[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:16

Wat fijn dat je in ieder geval hele goeie stukken had en het buiten stappen ook goed ging!
Tja tips voor de galop...Misschien inderdaad ook thuis kortere stukjes galop oefenen en dan de onderdelen uit de proef, of wat op een volgende onderdelen waar de galop in zit.
En als ze dan niet op tijd ontspant ga je niet terug naar draf maar galoppeer je nog even door tot ze wel ontspant en pak je het onderdeel evt nog een keer.
Ik zeg ook maar wat hoor... :D

Ik ben nu met die rare galopstukken in de M2 proeven wel meer de galoponderdelen mee aan het trainen zoals ze in de proeven gevraagd worden.
Die van mij vindt de galop nog heel lastig en ik heb het idee dat dat wel helpt. Hoop ik...

Meya_

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:55

Ja. Oefen thuis wel de onderdelen maar vaak neem ik er wat ruimer de tijd voor, die je in de proef niet hebt. Wel eens eerder proefgericht geoefend, miss moet ik dat nu weer doen. Weet wel van mezelf dat ik tov draf, in de galop makkelijk ben. Draf schakel ik veel meer en beter dus. Galop neem ik dat nooit echt mee op die manier, misschien toch wel handig.
En zal weer wat puzzelen met het voer.. :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:05

Ja voer blijft ook een dingetje he...
Lastig soms...

Ik ben ook niet zo van het proef gericht oefenen, maar ik merk nu wel dat dat soms toch wel handig kan zijn, dingen komen soms ineens zo kort na elkaar of met rare lijnen dat het toch handig is als je ze een paar keer hebt gereden...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:29

Hi!

Marieke, haha wat stoer dat je dat gewoon even zo doet. :j Ondanks dat je niet dat gehoopte punt hebt behaald, is het toch een keurig resultaat!

Glenstorm, dat is toch wel het grootste compliment dat je kunt krijgen want dan weet je dat goed bezig bent. Top!!

Meya, hoe is je wedstrijd vandaag gegaan?

Nouvel, heel knap om gelijk tijdens je M2 debuut een punt te scoren! Maar nog fijner dat je hem tijdens de 2e proef steeds weer beter voor elkaar kreeg en de spanning hebt kunnen laten afvloeien. Knap!

Dior gaat als een speer. :) 2 weken terug maakten we succesvol ons M1 debuut, vorige week wederom fijn kunnen rijden met tweemaal een eerste plek en dubbele punten. Gisteren deed ie er nog een schepje bovenop.. 1e proef liep hij er mega fijn aan, alleen was ie zó scherp aan de hulpen dat er erg grote afstemminsfouten in zaten. Desalniettemin was ik heel blij want hij liep kneitergoed verder, evengoed een dikke punt en 3e plaats. Maar de 2e proef, wauw... Hij liep echt als een baas de baan rond haha, wat resulteerde in een monsterscore van 215 punten en een ruime overwinning. Dusss, nu alweer ruim M2 startgerechtigd. :D
Afbeelding

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:13

Jeetje joh, super punten!! Wat gaaf zeg :D gefeliciteerd!
Mijn wedstrijd verslag staat op de vorige pagina :P
Eigenlijk wat goed gaat, gaat steeds beter. Maar het lukt me niet om haar continue bij de les te houden :( :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:39

Sanne, en wij maar tobben voor een puntje...hahaha!
Nee echt super gedaan, wat een wereldpony is het toch zeg en super gereden!
Echt heel gaaf!
Ga je gelijk M2 starten?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:19

Ja haha.
Ik ga niet eens voor punten. Als ik nu eens gewoon 1x (en liefst langer) wat stabieler door de proeven heen kom :')

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:56

Super gaaf Sanne!! Heel knap zo presteren met je gave pony. Je gaat ook gelijk over zo te lezen?
(P.S. mijn leen-paard van afgelopen weekend heb jij ook geleend voor een cross-training ;))

