[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:40

Fijn dat ie zo braaf blijft Yvank, kan je idd lekker van het zonnetje genieten en scheelt iets in het schuldgevoel/. Ondanks dat je wéét dat je het juiste doet door ze stil te zetten, voelt t ergens toch altijd zielig voor ze.

Als ik jullie over scheren hoor ben ik zo blij met mijn huidige paard. Alleen zn voetjes moet ik af en toe scheren :D Vacht blijft echt de hele winter top!

Haike, knappe bijlees! Gefeliciteerd met het clubkampioenschap :)
Mijn moeder rijdt/doet mijn paard 2x per week en ongeveer 1x per maand of twee maanden op wedstrijd. Lastige is dat hij wel wat consequent gereden moet worden om echt 'aan' te gaan zeg maar en dat vindt zij best lastig. Waardoor het net blijft hangen in rondjes rijden als ze het zelf moet doen, terwijl ze m in de les of een clinic oid echt lekker aan de praat heeft.
Komt vast wel goed, ze kan m echt prima rijden, dus even door dit punt heen. Ze start m net M1, dus zit ook wel stukje spanning bij denk ik. Voorlopig stuur ik dr op onderlinge springwedstrijdjes in het ultra laag ofzo, zolang ze er maar lol in heeft!

@optiwolk: ik zat ook vaak zo op net winst. Zat m bij mij idd in brave proeven die voort kwamen uit nét niet voldoende gesloten en in verbinding, waardoor het totale beeld ook net gewoon bleef. Ineens had ik m voor elkaar en liep ie 200 in t M2. Toen twijfelde ik nog enorm, dus heb m gewoon eerst Z1 HC gestart. Puur voor mijn gevoel. Dat liep wel oké en daarna durfde ik officieel over.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt denk ik...

Rosanna1990

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:18

Mijn excuus, heb een poosje niet gereageerd, erg druk op het werk en had even 2 paarden te rijden ipv 1 (is toch best veel naast een fulltime baan :\ )

Mijn debuut is nu al meerdere keren uitgesteld, of vanwege het weer of vanwege wachtlijsten, maar morgen is het dan eindelijk zover en gaan we ons debuut maken!
Eigenlijk gaat het wel redelijk, maar die slangevolte en dan van contra naar contra... die gaan we denk ik maar voor spek en bonen doen :P

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:42

Wie die lijn ooit bedacht heeft?! Succes alvast voor morgen!.

@haike: ik heb wel regelmatig les maar soms dan ligt de nadruk op iets anders (de afgelopen weken bijvoorbeeld zijn we met appuyeren bezig geweest) en dan vergeet ik wel eens dat ik moet blijven controleren of hij nog wel snel genoeg terugkomt en snel op mijn been vertrekt.

Jeetje vier keer scheren per jaar dat is nogal wat. Beer zit gelukkig nu nog strak in zijn vel. Ik hoop dat ik hem pas in november hoef te scheren en dat het dan bij één keer blijft.
Fijn dat Santor zo braaf is buiten dan kun je hem nog een beetje een plezier doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:41

als je paard aan de hulpen is, is een wissel van contra naar contra net zo makkelijk als de normale.... zowel de eenvoudige en vliegende :)

Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar die van mij was daarin ook heel fijn te rijden. Je rijdt gewoon je wissel en stelt daarna om voor de bocht.
Echt in delen:afwenden, rechtstellen, terug rijden, stappen, recht richten, aangalopperen, daarna de bocht om sturen. Belangrijk om niet te laat te beginnen met het inzetten van je wissel.

wij hadden meer ellende met verkeerd rijden en slordige voltes etc
:+

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:04

Spannend! Kan nu al zenuwachtig worden voor ons debuut. Al is dat pas in Mei of April:p

Gelukkig gaan de eenvoudige wissels wel aardig. Alleen dat appuyeren moet ik nog even installeren.

4 keer scheren is wel veel. Je hebt iig geen last van een harend paard want dan zijn ze alweer kaal. Heeft ook zo zijn voordelen:p.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:07

Dat zou je denken ellentje := ik heb dit jaar denk ik al 4x geschoren. En we zullen nog wel 2/3 keer moeten. Wij scheren hem hele jaar door omdat die altijd vacht maakt. En jawel hij verhaard ook gigantisch :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:08

wat een ellende... die van mij is zijn hele leven 2x geschoren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:09

Ach je went eraan :P beter zo dan dan een vacht. Hij wordt daar helemaal sloom van.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:50

Ja precies, nee die van mij maakte geen lengte... die verkleurde alleen :+ van bruin naar donderbruin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:52

Santor ook hoor :) maar fjord is dan toch net even anders :P

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:19

Oh al dat scheren. Mijne nog nooit gedaan, echter wel altijd drama met haar berenvacht op haar hals. Wie weet deze winter 1x scheren voor ze met verlof gaat.

Ben trouwens opzoek naar een nieuw wedstrijddekje, wat lastig zeg! Heb nu de (gekrompen en verwassen) Anky deluxe met donkerblauw randje, maar lastig nog te vinden dus dacht misschien iets anders. Hou wel van iets met een biesje (zwart of donkerblauw) en iets van een subtiel glittertje. Of misschien wel zo'n satijn stofje zoals de brillies van eskadron. Iemand nog een idee voor een gaaf dekje? :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:58

Ik heb eigenlijk gewoon een Anky zonder fantasietjes.

