Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:08

Enzo_ollie Dankje! Mijn zusje rijd met de beige mrs ros en mijn jasje is van quur!

DemiSisa Hij is zeker veelzijdig. Hij kan zich heel makkelijk omzetten naar de discipline.
Veel succes zaterdag!

Bentuh

Berichten: 3449
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 08:31

Meiden wat een goede resultaten zie ik weer voorbij komen zeg! het is teveel om allemaal los op te reageren!

DemiSisa, wat leuk dat je dit weekend toch nog kan starten!

afgelopen weekend heb ik het trainingsweekend van Jill gereden. Super gaaf en leerzaam! wel een mega grote omschakelen en gaan dit zeker doorpakken. Aan het einde van het weekend nog een proefje gereden. Ze was echt doodop, dit zie je ook echt terug in het filmpje, maar de jury vond ons een hele fijne vriendelijke combinatie en heeft ons toch nog een winstpunt kunnen geven met 181 punten. Kreeg wel het advies om voorlopig nog even door te oefenen en haar meer op achter te krijgen.. Dus dit gaan we ook lekker doen. Ik zou aanstaande zondag en maandag starten, maar deze afgezegd.

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:43

Fijn DemiSisa dat je kan starten!

Deempje wat gaan jullie goed! Hij heeft echt een fantastische draf, lijkt mij verschrikkelijk doorzitten :') _O- Heel knap hoor!

Wij gaan zo nog even lessen, in de regen.. Het weer hier slaat zo hard om. Morgen weer 25mm.. Hoop dat ik überhaupt kan gaan zaterdag. Toevallig straks wel langs een ruitersportzaak geweest die er mee stopte dus nog wat Amiga dekens a 20,- kunnen scoren. Maar de dag toch weer goed _O-

XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 06:10

Bentuh schreef:
Meiden wat een goede resultaten zie ik weer voorbij komen zeg! het is teveel om allemaal los op te reageren!

DemiSisa, wat leuk dat je dit weekend toch nog kan starten!

afgelopen weekend heb ik het trainingsweekend van Jill gereden. Super gaaf en leerzaam! wel een mega grote omschakelen en gaan dit zeker doorpakken. Aan het einde van het weekend nog een proefje gereden. Ze was echt doodop, dit zie je ook echt terug in het filmpje, maar de jury vond ons een hele fijne vriendelijke combinatie en heeft ons toch nog een winstpunt kunnen geven met 181 punten. Kreeg wel het advies om voorlopig nog even door te oefenen en haar meer op achter te krijgen.. Dus dit gaan we ook lekker doen. Ik zou aanstaande zondag en maandag starten, maar deze afgezegd.



Is dat het weekend waar je constant reclame over krijgt? Waar je 1 vaste instructeur of instructrice voor dat weekend hebt? Mijn vorige bijrijdster en ik kijken er ook naar om eens mee te doen. Hoe geeft Jill les? Hoe zij soms vlogs maakt en op andere reageert vind ik haar heel duidelijk en leerzaam over komen. Gemerkt dat ik veel met haar op 1 lijn zit. Haar weekenden zijn helaas wel allemaal vol. Hoe was de rest van de planning zoals bitfitting en de joker? Hoe was de accommodatie?

melis_93
Berichten: 92
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:01

Dee_Es schreef:
Babootje schreef:
4 wp en eerste in het M2 is een mooi resultaat waar je wel mee over kan. Ga je gelijk door naar Z?


Ja, paard is 20 en de afgelopen winters heel ziek geweest dus het is afwachten hoe lang hij het allemaal volhoudt en leuk blijft vinden dus direct door.

MyWishMax schreef:
Wel dee_es!
:wave:

Melissa waar ga je starten?


Ik ga naar Geesteren gld :) Hoop dat het weer meevalt, geloof dat de bodem daar niet heel veel water kan hebben. Tot nu toe nog een lekker zonnetje
Leuk dat jullie doorgaan naar het Z :) Dat gaat vast en zeker goed komen :)
Ga je ook de selecties rijden voor kring twente?

