[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:56

Ik ga naar Soest :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:53

Mooie resultaten dames!!

Ben benieuwd hoe je clinic was Mahitri!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:35

De clinic was echt super! Het probleem ligt bij ..................... mij :D Ik ga dus voorover zitten en daarop komt Berend weer terug in tempo. Zodra ik meer naar voren bleef kijken en rechtop zat, bleef hij ook beter voorwaarts gaan :o Ook moet hij veel compacter blijven en dat begint al bij de stap. Hij gooit zijn boeg helemaal naar voren en hangt dan in mijn hand waardoor remmen niet meer lukt. Ik moest veel overgang rijden naar het halthouden en als hij dan niet van mijn hand afbleef eerst achterwaarts tot hij het gewicht weer op zijn achterbenen had en dan pas weer naar voren. Ik vond haar ook heel fijn uitleg geven!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:39

Mahitri schreef:
De clinic was echt super! Het probleem ligt bij ..................... mij :D Ik ga dus voorover zitten en daarop komt Berend weer terug in tempo. Zodra ik meer naar voren bleef kijken en rechtop zat, bleef hij ook beter voorwaarts gaan :o Ook moet hij veel compacter blijven en dat begint al bij de stap. Hij gooit zijn boeg helemaal naar voren en hangt dan in mijn hand waardoor remmen niet meer lukt. Ik moest veel overgang rijden naar het halthouden en als hij dan niet van mijn hand afbleef eerst achterwaarts tot hij het gewicht weer op zijn achterbenen had en dan pas weer naar voren. Ik vond haar ook heel fijn uitleg geven!

Wat leuk dat je het hier allemaal even toelicht! Ga ik ook gewoon proberen, die van mij wil ook wel eens voorover gaan.

Wanneer ga je nu weer op stap?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:18

Dat klinkt als een geslaagde clinic!

Mijn paard heeft uiteindelijk als advies gips gekregen. Hij staat nog op de kliniek want hij kon het nog niet worden met zn gipsen beentje. Als het goed is mag hij morgen naar huis. Ik ben aan het tellen. Vandaag zitten we op dag 2 van 90 :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:20

vibabu schreef:

Mijn paard heeft uiteindelijk als advies gips gekregen. Hij staat nog op de kliniek want hij kon het nog niet worden met zn gipsen beentje. Als het goed is mag hij morgen naar huis. Ik ben aan het tellen. Vandaag zitten we op dag 2 van 90 :(

:(:)

Ik zou mezelf met elke mijlpaal iets leuks gunnen van Divoza...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:03

Geslaagde clinic dus!

Wat balen zeg Vibabu moet hij 90 dagen gips? Of is de totale hersteltijd zolang?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:28

Klinkt goed die clinic! Leuk dat je er zoveel aan gehad hebt!

En idd balen Vibabu, flinke tijd te gaan..

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:26

Ik hoop dat hij morgen weer naar huis mag Vivabu. Niks aan als ze in de kliniek staan.

Citaat:
Wanneer ga je nu weer op stap?

Ik heb besloten voorlopig even thuis door te trainen. In oktober heb ik nog een trainingsweekend met Jenny en daarna ga ik weer een poging doen. Ik moest aan het eind van de clinic halthouden, wegdraven, halthouden, wegdraven en na drie keer vertrok hij echt flitsend en stond ook direct stil (in plaats van een halve bak nodig te hebben om halt te houden). Daar ga ik de komende weken ook maar flink mee aan de slag :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:32

Halve bak? Das een grapje hoop ik? :oo
Ik zeur al als hij niet binnen 3 passen stil staat...

Maar thuis doortrainen is ook lekker! Ik ben wel een beetje klaar met thuis trainen. Ook al is het nog steeds niet optimaal. Ik had eigenlijk als doel dat hij nu het sportpredicaat zou hebben, mislukt :') En voor 1 januari wilde ik mijn tien punten hebben _O- Dat wordt ook lastig :')
Ik vind het ook naar om mijn eigen huis als excuus te gebruiken.

En maar even zien hoe het weer wordt... Wat mij betreft dit tot de kerst, dan twee weken echt winter en dan weer lente. :') Maar dat zal wel niets worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:30

Nou dit weer is heerlijk ja! Vandaag Boris de fjord maar helemaal geschoren. Zondag weer eens op concours na lange tijd!

Afbeelding

En met Santor klein stukje buiten de poort gewandeld en lekker laten grazen. Zo is revalideren helemaal geen straf ;)

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:35

Jeeetje, nu al geschoren?
Die van mij zit nog superstrak in z'n velletje!

Fijn dat Santor zo relaxed blijft nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:51

Nu al ? _O- nu alweer... 4 weken geleden ook al := hij verwacht een horrorwinter ben ik bang...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:51

vibabu schreef:

Pff dat klinkt echt ellendig! Arme jullie!

Janine wanneer ga je weer? :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:42

Yvank_ schreef:
Geslaagde clinic dus!

Wat balen zeg Vibabu moet hij 90 dagen gips? Of is de totale hersteltijd zolang?

Totale hersteltijd is 6 maanden :( Ik weet niet of het ook echt 3 maanden gips is maar wel 3 maanden boxrust. Als het goed is mag hij vandaag naar huis... Hij moest een paar dagen blijven omdat hij het niet kon worden met het gips en geen stap meer verzette. Nu scharrelt hij iets rond dus ik verwacht dat hij wel naar huis mag vandaag. Na 10 dagen komen ze een controlefoto maken om te zien hoe de scheur zich herstelt. Ik denk dat ze daarna een iets specifiekere tijd kunnen geven maar vooralsnog dus 3 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:25

Oh dat is inderdaad wel lang..

