[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDebora

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:23

Ik zeg altijd, hoe lichter/witter ze zijn, hoe viezer ze zichzelf maken! Maar ik doe was hem alleen voor wedstrijd. Sommige mensen wassen ook voor les of andere dingen, maar dat vind ik persoonlijk te veel werk. Dus de rest van de dagen loopt hij er vies bij!

Jeetje, ze lijkt helemaal niet 2 jaar!

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:40

Ik zou ook echt niet elke keer voor les of iets dergelijks wassen, alleen voor concours inderdaad. Er staat nu wel een 3-jarige schimmelmerrie bij ons die ik heel misschien later nog wel ga rijden, dus hoop dat die zich wel redelijk schoon houdt in de stal :=

Klopt.. Ik dacht toen serieus dat ze al 3/4 was :') Maar ze was daar toch echt 2, haha. Ze heeft ook echt het karakter van een ouder paard, ze vindt niks eng en doet alsof ze alles al kent xd

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:44

Ik was dr benen ook niet elke dag :Y) enkel concour.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:37

Alamo is leuk!
Ik start met een rood jasje met springen. Komt ooit nog wel iets roods voor het paard maar nu gewoon bruine beschermers en me oude witte dekkie eronder haha :P
Mick is ook schimmel, maar hij is vrij schoon van zichzelf gelukkig!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:46

Mijn geluk was vandaag op. Inspringen ging nog fijn. Maar bijn hindernis 4 al gelanceerd.
Voelde me nog redelijk dus wilde op het inspring terrein nog even een sprongetje doen om niet met een naar gevoel naar huis te gaan.
Vollop in/op/door de hindernis gevlogen.
Dus voorlopig weer blauw en beurs genoeg!

NibbitLotusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:02

Jeetje wat naar DewiFoto! Hopelijk valt de pijn etc. allemaal een beetje mee, vooral morgen, de dag erna is altijd fijn..

Ik heb Stip gisteren voor het eerst helemaal in springoutfit gehesen! Vind het zelf erg stoer staan! :D Wat vinden jullie?

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:11

Heel stoer! Staat hem mooi!

Dewi , jeetje joh dat is niet fijn!!! Hoop ook dat paardje zijn vertrouwen niet al te grote deuk heeft gekregen.. Voor jou inderdaad Beterschap met de spierpijn.. Tweede dag is altijd ergst!

Bij ons zijn er weinig die echt netjes in mooie kleurtjes starten dus denk dat ze daarom voor vlechtjes en mooi setje (wit of inderdaad alles mooi bij elkaar passend) punt extra geven.

Ik was trouwens wel regelmatig mijn merrie haar staart. Die begint aardig wit/licht grijs te worden en dan is bijhouden makkelijker dan voor cc 100x te moeten wassen!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:22

NibbitLotus schreef:
Ik ga naar Hoogezand! :)
Was altijd in Meerwijck maar is nu verplaatst naar de manege volgens mij omdat er weinig opgave is.

Mooie foto biaamber04! Rode setje staat goed inderdaad!

Leuk, daar ga ik ook heen zaterdag! Start jij tussen de paarden of pony's?

biaamber04 schreef:
[ Afbeelding ]
tijdens het springen gemaakt op wedstrijd van 6 aug in zwartewaal....
geknot en in het rood!!
krijg eigenlijk altijd wel een 8 of 8,5 voor....

Ziet er gaaf uit, dat kleurtje!

xDebora schreef:
Mooi setje! Snap dat je daar goede cijfers voor krijgt!

Ik zal mezelf nog even voorstellen:
Ik ben Debora, 16 jaar oud. Mijn pony heet Alamo. Eerst was ik van plan om alleen dressuur te rijden met hem, maar al snel ben ik gaan springen. De B ging heel goed en vorige winter heb ik de overstap gemaakt naar de L. Helaas liep hij in februari een beetje stijfjes, dus ik heb drie maanden rustig aan gedaan. Daarna ben ik begonnen in de B, wat eerst wat minder ging, maar nu gaat het steeds beter! Dus we trainen lekker verder en ik hoop dat ik komend indoorseizoen weer de overstap naar L kan maken.

Welkom! :)
Leuke pony heb je, hij kan van alles wat zie ik! :D

Wat een leuke foto's van Falina!

xDebora schreef:
Ik zeg altijd, hoe lichter/witter ze zijn, hoe viezer ze zichzelf maken! Maar ik doe was hem alleen voor wedstrijd. Sommige mensen wassen ook voor les of andere dingen, maar dat vind ik persoonlijk te veel werk. Dus de rest van de dagen loopt hij er vies bij!

Jeetje, ze lijkt helemaal niet 2 jaar!

Ik was ook echt alleen voor wedstrijd :')

DewiFoto schreef:
Mijn geluk was vandaag op. Inspringen ging nog fijn. Maar bijn hindernis 4 al gelanceerd.
Voelde me nog redelijk dus wilde op het inspring terrein nog even een sprongetje doen om niet met een naar gevoel naar huis te gaan.
Vollop in/op/door de hindernis gevlogen.
Dus voorlopig weer blauw en beurs genoeg!

