[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:56

Succes Tsplendid!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 10:50

@tsplendid: en hoe was je Z1 debuut gegaan?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:25

tamaramt schreef:
@tsplendid: en hoe was je Z1 debuut gegaan?

:) we zijn benieuwd!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:29

Hee! Stil hier ook overigens :=

Het debuut was een drama, als het M2 geweest was het ook bagger geweest. Hij liep een beetje onder me vandaan en was hem helemaal kwijt na het moment van aan galopperen dus de oefeningen gingen ook gewoon echt niet daardoor. Had ook 184 punten en was laatste maarja volgende keer kan het vast qua gevoel iig niet slechter gaan :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:41

Ik heb vandaag ook mijn debuut gehad. Nog nooit zulke lage punten gehad, zet het hier ook liever niet neer.
Ik werd op elk onderdeel gewoon keihard naar beneden gehaald. Tuurlijk hebben we echt onze werkpuntjes maar na het terugzien van de beelden kon ik het echt niet rijmen met de punten. Baal er wel behoorlijk van.

Jammer van je debuut Tsplendid! Op naar de volgende keer :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:54

Wat jammer zeg! Ook op naar de volgende keer!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:29

Jammer dames! Gewoon lekker doortrainen en oefenen en dan komt het vanzelf wel weer goed :)

Ik heb inmiddels mijn paard geschoren en ze was erg blij dat het haar eraf was volgens mij :)
Vandaag ff heel basis en heel simpel en kort gereden (20 min) en toen was ze al flink bezweet ondanks dat ze geschoren is.
Het was dan ook erg warm vandaag...

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:26

Gwen en Aranel erg jammer van jullie debuut..

Tamaramt het was inderdaad erg warm. Niet verkeerd natuurlijk maar voor de paarden wel weer wennen.

Ik had gisteren een stuiterbal, daarna wel fijn kunnen rijden. straks lekker naar het bos :)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:30

Ik was ondanks een rotweek toch gaan starten gisteren.
Eerste proef ging nov wel maar in mijn tweede proef sprong hij over in mijn tweede slangenvolte waardoor ik het helemaal kwijt was en zo ging afgroeten. Erna wel mijn proef afgemaakt.
Ondanks dat toch nog 176 punten en eerst proef nog een winstpunt gereden.. jury kwam naar mij toe en een heel goed gesprek mee gehad.
Nu drie puntjes voor het Z met mijn Top fjord. <3

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:57

Wat ontzettend jammer dames! Maar inderdaad, volgende keer beter. Als je die M2 door bent gekomen, dan komt het met dat Z ook ongetwijfeld in orde!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:08

Ik vind de Z met de eenvoudige wissels toch écht moeilijker.
Verder wel meer tijd tussen de oefeningen enzo.. dat is wel fijn.

Jammer van jullie debuut dames! komt wel goed :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:34

Ja hier loop ik ook met Ufo een beetje tegen de eenvoudige wissels aan, hij kan zo lekker door drammen af en toe :+

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:52

Haha die van mij vind de overgang van de kleine volte naar stap verschrikkelijk, rechte lijn gaat nu goed maar op de volte dramt ze ook teveel door haha.

Wat ik doe is echt elke pas controleren voor ik de overgang maak, eerst een stuk of 4 keer een schijnovergang maken. Dan steeds een stapje verder en haar gewoon eens een fout laten maken door terug te vallen voor de hulp, echt leren wachten en dan pas echt de overgang inzetten.

Die van mij heeft heel veel problemen met travers links (terwijl rechts dr moeilijkere kant is) maar ik merk dat ik ook moeite heb met het meezitten in de travers en keertwendingen (ik ga vaak op de buitenkant zitten). Nu ligt dat ook voor een deel aan haar, ik merk dat als ze zich uit de buiging probeert de duwen dat ze me dan echt op de buitenkant "gooit" waardoor naar binnen zitten bijna onmogelijk wordt. Nu lekker veel mee aan het stoeien en het gaat elke keer weer een stapje beter :)!

Zaterdag weer wedstrijd en zondag wordt ze uitgeleend om iemand ten huwelijk te vragen :').

