[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aniek_joefy

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:08

Nee je zal eerst echt door moeten hebben wanneer je wel en niet achter over hangt of scheef zit..

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:13

idd , scheef zitten merk ik wel normaal (meestal)
en ik merk wel dat ik te veel op mijn 'gat' zit , ben vandaag eens naar mijn gevoel 'goed' gaan zitten en dat was ook heel wat anders, bekken meer gekanteld, in draf gaat dit helaas meestal al snel verloren :n

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:42

Ik ga straks weer aan de slag met Winner. De afgelopen week eigenlijk maar één keer de bak gezien. Toen zijn we gaan oefenen op het land naast het weiland van de paarden van mijn beste vriendin. We hadden met paaltjes 20 x 40 afgezet en oeh wat reed dat een keer lekker! Een keer echt een lange zijde en echte middendraf op de diagonaal. Verder ben ik om 6 uur uit m'n bedje gegaan voor een lekker buitenritje samen. En verder ging het echt onwijs goed maar ik heb het idee dat mijn bit misschien iets te slap is. Op de terugweg galopperen we altijd op hetzelfde stuk en dan krijg ik hem nooit terug.. Heel lastig.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:57

Best inderdaad eens vragen aan je instructrice Kaat! Ook je moeder kan het eens zeggen als ze kijkt ofzo. Ik roep tijdens mijn lessen zo vaak dat ze recht moeten zitten.

Fijn Lisanne :o

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:00

ik heb dat al vaak gevraagd aan mama en papa of ze iets willen zeggen, maar dat doen ze dus niet omdat ze dat niet zien :n

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:30

Dan wordt het wel moeilijker als je alleen rijd idd :\

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:12

Tis daarmee dat mijn houding volgens mij ook zo verslechterd is... :n
en je gaat hangen o vanalles op te vangen wat in het begin allemaal niet zo top ging... :n ben wel teleurgesteld, en ik vind houding zelf zo belangrijk, maar als je zelf nooit ziet / weet hoe het eruit ziet... en ze zeggen het je niet... :n

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:58

Vanmiddag zijn Winners manen keurig geknipt voor m'n wedstrijd 8 november. Ze staan helemaal mooi bol. Verder komt morgen mijn peetzusje en gaan we samen op les. Zin in :D

joan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:14

hallo _/-\o_ ik zal mij ook even voor stellen, ik ben joan schoemaker ik heb een eigen pony: pajero ik ben zins kort l2 met nu 2 wp ik heb mijn pony zelf opgelijd, ik zit in 2 havo/vwo en ik ben 13 jaar
ik rijd mijn pony 5 x in de week waarvan 2 x les 1 x in de 2 weken prive les en 1 x in de 2 weken jsp les en 1 x in de week club les

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:07

welkom! :D :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:09

Ik heb helaas nog geen filmpje kunnen maken maar ik enk dat mijn houding al stukken beter is, heb er goed op geoefend en even zonder stijgbeugels gereden wat allemaal goed ging! het enige waar ik op moet letten is dat als ik mij zo concentreer op rechtzitten dat ik mijn schouders niet ga laten zakken en mijn hoofd wel nog steeds recht moet houden.
mijn benen zijn naar mijn gevoel ook meteen beter als ik recht zit maar dat weet ik dus niet 100% zeker zolang ik het niet op film heb

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:49

Stilte....
Maar ik word zodadelijk geopereerd dus ... Lig ook 6 weken uit met paardrijden helaas :(

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:48

Gisteren lekker met Winner naar het strand geweest. Onze eerste keer samen en hij was mega braaf ♥

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:32

Hoe is de operatie gegaan kaat?

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:20

vrij goed! overdreven dikke hamsterwangen en kan alleen vloeibare dingen drinken/eten :(
verveel me nu al hahaha....

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:33

Super dat het al vrij goed gaat Kaat! Jammer de dikke wangen en dat je alleen vloeibaar kan eten en drinken.

Morgen gaan Winner en ik onze hoofden even leegmaken op het strand(ja.. alweer :P).

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:38

Pff sterkte ermee Kaat! Ik had dat ook toen ik bij de kaakchirurg was geweest, wel minder heftig als bij jou maar goed :')

Heerlijk Lisanne!

