Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:34

asjemenou schreef:
Waarom zou je de rekening voor komend jaar dan niet betalen?
Die staat toch los van de coupons?

De KNHS verekend de teruggave ook met eventueel nog openstaande rekeningen dus waarom zouden wij dat niet mogen dan?

asjemenou

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:43

Sorry, wist niet dat ze het verrekende.
Lijkt me maar lastig als het elkaar kruist.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:54

Kris schreef:
Als je die niet betaald mag je ook niet starten. Wil je het risico lopen dat je de ring niet in mag als je op concours bent?

Dat zal niet gauw gebeuren. Als secretariaat zie je namelijk niet of iemand niet betaald heeft, dus weigeren doen we niemand.
Alleen je punten die je dan rijdt die tellen niet! En ook niet meer als je daarna we hebt betaald.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:17

yvonnedv schreef:
MargrietJonk schreef:

Ik heb vandaag mijn geld retour gestort gekregen op mn bankrekening!

Ja ik ook, ze hebben het netjes verekend met het bedrag van de 6 coupons.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:31

stel nou, je vergeet je aan te melden voor een wedstrijd, je bent te laat, is niet aangekomen, hond heeft em per ongeluk opgegeten of wat dan ook.. hoe zit het daar dan mee, stel je voor je staat niet op de startlijst, je belt en doet blabla, dan krijg je vast en zeker te horen, dat het te veel geregel is om nog in te schrijven.

of stel je voor:
jou protocol is door de vereniging niet uitgeprint voor de jury's. hoe moet dat dan? kunnen ze die dan alsnog zo uitprinten, of krijg je dan het zelfde idee als n blanco coupon die weer geld kost?

niet echt duidelijke vragen misschien :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:33

Eigenlijk hebben alle verenigingen wel een printer ter plekke staan. En via het concoursprogramma kun je gewoon ter plekke een coupon uitdraaien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:37

Scum schreef:
Eigenlijk hebben alle verenigingen wel een printer ter plekke staan. En via het concoursprogramma kun je gewoon ter plekke een coupon uitdraaien.

Wij hebben op de wedstrijd locatie geen printer staan hoor.
Uiteraard heb ik wel altijd lege reserve exemplaren mee. Daar zou ik dan met de hand gegevens op in kunnen vullen.

Het punt wat jij aan geeft tjoepatjoep snap ik niet helemaal. Voorheen met de coupon kon het zijn dat hij niet was aangekomen. Of dat je hond hem op heeft gegeten. Maar nu stuur je per email een inschrijfformulier. Dus waar wil je heen?

Sommige secretariaten zijn sowieso heel moeilijk met bijschrijvingen of wijzigingen. Andere weer niet. Beetje afhankelijk van het secretariaat dus!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:52

ponyparadijs schreef:
Scum schreef:

je moet die lijst toch uitprinten die de jury moet tekenen?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:55

Ik zit ook even over de betaling.
Lees hier over automatische incasso maar heb wel een rekening via de post gekregen. Moet ik nu betalen of niet want heb niet zoveel zin om het dubbel te betalen :+

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:58

Ja, vanuit onze kring wordt het vrijwel verplicht om een laserprinter aan te schaffen. De protocollen moeten op de wedstrijd binnen een half uur door de ruiter/amazone gecontroleerd worden (alles wordt digitaal ingevoerd). En daarna moet alles in één keer geprint worden (en misschien nog wel afgetekend worden door de federatievertegenwoordiger/jury)

Op de factuur staat óf dat je 'm binnen ... moet betalen, óf dat ie binnenkort afgeschreven wordt van rekeningnummer...

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:59

ponyparadijs schreef:
Scum schreef:

Uiteraard heb ik wel altijd lege reserve exemplaren mee. Daar zou ik dan met de hand gegevens op in kunnen vullen.

Het punt wat jij aan geeft tjoepatjoep snap ik niet helemaal. Voorheen met de coupon kon het zijn dat hij niet was aangekomen. Of dat je hond hem op heeft gegeten. Maar nu stuur je per email een inschrijfformulier. Dus waar wil je heen?

Sommige secretariaten zijn sowieso heel moeilijk met bijschrijvingen of wijzigingen. Andere weer niet. Beetje afhankelijk van het secretariaat dus!

ik bedoel dat je vaak genoeg hoort dan een mail niet aankomt, of niet goed doorkomt o.i.d dat met de hond was meer n grapje!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:01

yvonnedv schreef:
je moet die lijst toch uitprinten die de jury moet tekenen?