Aranel: Laat je niet omlaag praten door slechte punten, als jij weet dat je het kan gewoon hoofd omhoog en nog een keer proberen. (bij een andere jury :D ) Sommige juryleden hebben echt doppen in hun ogen denk ik ooit, van wat ik hier in de buurt zie.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:02

ik ga ook soms tegenzitten in de travers, zo irritant. is nog wel even wat sleutelwerk voor we overgaan :P
Keertwendingen gaan wel aardig, valt ze soms nog wat teveel in terug.
Galop/stap en stap/galop moet ook allemaal nog wat vloeiender en scherper.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:33

Halllloo, ik kom hier weer binnenvallen. Mn paard is eindelijk weer hersteld, dus ik ben weer een paar dagen aan het rijden. Op haar stijfheid wat na gaat het best goed :) ik ben verder ook opzoek naar een jong paard, als 1 van jullie 1 weet kan je me een pb sturen (3,4 jaar en wel beleerd(

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:45

Cindy had Cylana een blessure? Volgens mij zaten wij toen dr tijd tegelijk in het B debuut topic?
ik doe je even pb

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:06

Ja wij hebben ooit samen in een topic gezeten hah. Ja een wond aan dr been, heeft 2 maanden geduurd :( thanks voor de pb!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:15

oh dat is zuur zeg.. Gelukkig gaat het nu weer goed!
staan geloof ik niet veel jonkies op de site, maar denk wel dat ze die ook heeft ;)
ja volgens mij was dat het B debuut topic, jaar of 3 terug :P

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:16

Wat vervelend zo'n lange blessure, hopelijk kun je nu weer aan de gang.
Wat voor een jong paard? Geslacht, prijsklasse enz.

Ik een beetje weinig tijd om te reageren, heb tentamen week voor de eerste keer dus flink aan het blokken.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:34

Jaa, 2 en half jaar terug denk ik :D
Nee klopt, euum geslacht maakt niks uit, gewoon een talantvol paard. En prijs hangt af van hoe het paard is natuurlijk :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:44

cindy1000 schreef:
Jaa, 2 en half jaar terug denk ik :D
Nee klopt, euum geslacht maakt niks uit, gewoon een talantvol paard. En prijs hangt af van hoe het paard is natuurlijk :)

Deze kwam vandaag op mijn FB voorbij, weet alleen niet of het boven je budget is http://www.sporthorses.nl/advertentie/9 ... Ea2nCLkc4R

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:52

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:41

Oh echt heerlijk om dit toptic tegen te komen !

ik heb voor begin november mijn M2 debuut staan met mijn 6 jarige friese merrie...

Het enigste waar we nu dus echt dik tegen aan lopen is de slangevolte in contra, ik rij nu elke keer scherp van letter naar letter om straks de bochten beter te kunnen rijden. iemand anders nog tips ?

ook moet het tempo van de keertwendingen nog ietsjes omhoog tips !?!?

ik ben nu al zenuwachtig gaat helemaal nergens meer over :o

en Tamarant want heb je een prachtig beestje ! <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:53

[FM] Animo hefst fotomeeting? aangezien hier toch wel wat friezen zitten plaats ik dit hier.

Weet trouwens niet of ik her ooit verteld heb hier... maar M2 debuut ging top , 187 & 192 punten :) twee keer 1ste

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:02

Janine1997 schreef:
Het enigste waar we nu dus echt dik tegen aan lopen is de slangevolte in contra, ik rij nu elke keer scherp van letter naar letter om straks de bochten beter te kunnen rijden. iemand anders nog tips ?

Toevallig heb ik vorige week de slangevoltes geoefend. Wat bij mijn paard goed werkt is van tevoren er extra opletten dat je m fijn op de buitenteugel hebt en dan in de contraboog het paard een beetje tegen je binnenbeen laten vallen (even voor de duidelijkheid, als je de slangevolte op de rechterhand rijdt dus je linkerbeen). Dit maakt het wat makkelijker voor ze om de contra door te komen. Wel zorgen dat je na de tweede boog je paard weer goed van dat binnenbeen afzet, anders zeil je de bocht door richting de derde boog en val je eigenlijk om.

Voor de keertwendingen kan je eerst proberen ze wat groter te rijden zodat je de activiteit beter kan behouden.