Enzo-Ollie jammer dat de proeven niet helemaal fijn gingen..
Hopelijk knapt het andere paard weer goed op nadat ie op zooltjes komt!

Deempje wat leuk dat jullie het zo kunnen combineren! Gefeliciteerd met je winstpunten

DemiSisa fijn dat jullie er zo op het laatste moment nog tussen kunnen!

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:39

Bentuh schreef:
Meiden wat een goede resultaten zie ik weer voorbij komen zeg! het is teveel om allemaal los op te reageren!

DemiSisa, wat leuk dat je dit weekend toch nog kan starten!

afgelopen weekend heb ik het trainingsweekend van Jill gereden. Super gaaf en leerzaam! wel een mega grote omschakelen en gaan dit zeker doorpakken. Aan het einde van het weekend nog een proefje gereden. Ze was echt doodop, dit zie je ook echt terug in het filmpje, maar de jury vond ons een hele fijne vriendelijke combinatie en heeft ons toch nog een winstpunt kunnen geven met 181 punten. Kreeg wel het advies om voorlopig nog even door te oefenen en haar meer op achter te krijgen.. Dus dit gaan we ook lekker doen. Ik zou aanstaande zondag en maandag starten, maar deze afgezegd.


Ik ben er even tussenuit geweest ivm een verhuizing.. maar lees heel veel goede dingen en resultaten, gefeliciteerd allemaal.

Bentuh, ik heb ook zo’n weekend bij haar gereden .. was heel erg leuk maar het past niet zo goed bij mijn paard helaas… ik koos daarom ook voor de training met de jury, dat was erg leerzaam.

Verder ben ik nu 3 x ZZ-Zwaar gestart (5 proefjes) en hebben we de laatste keer eindelijk winst gereden *\o/* We werden in de eerste proef 3e met 61,9% en de 2e proef 3e met 63,4% en zelfs bijna 1e op 0,2% Ik weet nu hopelijk een beetje hoe ik moet rijden en hopelijk zetten we deze stijgende lijn door.

Bentuh

Berichten: 3449
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:56

XRuby_SymmyX schreef:
Bentuh schreef:
Meiden wat een goede resultaten zie ik weer voorbij komen zeg! het is teveel om allemaal los op te reageren!

DemiSisa, wat leuk dat je dit weekend toch nog kan starten!

afgelopen weekend heb ik het trainingsweekend van Jill gereden. Super gaaf en leerzaam! wel een mega grote omschakelen en gaan dit zeker doorpakken. Aan het einde van het weekend nog een proefje gereden. Ze was echt doodop, dit zie je ook echt terug in het filmpje, maar de jury vond ons een hele fijne vriendelijke combinatie en heeft ons toch nog een winstpunt kunnen geven met 181 punten. Kreeg wel het advies om voorlopig nog even door te oefenen en haar meer op achter te krijgen.. Dus dit gaan we ook lekker doen. Ik zou aanstaande zondag en maandag starten, maar deze afgezegd.



Is dat het weekend waar je constant reclame over krijgt? Waar je 1 vaste instructeur of instructrice voor dat weekend hebt? Mijn vorige bijrijdster en ik kijken er ook naar om eens mee te doen. Hoe geeft Jill les? Hoe zij soms vlogs maakt en op andere reageert vind ik haar heel duidelijk en leerzaam over komen. Gemerkt dat ik veel met haar op 1 lijn zit. Haar weekenden zijn helaas wel allemaal vol. Hoe was de rest van de planning zoals bitfitting en de joker? Hoe was de accommodatie?



oooh dat zou best kunnen, je hebt 2 dagen les van Jill en dan op de laatste dag wordt er een of twee proeven gereden of nog een les van de jury. Je kan ook kiezen voor een proefjes en dan nog tien minuten les.

