ik ga vanavond alles bijlezen en beantwoorden

En en en.. heb waarschijnlijk leuk nieuws!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charlotte446 schreef:Ik heb de afgelopen week even een rotweek gehad, voorhoofdsholteontsteking, gedoe met iets op stal waar ik echt ziek van was (niet slapen, niet eten) dus fysiek en mentaal echt uitgeput.
Gelukkig ging de wedstrijd vandaag heel goed, het was bij de buren 100m lopen en hij was toch een partij gespannen! Hij zal niet snel uit zichzelf lekker voorwaarts en met schwung lopen, maar jeetje wat heeft hij zich laten zien! Was wel ff wennen met rijden, de 2e proef was hij wat moeier waardoor hij wat hangerig werd, iets ging versnellen en te diep liep.
Toch nog een 2e en 3e plek van de 7 met 193,5 en 190 puntenDe teller staat nu na 3x op B+8.
En morgen gaan we weer naar de buren
Shelly21 schreef:Hooooi ik kruip ook weer onder mijn steen vandaan! Heletijd stil meegelezen, maar wij zijn 2 maanden niet gestart. Volgende week zaterdag mogen we weer. We gaan naar Exloo.
Prima-donna, fijn dat het weer zo goed gaat met jou en don hoor. En echte diehards van de week in de regen.
Friesfanaat schreef:Bedankt voor de felicitaties!
Ik zal me even voorstellen!
Ik ben Dorine, 21 jaar en start met een (bijna) 10 jarige Friese merrie van Harmen 424.
De merrie heeft al M2 met winst gelopen dus een ideaal leerpaard!
Ik start met haar voornamelijk in de provincie Groningen en later komen daar Friesland en Drenthe nog bij
Gisteravond dus m'n droomdebuut gehad en heb al flink wat meer wedstrijden op de planning staan!
mcjv schreef:Zo.. gevonden. Perongeluk had ik het topic ontstipt op mijn telefoon dus ik was hem kwijtgeraakt. Gelukkig heb ik hem weer gevonden.
Ik liep 5 pagina's achter, sindsdien is er bij ons al veel gebeurd. We hebben samen nieuwe dingen uitgeprobeerd zoals balkjes lopen en buiten stukjes gewandeld (ernaast dat wel). Zondag hebben we onze aller aller eerste "spring"les, verwacht er niet veel van hoor misschien een kruisje op 3 gaatjes hoog haha. Dabriela heeft nog nooit gesprongen ohz dus ik ben echt heel erg benieuwd.
Ook heb ik een nieuw hoofdstel gekocht, een Rambo micklem Competition. En ik heb een nieuwe cap!!Een Samshield shadowmat in het zwart. Die wou ik al heel erg lang hebben omdat ik die mooier vind bij mijn wedstrijdoutfit-idee.
Om terug te komen op de zadelmaker die begin vorige week is geweest, ik moet nog steeds wennen aan mijn nieuwe zadel. Maar het word al beter. Ik zit al fijner en paardje loopt beter eronder.
AlwaysH schreef:Dat zal niet verbeteren, ik kan al jaren niet laag lichtrijden omdat het mij blijkbaar verkeerd is aangeleerd. Maakt niet uit wat ik doe. Ik zou mezelf echt tegen moeten houden als ik lager licht wil rijden en dan kom ik achter de beweging aan.
Helaas pindakaas dus. Gelukkig gaat doorzitten op haar wel erg goed, ga ik dat maar doen.
SharonIndezz schreef:Zo, jullie gaan hard hier in het topic haha, kan het niet bijhouden..las wat mensen met nette punten, goed gedaan allemaal! Ook wat mindere dingen, droes uitbraak etc.. erg vervelend, maar goed dat er geen risicos worden genomen!
Ik las ook wat over dwarse paardjes, hier is mijn jonkie momenteel ook wat ehh opstandig.... Moet wel bekennen dat hij veel last heb van zn tanden, dinsdag komt de tandarts dus ben benieuwd.
Ik zou eigenlijk afgelopen vrijdag les hebben, maar mn jonkie had een ijzer kwijt linksvoor, en daarbij brak er ook ineens een hoefzweer uit linksachter, hij loopt nu niet fijn :-( morgen komt de smid, dus ben benieuwd.
MonteKarlo schreef:Vanaf hier dan ook maar even een update, in plaats van alleen maar op iedereen te reageren, haha, voor degene die het interessant vinden.
