[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wil94

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:18

Is eigenlijk per jury verschillend, hier wordt wel naar aanleuning gekeken dat die constand is. Galop is bij ons ook een struikelblok, ook een beetje loperig. Bij de ene jury krijgen we een 5, bij de ander een 6.

Ik ga volgende week zaterdag meedoen aan een clinic van Dinja van Liere. Nu vraag ik me af wat gewenst is, witte rijbroek met een net shirt of is een goed matchend trainingstenue ook goed. Heb namelijk nog niet eerder een clinic gereden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:19

wil94 schreef:
Is eigenlijk per jury verschillend, hier wordt wel naar aanleuning gekeken dat die constand is. Galop is bij ons ook een struikelblok, ook een beetje loperig. Bij de ene jury krijgen we een 5, bij de ander een 6.

Ik ga volgende week zaterdag meedoen aan een clinic van Dinja van Liere. Nu vraag ik me af wat gewenst is, witte rijbroek met een net shirt of is een goed matchend trainingstenue ook goed. Heb namelijk nog niet eerder een clinic gereden.

ja eenmaal in galop is 't prima, alleen springt hij verkeerd aan af en toe, de draak.
Maargoed zelfs als het verkeerd zou gaan, ff terug nemen en de goede galop. Ook niet 't einde.
Aanleuning is 't constant net niet :') haha, dus dat zit goed!

Ik zou wel in 'westrijd outfit' gaat, volgens mij is dat wel gepast!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:19

Gelijk nog een vraag : wat doen jullie om de benen tijdens een proef? bij 't paard dan?
Bandages? Of gewoon lekker niks? Azrael strijkt wel dus wellicht bij t losrijden wel nog z'n spulletjes om?

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:46

Tijdens de proef zonder (mag ook niets om tijdens de proef) en met losrijden heb ik springschoenen om

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:48

wennie19 schreef:
Tijdens de proef zonder (mag ook niets om tijdens de proef) en met losrijden heb ik springschoenen om

Is dit voor de ijzers?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:57

Tijdens een dressuurproef mag maar 1 soort bescherming: strijkringen. Ik draag niks tijdens de proef, ook niet bij losraken trouwens, ik zou ze maar eens vergeten.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:11

Aniek, het komt vast goed! Hopen voor je dat het net zulk lekker weer wordt als dit weekend. :D

Eileen, jeeeej je bent weer terug! :)) Heb het je al eens gezegd maar het is maar B hé, de ene jury kijkt meer naar nagevelijkheid als de ander. Ik denk dat als hij constant is, als je goed op de letters rijdt en nette overgangen maakt er niks aan de hand is en je een prima rondje kan sturen! Over je galop, gaat het thuis goed als je hem eerst iets inhoudt en dan in aanspringt? Dan zou ik dat doen. Ik zou dit zeker nog wel trainen. Het ging een tijd terug toch best goed? En ik heb niks om Ot z'n benen, maar dat heb ik met trainen ook niet. Als je het met trainen wel hebt, kan je het met losrijden ook doen. Met losrijden maakt het niet uit wat je er allemaal omheen doet. ;

Wil94, ah wat gaaf! Ben benieuwd wat je ervan vindt en of ze je goed kan helpen. Ik vind wedstrijdtenue overdreven, maar een witte rijbroek en een zwart shirtje vind ik persoonlijk wel chique. Je ziet wel veel mensen die hun paarden knotten en in hun witte rijbroek met een wit dekje een clinic rijden. Er zijn verder geen regels aan verbonden, het is gewoon omdat het netjes is. Ik vind zelf een matchend trainingstenue leuker. :P

Wij hebben morgen onderlinge wedstrijd op stal, heb nog nooit een L1 proefje geoefend. Dat wordt de eerste keer haha. Krijgen we gelijk goed commentaar en kunnen we het zondag in het eggie doen. :D

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:35

leeneliefje schreef:
wennie19 schreef:

Is dit voor de ijzers?

