Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:21

Zijn er hier nog mensen die bij De Braassem 2 daagse starten komend weekeind?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:25

Nee, wij gaan pas eind mei weer ergens heen. Hebben 2 van de 3 dagen meegedaan bij eigen vereniging afgelopen weekend. Dat is wel even zat weer :')

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 23:06

Nee, dit weekend wedstrijd bij eigen cluppie in Boskoop ;-)
Afgelopen dagen kennisgemaakt met concours 3.5 (ben wedstrijdsecretaris sinds kort). Pffff....dat valt nog niet helemaal mee....

Mwm geen overall winnaar geworden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:28

Succes charmaine met secretariaat!
En nee, geen overall winnaar. Ik heb maar 2 dagen gestart en de winnaar 3, dus zij kon 2 proeven laten vervallen. Scheelde maar weinig, het zat heel dicht op elkaar. Maar ik heb wel de leukste prijzen, haha.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:47

Dan is t goed toch whaha

Was gisteren ook op wedstrijd. Rijd L (Duitse L) met mn freiberger. Was voor t eerst samen met dochter en pony met als resultaat een hysterische freiberger :+ . Bleef maar gillen naar de pony , die dus ergens op de trailer stond
In de ring ging t niet slecht, met ruim 62% natuurlijk niet enorm gescoord, maar met weinig onvoldoendes en wat 7ens was ik tevreden voor wat t was.

Qua beweging komen we echt niet in de buurt van de top 3 paarden, maar we kunnen in onze oefeningen nog verbeteren. achterwaarts 4 , eenvoudige wissels 7ens maar ook 5.
Stap krijgen we vaak 7.5 voor, nu door spanning werd t een 6.

Pony was de eerste proef ook wat te wakker, 2e proef veel beter en 6 % meer als in de eerste. Met als commentaar: veel potentie

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:33

"veel potentie" dat is toch leuk om te horen? Goed gedaan Getup.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:46

Nou dan heb je het toch goed gedaan GetUp. Dat zijn toch nette cijfers.

Ik mag vrijdagavond as, schrijven. Mn dochter doet vrijdag en zaterdag mee in M2.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:33

Ja hoor, was tevreden.

Zeker leuk om te lezen, t is ook n knappe pony en knap kind :P

Schrijven vind ik op z'n tijd ook interessant en leerzaam

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:46

Babootje schreef:
Zijn er hier nog mensen die bij De Braassem 2 daagse starten komend weekeind?

Nee heb even getwijfeld. Maar het rijden hier gaat niet zo fijn. Dus toch niet ingeschreven.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:45

Klinkt goed Getup! Punten zijn punten hoor, mag je blij mee zijn ;-) Was best al poosje geleden toch, dat je zelf gestart was?

Als iemand het leuk vind om te schrijven of te ringmeesteren, ik heb nog wat plekjes op te vullen deze zomer ;-)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 23:21

Charmaine schreef:
Klinkt goed Getup! Punten zijn punten hoor, mag je blij mee zijn ;-) Was best al poosje geleden toch, dat je zelf gestart was?

Als iemand het leuk vind om te schrijven of te ringmeesteren, ik heb nog wat plekjes op te vullen deze zomer ;-)

schrijven had ik wel leuk gevonden maar je bent wel heel ver weg :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:08

Leuke wedstrijden gehad. Vrijdag mee geschreven met de wedstrijd. Leuke jury en heel leerzaam altijd weer om mee te kunnen schrijven.

Na een half jaartje eruit geweest te zijn door een hoefscheur was afgelopen vrijdag Mexx's 2e wedstrijd in de M2. Met 187 en 188,5 best tevreden over de prestaties. Het idee dat je met een goed paard per definitie ook altijd hoger scoort kan ook echt wel de wereld uit. Als een jury ziet dat een paard meer kwaliteit heeft voor wat het laat zien in de proef dan is het ook "mag/kan meer" en heb je ook gewoon een zes ook al ziet die uitgestrekte draf er beter uit dan die bij het gemiddelde paard. De travers doet ie al wel maar nog zuunig dus dat is ook echt nog een punt om aan te werken. De keertwendigen zijn wat apart: in de ene proef een kwart wending en dan de volgende proef gelijk een hele (een flinke moeilijkheidsgraad meer).
Op zaterdag hadden ze 209 punten en 179. Dat verschil zat m erin dat Mexx schrok van iemand naast de bak waardoor de travers (een dubbelteller) volledig mislukte en de daaropvolgende overgang ook niet netjes was. Dan heb je gelijk -10 te pakken. En sprong hij nog een keer over in de contragalop die normaal wel goed gaan.
Enfin er zit wel een goede stijgende lijn in. Het is een wat kijkerig paard en er moet weer wat meer in een wedstrijdritme komen.
Ze zijn nu bezig met de 2e draf en Mexx vindt dat blijkbaar zo leuk dat hij dat ongevraagd te pas en te onpas inzet, op het moment dat je m terug laat komen. Dat zorgt nu ook voor een hupsje hier of daar in een overgang. Dus ook daar moet nog even aan geschaafd.

