Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:03

marshmellow schreef:
Ik heb ook de punten van de 28ste!
B debuut met een paard dat ik nu een maandje rijd; 212 punten :wow:
En met mijn eigen paard in de L2 192 punten.
Super tevreden met de puntjes en ook fijn commentaar van de jury :)

Wow!!!!!!!! *\o/* *\o/*

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:04

DreamGuide schreef:
Caritas schreef:
Ben ik trouwens de enige neuroot of zijn er meer die, als ze op hun uitslag wachten, de hele tijd bijna dwangmatig de klasseringen pagina verversen? :=

Jazeker, elk halfuur, al sinds vorige week donderdag :')

Jij ook nog niks van 23e?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:05

_x_Vace_x_ schreef:
Caritas schreef:
Ben ik trouwens de enige neuroot of zijn er meer die, als ze op hun uitslag wachten, de hele tijd bijna dwangmatig de klasseringen pagina verversen? :=

Zelfs mijn vriend wordt er gek van ! Hahaha ik wacht nog op 23e

Serieus? Dus het zou zo maar kunnen dat ik tot volgende week woensdag moet wachten voor de uitslag van de 28e?|(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:06

wanted schreef:
Ik vind het persoonlijk ook heel prettig dat bij veel punten commentaar staat en waar een punt op gebaseerd is! Ik had bevoordeeld bij mij middenstap staan; over de benen goed maar hals moet er meer uit. Daar kan je echt wat mee!

Maar dat is iets wat van een jury afhangt, niet van online proefjes of normale wedstrijden. Net als veel commentaar ook van jury (en schrijver) afhangt. Ik heb protocollen met bijna elke regel een opmerking bij een proef van bijna 3 winstpunten, maar ook protocollen waar net aan 4 dingen op staan. Dat zie je met deze online proeven ook.

IvyRose schreef:
Hebben meer mensen hun eigen filmpjes nog eens bekeken met het commentaar van de jury ernaast? Normaal heb je na een wedstrijd altijd een bepaald gevoel, wat bij mij soms afhangt van maar een enkel onderdeel, bijvoorbeeld een mislukte overgang of een keertje schrikken van iets :')

Nu kun je echt goed kijken wat de jury zegt en je gevoel loslaten, puur op wat er te zien is je eigen mening baseren. Denk niet dat dat gelijk de dag na de proef kan, maar ietsje later wel :)

Dat doe ik bij normale wedstrijden bijna altijd := Ik liet juist vaak de proeven filmen om het daarna te kunnen bekijken met protocol en bespreken met instructie. Dan kon zij ook zien wat er gebeurt in een proef. Ik ben veel negatiever in mijn gevoel als dat een jury ons beoordeelt, zie bij een filmpje altijd nog tig dingen waar geen commentaar op komt, maar het beeld komt wel meer overeen met punten dan mijn gevoel. :')

Ik vind het wel een voordeel dat er nu teruggespoeld kan worden als er iets gemist wordt, ipv standaard een 6 geven. Of dat er onvoldoendes gegeven worden als er iets niet beoordeeld kan worden. Ik ben er wel positiever naar gaan kijken nu het een tijdje loopt. :j Mogen nog wel wat veranderingen komen van mij, maar goed begin.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:07

IvyRose schreef:
Hebben meer mensen hun eigen filmpjes nog eens bekeken met het commentaar van de jury ernaast? Normaal heb je na een wedstrijd altijd een bepaald gevoel, wat bij mij soms afhangt van maar een enkel onderdeel, bijvoorbeeld een mislukte overgang of een keertje schrikken van iets :')

Nu kun je echt goed kijken wat de jury zegt en je gevoel loslaten, puur op wat er te zien is je eigen mening baseren. Denk niet dat dat gelijk de dag na de proef kan, maar ietsje later wel :)

Hier ook! Wel met de punten alleen dan, want had helaas maar bij drie onderdelen een opmerking staan, dus daar kon ik verder niet zoveel mee. Maar alsnog ben ik het bij sommige onderdelen niet eens met de gegeven punten. Bv. 2x galop aanspringen ging echt niet vloeiend en veel te traag met een klein bokje/hupsje naar mijn geloof. Maar wel bij beide een 7. Maar ik denk dat ook wel gewoon komt omdat ik te kritisch ben op mezelf :+ Dus toch wel een goed leermoment ook voor mezelf!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:10