Jill geeft super gaaf les, maar wees je er bewust van, ze ziet alles! Ze is super gefocust op horizontale balans en daarna pas de verticale balans. Ik was lekker aan het voorrijden en dacht bij mezelf, nou zo loopt fijn.. Lekker voorwaarts naar mijn hand toe, kaak is mooi open. Voor het mooie mag ze nog iets meer op achter, maar daar kunnen we aan werken tijdens deze les. Nou dat heb ik geweten, teugels moesten lang en vanuit daar horizontale balans verkrijgen en dan uiteindelijk verticale balans door verschillende oefeningen. Je voelt je echt even weer helemaal een beginner, zo moest ik ook een heel stuk op het verkeerde been lichtrijden en mijn OGEN DICHT DOEN hahaha. (hierdoor krijg je het gevoel dat je op de andere hand rijdt).

Ik had in het verleden al eens een training bij haar gereden, dus ik wist wat ik een beetje kon verwachten. Toen verliet ik die training met een groot vraagteken. Dit zag je ook terug bij veel meiden tijdens het weekend, en het is lastig daarna vol te houden. Want je moet maar iemand vinden die zo goed als Jill kan lesgeven en haar visie deelt.

proefje rijden had voor mij op het einde ook niet gehoeven, je hebt enkel dagen zonder contact gereden en dan moet je opeens weer in de krul voor een proefje. Ze willen dit ook anders gaan doen met de weekenden van Jill.

Bitfitting vond ik interessant, maar niet mega boeiend. De joker daar in tegen vond ik erg leuk! ik loop sinds kort bij de fysio voor een overbelaste schouder.. Nou die trek ik dus ook leuk op met paardrijden. dit zag je mega terug op de joker.. ook hulp gehad bij mijn tenen neer recht voor uit te hebben. dit lukte op de joker aardig, nu nog tijdens het rijden HAHA. -O-


Afbeelding

Afbeelding
Hier moest ik haar van haar buiten schouder naar haar binnenschouder rijden. Zonder dat haar neusje naar haar buiten voorbeen gaat. (Zoals je ziet lukte dat mij niet nog)

@moniek21 - Wat leuk! waarom vond je het niet bij je paard passen?

Cambionn

Berichten: 904
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:41

Bentuh schreef:
Jill geeft super gaaf les, maar wees je er bewust van, ze ziet alles! Ze is super gefocust op horizontale balans en daarna pas de verticale balans. Ik was lekker aan het voorrijden en dacht bij mezelf, nou zo loopt fijn.. Lekker voorwaarts naar mijn hand toe, kaak is mooi open. Voor het mooie mag ze nog iets meer op achter, maar daar kunnen we aan werken tijdens deze les. Nou dat heb ik geweten, teugels moesten lang en vanuit daar horizontale balans verkrijgen en dan uiteindelijk verticale balans door verschillende oefeningen. Je voelt je echt even weer helemaal een beginner, zo moest ik ook een heel stuk op het verkeerde been lichtrijden en mijn OGEN DICHT DOEN hahaha. (hierdoor krijg je het gevoel dat je op de andere hand rijdt).
Beetje OT, maar vind het wel grappig. Dit stukje tekst is namelijk echt 100% alsof je 1 specifieke instructeur bij ons beschrijft. Ik heb net op werk en de manege mijn hele planning omgegooid om weer bij hem te kunnen lessen (vanaf juni), want hij geeft niet veel les meer (enkel nog privéles 2 ochtenden in de week). Als ik bij hem uit de les kwam voelde ik me ook altijd een enorme noob, maar man wat leer ik veel van hem.

