[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:20

Gefeliciteerd Safrou! In Rijssen of niet?

Heb ook weer zin om te rijden. Phoebe is moddervet aan het worden, ze lijkt wel hoogdrachtig, hahaha
Woensdag even naar de DA voor controle, heb het idee dat er wildvleesvorming is. Verder ziet er netjes uit. Dan ga ik gelijk vragen of ik weer iets met haar mag doen.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:51

Dankjewel! Is inderdaad in Rijssen!
Zie dat ik een typfout heb gemaakt maar kan het niet wijzigen op mn telefoon, we hadden 62,33 % :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:08

Gefeliciteerd Safrou. :)

Hopelijk mag je snel weer wat gaan doen met Phoebe, Setteli.

Hier nog wedstrijd plannen voor het pinkster weekend?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:05

Hopen dat de dierenarts groen licht geeft om weer iets te gaan doen Setteli!

Ik ben ook weer op wedstrijd geweest. Ik had lekker gereden. Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden dus hier het filmpje:

https://youtu.be/XyqMToTDZV0

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:32

Hoop ik zeker!

Vandaag heb ik voor het eerst sinds 2 jaar weer op de moeder van Phoebe gezeten. En 3 jaar voor het laatst echt gereden. Eerst gelongeerd en toen erop. Ze werd wel vastgehouden hoor, zo'n held ben ik ook niet. Ze was heel braaf, maar wel heel erg gespannen. Dat werd later gelukkig wel beter. Heel klein stukje gedraafd aan de hand.
Jazzy heeft een lichte vorm van KS, maar reageert heel heftig als het haar niet zint/iets dwars zit. Dus vandaar eigenlijk gestopt met rijden. Maar wil het toch proberen, al zou het alleen voor buitenritjes zijn.
We zullen zien waar het schip strandt.

Ik ga je filmpje zo even bekijken,

MaaikeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:53

Hoi allemaal,

Hier ook een L1 combinatie.
In februari hebben Obbe en ik ons B debuut gehad en daar snel doorheen gevlogen. Obbe is een 13 jarige fries van Lolke 371 en heeft in het verleden Z1 met winst gelopen. Ik rij hem nu twee dagen in de week en het is een superfijn leerpaard.
Vorige maand hebben we ons L1 debuut gehad. Paard had er geen zin meer in, maar toch nog 183,5 en 186 punten.

Vandaag weer op wedstrijd gegaan. De vorige keer kwamen we erachter dat het losrijden veel te lang was. Hij is vaak in 20 minuten al los dus vandaag daar op ingesteld. Tijdens het losrijden voelde hij ontzettend fijn aan. In de proef bouwde hij wat spanning op waardoor hij erg opkrulde, maar ik kon er voor m'n gevoel fijn aan blijven rijden.
Het aanleuningsprobleempje blijven we nog aan werken. uiteindelijk toch nog 182,5 en 180 punten en een derde plek.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:16

MerelV schreef:

Ik ben ook weer op wedstrijd geweest. Ik had lekker gereden. Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden dus hier het filmpje:

Complimenten hoe goed jij je paard al bij elkaar hebt voor de L1! Ik ben jaloers :j

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:28

lekkere punten allemaal!

ik mag zaterdag weer :)
ben de afgelopen weken flink aan het oefenen geweest om te kijken waar ik heen ga. merk direct verschil. mn gebroken lijnen zijn veel netter, ik kom nu recht over de a-c lijn binnen en ook mn slangevolte heeft nu gelijke bogen haha.

doordat dit nu beter gaat hoop ik van mn 6en 7ens te maken haha. ook veel getraind om het actiever te houden in de oefeningen. het ging allemaal wat sukkelig ofzo waardoor het er zo simpel uit zag. nu ik hem meerop het achterbeen rij komt hij meer omhoog van voor ( wel rond en nagevelijk ) maar is dan net wat spectaculairder ofzo. ( kan het niet helemaal uitleggen :') )

zaterdag is een selectiewedstrijd voor de groninger kampioenschappen. ik verwacht er niet te veel van maar hoop in ieder geval wel op een winstpunt haha

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:36

Safrou schreef:
MerelV schreef:

Complimenten hoe goed jij je paard al bij elkaar hebt voor de L1! Ik ben jaloers :j

Dank je wel!