Balen zeg, niks aan over gehouden? :(:)

NibbitLotus schreef:
Jeetje wat naar DewiFoto! Hopelijk valt de pijn etc. allemaal een beetje mee, vooral morgen, de dag erna is altijd fijn..

Ik heb Stip gisteren voor het eerst helemaal in springoutfit gehesen! Vind het zelf erg stoer staan! :D Wat vinden jullie?

[ Afbeelding ]

Ziet er gaaf uit!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:38

Gaaf!!

Zijn er nog mensen die starten in Haukerwijk komende week?

NibbitLotusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:40

Ik start tussen de paarden!
Haulerwijk heb ik niet voor gekozen aangezien ik voor de eerste keer weer L ga proberen. Ga dan liever naar een iets kleiner concours :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:42

Haulerwijk is verder weg geloof ik, daarom gaan wij naar Hoogezand.

Misschien komen we elkaar nog tegen NibbitLotus (ben je naam vergeten). We hebben allebei wel herkenbare paardjes. :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:43

Bedankt paljaslaura en Nynke_Mandy!

Gaaf setje NibbitLotus! Maar ook een zeeeer leuk paard! Hou wel van de aparte kleurtjes :D Heb je je eerste wedstrijd al gepland? In je profiel staat namelijk dat je nog niet gestart was met hem.

Hopen dat jullie vertrouwen niet een al te grote deuk heeft opgelopen DewiFoto! En dat de pijn wat mee valt! Beterschap iig!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:12

Lithya schreef:
Gaaf!!

Zijn er nog mensen die starten in Haukerwijk komende week?

Ik! Zou eigenlijk naar Meerwijck, maar de bodem op de locatie bij Nieboer vind ik waardeloos. Verder bouwt Wietse eigenlijk altijd wel vriendelijke lijntjes in het B en L en Haulerwijk is ook nog eens dichterbij ;)

NibbitLotusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:15

Ik start in Hoogezand met mn bruine merrie! Iets minder herkenbaar haha!

Jouw pony is ook erg gaaf debora! Ik heb nog niks gepland, ze is oo de rechterhand nog niet zoals ik wil, ze is nog wat stijf op die kant. Als die kant ook goed bevestigd is kunnen we denk ik vrij snel van start :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:41

Dankjewel! Dan is het inderdaad wel fijn dat je het gewoon goed voor elkaar hebt. Anders begin je nu en kom je het probleem op wedstrijd op de rechterhand tegen. Maar ik zie je misschien nog wel eens op wedstrijd! Zie dat je hier ook in het noorden woont.

Zijn hier eigenlijk ook veel springruiters die nog crossen? Of vinden jullie dat nadelig voor het springen?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:42

Balen zeg Dewi, hopelijk knap je snel weer op!

Ik cross naast 't springen Debora :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:45

Leuk Mette! Maar vind je nu ook dat je pony bijv. sneller gaat in het springparcours? Of minder moeite doet om de voeten op te tillen?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:46

Haha daar heb je t goede punt te pakken. We hadden veel moeite met tempo in het parcours, nu ik hem een beetje heb opgefokt in de cross merk ik dat ik dat nu ook in het parcour doe en daardoor beter ben gaan rijden. Barrage durf ik nu ook meer ''agressiever'' te rijden en hij doet nog steeds moeite om zijn benen op te tillen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:49

Ik start in september onxe eerste cross na het springen. Cross staat wel onderaan maar we gaan hrt er wel naast doen :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:51

Dat merk ik zelf ik wel! Ik rijd nu meer in het springparcours, omdat je dat in de cross eigenlijk ook doet. Ik ben wel blij dat die van mij niet het crosstempo doet in het springen, dus dat we echt in een flinke galop door de springring gaan. Die van mij doet ook nog steeds moeite. Soms hoor je dat crosspaarden door de hagen/riet de benen niet meer echt op gaan tillen.

Ga je ook naar Norg Mette?
Leuk Carolaaxxxx! Ga je gelijk in de B starten of eerst wat oefencrossen?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:55

Ik probeer tussen lange lijnen gas te geven, voor de hindernis op te pakken, springen en weer ff gas erop.
Nee helaas niet, pony wordt verkocht en mijn paard heeft nog geen enkele spring ervaring!
Wanneer is Norg?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:58

Ik start gelijk in de B. Ervoor nog wel training hoor :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:07

Norg is 6/7 september! Ikzelf moet 6 september crossen.

Ik ben ook gelijk in de B gestart, daarvoor 4x getraind en hoppa, gaan! Maar leuk zeg dat je gaat crossen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:22

Ik heb tijdens mn instructie weken gecrosst en als ik tijd hev nog een training en dan de cross in. Op Texel, 6 september

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:34

Aaaa Dewi wat vervelend!