[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:43

Gefeliciteerd coquette!

M'n les ging eigenlijk heel lekker! Instructrice was erg enthousiast :D hij ging op sommige stukken erg goed draven en dan stond ze als een gek complimenten te geven. Erg leuk is dat!
We weten weer waar we aan gaan werken komende week! En morgen wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:15

M'n [naam] was niet fit...

Krijgen veel beter voer hier op stal en meer weidegang. Daar had ik beetje buikpijn van Denk ik.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:01

Fijn dat je les zo goed ging Kelly!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:03

Ik start zondag voor de tweede keer M:) ben heel benieuwd hoe het gaat, maar de stal waar ik start heeft niet zulke fijne bakken... Maar gewoon proberen *D

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:35

Jullie gaan snel :+

Lovemickey, succes morgen!

Dat klinkt als een leuke les Kelly!
Complimenten doen het altijd goed ;)

Welke klasse moet je schrijven Melissa?

TeeGee dat is een mooie tijd, ik moet maandag ook om half tien rijden :P

Ultimoo wat balen zeg :(
Kun je dit weekend niet ergens anders starten?

Tessjazz succes zondag!
Wat een sprong, gave foto!

Jammer Els dat het toch niet wat voor je was.
Is toch altijd een beetje zoeken wie bij je past en wie niet!

Ik heb dinsdag les gehad. Ging wel fijn! Paar tips mee gekregen voor morgen.
Woensdag had ze heel erg spierpijn dus voor rek en strek oefeningen gedaan :+
Gister de proeven geoefend. Ik vind ze behoorlijk pittig en er zitten nog een paar foutjes in.
Maar ik heb heel veel zin in morgen! Het hoeft helemaal niet perfect en winstpuntwaardig te zijn :)
Erg blij dat ik toch heb besloten om M2 te starten inplaats van M1, ben nu een stuk serieuzer aan het trainen!
Paard heeft gisteren op de poot van de hond gestaan.
Hond rent er altijd onder door dus het moest een keer gebeuren, liefde was ook meteen over :P
Ze zit nu in het verband omdat ze een snee in haar kussentje heeft :(:)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:57

succes allemaal die dit weekend gaat!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:17

jee, morgen in de hitte ergens tussen half 4 en kwart voor 4 starten, hopen op zomertenue! Maandag moet ik al voor 9 uur, dus lekker in de koelte nog en dan zijn we mooi weer op tijd thuis.

Succes iedereen die op concours gaat en Liset zie ik morgen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:47

Ah wat een rottijd caro!
Ik heb morgen om die tijd springles.. Ook niet erg fijn.

Ik ga zo peerdie vlechten en wassen :) moet zeggen dat ik sinds tijden weer zenuwachtig ben. Niet heel erg ofzo, heb wel even een pilletje valdispert ingenomen. Komt vast omdat ik een tijdje niet officieel gestart ben en het niet goed ging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:01

ik mag om 1445. Maar eerst maar eens kijken straks of hij fit is

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:23

josje4 schreef:
Jullie gaan snel :+

Lovemickey, succes morgen!

Dat klinkt als een leuke les Kelly!
Complimenten doen het altijd goed ;)

Welke klasse moet je schrijven Melissa?

TeeGee dat is een mooie tijd, ik moet maandag ook om half tien rijden :P

Ultimoo wat balen zeg :(
Kun je dit weekend niet ergens anders starten?

Tessjazz succes zondag!
Wat een sprong, gave foto!

Jammer Els dat het toch niet wat voor je was.
Is toch altijd een beetje zoeken wie bij je past en wie niet!

Ik heb dinsdag les gehad. Ging wel fijn! Paar tips mee gekregen voor morgen.
Woensdag had ze heel erg spierpijn dus voor rek en strek oefeningen gedaan :+
Gister de proeven geoefend. Ik vind ze behoorlijk pittig en er zitten nog een paar foutjes in.
Maar ik heb heel veel zin in morgen! Het hoeft helemaal niet perfect en winstpuntwaardig te zijn :)
Erg blij dat ik toch heb besloten om M2 te starten inplaats van M1, ben nu een stuk serieuzer aan het trainen!
Paard heeft gisteren op de poot van de hond gestaan.
Hond rent er altijd onder door dus het moest een keer gebeuren, liefde was ook meteen over :P
Ze zit nu in het verband omdat ze een snee in haar kussentje heeft :(:)

Ik heb ook altijd dat als ik een uitdaging heb, ik veel harder ga trainen om dat doel te halen!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:25

En succes iedereen die dit weekend weer op concours gaat!
En ik mag zondag lekker om 12:45 starten... Hopen dat het dan nog niet te warm is!

Maar ik moet dit toch even delen met jullie. Ik ben zo trots op mezelf! :') En ik voel me heeeeeel sportief! Ik heb net helemaal uit mezelf 6 kilometer hardgelopen binnen 40 minuten *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:32

Goed bezig Mickey!!