Afbeelding
Ik dacht dat filmpjes eigendom werden van de knhs, niet dat jury's ze op hun eigen social media kanalen zetten. (Edit: het is een still, hoor ik net)

mcjv

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:14

Dat is inderdaad niet zo netjes... ik zou niet zo blij zijn als dat mijn proef was. :\

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:16

Het lijkt een screenshot van het beeldscherm van de jury, dus stilstaand. Is dat zo erg? Het hele proefje online zetten, nee dat zou ik niet willen of doen, maar een stilstaand beeld waar de combinatie niet herkenbaar is?

Wij hebben ook wel eens een foto op FB geplaatst dat we aan het jureren waren, stond ook een combinatie op, maar net als hier niet te herkennen als je diegene niet kent. Deze jury is gewoon enthousiast en deelt wat zij aan het doen is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:22

Fellor schreef:
Caritas schreef:
Ik ben ook weleens halverwege gestopt toen ik nog BB reed en de jury een L protocol voor zich had. Hoe dan? M'n naam staat er toch op?

De jury weet soms niet wie er in de ring is als je je niet voorstelt en ze gaan er vaak ook vanuit dat de volgorde van de protocollen klopt terwijl er zonder hun weten iets gewijzigd is.
Daarbij geven ze soms gewoon punten voor wat ze zien omdat ze inmiddels wel weten welke punten er in een proef voorkomen en als de schrijver dan niet doorheeft dat het niet klopt met wat er op het protocol staat, dan komen ze er niet achter.

Ik ben enorm voorstander van hoofdstelnummers zoals bij rassenwedstrijden en de subtop gedaan wordt. Kan ook niet begrijpen waarom daar in de basis niet aan gedaan wordt.

Maakt het allemaal een stuk eenvoudiger.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:23

Caritas schreef:
[ [url=m/V7Om8C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik dacht dat filmpjes eigendom werden van de knhs, niet dat jury's ze op hun eigen social media kanalen zetten. (Edit: het is een still, hoor ik net)

Dat vind ik echt niet kunnen als jury zijnde.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:28

Werd getipt door een kennis dat ze mij zag op de pagina van een fb vriend. Schijnt een reële jury te zijn dus niet zo'n voor de fokker jury die alleen dressuurgefokte voorbeenzwaaiers punten geeft.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:36

Caritas schreef:
Werd getipt door een kennis dat ze mij zag op de pagina van een fb vriend. Schijnt een reële jury te zijn dus niet zo'n voor de fokker jury die alleen dressuurgefokte voorbeenzwaaiers punten geeft.

Hopelijk werkt het zo niet, want dan kan die jury over het algemeen maar weinig punten kwijt. En een voorbeenzwaaier maakt het geen goed paard...

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:37

Caritas schreef:

En vice versa vind ik het niet zo netjes om de naam van het desbetreffende jurylid online te plaatsen. :o

@_x_Vace_x_
Nope, schiet niet echt op...

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:47

Dit werkt alle kanten op idd. De jury plaatst een still uit een filmpje zonder dat daar duidelijk iemand op te zien is, geen namen ,geen punten oid. Alleen een bijzonder positief bericht vwb het nieuwe jureren. Dat had ik ook kunnen doen. Ik zie hier geen kwaad in.

Tegenovergesteld is dat wij, juryleden, altijd al het risico lopen om met naam en toenaam op social media besproken te worden. En dat gebeurt....ik heb meerdere malen berichten voorbij zien komen, in de regel altijd negatief over een jury, die dan met naam en toenaam genoemd wordt. Daar wordt weinig ruchtbaarheid aan gegeven maar besef wel, ook wij zijn vrijwilligers die dit uit hobby doen. We zijn niet feiilloos, mensen kunnen fouten maken, mensen kunnen dingen anders zien maar dat openbaar hakken op social media zou wat mij betreft een tandje minder kunnen.

