz, maar gelukkig heeft het karakter van paps Power and Paint toch de overhand.

A.s. zondag ga ik weer voor het eerst starten na de beenwond van Phoebe. Het ziet er super uit, echt heel blij mee. Ben nu net 2 weken weer aan het rijden, dus ik verwacht er nog niet veel van. Maar ze liep gisteren heel erg fijn, dus een wp moet er wel in zitten. En zo niet, dan niet, maakt niets uit. Het is onze eigen wedstrijd, dus vind ik wel leuk om te starten

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:45

hoe zit het met het doorzitten/lichtrijden beleid?

ik kan nog niet mooi stil doorzitten op mijn paard, gebrek aan buik en rugspieren van mijn kant uit ben ik bang, na een kindje te hebben gehad nooit meer zo fanatiek gereden, nu pak ik het weer wat op.

ik heb gisteren een proefje geoefend en het ging zo slecht nog niet, aangaloperen wel, maar dat kon ze een half jaar geleden uberhaupt helemaal niet haha. wijken ging iets minder naar linkerkant toe.

maar ze bleef mooi aan mijn hulpen nageeflijk en stil in de aanleuning.
mits ik blijf lichtrijden, ook tijdens het wijken en aangalopeeren. mogen die dingen ook?
of moet je dan wel doorzitten?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:58

spannend moonprayer, zo de eerste keer weer. je mag inderdaad ook gewoon bij overgangen en wijken blijven lichtrijden. echt alles is je eigen keuze. dus als dat beter gaat zou ik het gewoon doen!

Leuk paard Tsplendid. km maken is inderdaad zo slecht nog niet. Gewoon lekker voor de ervaring gaan.

Leuk dat je iig mee kan doen Setteli, hier hetzelfde, starten na pas 2 weken rijden op ondze eigen rijverening. Lekker zonder verwachtingen gaan, kan het alleen maar meevallen.

Mourie was begin van de week een beetje lastig. heet, niet bij de les en ze maakte zichzelf heel sterk en strak. Gisteren op haar vrije dag haar toch even 10 minuten gelongeerd met een slofje eraan heel losjes. Om te kijken of ze wat fijner wou worden. Net weer gereden en na een strak begin hebben we heel fijn kunnen afsluiten!

Alleen wat bij ons dus echt steeds compleet de mis ingaat is dat in stap binnenkomen. Vind dat toch zo akelig :+ Heb ze liever een versnelling hoger op de A-C lijn, dan hou je ze makkelijker recht

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:31

Ja gisteren met mijn instructrice écht goed aangesprongen zonder uit te breken!
er is hoop. ik heb nog twee weken om het te bevestigen, en dan nog maar voor het aller aller eerst op concours met mijn dame, maar zien of ze dan ook kalm blijft hihi

ik heb er onwijs zin in. ga lekker veel oefenen, heb alleen een dagpas omdat ik geen trailer heb, en dus niet ver weg kan, deze keer was het om de hoek.
ben bang dat het dan wel weer enorm gaat jeuken en ik gewoon weer meer op concours wil

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:05

Hallo!
Ook in dit topic wil ik mij graag melden, heb me ook in het B debuut topic gemeld, aangezien ik nu 3 wedstrijden in de B heb gestart maar het L1 debuut staat al gepland! 2 juli gaan wij L1 starten als wij volgende week onze laatste punt in de B rijden.

Bylottie
10 jaar
Merrie
B+9
Nooit gestart geweest

Met mijn eigen vos was ik M1 startgerechtigd maar zij is helaas geblesseerd.

Afbeelding

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:02

Had vandaag mijn derde wedstrijd L1. De eerste proef was nogal matig en het ging allemaal moeizaam, maar de tweede proef was meer rennen en schrikken dan daadwerkelijk rijden :')
En dan rij je ook nog eens de verkeerde kant op |o
Punten waren dan ook terecht; 176,5 en 170,5

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:45

Ik had vandaag onze eigen wedstrijd. Ik ben ontzettend druk geweest met de organisatie, dus van de week helemaal geen tijd gehad om te rijden. Dinsdagavond had ik er voor het laatst opgezeten en toen liep ze wel heel erg fijn. Allen schoot het me gisteravond in de rug. Ik kon me niet goed bewegen. Toch maar voetjes gewassen en ingevlochten, wilde zo graag starten. Toen ik naar huis wilde gaan kon ik bijna niet meer naar de auto lopen, zo'n pijn had ik. Thuis een warm bad en een pijnstiller en er maar het beste van gehoopt. Vanmorgen werd ik wakker en dacht dat het over was, maar helaas nog steeds veel pijn. Nog maar 2 pijnstillers ingenomen en paard opgehaald. Toen kwam ik erachter dat ik m'n witte dekje was vergeten, m'n paspoort, proevenboekje, pff. Ik had gelukkig nog een schoon dekje op stal liggen, wel een blauwe maar vooruit, hahaha.

Toen ik op de wedstrijd kwam, was m'n rugpijn al zo goed als weg en heb ik redelijke proeven kunnen rijden. Kleine slordigheids dingetjes, maar jury vond het een goede proef in de basis en heel constant. Tweede proef was slordiger en rij ik ook nog eens de verkeerde kant op, tjongejonge. Bij dat onderdeel E afwenden en X-A-X grote volte halsstrekken. Halsstrekken ging super, alleen ik reed een volte bij X-C-X. Dat doe ik dus ook niet meer fout. Had hier terecht 173 punten. Maar in de eerste proef had ik 192 en was ik 1e!! Blij blij, met zo weinig training. Phoebe is een topper! Echt een fijn dier. Had nog niet voor meer wedstrijden opgegeven, maar ga gelijk weer even kijken.

Leuk paard Sunshine!

Ook ik was dus verkeerd gereden xemmafalcon. Waar was jij verkeerd gegaan?

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:03

Ik reed hem precies daarna verkeerd Setteli . Bij X-B rechtuit, B rechterhand. Was zo druk bezig met het feit dat ik de teugels op maat moest maken (lezer was dat vergeten te lezen) dat ik naar links ging.

Wel fijn dat je ondanks alles van je rugpijn af was en fijn hebt gereden!

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:54

Hoihoi! Stiekem mag ik me nog helemaal niet melden := Ik ben nu net 4 wedstrijdjes geleden gestart in de B, maar ik hoef intussen nog maar 4 puntjes en dan mag ik alweer over! Hopelijk eind juli al. Ik kan niet wachten tot ik L1 mag starten met m'n paardje.. De proeven liggen haar veel beter, omdat ze met doorzitten veel fijner nageeflijk te rijden is. Bovendien wordt ze door de extra oefeningen ook nét ff wat meer gestimuleerd.

Zo kan ik de komende weekjes het forum even in de gaten houden, misschien komen er nog interessante en handige tips voorbij :+

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:14

M9ara; bedankt! Ja klopt in stap binnenkomen is toch zo'n apart iets :+

Moonprayer; spannend! Wanneer ga je?

Sunshinee; knap paard heb je!

Xemmafalcon; jammer zeg..

Setteli; super van je eerste proef! En toch knap als je zelf ergens last van hebt is het niet makkelijk om fijn te rijden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:27

even blij wezen: Net bericht gehad dat mijn dochter is geslaagd voor haar examen!! *\o/*

Tjonge wat een zenuwslopende dag!

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:52

Gefeliciteeerd!!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:16

Gefeliciteerd!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:59

thanks!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:45

@Tsplendid volgende week! 24 juni
zo spannend, en alle geslaagden en aanhang van geslaagden gefeliciteerd!