Terug on-topic. Ik ga vanmiddag nog een laatste keer oefenen met Dancer voor mijn proef zondag. Ik mag zondag rond 12:00 starten, dus alle tijd om klaar te maken en ik ben de enige die op hem rijd dus hopelijk nu geen last-minute stress zoals vorige keer :+ . Zo ver ging het oefenen best lekker. De laatste paar keer dat ik de proef reed ging het volgens mij best leuk, en ik weet waar ik extra op moet letten. Mijn grootste "probleem" is nu dat ik net nieuwe laarzen heb ipv goedkope chaps en dat dat nogal anders voelt waardoor het ff zoeken is met mijn benen (want alles voelt anders), maar eind van de les ging dat al een stuk beter en heb vandaag nog een uur training met Dancer + een half uur privéles (op een ander paard, dat wil ik erin houden omdat ik het voor mijn eigen leerprocess belangrijk vind om niet enkel 1 paard te rijden). Dus dat moet wel goed komen denk ik, ik kan het immers wel maar moet puur ff wennen :j .

xxxmh

Berichten: 3553
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:08

Het is nog even afwachten of ik zondag kan starten, ziek paard op stal dus mogen het erf niet af tot de uitslag er is. Die komt morgen of dinsdag pas. Ik hoop morgen. Ze willen eerst droes uitsluiten maar heeft niet alle symptomen daarvan dus ze verdenken ook iets met een kies. Dus even afwachten. Sta voor nu nog op de startlijst, als morgen de uitslag goed is kan ik alsnog starten. Baal wel want als de uitslag er niet is morgen moet ik alsnog het startgeld betalen van 30 euro.

Melzazu
Berichten: 1849
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:59

Jeee wat een lading berichten. Ik heb het nog wel tussendoor allemaal een beetje bijgehouden maar ik laat het persoonlijk reageren op iedereen maar heel even achterwege. Ik heb het allemaal niet meer in mijn hoofd hoe en wat met iedereen :n

In ieder geval gaan wij morgenochtend weer een keer op pad. Net de startlijst opnieuw bekeken en ik moet ineens een half uur vroeger dus goed dat ik even keek. Het is alleen helaas nog steeds geen definitieve startlijst maar hopelijk verandert er nu niets meer.

Toch blij dat ik vandaag al besloten had alvast te vlechten. Morgen dus alleen de knotten nog. Scheelt alweer tijd morgen.

Iedereen die dit weekend ook gaat. Heel veel succes en heel veel plezier!! +:)+

FleurSandro

Berichten: 1815
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:23

Ik kom weer even onder mijn meeleessteen vandaan :')
Laatste keer starten was alweer in februari := (in maart nog wel onderling gestart) maar in April vervolgens verhuisd naar onze nieuwe stal en vervolgens mijn trailer weggebracht naar de garage.
Volgende week haal in mijn trailer eindelijk weer op (nieuwe bodem en onderhoud) en dan kunnen we er weer tegenaan! Eerste springwedstrijd is weer gepland (70 en 80cm) en ook ons L2 debuut. Heel erg benieuwd hoe dat allemaal gaat. Iedereen heel veel succes dit weekend! Mooi weekend om te starten (als de regen een beetje wegblijft)

DemiSisa

Berichten: 1078
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:30

Spannend xxmh! Duimen voor een negatieve test en dus positieve uitslag!

Veel plezier Melzazu!

Spannend FleurSandro! Fijn dat je trailer straks weer in topstaat is en je weer lekker op pad kunt!

Wij mogen morgen om half 4 :D Zin in!

xxxmh

Berichten: 3553
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:53

Vandaag al de uitslag gehad en gelukkig geen droes dus zondag lekker op pad!

Getup

Berichten: 8380
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:05

Gelukkig !!!
FleurSandro; leuk , dat je binnenkort ook weer op pad gaat.
Melzazu en DemiSisa: succes morgen.

Wij ( of eerder : mn dochters ) hebben maandag wedstrijd.

DemiSisa

Berichten: 1078
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:11

Wat een opluchting xxxmh!

Succes alvast Getup! :D

MyWishMax

Berichten: 25571
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:13

Succes alvast allemaal!

