Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SweetVanille

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:21

Dat is echt al heel vaak gevraagd..

Voor de Jury's: Kunnen jullie zien hoeveel winstpunten iemand al heeft?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:25

SweetVanille schreef:

Nee, dat kunnen we niet zien.

Mirtexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:29

Misschien een domme vraag maar ik had afgelopen zondag 2x proef 10 opgenomen. De ene toen zondag ingestuurd (insturen 25-31 jan). Maar kan ik de andere eventueel ook nog kunnen insturen? (01-07feb)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:41

Mirtexo schreef:
Misschien een domme vraag maar ik had afgelopen zondag 2x proef 10 opgenomen. De ene toen zondag ingestuurd (insturen 25-31 jan). Maar kan ik de andere eventueel ook nog kunnen insturen? (01-07feb)

Nee, vanaf 1 feb golden de nieuwe proeven

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:45

Anoeska27 schreef:
SweetVanille schreef:

Kunnen jullie dan het profiel van de ruiter zien? Dat wat je op je account op paardrijden.nl kon invullen?

Mirtexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:48

SweetVanille schreef:
Mirtexo schreef:

Nee, vanaf 1 feb golden de nieuwe proeven

Op de kalender van de knhs bij het online event staat voor deze week proef 7 & 10. Vandaar haha

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:48

.[/quote]

Kunnen jullie dan het profiel van de ruiter zien? Dat wat je op je account op paardrijden.nl kon invullen?[/quote]

Geen idee. Nooit geprobeerd en eerlijk gezegd ook geen interesse in. Ik beoordeel wat ik zie.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:49

ok, kan het ook niet weervinden waar dat stond in je account

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:00

tammiebels schreef:
Anoeska27 schreef:

Kunnen jullie dan het profiel van de ruiter zien? Dat wat je op je account op paardrijden.nl kon invullen?

Niet dat ik weet, maar dat is ook niet iets wat mijn interesse heeft. Een proef is een momentopname en dat moment beoordeel ik. En niet wat er in het verleden aan punten is gereden, ik stap er blanco in.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:20

Gisteren een L2 proef ingestuurd en vandaag al punten binnen! Super snel. (194,5) :D

Vraagje... op de website staat dat je 1x per week een proef mag insturen. Is dit vanaf maandag tm zondag bekeken of vanaf de dag dat je je proef ingestuurd hebt? Heb nu woensdag een proef ingestuurd, is woensdag de eerstvolgende keer weer of mag dat maandag al?

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:22

Celinee_ schreef:
Gisteren een L2 proef ingestuurd en vandaag al punten binnen! Super snel. (194,5) :D

Vraagje... op de website staat dat je 1x per week een proef mag insturen. Is dit vanaf maandag tm zondag bekeken of vanaf de dag dat je je proef ingestuurd hebt? Heb nu woensdag een proef ingestuurd, is woensdag de eerstvolgende keer weer of mag dat maandag al?

bof jij even! Mooie punten! Alleen had je denk ik graag een half puntje meer gehad.
Ik heb mijn L2 proef maandag gestuurd en nog niet binnen....welke proef had jij, wel de nieuwe al?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:44

Celinee_ schreef:

Maandag tm zondag

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:49

Abigail84 schreef:
Celinee_ schreef:

bof jij even! Mooie punten! Alleen had je denk ik graag een half puntje meer gehad.
Ik heb mijn L2 proef maandag gestuurd en nog niet binnen....welke proef had jij, wel de nieuwe al?

Haha, dat was wel mooi geweest idd, maar ach :D
Idd wel geluk hoor dat hij nu al binnen is! Ik had proef 11. Succes nog met wachten!

SweetVanille schreef:
Celinee_ schreef:

Maandag tm zondag

Top. Thanks!

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:45

Vorige week ons eerste proefje ingestuurd. 181 punten met fijne tips om aan te werken :D Deze week weer een proefje opgenomen 187 punten. Vind het leerzaam om zo tips te krijgen en daar weer aan te werken.

Gaan jullie dit weekend nog opnemen??

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 21:00

Leuk dat iedereen hier nog aan het starten is! Gefeliciteerd voor diegene die winst hebben gereden!

Ik ga denk ik in maart eens een Z1 proefje insturen, ziet er ook niet naar uit dat we binnenkort weer op meetmoment of wedstrijd kunnen -O-

En dan gebruik ik mijn startpas toch nog :+ Wij hebben thuis ook geen 20x60 bak dus ook wel goede voorbereiding voor het echie om eens in zo'n baan te rijden.

Als iemand in de buurt van Emmer Compascuum een 20x60 baan heeft of weet die we voor een proefje kunnen huren ontvang ik die graag per PB :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:29

Zou je niet in de manege in Erica terecht kunnen, Urosa?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:43

urosa schreef:
Leuk dat iedereen hier nog aan het starten is! Gefeliciteerd voor diegene die winst hebben gereden!

Ik ga denk ik in maart eens een Z1 proefje insturen, ziet er ook niet naar uit dat we binnenkort weer op meetmoment of wedstrijd kunnen -O-

En dan gebruik ik mijn startpas toch nog :+ Wij hebben thuis ook geen 20x60 bak dus ook wel goede voorbereiding voor het echie om eens in zo'n baan te rijden.