2 juni is er weer een wedstrijd op stal. In de tussentijd kijken of we nog ergens buiten een wedstrijdje mee kunnen pakken.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 15:49

Hier kijken we ook terug op een geslaagde wedstrijddag. Mooi weer gehad, jury heeft behoorlijk wat punten kunnen weggeven. En weer complimenten gekregen van deelnemers over de fijne gemoedelijke sfeer bij ons.

Zelf 2 puntjes rijker. Was zelf niet heel tevreden over proef 1 en vond proef 2 heel veel beter gaan, maar punten waren nagenoeg gelijk. Toen ik protocol even kritisch geanalyseerd had, kon ik dat wel begrijpen...

Nu eerst weer paar keer crossen en dan 3 juni volgende dressuurwedstrijd ;-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:12

Charmaine schreef:
Hier kijken we ook terug op een geslaagde wedstrijddag. Mooi weer gehad, jury heeft behoorlijk wat punten kunnen weggeven. En weer complimenten gekregen van deelnemers over de fijne gemoedelijke sfeer bij ons.

Zelf 2 puntjes rijker. Was zelf niet heel tevreden over proef 1 en vond proef 2 heel veel beter gaan, maar punten waren nagenoeg gelijk. Toen ik protocol even kritisch geanalyseerd had, kon ik dat wel begrijpen...

Gefeliciteerd Charmaine. Waar is ‘bij ons’?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 19:39

Proficiat allemaal!!!

Ik heb vandaag 4 wedstrijden opgegeven in mei en juni. Vind het best spannend. 6 november voor het laatst weggeweest. Heb toen 3 wedstrijden Z1/Z2 gereden na 3 jaar niet.
Nu ook weer Z2, hopelijk weer snel in t ritme na ruim een half jaar niet weg en het blessureleed aan zijn rug door het kl*tezadel...

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 19:50

Gefeliciteerd Charmaine, leuk dat ook de andere deelnemers een leuke wedstrijd hadden.

Heb vandaag ook fijn kunnen rijden, kleine wedstrijd en ik was de laatste starter van de dag. Bleek een jury te zitten die ik wel ken en waarvan ik weet dat ze best streng is, maar ook dat ze heel kundig is, veel ziet en bij vrijwel ieder punt wel een opmerking maakt. Deze keer ook weer twee volledige volgeschreven protocollen mee naar huis gekregen, zo fijn!
Nu extra blij met mijn twee winstpunten en eerste prijs en… we mogen naar het Z1! **\O/** **\O/** **\O/**

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:26

Van harte!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:55

Babootje schreef:
Charmaine schreef:

Gefeliciteerd Charmaine. Waar is ‘bij ons’?

Boskoop, Bosgouwruiters ;-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:17

Gefeliciteerd ook Roulette!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:24

Gefeliciteerd weer!

Ik ga eind mei weer, selectie voor de Chio Zuid Holland cup. Daar heb ik me vorig weekend voor geselecteerd in het team van de vereniging. Heb er veel zin in!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:40

Gefeliciteerd iedereen weer! Was (bij ons in ieder geval) ook lekker weer voor wedstrijden!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:59

Gefeliciteerd met alle punten!

Hier even een wedstrijdstop. Zijn lekker aan het trainen en clinics aan het rijden. Over een maandje gaan we een week naar de Veluwe dus lekker conditie aan het trainen. Daarna krijgt hij even een paar weken vrij. Daarna gaan we weer knallen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:05

Ook gaaf, autumn! Hoe gingen de clinics?

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:14

Wat een mooie punten komen er overal voorbij!

Hollie voor het eerst sinds een halfjaar weer gestart, 196.5 en 203 dus super tevreden! Ik heb er wel echt aan kunnen blijven rijden dus dat was erg fijn! Hopelijk nu we weer wat meer trainen kunnen we weer wat meer werken aan de souplesse en buiging etc! Maar eens even plannen wanneer we weer op pad kunnen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:31

MyWishMax schreef:
Ook gaaf, autumn! Hoe gingen de clinics?

Super fijn, echt heel veel van geleerd. Ik heb veel moeite met het tact (daar hadden we nog over gepb’t trouwens :D ), en daar zijn we mee bezig geweest. Veel meer tussen twee teugels rijden waardoor hij zijn passen beter af gaat maken. En nee, het is niet in ene opgelost. Maar ik heb nu voor mezelf door hoe ik dat op kan lossen en dat was eigenlijk mijn doel ook. Ik heb donderdag weer een clinic, alleen dan nu op ander terrein. Ben benieuwd hoe het daar gaat :j