Nee ze trapt heel snel der eigen hoefballen van der voorbenen stuk en zeker op vreemd terrein rij ik dan toch liever ff met springschoenen los

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:39

Kennen jullie dat... een huiskamer volgen, en dan een dagje niet kijken, en doordat je dan zoveel gemist hebt nog even wachten... nu ben ik 23 pagina's verder. Ik ga ze thuis even op mijn gemak doorlezen.

Morgen een seminair meerijden van de nieuwe proeven. Ben benieuwd. Volgende week start ik ze voor het eerst.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:39

succes nan en utixo!

rij ook altijd gewoon "bloot" los want hanne heeft het gelukkig niet nodig

ik heb vanmiddag mijn wedstrijdpolo laten bedrukken met mn zelfontworpen logo :~ ik kan hem morgen gelijk gebruiken *\o/* echt super blij mee! _/-\o_ het is een voorproefje van mn moeders nieuwe bedrijf By Dirkje op fb :o Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:46

Dank je. Mooie polo!

Zit ff proef 12 (inmiddels mogen we namelijk alweer L2) te bekijken. Wordt leuk morgen, ik heb geen idee welke proef we mogen gaan rijden. Nu is dat normaal niet zo erg, maar het volgt elkaar wel heel snel op. Hopen dat de voorlezer het bijhoud :+

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:53

Utixo schreef:
Mooie polo!
Nu is dat normaal niet zo erg, maar het volgt elkaar wel heel snel op.

dankje :D

echt hé had proef 5 en 6 vandaag geoefend en voor mijn gevoel was het minstens 2x zo snel :=

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:42

Ik rijd ook altijd zonder beschermers los, heeft sorrel niet nodig namelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:54

Wij doen alleen bescherming om met springen en crossen. Toen we hem net hadden had hij geen bespiering en weinig balans en tikte hij zich nog wel eens aan. Dat doet hij al heel lang niet meer.

Nou, mijn wedstrijden staan op een lager pitje nu het cross seizoen voor ons weer is begonnen. Mijn man heeft voor het eerst een nieuwe L1 proef gereden. Fijn proefje maar even wennen omdat er hele andere overgangen en figuren in zitten. Ook zelf mogen kiezen lichtrijden of doorzitten is even aanvoelen. Hij had uiteindelijk 182 punten, best netjes dus. En met een foutloos springparcours en foutloze cross goed voor een 3e prijs!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:11

Lekker hoor Susan, wel jammer dat het nu voor jou op een laag pitje staat, maar ik kan me voorstellen dat je trots bent op je man!

Het seminar was geslaagd. We mochten zelf de proef kiezen, ik vind proef 12 een hele leuke proef, dus reed die proef. Adelin vond echter dat ze na het stappen tussendoor al klaar was, dus we kwamen even wat rot binnen.
Het wijken verlies ik de impuls, later geoefend met blijven lichtrijden.

Daarna nog even geoefend op het binnenkomen.

Verder niet meer gebleven, morgen ga ik onze collie in laten slapen, dus ik was niet echt in de mood.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:55

Sterkte Utixo, hond in laten slapen is nooit fijn :(:). Jij gaat trouwens wel echt als een speer met de punten!

Ik vind het niet erg hoor, van het voorjaar kies ik wel weer een paar leuke wedstrijden uit. Helaas gaat de grote wedstrijd van onze eigen RV weer niet door dit jaar.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:12

Sterkte.
Vandaag 1e wedstrijd buiten. 3e met 186 punten. Ze was braaf en dat terwijl ze gisteren met oefenen echt een bommetje was.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:27

Gefeliciteerd!

Dank jullie. We zijn er al zeker een half jaar tegen aan aan het hikken, zijn achterpoten werken niet meer. We hebben echt van alles geprobeerd, het enige wat nu nog kan is een mri. Daarvoor moet hij echter onder volledige narcose, wat voor een collie niet fijn is. Buiten de kosten van de mri, komen er ook nog de kosten van een eventuele operatie bij. En hij is het ons waard, maar hij is op, hij doet zelf absoluut geen moeite meer om op te staan.