Zoals ik had verteld hebben we jonkie zon twee en halve week geleden terug gehaald nadat ik een berichtje had gekregen dat hij gevaarlijk was en onberekenbaar, door de heining was gevlogen.. inmiddels zijn we flink aan de slag vanaf de grond, om hem zekerder te maken van zichzelf en vertrouwen te herstellen in de mensen, waar iedereen, inclusief ikzelf, dacht dat hij dominant was, had hij deze houding vanuit onzekerheid.
Inmiddels gaat het eigenlijk heel goed, ik heb twee a drie keer in de week les in het grondwerken en de eerste paar keren hebben we alleen losgewerkt. Daarna wat kleine spannende obstakels erbij gehaald om hem te leren anders met zijn spanning om te gaan, en toen dat goed ging wat groter gegaan. Allemaal in de cirkel, en afgelopen keer ook in de rijbaan, wat ik zelf wel spannend vond want de laatste keer dat we daar waren was hij over mij heen gerend. Maar ook hier pakte hij het super goed op, en sinds gisteren loopt hij weer met een singeltje om. Aankomende week gaat het zadel er weer op zodat hij ook de link van de ontspanning kan leggen met het zadel en later ook met een ruiter.
Uiteraard nog wat foto's:
[ [url=m/f3zFJc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BUyiVQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dBkFlD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoals sommige misschien aan het begin van het topic nog kunnen herinneren zou ik eigenlijk mijn debuut hebben staan op 4 maart, gisteren dus. Helaas is dat flink anders gelopen, maar ik heb m nu opgeschoven naar 22 april. Of dat gaat lukken weet ik niet, maar dan hebben we in ieder geval een soort doel voor ogen.
Charlotte446 schreef:Ik heb vandaag ook de laatste punten bij elkaar gereden![]()
Weer 2 puntjes erbij (193 en 189), 19 maart gaan we ons debuut maken in de L
xsensibel schreef:Ik loop natuurlijk weer 3 pagina's achter, ik zal mijn best doen om voortaan een beetje bij te blijven haha..
Afgelopen Dinsdag is Lisa, van Lisa Van Vlaanderen fotografie bij mij geweest! En heeft ze een aantal hele mooie plaatjes geschoten![]()
[ [url=m/Z0Pwl8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IR2fzB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas haalde ik Esprit donderdag kreupel uit stal... Ik gok vast gelegen want de avond daarvoor was er niets aan de hand. Nu liep ze vandaag weer helemaal goed, maar heb ik toch maar mijn les voor morgen af gezegd, dat vond ik wel een beetje te intensief.
Ik heb 23 April een clinic van Maxime van der Vlist op vreemd terrein, als ze zich dan goed gedraagt ga ik mijn startpas aanvragen!
Harvey1 schreef:Ik ben een beetje bijgekomen van gister. Jeetje, dat was zwaar. De oude eigenaar kwam kijken en ik was dubbel zo nerveus. Gelukkig was paardje zo braaf en bezorgde hij ons de punten voor de L1. Ik kan nu spannend doen en 18 maart gewoon eens starten om te zien hoe het gaat. Wijken rechtsom moeten we aan werken maar linksom, ach dat lukt prima. Wat zeggen jullie? Ik vind het onnodig om weer B te starten eigenlijk.. ik maak gebruik van een taxi nog. Heb hopelijk binnen 6 maanden een trailer dus wedstrijden zijn pricey.
Ik heb nog wat foto's. Let op: ik was erg nerveus op de rij foto's en er stonden allemaal paarden in de paddocks erom heen wild te doen. Ik had hem er redelijk aan maar zoals gewoonlijk gaf hij nergens om en zat ik te stressen om niks. Wat een wereldpaard, ook hoe hij die bak binnenkomt en gewoon weet dat hij het nu moet laten zien. Top instelling! Maar thuis met trainen kan het dus wel echt een draak zijn.
Ik hoop dat ik nog mag blijven posten hier! Ik wil een ding zeggen: als ik het kan (op m'n 24e een paard gekocht, binnen een jaar hier na toe getraind. Pony is 15) dan kan echt iedereen het! Ik was altijd super onzeker en durfde nooit te rijden als er mensen stonden te kijken. Met veel les en goede begeleiding is dat allemaal goed gekomen. En ach, misschien komen we ons in de L1 wel flink tegen? Ik ga er hard m'n best voor doen om alles uit ons te halen wat erin zit.