Dat mag ook een hand geschreven exemplaar zijn.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:02

Mirjam79 schreef:
Ja, vanuit onze kring wordt het vrijwel verplicht om een laserprinter aan te schaffen. De protocollen moeten op de wedstrijd binnen een half uur door de ruiter/amazone gecontroleerd worden (alles wordt digitaal ingevoerd). En daarna moet alles in één keer geprint worden (en misschien nog wel afgetekend worden door de federatievertegenwoordiger/jury)

Op de factuur staat óf dat je 'm binnen ... moet betalen, óf dat ie binnenkort afgeschreven wordt van rekeningnummer...

maar stel nou dat je later o die dag moet springen, als ze net dan bezig zijn met uitdraaien van de uitslagen en jij niet binnen een half uur klaar bent, als er 10 punten verschil tussen zit (lijkt me vreemd) maargoed het kan, dan heb je dus geen poot om op te staan...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:04

Je kan ook een ander laten controleren!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:29

Wat ik er van begreep ( ook secretariaat) heb je na de prijsuitreiking 30 min de tijd om op de punten te reageren. de jury moet na de prijs uitreiking ook minimaal 30 min blijven zitten ( dit was altijd al zodat ruiters het een en ander nog konden bespreken als ze dit wilden) dus ik voorzie ook geen problemen ;)

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:34

na de prijsuitreiking moet het dan geen probleem zijn, meestal is dit ook na het springen op een doorsnee wedstrijd!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:39

doom schreef:
Wat ik er van begreep ( ook secretariaat) heb je na de prijsuitreiking 30 min de tijd om op de punten te reageren. de jury moet na de prijs uitreiking ook minimaal 30 min blijven zitten ( dit was altijd al zodat ruiters het een en ander nog konden bespreken als ze dit wilden) dus ik voorzie ook geen problemen ;)

Nee de jury moet tot 30 min na het einde van de rubriek aanwezig zijn. Dus als de organisatie bij grote zomerwedstrijden pas aan het einde van de dag uitreiking houd is de jury er echt niet meer om het totaal overzicht te ondertekenen. Heeft de knhs ook weer goed over nagedacht...

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:44

hmmm, dat word dan ook weer raar inderdaad..\

nou goed, ik zie het wel gewoon, ga pas in februari weer op wedstrijd. dan maar hopen dat het hele systeem goed werkt.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:50

leonie87 schreef:
doom schreef:

Nee de jury moet tot 30 min na het einde van de rubriek aanwezig zijn. Dus als de organisatie bij grote zomerwedstrijden pas aan het einde van de dag uitreiking houd is de jury er echt niet meer om het totaal overzicht te ondertekenen. Heeft de knhs ook weer goed over nagedacht...

Is idd niet goed over nagedacht. ( gelukkig heb ik alleen klein ;) )
Maar het zou denk ik voor de grote concouren betekenen dat de prijs uitreikingen contineu zijn, en ergens vind ik dat wel heel fijn ! :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 16:12

Ik ga nog even in op het schrijven van leonie87. Ze schrijft dat de jury tot 30 minuten na het einde van de rubriek aanwezig moet zijn wat ook klopt. Als de organisatie van de wedstrijd ervoor zorgt dat de al getelde protocollen tussentijds terug gegeven worden aan de starters, dan kunnen deze ze nog tijdens de rubriek controleren en eventueel aan laten passen. De jury kan die dan gewoon netjes aftekenen en is er niets aan de hand. Dus ja, er is wel over nagedacht, alleen moeten sommige secretariaten hun werkwijze even iets aanpassen en is er niets loos!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:44

Ja vosje dat is zo. Maar zie jij dat gebeuren op die grote zomer concoursen? Ik niet nl...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 18:45

Ja hoor, dat is hier al gebruikelijk. Secreatariaten zitten met twee laptops, voeren alle punten in en daarna kan de protocol meegegeven worden. Uitslag is wel met een half uur bekend. En dan hebben we het over wedstrijden met 16 ringen of zo...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:48

Hmm hier is het zo dat de grote concoursen, vooral de selecties, de hele dag door ringen hebben gaan, dan in de namiddag Kur op muziek en weet ik veel wat allemaal en dan om half 5 de uitslagen van alle rubrieken achter elkaar aan. Wat niet wegneemt dat de uitslag niet eerder bekent is natuurlijk. Maar als er dan iemand protest aantekent is de jury wel al weg natuurlijk.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 18:49

Als ruiter mag je gewoon om de uitslag vragen, om te controleren of het klopt. Bij grote wedstrijden is er ook een federatievertegenwoordiger die een wijziging af kan tekenen als de jury er niet meer is.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:01

Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. De startpassen liggen klaar om gemaakt te gaan worden en zien er al mooi uit. We gaan nu bezig met functionaliteiten bedenken die aan de pas gekoppeld kunnen worden, maar dat zal in een later stadia plaatsvinden :).