Houd Mn set ook wel bewust klassiek zwart/wit, aangezien t een zwarte is :P

Twee paarden rijden is idd vermoeiend.
Heb er nu ook twee + 32u + huishouden en ben kapooooot.
Al komt er gelukkig wel vakantie aan :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:12

Ik heb er 3 en werk 40 uur :') maar hoef ze niet allemaal te rijden elke dag. En nog een manege pony om te corrigeren/doorrijden maar die doe ik als het me uitkomt.
1 staat op de kliniek, 1 4jarige net een maand zadelmak en een 6 jarige. Mijn moeder en zus rijden ook. M'n moeder wil alleen niet op de 4 en 6 jarige :')

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:50

Ik merkte vandaag na het longeren dat Wup zn haar erg aan het groeien is, hij was zelfs zweterig op zn billen.
Zal binnenkort wel moeten scheren ben ik bang.
Vorig jaar ook rond deze tijd, kon 4 week later nog een keer.
Één voordeel : hij vindt het heeeerlijk :D
Schaam me wel een beetje als ik aan het scheren ben omdat hij constant op 5 benen staat :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:41

Ik rijd de oudste nu denk 4 a 5 op 7 en de zwarte 5 a 6/7.
Niet altijd beide een uur, zeker de oudste niet. Maar was gister om kwart na zeven op stal ofzo en tien uur terug thuis.
Ik vind t vermoeiend :’)

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:59

Ik ben al blij dat ik één paard weet te combineren met een baan, studie en sporten :D Knap dat het sommige lukt om meerdere paarden te rijden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het af en toe ook héél lekker vind om niet te hoeven rijden :o

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:00

liss schreef:
Ik merkte vandaag na het longeren dat Wup zn haar erg aan het groeien is, hij was zelfs zweterig op zn billen.
Zal binnenkort wel moeten scheren ben ik bang.
Vorig jaar ook rond deze tijd, kon 4 week later nog een keer.
Één voordeel : hij vindt het heeeerlijk :D
Schaam me wel een beetje als ik aan het scheren ben omdat hij constant op 5 benen staat :)

Haha, nou ja beter dan met praam en kalmeringsmiddelen om het nog een beetje veilig te houden voor jezelf en paard :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:00

Had er 2 met 36uur werken en opleiding erbij :)
En nu even niks met 36uur werken... verveel me dood :+

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:21

Ga je die van mij rijden alsemgeest :+

Afgelopen zondag was weer drama. Hij heeft op een gegeven moment de c om geschopt bij de jury... Jury lag gelukkig dubbel maar mooi niet meer langs die omgevallen c willen hé... Afgegroet die proef. Degene ervoor kon ik hem net op de rem zetten anders had hij over de hekjes gegaan... Het was weer onze zondag...

Komende zondga alleen nog wedstrijd en wel of geen punten voor het z, ik stop ermee dan. Dit werkt ook niet tussen ons. Stomme is, thuis met trainen loopt hij super fijn vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:08

Oh dat is wel balen!

Ik rij overigens normaal ook 2 paarden naast mijn full time baan en deeltijd studie :=

Santor gaat zodra we weer wat mogen opbouwen naar de seawalker :) geloof dat daar maar één van in Nederland is en toevallig zit die op 10 minuten rijden bij ons vandaan. Ze boeken daar hele goede resultaten bij peesblessures.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:12

Yvank_ schreef:
Santor gaat zodra we weer wat mogen opbouwen naar de seawalker :) geloof dat daar maar één van in Nederland is en toevallig zit die op 10 minuten rijden bij ons vandaan. Ze boeken daar hele goede resultaten bij peesblessures.

In Hollandsche Veld bedoel je? Leest er wel veel goede dingen van/over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:32

Ja daar ja.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:59

Als je dat dekje gevonden hebt, wil je het mij dan laten weten? Ik heb nu een simpele van Eskadron met een blauw randje. Heb het er lang mee kunnen volhouden maar nu begint hij toch echt wel weer wat te klein te worden...

Ik heb ook in principe elke dag 2 paarden te doen, vind het ook wel vermoeiend maar opzich red ik het net geestelijk haha :')

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:53

Ah wat zonde dat de wedstrijd niet fijn ging. :(:)

Droversrun helaas nog niks gevonden.. mocht jij wat vinden dan hoor ik het ook graag. Ik hou je op de hoogte van de zoektocht. :)

Ik werk 6 dagen, en mijn werk zit nog 60km verderop ook. Paarden staan vlakbij m'n werk. Wegens gezondheid het een tijd erg lastig gehad, maar tegenwoordig zelfs tijd en energie over. Zie er echt tegenop dat m'n pony met zwangerschapsverlof gaat. :=

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:06

Zo, de kop is eraf bij mij! Ben eigenlijk wel tevreden voor een eerste keer Z1.
De eerste proef hadden we 199. Zelf gewoon een paar domme foutjes en beetje terughoudend gereden.
Tweede proef werd madam een beetje heel boos en hadden we 191,5. Helemaal terecht, want ze ging behoorlijk omhoog!

Al met al gewoon super blij voor een eerste keer en volgende keer gewoon nog meer knallen :)