[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:14

Dat is een gave..... legt de balk ff terug met een achterbeen :)

Mooie rondjes! Krijg altijd zoveel zin om te springen van dit soort filmpjes.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:37

Dat is ook een kunst toch :+ Lukt vaker niet dan wel ;)
En als baby mammoet mag je dat best een keer proberen :D

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:03

*Kruipt onder meeleessteen vandaan*

Mooie resultaten zie ik voorbij komen!
Stoer paard die Numero Uno Gomir, talentje in de dop, helemaal als ze de balken ook nog weer netjes zelf terugleggen :P

Hoe meer ik in dit topic kijk hoe meer zin ik krijg om zelf weer te springen. Er is vrijdag weer een echo gemaakt van Macoemba's pees en dat zag er goed uit, duurt alleen nog wel even voor ik weer mag springen. Macoemba dacht daar anders over, die sprong gisteren de bak uit toen ze de andere paarden naar binnen hoorde gaan. Kwam ze op een sukkeldrafje de binnenbak uitlopen na een sprong van +/- 1,40 met landing op beton, 'hé baas wat doe jij daar nou met dat andere paard, ik ben hierrr' 8)7

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:07

https://youtu.be/lEOP3Q-DBvw Hier mijn rondje met mn numero uno van twee weken geleden waar ik erg tevrede over ben en die dan ook graag wil delen O:)
Zijn zeker nog verbeter punten, mag nog wat rustiger en wat meer gesloten rond lopen maaar tegenover die keer ervoor vond ik dit al erg fijn !
Ze is trouwens te koop dus als iemand iemand weet :+

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:58

Leuke filmpjes!!!
@Gomir: geweldig hoe jou jonge paard het doet! :D

Gisteravond verbaasd over hoe gemakkelijk de 4 jarige het voor de eerste keer deed. Oké heb wel even in het zand gelegen omdat zij de ene kant op wou naar de hindernis en ik de andere kant :+ zachte landing :P Ze bleef mooi staan kon zo weer op stappen en parcours vervolgen. Zonder dat bodemonderzoek waren we mooi foutloos. Op naar begin februari dan gaan we meedoen aan het noordelijke jonge springpaarden opleiding gebeuren bij vdl. De grote pakte het ook weer mooi op en simpel foutloos.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:45

Fijn paard Benthe!

Leuk dat je mee gaat doen aan die trainingen Marijke :j Ben benieuwd hoe ze het gaan vormgeven!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:15

Ben ik ook erg benieuwd naar! Gomir

Die van mij was gister misschien net iets te fris :+ wat een bokje hier en daar. Onderweg mijn beugels nog even moeten zoeken :P maar wel tevreden jammer van het laatste balkje nog. Voor de rest sprong ze wel goed.

Leuk de vorst is voorbij, gaat het regenen :(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:07

Was fijn rondje Marijke :j En goed teken dat ze nog zo fris was na Drachten ;)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:13

Wat leuk zo'n training voor jonge paarden Marijke!
Net rondje Benthe!
Idd knap van die balk haha, leuk paard, gomir.

Vandaag crossles gehad op het knhs terrein met Mickey. Deed ie erg fijn en hij was lekker enthousiast :)
Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:55

Leuk Laura! Wij hebben ook een fijn rondje gereden daar gisteren:

Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:04

Zag een paar knappe numero uno's, misschien toch maar overwegen om daar mee te gaan dekken :D .
Fijn dat het jonkie het zo goed doet Marijke, en andere gaat ook lekker.
Leuk Crossen Paljas, komt de feeling met Mickey al weer beetje terug?

Vandaag paard geschoren, houdt het apparaat er ineens mee op. Gelukkig hoef ik pas volgend weekend op wedstrijd, even de rest doen komende week.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:10

Dat vind ik altijd zo irritant Eef :o

Leuke foto's Laura en FCSA!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:17

Hier dit weekend geen rijden, bodem was te hard en mijn vervoer ligt komende week nog in bed.
Dus toen maar gaan groomen, helaas besloot paardlief op het allerlaatst dat ze niet meer stil kon staan tijdens het knippen in de manen. -:(- Dus een gat in de manen dus toen moest de rest ook enorm kort |(

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:17

Ik had concours opgegeven, totdat mijn moeder met kaartjes aankwam van Jumping Amsterdam, en ik een keuze moest maken. Keuze was snel gemaakt haha :o Maar als ik zie hoe hoog en lastig een 1.60 parcours wordt gebouwd, hou het voorlopig nog maar bij de L :')

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:39

Leuke foto's Laura en FCSA! ziet er stoer uit!
@ED: Leuk naar Jumping Amsterdam!
@Eef: heel vervelend dat je scheerapparaat op hield! al weer aan de praat?