Goed bezig lovemario! Ik merk zelf dat afwerking van de oefeningen en het strak op de bordjes rijden vaak de grootste winst oplevert. Succes met je wedstrijd!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:55

Leuk Setteli! Hou ons op de hoogte

Welkom Maaike!

Spannend lovemario! Succes!

Ik ga zondag weer starten. Dan ga ik ook voor het eerst meedoen aan bestgaande rijpony.
Heeft 1 van jullie dat ook weleens gedaan? Heeft iemand tips?

Zie dat de meesten M2 rijden waar ik tegen moet....En een paar Z....... :=
Ze zullen wel denken....Waarom doet dat L1 kind nog uberhoudt mee? :')
Ik ben echt de enige de rest is vanaf de M1......

Vind het wel spannend ook omdat het in de hoofdring is. Dat hebben mijn pony en ik nog nooit gehad. Het ergste vind ik dat er dan (veel) mensen naar me kijken :') (faalangst) Dat is ook de reden dat ik meedoe. Om daar ervaring in te krijgen.

Maar goed haha iemand ervaring met bestgaand?

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:00

Iris965 schreef:
Leuk Setteli! Hou ons op de hoogte

Welkom Maaike!

Spannend lovemario! Succes!

Ik ga zondag weer starten. Dan ga ik ook voor het eerst meedoen aan bestgaande rijpony.
Heeft 1 van jullie dat ook weleens gedaan? Heeft iemand tips?

Zie dat de meesten M2 rijden waar ik tegen moet....En een paar Z....... :=
Ze zullen wel denken....Waarom doet dat L1 kind nog uberhoudt mee? :')
Ik ben echt de enige de rest is vanaf de M1......

Vind het wel spannend ook omdat het in de hoofdring is. Dat hebben mijn pony en ik nog nooit gehad. Het ergste vind ik dat er dan (veel) mensen naar me kijken :') (faalangst) Dat is ook de reden dat ik meedoe. Om daar ervaring in te krijgen.

Maar goed haha iemand ervaring met bestgaand?

Vriendin van mij deed dat wel eens! Als je een goede pony hebt maakt het echt niet uit of je nou Z of B rijdt. Als de pony goede gangen heeft valt dat wel op. Tuurlijk zou een Z-pony 'sterker' bewegen, maar kwaliteit hebben ze of niet, daar kan een jury als het goed is wel doorheen kijken :j
Succes in ieder geval!

edit; knap dat je mee gaat doen!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:46

Hallo,

Ik meld mij ook! Ik ga mijn L1 debuut binnenkort ook maken en ga de proeven vanavond voor het eerst oefenen! Ik heb al wat YouTube filmpjes bekeken en het valt mij op dat er toch veel amazones doorzitten en dat het wel een heel rustig beeld geeft. Ik doe nu eigenlijk alles vanuit het lichtrijden, zowel wijken als aanspringen in galop. :P
Hoe vinden jullie de nieuwe proeven? Vergelijkbaar met de oude proeven?

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:47

Heel erg bedankt voor je reactie Safrou! Ik ga gewoon mijn best doen en dan zie ik wel......
Vind het wel spannend haha.

Welkom Joosiien! Ikzelf kies ook voor het lichtrijden. De onderdelen komen in de nieuwe proeven veel sneller achterelkaar. Ook zijn er een paar nieuwe oefeningen bijgekomen. Ik zal ze idd ook even oefenen zo kom je niet voor verassingen te staan (zoals een vriendin van mij die 3 programma fouten reed in 1 proef omdat ze de nieuwe proeven nog niet geoefend had :roll: |( )

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:51

Joehoe, ik mag weer iets met Phoebe doen! Vandaag naar de DA geweest om een beetje wild vlees weg te snijden. Bloeden als een rund. Ze heeft even een drukverband gehad om de bloeding te stelpen. Die mocht vanavond weer af. Maar vlak voordat ik net naar huis ging was het verband al afgezakt.
Ik heb een ander zalfje gekregen, dat moet ik 1 a 2x daags opsmeren. Ik denk dat ik van het weekend weer aan de gang ga.
12 juni hebben we van onze vereniging eigen wedstrijd, dus de planning is om daar weer aan mee te doen!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:29