Ik ben ook anders aan het trainen sinds ik M1 rijd. Toch weer meer doel.

Vandaag voor het eerst in buitenbaan gereden op nieuwe stal. Ging fijn.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:54

Vonneke balen dat vos niet helemaal fit was.. Nu weer beter?

Joelle succes :D

Josje ik geloof Z1,Z2 en ZZ licht :)

Haha Joelle, hardlopen neem ik me ook steeds voor, kom er alleen nog niet mee over :')

Vonneke fijn dat vos lekker ging!

Tess gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:58

Melissa. Vandaag idd stuk beter!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:12

Dankje melissa

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:29

Nou dan vanavond toch mn debuut gehad, beide proefen een keer verkeerd gereden :+ is me nog nooit eerder gebeurd,maar de voorlezer in de ring naast mij had bijna dezelfde stem als mijn voorlezer, dus aardig verwarrend.
Had 171 en 173, met 3en en 8en, dus al met al best tevreden :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:39

UltimOo schreef:
Nou dan vanavond toch mn debuut gehad, beide proefen een keer verkeerd gereden :+ is me nog nooit eerder gebeurd,maar de voorlezer in de ring naast mij had bijna dezelfde stem als mijn voorlezer, dus aardig verwarrend.

Voor de eerste keer heel netjes inderdaad! :))

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:20

Allemaal succes vandaag op concours
Ultimo, netjes voor je debuut.

Ik had donderdagavond concours.
Toen ik hem van de trailer haalde merkte ik al dat hij gespannen en kijkerig was, tijdens het losrijden heb ik dit uiteindelijk wel weten op te lossen en was de concentratie weer terug.
In de eerste proef had ik twee keer een miscommunicatie waardoor ik beide keren een vier kreeg. Die proef was goed voor 178 punten.
In de tweede proef schrok hij drie keer flink, waarbij hij vol in de rem ging en er tussenuit probeerde te gaan. Dat leverde mij dan ook drie keer een drie op. In deze proef had ik ook hele goede stukken die dan ook weer zevens opleverden.
Ik had hierbij 175 punten. Best netjes, de drieën hebben mij toch negen punten gekost.

Al met al ben ik wel tevreden, het is ook geen fiets waar ik op zit. Dus dit gebeurd eens een keer. Als ik deze storingen weg weet te werken heb ik toch mooie winstpunten te pakken.
De bak was ook erg zwaar vooral in de hoeken, en de hoeken ben ik toch wel nodig om de boel te kunnen regelen. Als je daar dan moeite hebt om fatsoenlijk doorheen te rijden, heb je niet veel tijd meer over om dingen goed voor te bereiden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:28

Vonneke fijn dat Vos weer beter te pas is

Ultimo netjes debuut

Lianne jammer van de schrikmomenten. Maar zonder die momenten zou je wel mooi winst rijden!

Vanmorgen geschreven, paar leuke combi's maar ook wel wat slechte.

Don mag vanavond even aan het werk, is me nu te warm

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:12

melissa_93 schreef:
Haha Joelle, hardlopen neem ik me ook steeds voor, kom er alleen nog niet mee over :')

Dat had ik ook hahaha :'), maar gewoon een keer doen! Het is best leuk eigenlijk hahaha *D

UltimOo schreef:

Daar mag je zeker tevreden mee zijn! Gefeliciteerd!

lianne__ schreef:
Allemaal succes vandaag op concours
Ultimo, netjes voor je debuut.

Ik had donderdagavond concours.
Toen ik hem van de trailer haalde merkte ik al dat hij gespannen en kijkerig was, tijdens het losrijden heb ik dit uiteindelijk wel weten op te lossen en was de concentratie weer terug.
In de eerste proef had ik twee keer een miscommunicatie waardoor ik beide keren een vier kreeg. Die proef was goed voor 178 punten.
In de tweede proef schrok hij drie keer flink, waarbij hij vol in de rem ging en er tussenuit probeerde te gaan. Dat leverde mij dan ook drie keer een drie op. In deze proef had ik ook hele goede stukken die dan ook weer zevens opleverden.
Ik had hierbij 175 punten. Best netjes, de drieën hebben mij toch negen punten gekost.

Al met al ben ik wel tevreden, het is ook geen fiets waar ik op zit. Dus dit gebeurd eens een keer. Als ik deze storingen weg weet te werken heb ik toch mooie winstpunten te pakken.
De bak was ook erg zwaar vooral in de hoeken, en de hoeken ben ik toch wel nodig om de boel te kunnen regelen. Als je daar dan moeite hebt om fatsoenlijk doorheen te rijden, heb je niet veel tijd meer over om dingen goed voor te bereiden.