@ Meya: heel lastig is dat inderdaad met de galoponderdelen. Paardje van zaterdag wordt overijverig en gaat te veel meedenken. Al komt de afstemming natuurlijk ook steeds nauwer naarmate je verder komt en daar hadden wij nu last van :') zeker als ie net weer een poosje springwissels en eenvoudige wissels geoefend heeft is het niet gek dat ie een door mij wat lomp gereden contra wat spannender wil maken _O-

Bij de zwarte hiervoor heb ik heel veel profijt gehad in het galopwerk, door de hulpen duidelijker te onderscheiden. Dus heel goed nadenken wát je hulp precies is voor de overgangen draf-galop, galop-stap, wat is je hulp voor contra etc. Als je die wat duidelijker uit elkaar haalt kan je met meer rust aan de gehoorzaamheid gaan werken.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:10

Dank jullie wel meiden, ik heb het gewoon enorm getroffen met hem. <3

Ik ga gelijk over, maar ik ga eerst nog even thuis de puntjes op de I zetten voor de M2. En komende maand staan in het teken van springen haha, komende zondag ons B springdebuut. Weken er na wat crosstrainingen en nog een springwedstrijd. Hoop dan onze punt te halen in de B zodat we kunnen gaan SGW'en, heb ons B SGW debuut gepland in Juni. :) Dus de focus ligt daar nu even een beetje op.
Dus maar even zien wanneer M2 deuut gepland wordt, denk eind Mei of zo.

Marieke, ooh Gerrit! Haha. Leuk dier! Was zo ontzettend lief van Elise dat ik hem destijds mocht lenen voor de crossles. :j Wat is het wereldje eigenlijk toch klein hè, grappig.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:55

Even een vraagje.

Hoevaak trainen jullie je paarden? Ik rij 3 keer in de week ongeveer soms meer maar aangezien we natuurlijk steeds hoger gaan vraag ik me af hoevaak anderen trainen.

Zal straks of morgen even jullie berichten bij lezen haha

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:21

Ik trainde 1x p/week op 'M niveau'/proefgericht en 2x 20-35min simpel basiswerk. Een 4e keer of naar buiten of cavalettiwerk. En dan nog wel 2x p/week aan de longe waarvan meestal 1x aan het halster en 1x met longeerhulp.
Hij liep eigenlijk zelden langer dan 45min dus voornamelijk gerichtere korte trainingen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:15

Ik rijd ook meestal 3x in de week in de bak en dan train ik wel gericht maar ook wel wisselend, net wat hij aanbiedt of hoe hij is die dag.
Daarnaast ga ik nog 1x in de week naar buiten en longeer ik ‘m nog een keer aan het halster, 2 dagen heeft hij vrij, vaak loop ik dan even een stukje met ‘m voor het idee en poets ik ‘m uitgebreid.

In de zomermaanden ga ik ook nog wel eens 2x per week naar buiten en dan rijd ik een keer minder in de bak of ik longeer niet.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 06:05

Dior loopt gemiddeld 5 dagen per week ohz. Waarvan 1 keer springen of anderszins gymnastisch bezig zijn met balken/cavaletti's. Met het betere weer probeer ik ook regelmatig het bos op te zoeken. Gemiddeld genomen moet hij dus 3/4 keer pw dressuurmatig aan de bak, ik voel per keer een beetje aan of het een 'zware' training of lichte training wordt.
1 dag heeft hij volledig vrij, dan tut ik alleen wat. En 1 dag rustig longewerk.
Na een crosstraining (of straks SGW) doe ik altijd even rustig aan zodat alles de tijd krijgt te 'herstellen.' Dus meestal de dag erna rustig longeren, 2e dag aan de hand een half uurtje stappen over het harde of half uurtje in de molen.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:52

Hope is meestal 5 dagen in de week bezig. Moet eerlijk bekennen dat ik vaak de neiging heb om veel onderdelen in de training te oefenen :o vooral de laatste tijd.
Daarvoor was het vaak blokje van 4. Rijden longeren rijden longeren dagje vrij en dan weer blokje van 4.
Geen buitenritten, dat durf ik met haar nog niet aan.. en deed indd ook wel eens training om echt te gymnasticeren maar dat is er ook wat bij ingeschoten. Wat erg dit :x

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:15

Zijn vanavond naar haar fokker gegaan, hebben daar gelest. Tot afgelopen zomer ook gelest maar wou even thuis door puzzelen, liep wat vast met mezelf :')

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:18

trysteffy schreef:
Even een vraagje.