[ [url=m/KD25LZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fR2Vi7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DqNgen.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XJ5c1q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hijs knap he dames? En we zijn er nog lang niet. Ik moet nog een hoop verbeteren aan mijn houding/zit. 18 kg afvallen is leuk maar je bent wel je hele balans kwijt in het zadel. Ook hij moet nog veel leren en hopelijk is en blijft hij fit genoeg voor in elk geval de L2.
mcjv schreef:Super dat je fijn hebt kunnen rijden Nathalie! Jullie komen er ook wel.Gelukkig worden er genoeg foto's uitgewisseld in de groepsapp.
Hier weer een *** update. De zadelmaker was langsgeweest en een ander zadel op proef. Ligt toch niet fijn. Kleine vetophoping en een kale plek op komst aan beide kanten aan de achterkant van het zadel. Ze kreeg sinds een tijdje ook wat nijdige blikken met aansingelen maar niet dermate ernstig dat ik er wat achter zocht.
Nu longeer ik altijd voor het rijden, en toen ik net aangaloppeerde met longeren legt ze haar oren in haar nek en probeert ze me gewoon aan te vallen.Toen pas gingen de belletjes rinkelen. Schuldig dat ik me voel, dat ik haar eerdere signalen niet serieus heb opgevat. Ik heb toen ze zo deed vanavond het zadel afgegooid om te kijken of ze het zonder zadel ook deed, maar daar was toen geen sprake van. Denk dus echt dat het zadel de boosdoener is. Ik baal als een stekker. We waren zo lekker bezig. Vanaf nu dus even zonder zadel erop. Morgenochtend gelijk de zadelmaker bellen of hij zsm langs kan komen. Nu kunnen we namelijk niet verder met trainen.
Charlotte446 schreef:Haha EvelienWe zijn officieel pas L1 als we een winstpunt hebben gereden
Ik heb er eens over zitten denken, gaan jullie Donna laten dekken? Of is je debuut aankomend weekend?Ben benieuwd!
PrimaDonna_ schreef:Het leuke nieuws ga ik pas vertellen als ik het 100% zeker weet
mcjv schreef:Super dat je fijn hebt kunnen rijden Nathalie! Jullie komen er ook wel.Gelukkig worden er genoeg foto's uitgewisseld in de groepsapp.
Hier weer een *** update. De zadelmaker was langsgeweest en een ander zadel op proef. Ligt toch niet fijn. Kleine vetophoping en een kale plek op komst aan beide kanten aan de achterkant van het zadel. Ze kreeg sinds een tijdje ook wat nijdige blikken met aansingelen maar niet dermate ernstig dat ik er wat achter zocht.
Nu longeer ik altijd voor het rijden, en toen ik net aangaloppeerde met longeren legt ze haar oren in haar nek en probeert ze me gewoon aan te vallen.Toen pas gingen de belletjes rinkelen. Schuldig dat ik me voel, dat ik haar eerdere signalen niet serieus heb opgevat. Ik heb toen ze zo deed vanavond het zadel afgegooid om te kijken of ze het zonder zadel ook deed, maar daar was toen geen sprake van. Denk dus echt dat het zadel de boosdoener is. Ik baal als een stekker. We waren zo lekker bezig. Vanaf nu dus even zonder zadel erop. Morgenochtend gelijk de zadelmaker bellen of hij zsm langs kan komen. Nu kunnen we namelijk niet verder met trainen.
MonteKarlo schreef:Dat zegt ze hierboven toch? Of mis ik iets![]()
Super leuk primadonna! Komt vast helemaal goed, jullie zijn een leuke combinatie!
Ghostattack schreef:Binnenkort wordt er hier vlakbij een oefencross georganiseerd vanaf 50cm! Ik baal zo enorm dat ik niet mee kan doen, dat lukt me nooit om voor die tijd galop + springen te bevestigen![]()
Leuk PrimaDonna!
Ghostattack schreef:https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8 ... e=596621D8
Ik ben alleen niet meer zo'n held met springen, dus op een random paard wordt niks denk ik
Ghostattack schreef:Ja vervoer wordt een beetje onmogelijkMijn spaarrekening is heel hard nee aan het roepen haha
Maar wie weet krijg ik die van mij wel ineens zover dat ze kan springen zonder gekke dingen