Vanavond voor het eerst sinds 5 weken weer op Phoebe gereden. Ze liep wel heel fijn, maar ze was ontzettend spooky. Lag er 2x bijna naast 8)7
Maar het begin is er weer. Wond (voor zover je dat nog zo kan noemen) ziet er mooi uit.
Planning is om 12 juni op onze eigen wedstrijd weer mee te doen.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:22

Mooi dat het de goede kant op gaat Setteli! Succes alvast 12 juni.

Vandaag eerste en derde geworden! Supertrots. En bestgaande rijpony was superleuk om aan mee te doen! Ookal had ik daar geen prijs (de stap was waardeloos) het was het zeker waard!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:46

MerelV Ik vind het er heel fijn uitzien. :j

Leuk Setteli, benieuwd hoe zij het op gaat pakken.

Welkom MaaikeJ. Leuk dat je jouw L1 debuut hebt gemaakt.

Hoe is je wedstrijd gegaan lovemario?

Welkom Joosiien. :)

Fijn dat je weer met Phoebe aan de gang mag Setteli! :D Hoe gaat het nu?

Fijn dat je wedstrijd goed ging Iris965! :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:02

Mag ik hier ook weer even binnenspringen? :)
Heb gisteren mijn L1 debuut gehad, helemaal niet zoals we gehoopt hadden. Het regende al de hele dag ontzettend hard, maar daar hebben wij ons niet door laten tegenhouden. Tijdens het inrijden liep hij heel erg fijn, maar eenmaal in de ring is dat compleet omgeslagen. De persoon die voor me moest rijden is niet komen opdagen dus ik mocht al binnen, jury gaf aan dat ik nog even mocht rondrijden, net op dat moment gaat die van mij er bokkend vandoor. Aandacht was erna volledig weg :n
Tijdens de proef weliswaar geen fouten gemaakt, maar ik kreeg het echt niet klaar om zijn aandacht bij mij te houden, ik voelde hem continu naar buiten gluren en de oefeningen ging echt niet meer vloeiend.
Achja, ik til er niet te zwaar aan. Was voor hem ook weer de eerste buitenwedstrijd van het seizoen, dus hij was wat onder de indruk. Volgende keer beter :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:56

mijn wedstrijd ging super!met los rijden was hij wel erg sterk en fel voor mn been, maar in de ring ging er een knop om. 187 en 197,5 punten en een 5e prijs.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:19

Jammer snollygoster!

Gefeliciteerd lovemario.

Mijn L1 debuut heb ik helaas af moeten zeggen, doordat ik de avond ervoor mijn pink brak. Ik heb hem nu voor aankomende zaterdag gepland staan, maar ik weet niet of dat realistisch is. Het is dan een week geleden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:45

Jammer Snollygoster. Rij je in Belgie of in nederland?
Fijne punten lovemario!
Pijnlijk Joosiien.

Gisteravond voor het eerst weer met Phoebe naar de les geweest sinds 5 weken. Zo braaf en fijn te rijden. Conditie mist natuurlijk en ze is enorm dik, maar dat komt wel weer. Zal even foto's van haar been laten zien.

1e dag, bij de dierenarts (19 april)
Afbeelding

8 mei 2016
Afbeelding

Gisteravond 24 mei 2016
Afbeelding

Heb een super zalfje/klei gekregen van de DA (wel heel duur € 60,00 voor een heel klein potje), maar het werkt echt super. Equaide heet het.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:38

Dat ziet er goed uit settli! Fijn dat je haar weer kunt oppakken! :j

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:25

Even een ego post van mij;

Frou liep vanavond heerlijk, hard op weg naar ons L2 debuut! <3

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:01

ziet er goed uit Safrou!
Doe je nog bij ons mee in Goor?

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:14

Mooi Safrou! Succes alvast!

Gisteren twee dikke winstpunten gereden dus wij zijn L2 startgerechtigd!