Hoevaak trainen jullie je paarden? Ik rij 3 keer in de week ongeveer soms meer maar aangezien we natuurlijk steeds hoger gaan vraag ik me af hoevaak anderen trainen.

Zal straks of morgen even jullie berichten bij lezen haha

4/5 keer in de week toch wel :j

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:19

Ik wil 10 mei een kür op muziek gaan rijden, maar nu heb ik nog geen kür.. heeft iemand hier toevallig een kür die ik mag gebruiken of weet iemand hoe ik eraan kan komen?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:23

Damelza schreef:
Ik wil 10 mei een kür op muziek gaan rijden, maar nu heb ik nog geen kür.. heeft iemand hier toevallig een kür die ik mag gebruiken of weet iemand hoe ik eraan kan komen?

Via marvinsmusic zijn ze nog wel redelijk te betalen mocht je niks kunnen lenen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:45

Hmm hier even beetje crisis of eigelijk terugval op ‘t moment, wat ‘ie eigenlijk bijn niet meer deed is ‘ie ineens weer heel erg gaan doen, hangen op het bit, trekken aan het bit en niet fijn er doorheen willen lopen en voor los willen laten...
Rijden wordt dan ineens weer een strijd terwijl hij de laatste maanden zo enorm vooruit was gegaan.
Ik begrijp niet hoe het komt, ineens zo’n terugval, maar even een stapje terug, wat vaker een dagje vrij, weer wat vaker langeteugelen en naar buiten en dan hopen dat hij het weer op gaat pakken.
Over 1,5 week wordt zijn gebit ook weer nagekeken, misschien scheelt dat ook nog.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:41

Ik zit net even op mijnknhs te kijken, hebben ze mijn winstpunt in de M2 als M1 proef geregistreerd... :oo
Dat schiet ook lekker op...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:47

Nou na enkele keren bitloos rijden (wat nog niet eens tegenviel) is vandaag de osteopaat paard zat best vast dus was maar goed dat ze kwam.

Osteo gaf aan dat paard best gevoelig was op de darmen, maar ja stalbaas (en eigenaar vh paard aangezien het een leasepaard is) blijft ook maar mais geven terwijl wij al enkele malen hebben aangegeven dat we dit niet willen. En de hoeveelheid hooi op een dag is ook behoorlijk triest. Daarom gaan we de klachten op stal eens bundelen en die bij stalbaas neerleggen

Maar goed, weekje longeren en rustig aan weer opbouwen richting M1 debuut *\o/*

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:50

Nouvel schreef:
Ik zit net even op mijnknhs te kijken, hebben ze mijn winstpunt in de M2 als M1 proef geregistreerd... :oo
Dat schiet ook lekker op...

Oh maar daar kan je wel even achteraan toch? Heb je het protocol nog?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:56

Ja ik heb gelijk gemaild met een foto van het protocol, ik ga er vanuit dat ze dan wel aan zullen passen...
Daar staan alle gegevens op, dus als ze het dan niet geloven...

Yom, fijn dat het wat beter gaat.
Wat slecht zeg van zo’n stal, weinig hooi en dan wel mais geven, mais is echt niet geweldig voor een paard, kunnen ze slecht verteren en veel zetmeel en suiker.
Waarom zo weinig hooi?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:01

kost geld -:(-

kan geen andere reden bedenken dan dit

Ben even aan het kijken wat ik kan geven de keren dat wij er zijn om de klachten te verlichten (iets als gastro maar dat moeten ze iedere dag hebben neem ik aan)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:11

Gelukkig kan ik op stal zelf bepalen wat ik voer, dat is echt heel fijn.
Wij hebben ook een paard dat met fikse maagproblemen kwam, gelukkig is dat nu aardig onder controle.
Hij krijgt ook medicatie en onbeperkt ruwvoer, daarnaast geen krachtvoer met suikers maar een goede zuivere vitamine brok zonder toevoegingen.