Laten we er met zijn allen voor zorgen dat de sport leuk blijft en ik vind zo'n bericht als hierboven alleen maar positief! Bedenk je wel dat als de juryleden niet mee willen werken aan dit nieuwe jureren, jullie nog langer kunnen wachten op je punten, nieuwe evenementen etc. Dan kun je gewoon thuis rondjes blijven rijden en gebeurt er helemaal niets!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:51

daffodil schreef:
Dit werkt alle kanten op idd. De jury plaatst een still uit een filmpje zonder dat daar duidelijk iemand op te zien is, geen namen ,geen punten oid. Alleen een bijzonder positief bericht vwb het nieuwe jureren. Dat had ik ook kunnen doen. Ik zie hier geen kwaad in.

Tegenovergesteld is dat wij, juryleden, altijd al het risico lopen om met naam en toenaam op social media besproken te worden. En dat gebeurt....ik heb meerdere malen berichten voorbij zien komen, in de regel altijd negatief over een jury, die dan met naam en toenaam genoemd wordt. Daar wordt weinig ruchtbaarheid aan gegeven maar besef wel, ook wij zijn vrijwilligers die dit uit hobby doen. We zijn niet feiilloos, mensen kunnen fouten maken, mensen kunnen dingen anders zien maar dat openbaar hakken op social media zou wat mij betreft een tandje minder kunnen.

Laten we er met zijn allen voor zorgen dat de sport leuk blijft en ik vind zo'n bericht als hierboven alleen maar positief! Bedenk je wel dat als de juryleden niet mee willen werken aan dit nieuwe jureren, jullie nog langer kunnen wachten op je punten, nieuwe evenementen etc. Dan kun je gewoon thuis rondjes blijven rijden en gebeurt er helemaal niets!

Volmondig mee eens.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:51

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist wel leuk zo vinden om mezelf zo in het beeld bij de jury tegen te komen. Ruiter rijdt net van de jury af, dus er is niets kwalijks te zien, je kunt de ruiter niet eens herkennen. Ik vind het ook een leuk bericht van dit jurylid.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:54

Gister de punten van dochters M2 debuut gevonden, maar kan nog geen protocol vinden. Klopt het dat die zoveel later komen?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:06

daffodil schreef:

Kan mij hier helemaal in vinden. Zal dan ook nooit een naam op het openbare internet zetten. Geef hem wel eens door via de chat of WA als daarom gevraagd wordt. En probeer mijn bericht over de jury dan ook zo neutraal mogelijk te maken. Al lukt dat niet altijd. :o

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:36

DreamGuide schreef:
Caritas schreef:

En vice versa vind ik het niet zo netjes om de naam van het desbetreffende jurylid online te plaatsen. :o

@_x_Vace_x_
Nope, schiet niet echt op...

Er was 1 jury die heeft denk ik ook van jou 1 categorie over het hoofd gezien ze gaan hem nu bellen dit zsm te beoordelen, was precies m1 rubriek van 23e al het andere was namelijk wel beoordeeld

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:40

_x_Vace_x_ schreef:
Er was 1 jury die heeft denk ik ook van jou 1 categorie over het hoofd gezien ze gaan hem nu bellen dit zsm te beoordelen, was precies m1 rubriek van 23e al het andere was namelijk wel beoordeeld

Ik heb M2 gereden, niet M1.. Ik zal de KNHS ook maar even een berichtje sturen denk ik...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:44

28 mei een nieuwe met zz erbij?

Afbeelding

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:45

Samy schreef:

[ [url=m/H6vXEr.png]Afbeelding[/url] ]

Zou voor heel veel ruiters super zijn maar ben bang dat het een copy/paste foutje is.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:46

DreamGuide schreef:
_x_Vace_x_ schreef:

Ik heb M2 gereden, niet M1.. Ik zal de KNHS ook maar even een berichtje sturen denk ik...

O sorry dacht m1

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:48

Vanaf z is het niet voor winstpunt.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:52

Samy schreef:

[ [url=m/H6vXEr.png]Afbeelding[/url] ]

Zou super zijn!! :j