Wij mogen morgenochtend, wil uiterlijk 8 uur op stal zijn. :+ Heel geregel met vervoer, hulp en alles,maar heb het rond dus hopelijk loopt het goed morgen.

Getup

Berichten: 8380
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:22

Jij ook succes MWM :)

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:21

Succes voor de gene die ook gaan! :D

Wij zijn inmiddels ook gewassen en ingepakt. Vlechten nog maar even achter wegen gelaten want ik kon die meid wat doen :') Als ik ergens niet tegen kan dat is dat als ze gaan staan trampelen _O-

Hoop dat het weer een beetje mee zit morgen!

MyWishMax

Berichten: 25571
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 05:58

Goedemorgen! Jij ook succes discodipp!

Hier weer wakker, zo ontbijten en aankleden. :+ Het weer ziet er nog niet zo goed uit...

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:44

Succes allemaal die op wedstrijd gaan +:)+

Flubberboot

Berichten: 2997
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:02

Succes iedereen dit weekend!!

MyWishMax

Berichten: 25571
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:28

Wat was het warm!!! Dat was niet voorspeld en ik ging weg met bewolking en 14 graden. :') Helaas tijdens opzadelen brak de zon door en schoot het in 1 keer naar een benauwde 22 graden. We reden dus allemaal met jasje want het zou maximaal 18 graden worden en was zelfs regen voorspeld haha.

Wij waren allemaal niet zo tevreden. Ze was wat teruguit en niet zo fijn los als normaal. Niet slecht hoor, geen fouten, maar ook niet fijn, gewoon wat simpel en braaf. Jury's waren het er niet mee eens, was 1e met 204,5 en 2e met 186,5 en de dagprijs gewonnen. Morgen weer op pad!

Getup

Berichten: 8380
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:53

Alweer de dagprijs , wow ! Gefeliciteerd toch maar :D

Babootje

Berichten: 26577
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:44

Gefeliciteerd MwM. Goed hoor. Succes weer morgen.

Even snel de uitslag. 1 x 1e met 222,5 en 1 x 2e met 222. En startgerechtigd voor Z2. Paar foutjes (1 x na de middengalop naar de verkeerde galop gesprongen) en de appuyementen moeten met nog wat meer lengtebuiging. En nog wat meer 6-en waar de puntjes meer op de I moeten. Maar ook 8-en en 9-ns voor uitgestrekte draf en uitgestrekte stap. Dat in ene het weer weer zo warm is, merkten we hier ook wel aan de paarden.

Er reden in onze rubriek 3 in Z1. 1 bij de pony's (voor het eerst) en 2 in Z1 waarvan 1 voor de 2e keer (vorige keer was het nog koud) en in in Z2 die na deze wedstrijd naar ZZL mag. (Allen van stal) Ook iets om te vieren. Dus was er bedacht dat de hele groep solidair met elkaar de sloot in mocht. :D Ze hebben genoten _O- _O-

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:58

Wauw wat een punten hier weer! Fantastisch, gefeliciteerd!!

Wij weer iets minder, eerste proef zelf gewoon weer gerommeld op de helft maar wel 196 en een 5de plek. 2de proef halverwege afgegroet.. Zowel pony als ik waren echt heeelemaal pooped. Het was echt zó warm.. Ze was helemaal moe en ik moest er echt aan duwen dus ik dacht ik kies voor mijn paard.

Achteraf denk ik als ik door was gereden dat ik hier wel nog 2de was geweest want iedereen reed de 2de proef slechter. Ons eerste stuk was wel gewoon goed voor het oog en de punten waren ook goed, maar het voelde voor mij niet meer fijn om haat zo te dwingen.

Ik heb er volgende maand nog een staan maar ik ben enorm aan het twijfelen of ik daarna nog door ga. Wellicht laat ik haar toch komende maand al dekken ipv volgend jaar of trainen we door voor het indoorseizoen.