Hier gaat alles goed! Zondag wedstrijd met aapje :)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:48

Beterschap Kaat! Waaraan ben je geopereerd?

Mijn pony heet Isa en ik ben Iris. Ik ben 16 jaar oud. Dit jaar begonnen op het mbo maar nu naar 3 havo gegaan. Ik ben B+24 en nu bezig voor de L1. Ik heb 2 onderlinge proefjes gereden in de L1 en bij de ene proef had ik de eerste prijs (met 179 punten :') ) en de tweede proef 189 punten *\o/*

Ik rij eigenlijk alleen wedstrijden in het outdoor seizoen en ik train dan voor het volgende niveau tijdens de indoor seizoen.

Nu heb ik in de outdoor seizoen de onderlinge competitie op de manege dat zijn dan 5 proeven.
Zo kan ik wennen aan de L1 :)

Succes Aniek met je wedstrijd zondag!

Oneandonly jij hebt het wel luxe dat je zomaar met je paard/pony naar het strand kan gaan!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:01

Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat kaat!

Welkom iris!

Mijn geliefde monster is gister voor het eerst aan de longe geweest na 9,5 week starten.. Super spannend (vooral voor mij) maar hij liep goed! Na het longeren wel wat kort (leek heel stijf en dat is ook niet zo gek...) vandaag weer goed voorwaarts en ruim in stap! <3

Mijn andere monster vandaag mee gehad op wedstrijd, weer twee eerste plaatsen en twee dikke winstpunten stoer paard :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:59

Hier loopt alles nog steeds op rolletjes!
Ik ga als Raymond niet verkocht wordt van het voorjaar beginnen met wedstrijden.

De 17 jarige reus heeft heel wat tijd nodig om zijn neusje naar beneden te krijgen, of om rustig te blijven in een drukke omgeving, maar verder is hij een groot voorbeeld voor de Tuigers!

Hij zit heeeeel erg in een wintervacht (echt hij is net een IJslander) maar omdat hij overdag altijd op het land staat zonder deken laten we het zo. Na het trainen (3x per week nu ongeveer) moet hij dus wel de hele middag op stal blijven. Met een zweetdekentje om.

Hij is ontzettend goed bezig, en ik krijg van alle kanten complimentjes van stalgenoten dat ik hem goed onder controle houd als hij aan de hand meeloopt en ergens bang van is.
Ik merk dat er anders tegen mij en mijn paard wordt aangekeken en dat cheers me up!

Ik rijd hem nu op zaterdag onder begeleiding van mijn vader of moeder, en mijn moeder geeft me prive les als ze er bij is. Op dinsdag, woensdag en donderdag kom ik soms langs, idg een van de drie dagen om te rijden, longeren, verzorgen en grondwerk te oefenen.

Mijn houding verbetert nog steeds en ik let steeds meer op mijn rug en merk dat wanneer ik hem echt goed heb losgereden en flink heb gegalopeerd hij toe gaat geven en heel rustig nageeflijk wordt.

Ik heb nog geen flauw idee hoe ik een wedstrijdset bij elkaar moet zoeken, maar dat komt wel goed.

Afbeelding

Afbeelding

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:56

wordt hij misschien verkocht dan? Fijn dat het zo goed gaat!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:09

Fijn dat het overal goed gaat! Zelf zie ik nogal af hier haha :( veel pijn enzo , maar dat komt wel goed..
Ik ben geopereerd aan mijn onderkaak, deze is iets naar voren geplaatst en gekanteld.. Auwwww

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:07

Mooi dat het goed gaat chantal nadia

Aiiii heel veel beterschap met je kaak kaat

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:49

Ik hoop dat het snel beter gaat kaat!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:00

Gisteren onze eerste wedstrijd gehad! Eerste proef ging bagger, nieuwe plek en alles was heeeeeul eng ineens. Alsnog 164 punten gekregen dus alsnog wel netjes.
Tweede proef ging echt véél beter. Daar dan ook 181 punten gereden.
Omdat ik nog niet officieel rijd geen officieel winstpunt maar wel de doorslag om een startpas aan te gaan vragen in januari!
Winner en ik hebben er zin in :D