Ik was vanmorgen in Ermelo, 2 jonge merries (Itjes worden 4 dit jaar) voorrijden of ze testbaar zijn voor de merrietest. Was de 4de keer dat ik erop zat. De eerste was goed brutaal! brullen! miste haar maat.. We hadden houden en keren met haar aan de hand :P schaamde mij eigenlijk een beetje dat ze zo onhandelbaar leek. Maar ja kan gebeuren en eigenaar was een beetje zenuwappig :D :P maar zodra je er dan op zit doet ze alles braaf. Beide zijn geaccepteerd en in Ermelo gebleven. Eigenaar blij :) nu hopen dat ze beide de test halen.

Vanmiddag zou ik eigenlijk naar het werk, maar was iets later terug dan gedacht dus onderweg overleg kunnen verplaatsen naar donderdag. Kon ik nu wel mooi vanmiddag de klusjes op stal doen, mijn vader is namelijk wat ziekjes en weinig puf om de klusjes te doen. Ook nog maar even mijn eigen 3 paarden gereden :) oké moet eerlijk toegeven na 5 paarden rijden ect.. denk ik dat ik morgen wel een beetje spierpijn heb :P

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:44

Zooo hee, dat is een tijdje geleden. Alles even bijgelezen, had het redelijk druk met school etc.
Hier ondertussen ook al twee wedstrijden gereden sinds het nieuwe jaar, en beiden nog fijn ook!
Had begin januari Bunschoten ingeschreven (geheel impulsief, was pas 4 dagen terug van vakantie :') )
Ging tot mijn verbazing echt super, Vancouver is al enorm verbetert in zijn techniek en hierdoor hadden we twee mooie foutloze rondes. (stond daar trouwens wel enorm hoog zeg!)

Gister zijn we naar de Voornruiters gegaan, ook weer met mooi resultaat; 4e plek!
Tweede ronde ging niet ideaal, meer omdat ik snel exact hetzelfde wil rijden als het voorgaande rondje wat goed ging, en dan kom ik net niet lekker meer uit. Hierdoor ook een balk in het tweede parcours.

Ik zit te twijfelen om op de regiokampioenschappen voor het eerst een rondje B te doen, maar misschien kan ik dat beter maar laten tot een wedstrijd waar ik BB/B flexibel kan starten..

foto Bunschoten:
Afbeelding

En een happy foto bij de uitreiking gister:
Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:21

Goed gedaan Froos, gefeliciteerd!

Hoe werkt het eigenlijk met dat flexibel starten? Ik wil dit voorjaar de overstap maken naar het L, lijkt me handig en fijn om eerst met B/L flexibel te beginnen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:31

Je mag gewoon in beide klasses starten, alleen kampioenschappen moeten in hoogste klasse verreden worden (van dat seizoen). Als je maar een startkaart hebt hoef je ook niet verplicht te promoveren, maar mag je door blijven rijden in dezelfde klasse ongeacht het aantal winstpunten.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:36

Ok handig! Ik kan dan dus (in theorie) tot de overstap naar het M in B & L blijven rijden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:38

ja, dat kan als je maar één startpas hebt.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:39

Yep, 1 paard en 1 startpas :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:24

Ook een leuke crossfoto FCSA!
Goed bezig Froos! Mooie foto ook in Bunschoten :)

Ik ga zondag voor het eerst een rondje B starten na een rondje BB met Gismo. Ben erg benieuwd hoe we het gaan doen haha.
Is ook alweer een dikke 3,5 maand geleden dat ik Mick voor het laatst heb gestart.. Die tijd gaat toch vlotter voorbij dan dat ik dacht. Heeeel misschien in het outdoor seizoen toch maar weer proberen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:29

Leuk Lau! Waar ga je starten? :) Had je wel in Soest verwacht morgen

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:30

Weesp, morgen ben ik jarig :P Anders was ik idd daar wel heen gegaan!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:37

Succes Laura!

Wij gaan naar Abcoude morgen, dat blijkt alleen pony's te zijn en 4 combinaties in de B paarden :+ Wel fijn kleinschalig dus.