Vervelend van die hoeken... zoiets heb ik ook eens gehad, toen de hoeken ongeveer een meter lager waren dan de rest van de bak -O- Maar inderdaad! Zonder storingen zou je zeker hele nette punten hebben gereden *D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:12

Ik mag morgen weer om 12:38. Ben heel benieuwd hoe het gaat en ik heb er echt zin in *D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:41

Vanmiddag in de warmte mocht ik dus starten. Helaas hadden ze het parkeerterrein ivm de nattigheid verplaatst naar een mega-eind weg van het dressuurterrein. Dus eerst op pad om aan te gaan melden, daarna opgesplitst zodat manlief kon kijken hoe ver ze waren in mijn baan en ik alvast terug kon gaan lopen om proppen te draaien. Op dit concours wordt niet met een eigen starttijd gewerkt, je moet gewoon maar op tijd aanwezig zijn! Ik moest als 20e starten, maar tussen 14 en 15 zat een kwartier pauze. De 15e moest om 15.00 weer beginnen. Ik moest dan ongeveer tegen kwart voor 4. Om 15.15 zat ik op mijn paard en begonnen we aan de reis naar het dressuurterrein (ongeveer 5-7 min stappen), dus het instappen had ik wel al gehad. Kom ik het losrijterrein op, hoor ik meteen mijn naam al door de luidsprekers. Kon ik meteen het voorterrein al op. Dus niks geen losrijden maar meteen aan de bak. Pfff, nou daar waren zowel paard als ik een beetje door overdonderd dus de eerste proef ging waardeloos. Tweede proef gelukkig een stuk beter maar of het genoeg voor winst was wist ik niet.
Vanwege de warmte en omdat ik daar maandag ook weer start zijn we naar huis gegaan. Mijn instructrice was er ook en appte een tijdje later mijn punten door. 1e proef heel terecht 171. Tweede proef toch nog winst gereden met 181 punten.
Maandag begint de Z en M om 8.30 en ben ik als 4e aan de beurt. Dan zorg ik dat ik 8.30 op het losrijterrein ben, dan kan me dit hopelijk niet nog een keer gebeuren.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:09

Haha heel slim Melissa! Het is opeens ook wel heel erg warm :(

Succes morgen mickey!

Lianne jammer van de spanning.
Punten zijn niet verkeerd, volgende keer geen fouten maken en dan rij je mooi een winstpunt!

ultimoo zolang je zelf tevreden bent is je debuut altijd geslaagd ;)

Jammer Els. Had ik ook last van! Dacht dat ik nog mooi de tijd had maar toen we aankwamen waren er nog 5 voor mij! Dus wij moesten ook opeens heel erg opschieten :p Had toch nog wel 15 minuten kunnen inrijden, was ook wel genoeg met die hitte.. :P

Ik heb vanmiddag mijn M2 debuut gehad.
Erg spannend! Het was ook bloedje heet dus dat merkte ik ook wel aan mn paard.
1e proef had ik wel een fijn gevoel over de proef.
2e proef travers helemaal verputst, een 3 en een 4 :P
Tot nu toe alleen nog maar in de bak geoefend en nu moest het opeens zonder aanleuning van het hek :+
In de proef ook nog een keer verkeerd gereden waardoor ik 7 -2 had op dat onderdeel.
1e proef 194 punten en een 4e prijs van de 28.
Had geloof ik als enige van de M2 prijs (M1 en M2 werden samen gereden).
2e proef 185 maar door die -2 183.
HEEL ERG BLIJ MET MIJN M2 DEBUUT :):) :):) :):)
Had dit nooit verwacht en ook niet op winstpunten gehoopt!!
Protocol van de 1e proef:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0f33ffc43e

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:09

Proficiat met de behaalde punten en jammer van de onhandigheden... Nieuwe ronde nieuwe kansen!!

Ik vanmiddag weg geweest... Warm. Pfffff ging kapot.

Eerste proef best aardig gereden maar net wat mat. (gho wat gek met dit weer) 185 punten. Met Oa een dikke 3

Tweede proef ging hij stuk fijner.
Enkel twee verpeste onderdelen.
De losrijdring werd gescheiden van mijn ring door een planken afrastering. Daar stond een pionnetje bij B. Vos was er niks bang van. Maar paard wat aan het losrijden was wel en amazone werkte dat even af toen ik daar net moest zijn... Kwam de volle middengalop uit en vos schrok zich een ongeluk van haar en sprong opzij. Toen de linksomkeert meteen er achteraan en toen schrok hij weer van haar bij de B... 2x een 4. Erg jammer en helemaal niet nodig!

Maar hield er nog 190 over!

Twee keer net een prijs.

Nu nog wat netter leren afwerken. Zit nog een beetje teveel in de L2 flow.
Voor M arbeidsdraf is niet hetzelfde als tussen B en M.... Hihi

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:41

Succes morgen Joelle.

Caro jammer van de 1e proef. maar 2ep roef netjes!

Josje wat een super debuut! Gefeliciteerd :D

Vonneke top gereden! balen van de spanning in de 2e proef.

Don ging vanavond met rijden echt heel fijn. Lange tijd niet zo fijn kunnen rijden bij huis :)
Daarna helemaal gewassen en morgenvroeg vlechten en dan op naar de fotomeeting.