Als iemand in de buurt van Emmer Compascuum een 20x60 baan heeft of weet die we voor een proefje kunnen huren ontvang ik die graag per PB :D

Erica, beilen, bronneger of Exloo eens vragen

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 22:08

Bedankt dames! Ga ik eens onderzoeken.
De manege in het dorp heeft wel een 20x60 buitenbaan, maar dat is alleen voor leden. En ik zit net in het bestuur van een andere vereniging, dus wil ook niet overstappen :o

Fijne binnenbak in de buurt had ik al wel gevonden voor als de bak bevroren is, bij een pensionstal op 9 minuutjes, maar dat is ook allemaal 20x40.

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:34

Ik wilde dit weekend een proefje gaan filmen, maar weet niet of dat nog gaat lukken het zal wel druk zijn in de binnenbak als er echt veel sneeuw gaat vallen!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:45

Ik heb weer eens bijgelezen, nette punten worden gehaald!

Blijkbaar blijft het voorstelrondje lastig voor veel mensen. Lijkt me irritant als jury zeg. Ik schrijf het altijd netjes op een briefje voor de filmer, kunnen ze netjes de stappen op het briefje volgen. En bij niet-paardenmensen leg ik even uit wat aftekeningen, bit en sporen zijn.

Dat de neusriem filmen mis gaat snap ik echt niet. Hoe heb je vroeger dan leren opzadelen? Ik ben begonnen op de manege en heb toch altijd netjes geleerd 2 vingers onder de neusriem en iig een vuist tussen de keelriem. Doet iedereen dan zomaar wat? Ik vind dit net zulke basiskennis als dat je links opstijgt (bij een paard dat je niet kent, voordat mensen beginnen te gillen dat het goed is aan beide kanten op te stijgen).

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:03

Controleren van neus-/keelriem als je elke keer een ander paard rijdt is misschien ook voor de hand liggender dan bij je eigen paard. Daar kies je een bepaald gaatje en daar doe je automatisch telkens je tuig vast. Dus denk niet dat iedereen zomaar wat doet, maar dat mensen soms niet genoeg hebben nagedacht in het verleden.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:13

Yeah! Mijn eerste WP in de L1: 184

Vorige week appte de eigenaresse of het mij leuk leek een bak te huren waar de witte hekjes uitstonden 10 min van stal af. Ik heb nu 5 jaar mijn BE maar maar 2x met trailer + paard gereden. Spannend maar yes we gaan het doen!
Gauw op vrijdag nog het proefje geoefend en uit mijn hoofd geleerd, soort van.
Zondags paard uit de paddock gehaald, bleek waterleiding gesprongen en nu dus afgesloten dus maar even goed met de harde borstel zodat de witte voetjes weer zichtbaar waren, soort van.
Toen wouden we de trailer aansluiten, bleek dat ik een verloopstekker nodig had, hoop bijna opgegeven bleek gelukkig de eigenaar van de stal een stekker te hebben. Toen kregen we hem er eerst niet op, uiteindelijk via videobellen met mijn vriend toch gelukt. Maarja... inmiddels was het al bijna de tijd dat ik de bak had gehuurd. Toch op pad.
Daar aangekomen alles natuurlijk spannend, na half uurtje rijden proefje opgenomen, oeps verkeerd gereden. Toen hadden we nog net tijd om nog een op te nemen, maar ondertussen kwam de volgende al wel de hal binnen, paard denkt, reden tot afleiding!! :+
Al met al een super leerzame middag met hoop spanning, maar ik ben zeer tevreden!
Fijne punten variërend tussen 3 en 8 met veel commentaar. Kan mij alleen niet vinden in de 3en voor het wijken, oke goed was het niet maar ook niet zo slecht naar mijn mening. Volgende keer beter! :j

Anderen ook gefeliciteerd met de punten!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:04

Haha, hele toestand :+ Maar gefeliciteerd met je eerste winst in de L1!
Wat stond er voor commentaar bij de 3?
Het klinkt mij als een jury die punten durft te geven, zowel hoog als laag, beter dan zo'n 6jes jury :)

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:20

Letizia schreef:
Haha, hele toestand :+ Maar gefeliciteerd met je eerste winst in de L1!
Wat stond er voor commentaar bij de 3?
Het klinkt mij als een jury die punten durft te geven, zowel hoog als laag, beter dan zo'n 6jes jury :)

"Paard meer rechthouden, loopt nu over de schouder weg."

En ik waardeer het zeker als een jury punten durft te geven! Begrijp mij niet verkeerd. Maar ik had best veel filmpjes gekeken ter voorbereiding en zie dan beroerdere lijntjes met een 6. Het geeft niet, ik weet dat het sowieso nog een sterk oefenpunt nog is. Hopen dat het virus gauw wat indamt.. dan kan mijn instructrice weer op stal komen.... :):)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:32

Gefeliciteerd met je punten! Leuk inderdaad als een jurylid beide kanten op punten kwijt kan. Eerste winst in een klasse voelt altijd wel speciaal :D

Ik had afgelopen week ook weer proeven gekregen om te beoordelen. Had er donderdag al vijf gedaan en wilde de andere vijf vanmiddag doen. Helaas heb ik er daar twee van moeten afkeuren... Eentje had nog peesbeschermers om en de ander was steeds in de hoeken bij C volledig uit beeld. Daar kon ik echt niets van maken, zeker omdat er in proef 10 een aantal onderdelen zijn die op die punten gereden moeten worden. Vind dat echt balen hoor! Heb ik een middag vrij gepland, zit ik hier klaar met mijn kopje thee en mijn goede gedrag en dan moet je afkeuren. Vind het voor de ruiters niet leuk, maar ook zeker voor mezelf niet.

Gelukkig ook wat fijne proeven kunnen beoordelen hoor! Sommige paarden zijn echt een plezier om naar te kijken :):)