Ik heb een bal in de stal gehangen, en hij krijgt de hele dag door hooi zodat die zich niet verveelt. Maargoed mijn paard mag in elk geval nog wel wandelen..

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:33

Wat een domper Vibabu.... Echt niet leuk als ze zo lang niets mogen.

Ik moet die van mij ook ongeveer 6x per jaar scheren hoor, echt een drama. Daarbij trapt ze ook nog eens het licht uit mijn ogen dus leuk is anders, maar goed. Ik ga haar dit jaar maar een keer scheren ergens in oktober/november en daarna mag ze lekker een mama vachtje creëren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:34

Hij krijgt straks wat kleinere porties kuil. We hebben gelukkig wel heel mooi droog stengelig kuil dus hij heeft wel wat te kauwen en dat dan 4x op een dag ipv 2x.
Je kan beter 3x per dag 10 minuten stappen dan complete boxrust. Dan voel je je iets minder schuldig, ookal kan je er niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:34

Even bijlees, hoop dat ik niemand vergeet, anders sorry!

Mahitri een leerzame clinic gereden dus. Normaal geen les dat zo slecht terug laat rijden?

Absque: mooie comeback zo na de eerste dag met spanning!

Droversrun, dan lekker rustig doortrainen ook prima, helemaal als nog zo jong zijn en drachtig. Door welke hengst is ze gedekt?

Noukie, vervelend dat hij zo stout was! Rijd je moeder er vaak mee?

Ellentje gefeliciteerd!

Optiwolk gefeliciteerd! Bij 10 over naar het z?

Mellamoshan gelukt om de goede vorm vast te houden op wedstrijd?

Vibabu sterkte, ontzettend *** zo allemaal! Hopelijk mag hij vandaag naar huis en blijft hij mooi rustig voor het herstel

Janine, jouw plan met de weersvoorspellingen ga ik volledig in mee :P

Yvank al aan het scheren, kan je met dekens niet fijn in haar houden? Ik scheer eigenlijk echt nooit, vind dan zo'n gedoe met dekens ed.

Wij gisteren laatste onderlinge clubwedstrijd gehad, waren er 3 totaal. Ochtend vroeg jonkie gereden en gevlochten, toen aantal lessers geholpen losrijden, op secretariaat geholpen en toen snel baret gehaald en gereden. Losrijden heel fijn, in de ring mis ik dat nog de power die ze met losrijden wel heeft. Aantal onderdelen wel weer prima maar de eenvoudige wissels waren nu wel echt slecht, blijf die toch lastig vinden in de ring.
Na afloop van de wedstrijd complimenten vn de jury voor het fijne beeld en dat het er allemaal zo makkelijk uitzag. Mocht van haar allemaal nog meer bergop maar moest daar de tijd voor nemen want ze zag dat het er wel in zat.
Uiteindelijk van de 21 starts ook gewonnen met 224,5 en omdat ik al een eerdere wedstrijd ook had gewonnen daarmee clubkampioen geworden. Nu lekker klaar maken voor de eerste selectie over 2 weken

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:12

Succes met de geblesseerde paardjes hoor.

Janine: starten! Als je niet start, weet je ook niet hoe klaar je der voor bent, toch?

Haike: goh ja, of misschien dan een wedstrijd een M proef en een Z proef starten.
Ik zit een beetje in dubio met m'n punten. Haal wel telkens netjes winst maar 184 en 188 vind ik nu niet "wauw"-punten.
Dus als ik misschien toch al over mag eens nog M starten en gewoon heel risicovol rijden.
Want rijd ik nu te braaf? Niet correct genoeg bvb op de letter ed? (lijkt me sterk, maar heb 't niet op film dus weet 't niet) Moet paardlief al meer naar de verzameling toe?

Begin van 't M2 stond ook heel vaak aanleuning op 't protocol, maar dit is nu heel stuk beter.

(Heb overigens zaterdag met zadel A gereden op paard B. Ging gewoon goed. Nu andersom nog).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:21

Er wordt best veel gekeken naar hoe het paard loopt. Van de grond, op het achterbeen, verzameld. Als dat oke is haal je al snel je punten. Braaf de oefeningen red je het eigenlijk niet meer mee (tenminste, dat is mijn ervaring) Ik heb heel lang over mijn laatste punten gedaan in de Z1. Alles ging goed... nergens iets op aan te merken maar het was te braaf. toen ik echt ging rijden alsof mijn leven er vanaf hing haalde ik wel knappe punten.
Sowieso heb ik geen bewegingswonder dus ik moet het echt hebben van het correct rijden.
Ik vond trouwens de eerste keer Z1 wel een verademing, waar ik eerder net aan een 6je scoorde in de uitgestrekte galop in de m2 werden dat in de Z1 7ens puur omdat het daar mooier uit kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:25

Netjes Haike :)

Nee het is een fjord :)) hij heeft het snel warm dus als je die een deken opdoet over zijn eczeemdeken(die moe thij nog steeds om) zweet die zich dood en ondertussen maakt hij wel een vacht die bestand is tegen -20. Die hoop hebben we al opgegeven die scheren we gewoon jaarrond.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:13

Optiwolk. Wat zou het voordeel zijn om 1 proef m2 en 1 proef z1 te starten ipv 2x z1?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:31

Eens wat risico kunnen nemen tijdens een proef en zo merken of de dus te braaf rijden of niet?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:40

Ja, ik zou het doen.
Ik reed m'n proefjes ook elke keer netjes en braaf maar bleek elke keer hangen rond de 200 (in de z1) Aangezien ik nog maar 1 punt hoefde eens een keer niet op safe gereden maar echt er voor gegaan. Bij de jury waar ik zondags nog 195 punten reed, reed ik de woensdag (toen ik niet op safe reed) 211 (zelfde jury).