Gelukkig wil mijn veearts hem inslapen op stal morgen, en hoef ik hem niet mee te nemen naar de dierenarts. Onze eigen dierenarts is gestopt, en ik heb de vervanger nog niet gezien. Ik wil niet dat een totaal onbekende hem inslaapt. Buiten dat kan hij op stal nog lekker buiten zijn als het gebeurd. ;(

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:29

Sterkte utixo

Vandaag mijn eerste wedstrijd gereden en mijn eerste winstpunt is binnen :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:40

Sterkte Utixo!

Gefeliciteerd Wennie, wat waren je punten en hoe ging het?

Naat3, netjes!

Ik mag zondag weer starten, gewoon twee proeven in de B.
Ik wacht denk ik tot na de zomervakantie met starten in de L, eerst het wijken enzo er goed bevestigd op hebben.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:13

Ik rijd Gibbie dressuurmatig ook zonder beschermers, met het springen heeft ze ze wel om en op de trailer altijd peesbeschermers. Toen ze nog niet zo lang onder het zadel was had ze met rijden of longeren wel altijd beschermers om omdat ze zichzelf nog weleens aantikte en in het begin toen ze ijzers had deed ik haar springschoenen om.

Utixo schreef:
Kennen jullie dat... een huiskamer volgen, en dan een dagje niet kijken, en doordat je dan zoveel gemist hebt nog even wachten... nu ben ik 23 pagina's verder. Ik ga ze thuis even op mijn gemak doorlezen.

Morgen een seminair meerijden van de nieuwe proeven. Ben benieuwd. Volgende week start ik ze voor het eerst.

Ja heel herkenbaar :')

Hanne gaaf die polo!

SusanH nette punten van je man, gefeliciteerd!

Utixo leuk dat het seminar geslaagd was. :j
Heel veel sterkte morgen :(:)

Naat gefeliciteerd met je punten en je prijs! Fijn dat het goed ging.

Wennie gefeliciteerd met je geslaagde debuut! :D

Ik ben gisteren weer weggeweest voor de dressuur. Hele afwisselende week gehad mbt training, woensdag was waardeloos, donderdag heel fijn en vrijdag met de les begon ze fijn en ineens leek ze het gehad te hebben. Ik was het zo zat, heb geroepen dat ik ermee zou stoppen. :')
Tot gisteren eind van de ochtend getwijfeld of dat we wel zouden gaan, maar toch besloten om het te doen. Heel erg fijn met warmrijden en dat hield ze in de proeven vast! Tweede proef was wel wat minder dan de eerste, ze was een beetje leeg :=
B en L1 werden in handicap verreden en toen de prijsuitreiking was hoorde ik dat 2e geworden was met 205 punten; ik. :+
Dat had ik niet verwacht en voor de tweede proef was ik ook 2e met 192 punten. *\o/*

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:39

MyHu schreef:
Sterkte Utixo!

Gefeliciteerd Wennie, wat waren je punten en hoe ging het?

Naat3, netjes!

Ik mag zondag weer starten, gewoon twee proeven in de B.
Ik wacht denk ik tot na de zomervakantie met starten in de L, eerst het wijken enzo er goed bevestigd op hebben.
ik had 167 en 185,5 punt de eerste proef vond ze erg spannend en was op een gegeven moment ook echt in der hoofd de weg kwijt (probeerde te stappen, draven en galopperen tegelijk :') )en de tweede proef ging wel redelijk nu gewoon kilometers maken over 2 weken mogen we weer

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:38

Ik heb vandaag een oefenwedstrijd gewonnen met 216 punten, als ik die punten ook officieel krijg ben ik zo de B uit, binnen 2 weken vlieg er officieel in.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:51

Dat klinkt hoopvol Seltje

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:46

Kaitlyn: wat een goede punten! Gefeliciteerd met je prijs :)

wennie19: dat is toch netjes voor een debuut? De kop is eraf.